Naiset haluavat vähemmän seksiä kuin miehet. Voiko tästä keskustella asiallisesti.
http://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/perh…
Tuo ero on hämmentävän suuri. 25-34 -vuotiaat naiset haluavat seksiä saman verran kuin 55-64-vuotiaat miehet. (Jätetään tästä nyt ilmeisimmät läpät, jooko)
Itsestäni (55+ mies) tuntuu, että ainakin 20 vuoden ajan on julkisuudessa ollut jatkuvasti ajatus, että naiset haluavat "oikeasti" seksiä yhtä paljon kuin miehetkin.
Mietin seuraavaa: Jos mies omaksuu tämän ajatuskannan, hän alkaa mieltämään naisten halun kuin omansa. Tästä seuraa looginen odotus, että hänen pitäisi kohdata suht paljon seksiin halukkaita naisia. Kun näin ei tapahdu omassa reaalitodellisuudessa, mutta mielikuva on, että naiset kyllä haluavat, niin on otollinen pohja ajatella, ettei mies juuri yksilönä jostain syystä kelpaa seksikumppaniksi.
Aikaisemman sukupolven miehet ehkä olivat kasvaneet ajatukseen, että naiset eivät juuri seksiä halua ja se, ettei itse saanut oli nyt vaan aika normia elämää.
Siitä, että pariskunnasta toinen (lähes aina mies) haluaa enemmän seksiä kuin toinen, selitetään sillä, että pariskunnan halut eivät kohtaa. Eikö pitäisi todeta, että ero on sukupuolissa jo sinällään eikä kyseisessä pariskunnassa?
Se, että naiset haluavat "oikeasti" yhtä paljon seksiä kuin miehet on tutkitun tiedon valossa perätön väite. Onko sen toistamisesta enemmän hyötyä vai haittaa?
Yksittäistapauksena mainittakoon, että omassa parisuhteessani yli 30 vuoden aikana ne, jaksot, jolloin vaimo on halunnut enemmän seksiä ovat olleet vallitsevia. Ero on onneksi ollut pieni.
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Voitko sen haukkumisen keskellä nyt vaan vastata, että jos nainen ei vaan saa panemalla, niin sinäkö vaan väität sille että joo sait? vai mitä sitten teet? Ihan simppeliä.
Tota noin, kuka sellasta on väittänyt? En mä ainakaan, eihän missään noin lukenut.
Kaikki eivät saa vain panemalla, mut ei hätää. Käsiä voi käytellä tai jotain.
Kuka piru on niin taukki ettei puhu kumppaninsa/hoitonsa kanssa näistä, ja kuka tästä ees kuvittelee vänkäävänsä?
Vierailija kirjoitti:
Ja toisaalla "mitä annatte vastineeksi peppuseksistä" Ahaa siitä saa jonkun vastineen, mutta tavan itsetyydytyspanoasta mies ei anna mitään, kun nyt ei vaan voi sormeaan heilutttaa...kun tuli tavallinen orgasmi?
Tässä kohtaa loppuu kyl kyvyt. Oot mahdoton.
Mutta hei, sun kanssa vois olla kivaa sängyssä. Mites olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko sen haukkumisen keskellä nyt vaan vastata, että jos nainen ei vaan saa panemalla, niin sinäkö vaan väität sille että joo sait? vai mitä sitten teet? Ihan simppeliä.
Tota noin, kuka sellasta on väittänyt? En mä ainakaan, eihän missään noin lukenut.
Kuka piru on niin taukki ettei puhu kumppaninsa/hoitonsa kanssa näistä, ja kuka tästä ees kuvittelee vänkäävänsä?
Näin normaali ihmine ajatteleekin. Mutta tällä on miehiä jotka vaan venkuloivat, "etteivät voi naiselle tehdä kun sitä ja tätä ei tapahdu" Miksi ovat sitten naisen kanssa ollenkaan? Normaalit mihet nauttivat kun saavatnaiselle nautintoa tuottaa, näin mun kokemus on. Ja sitä on kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toisaalla "mitä annatte vastineeksi peppuseksistä" Ahaa siitä saa jonkun vastineen, mutta tavan itsetyydytyspanoasta mies ei anna mitään, kun nyt ei vaan voi sormeaan heilutttaa...kun tuli tavallinen orgasmi?
Olenkin mahdoton, mutta kukaan mies ei mulle pärjää. Ei tuki minun suutani..noh ehkä jollain voi.. ja sehän sopii! :D En ole nainen joka häpeää seksuaalisuuttan. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka piru on niin taukki ettei puhu kumppaninsa/hoitonsa kanssa näistä, ja kuka tästä ees kuvittelee vänkäävänsä?Näin normaali ihmine ajatteleekin. Mutta tällä on miehiä jotka vaan venkuloivat, "etteivät voi naiselle tehdä kun sitä ja tätä ei tapahdu" Miksi ovat sitten naisen kanssa ollenkaan? Normaalit mihet nauttivat kun saavatnaiselle nautintoa tuottaa, näin mun kokemus on. Ja sitä on kyllä.
Joo, eli olemme samaa mieltä. Kirjoitin viestin 234 sekä 236. Ja pari muuta. :)
Meillä on vaan kommunikaatio-ongelma, katsos. Suukko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkin mahdoton, mutta kukaan mies ei mulle pärjää. Ei tuki minun suutani..noh ehkä jollain voi.. ja sehän sopii! :D En ole nainen joka häpeää seksuaalisuuttan. Päinvastoin.
Okei, tuhma ;)
Ootsä äänekäs? Pirkanmaa, kehitellääs jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ylpeä siitä, että sinun kanssasi on mahdotonta keskustella järkevästi? Eiköhän meidän kaikkien nyt kannattaisi hiljentyä tämän tunnustuksen ääreen ja lopettaa tämä, koska selvästikin tällä jauhamisella pönkitetään nyt jotenkin omituisesta asiasta voimaa saavaa egoa.
En minä pönkitä mitään..ja edelleen minulla ei ole ongelmaa. Haluaisin vain, ettei olisi muillakaan naisilla. Ihan thats it. Ja olishan se silloin miestenkin etu - heille myös kivaa. Ei pidä nähdä mörköjä siellä, missä niietä ei vain ole.
Sexi on ihanaa ..annetaan sen olla sitä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
En minä pönkitä mitään..ja edelleen minulla ei ole ongelmaa. Haluaisin vain, ettei olisi muillakaan naisilla. Ihan thats it. Ja olishan se silloin miestenkin etu - heille myös kivaa. Ei pidä nähdä mörköjä siellä, missä niietä ei vain ole.
Eli varmistan että nyt tätä aihetta ei enää tarvitse jatkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei ole keskustelemista niin sitten ei. Mutta jos on niin jatkukoot! Aihe toki hyvä, jä tämä vänkääjä on edelleen sitä mieltä, ett kyllä nainen haluaa seksiä jopa enemmänkin kuin mies. Minä ainakin. Aihe on kovin subjektiivinen, joten parasta puhua vain omalla suullaan sitten. Näin olen täällä kokoajan tehnytkin. Toiset ei ehken niin ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei ole keskustelemista niin sitten ei. Mutta jos on niin jatkukoot! Aihe toki hyvä, jä tämä vänkääjä on edelleen sitä mieltä, ett kyllä nainen haluaa seksiä jopa enemmänkin kuin mies. Minä ainakin. Aihe on kovin subjektiivinen, joten parasta puhua vain omalla suullaan sitten. Näin olen täällä kokoajan tehnytkin. Toiset ei ehken niin ole.
Ai olet omalla suullasi vain puhunut subjektiivisista kokemuksistasi?
=D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai olet omalla suullasi vain puhunut subjektiivisista kokemuksistasi?
=D
Juuri näin. Olen kertonut ihan omasta seksistäni, muiden seksistä en voi tietää.. paitsi sen mitä täällä kirjoitettu ja lukenut olen.
Voitko keryoa mistä tämä viha kumpuaa? Minuunko vain vai ylipäänsä naisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä miehet jatkuvasti selittävät miksi EIVÄT vaan voi sitä orgasmia naiselle antaa, jos ei sitä satu panemalla saamaan. Eikö se ole jokseenkin omituista? lasketaan jotain outoja tekoja...ja kuitenkin he itse itsensä naiseen tyydyttävät.
Typeryyttä se on.
No eipä selitä, sinä vain toivot ja haluat väittää, että miehet muka näin selittäisivät. Mulla on (taas) mennyt vähän maku tähän palstaan, kun tätä vänkäämistä alettiin ihannoida ja oikein kilpailla, että kuka se suurin vänkäri nyt olikaan. Lähinnä tuo vänkäys on vain provosointia, jonka tarkoitus on pitää yllä loputonta ja hedelmätöntä keskustelua, jossa pääasia on eri mieltä oleminen. Tunnetaan myös trollauksena.
Näinköhän tässä käy kuten kaikille trolleille ennemmin tai myöhemmin, tosissaan keskustelevat kyllästyvät ja vetäytyvät syrjään, ja trollit joutuvat pian vastailemaan itse itselleen sellaisia vastauksia, joihin haluaisivat jatkaa änkkäämistä. Taidanpa jäädä odottelemaan sitä vaihetta ja trollaushimon hyytymistä, niin sitten on taas pieni hetki jolloin oikeakin keskustelu kiinnostaa.
Kirpeää syksyä, t M50
Se joka haukkuu sen napa paukkuu ja on trolli itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä miehet jatkuvasti selittävät miksi EIVÄT vaan voi sitä orgasmia naiselle antaa, jos ei sitä satu panemalla saamaan. Eikö se ole jokseenkin omituista? lasketaan jotain outoja tekoja...ja kuitenkin he itse itsensä naiseen tyydyttävät.
Typeryyttä se on.
No eipä selitä, sinä vain toivot ja haluat väittää, että miehet muka näin selittäisivät. Mulla on (taas) mennyt vähän maku tähän palstaan, kun tätä vänkäämistä alettiin ihannoida ja oikein kilpailla, että kuka se suurin vänkäri nyt olikaan. Lähinnä tuo vänkäys on vain provosointia, jonka tarkoitus on pitää yllä loputonta ja hedelmätöntä keskustelua, jossa pääasia on eri mieltä oleminen. Tunnetaan myös trollauksena.
Näinköhän tässä käy kuten kaikille trolleille ennemmin tai myöhemmin, tosissaan keskustelevat kyllästyvät ja vetäytyvät syrjään, ja trollit joutuvat pian vastailemaan itse itselleen sellaisia vastauksia, joihin haluaisivat jatkaa änkkäämistä. Taidanpa jäädä odottelemaan sitä vaihetta ja trollaushimon hyytymistä, niin sitten on taas pieni hetki jolloin oikeakin keskustelu kiinnostaa.
Kirpeää syksyä, t M50
Siinäpä kommentti, joka tiivistää koko tämän(kin) ketjun annin täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typeryyttä se on.
Kirpeää syksyä, t M50
Siinäpä kommentti, joka tiivistää koko tämän(kin) ketjun annin täydellisesti.
Pitäiskö kaikkien olla samanlaisia, tylsiä, ennalta arvattavissa olevia. Kyseenalaistan kaiken ja olen erilainen ja se on just fine. (tosin ei naiselle sallittua..)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis voitko nyt vaan vastata MITÄ sen naisen pitää tehdä, jotta itsekkin saisi jotain, eli mies edes viitsis muuta kuin vaan panna omaksi ilokseeen? Yksinkertainen kysymys.
Ensimmäisenä ymmärtää omasta kehostaan sen verran että mistä nauttii ja syttyy. Sitten tuoda näitä asioita esille tai toteuttaa niitä (riippuen mitä ko. asiat ovat). Mieheenkin saa koskea, ei ole tarkoitus että makaa vain paikallaan. Lantiota voi liikuttaa siten, että tuntuu itselleen parhaalta, jos menee kovin äärimmäiseksi väännöksi, niin seurata kumppanin reaktioita -> jos kumppani selvästi lopettaa tai "vääntää" eri suuntaan, voi tehdä kipeää -> hellemmin jne. Miestäkin voi vietellä, jo pelkällä katseella saa syttymään.
Juu uskon että näin tekevätkin. useimmat. Ainakin itse.
Mutta jos mies ei vaan tee muuta kuin panee..mitä siinä sitten? Esim ei mies ollenkaan kosketa ja sytytä naistaan..siis kai nyt nainen yhtälailla koskettelee kalua. Mites mies?
Ei kai sellaisia miehiä olekaan, jotka vain panevat, jos nainenkin on aktiivinen. Itse en ainakaan.
Mutta entäs ne naiset, jotka vain makaa ja olettavat mieheltä sirkustemppuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vastailla vain omalta kohdaltani, joten tämä ei nyt edusta miessukupuolta yhtään sen enempää kuin mikään muukaan vastaus. En oikein osaa nähdä seksiä sellaisena minä-teen-jotta-sinä-tekisit-että-minulla-olisi-kivaa -tyyppisenä pelinä. Minulle seksi on nautiskelua, jota tehdään joko yhdessä vaimon kanssa tai sitten yksin. Yhdessä sekstaillessa nautinto on kokonaisuus, joka muodostuu hänen nautinnostaan ja minun nautinnostani, ja molempien palasten pitää siinä olla, jotta sellaista yhteistä nautintoa ylipäänsä olisi. Käytännössä se menee paljolti niin, että fyysistä nautintoa annetaan ja vastaanotetaan vuorovedolla, toinen tekee ja toinen vastaanottaa. Silloin kun on vastaanottavana osapuolena, saa nauttia tunteesta, kiihotuksesta, orgasmeista, kaikesta fyysisestä, ja antavana osapuolena taas saa toisenlaista mielihyvää toisen nautinnon seuraamisesta ja tuntemisesta, vaikkapa siitä, kun tunnen hänen orgasminsa sormissani tai kullissani.
Ei tällainen seksi ole minulle mitään "panostamista" omaan nautintoon, se on tapa nauttia yhdessä. Omaan nautintoon panostan silloin, kun annan itselleni sellaisen itsetyydytyssession, josta itse eniten tykkään. Ja mitä tulee siihen, mitä naisen "pitää" tehdä jotta saisi jotakin, niin hänen täytyy haluta nauttia samalla tavalla saamisesta ja antamisesta, että seksi olisi yhteinen juttu, eikä kahta ihmistä tavoittelemassa erikseen omaa orgasmiaan toisen avustuksella.
Mihin tuota vertaisi? Yhteinen, rauhallinen ja yhdessä valmisteltu ateria rakkaan kanssa ei ole pelkästään oman nälän sammuttamista, jossa kuorin perunat siksi että hän paistaisi pihvin, jotta saisimme ruoat lautaselle mahdollisimman nopeasti. Se on kokonaisuus, joka muodostuu siitä kaikesta yhdessä tekemisestä, kaupassa käynnistä, ruoan valmistuksesta, siitä nauttimisesta, keskustelusta, viinilasillisesta, jälkiruoasta, yhdessäolosta. Ei siinä käydä kauppaa, että mitä sinun pitäisi tehdä, että minä viitsisin ne perunat kuoria, vaan se on hetki, joka yksinkertaisesti vain tehdään yhdesssä, HALUTAAN tehdä yhdessä.
Voi kiitos! Ihanaa, että löytyi mies joka oikeasti tuntee ja ajattelee! Miten mukava päätös tälle ikävälle miesten väännölle. Rakastan omaa miestäni ja hän on maailman paras seksissä. ei puhettakaan itsekyydestä. Aina tehty toisillemme toista varten niin paljonkuin vain pystymme. Parhaimmillaan rakastelu on kuin joku pyhä toimitus, ja ihan toisiin sfääreihin siinä pääsee.
Onneksi edes yksi mies siis osaa ajatella, kiitos vielä. Nyt odottelenkin omaa miestä kotiin huomenna...:D meillä taas sessiot sitten korkella ja kovaa!!
No olepa hyvä sitten. Ihan muuten sivuhuomautuksena, kun olen kuvaillut täsmälleen tuota samaa ylläolevaa asiaa konkreettisemmalla tasolla (esim mitä kenellekin tehdään ja kuka mistäkin tykkää ja kuinka paljon), niin poikkeuksetta olen saanut hyvin jyrkkää vastareaktiota ja syytöstä milloin mistäkin miehisestä vajavaisuudesta, anatomian ymmärtämättömyydestä, naisen halveksunnasta tai yleisestä kusipäisyydestä, joskus vaihtelun vuoksi myös vihjailua, että etpä voi tietää, vaikka vaimo feikkaisikin. Hyvin mahdollisesti jotakin näistä sinultakin, vaikkei tässä nyt voikaan ihan täysin aukottomasti tunnistaa jokaista kirjoittajaa. (Jos tunnistin väärin, niin anteeksi.)
Mutta ihan kiva kuulla silti, että joku muukin on sitä mieltä, että parasta seksiä on se mitä toisensa täysin tunteva pari vain osaa juuri toinen toisillensa, yhdessä tehdä. Hyviä sessioita toivotellen,
M50
Siis ensinnäkin olen nainen joka haluaa seksiä ihan kokoajan..joten tuohon otsikkoon vastaus tässä. Mieskin haluaa mutta ei hän jaks kokoajan kuten minä haluaisin. Onneksi hänellä avara mieli ja näppärät sormet! Ja kieli..
En voi ihan käsitttää tätä vastakkainasettelua täällä; miksi miehet hyökkäävät naisia vastaan/halveksivat/ eivät halua kuin panna... eikö se käänny heitä vastaan? itseppä valitsevat sitten jos näin haluavat.
Olen tavannut niin paljon miehiä ja onnekseni se ensimmäin eoli todellakin hyvä; vasta 16 mutta äitinsä gyne; oli jo opettanut poikansa miten tyttöä kohdellaan. Sain siin heti ekalta niin upeaa seksiä, että ei mitään määrää! Siis hän herätti yöllä suuseksillä, osasi klitoriksen salat yms, Joten oeln oikeasti onnekas! Kuvitelkaas, eka sellainen ja vielä oli ympärileikattu. Apua. Tähän mieheen olen yhä yhteyksissä... vuosikymmennet siis. Voiko joku käsittää tätä syvää yhteyttä sekä että?
Avauduin nyt näin. Vaikka olenkin se joka paljon aina vääntää..
Miehet puolustautuvat kun heitä kohtaan hyökätään jatkuvasti. He kokevat sen epäoikeudenmukaiseksi koska varsin moni nainen ei itsekään ole kovin aktviinen tai huolehtivainen miehen nautinnon suhteen.
No täällähän eräskin mies itse kirjoitti, ettei jaksa panostaa kuin omaan nautintoonsa. Onkose sitten ihme, kun naiset valittaa että seksi huonoa? Jos se on huono niin on. Onneksi ei sentään kaikilla, mutta yleensä vaan pitemmässä suhteessa. Tavallaanhan nämä miehet tekevät juurikin sen karhunpalveluksen ihan itselleen, kun eivät viitsi..
Missä sellainen viesti oli? Itse olen huomannut vain viestejä, joissa mies sanoo, ettei jaksaa panostaa kuin omaan nautintoonsa silloin kun nainen on passiivinen. Siinä on iso ero. Miehet siis toivovat vastavuoroisuutta ja molemminpuolista aktiivisuutta seksiin. Jos naiset eivät ole siihen valmiita, mutta silti valittavat huonosta seksistä, niin siinä tekevät todellakin karhunpalveluksen molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Hevonpaskaa...jos mies osaa vetää käteen, niin osaa kai sen tehdä naisellekin. Jos nyt ylipäänsä tietää naisen rakenteesta edes sen klitoriksen, joka siis vastaa sitä terskaa. Tosin onhan se sormen liikuttamine raskasta...
Lopettakaa jo hurskastelu pojat. Jos mies saa orgasmin naimalla naista..ja orgasminsa huono - onko se siis seurausta siitä, ettei naine ole tarpeeksi tehnyt miehelle kaikkea kivaa, kun samaan aikaan mies ei tee muuta kuin panee, ja nainen ei siis saa huonoakaan orgasmia? Eikö tää paska teeskentely nyt aikuisilta (?) miehiltä vois jo loppua.
Jokainen tietää miten tää menee.
Kyllähän se tiedetään miten se menee.
Nainen saapuu paikalle ja avaa reitensä. Kaikki muu onkin sitten miehen vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka piru on niin taukki ettei puhu kumppaninsa/hoitonsa kanssa näistä, ja kuka tästä ees kuvittelee vänkäävänsä?Näin normaali ihmine ajatteleekin. Mutta tällä on miehiä jotka vaan venkuloivat, "etteivät voi naiselle tehdä kun sitä ja tätä ei tapahdu" Miksi ovat sitten naisen kanssa ollenkaan? Normaalit mihet nauttivat kun saavatnaiselle nautintoa tuottaa, näin mun kokemus on. Ja sitä on kyllä.
Täällä on myös naisia jotka vaan venkuloivat "että ovat jo antaneet miehelle orgasmin kun avasivat reitensä, muun haluaminen on pornotemppuja". Sitten vielä valittavat miehen laiskuutta.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että normaalit miehet nauttivat kun saavat naiselle nautintoa tuotettua. Kokemukseni mukaan naisia kiinnostaa pääasiassa vain se oma nautinto.