Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakkoruotsijankkaajien vaikutus minuun

Vierailija
15.08.2013 |

Propagandahan aina vaikuttaa, suuntaan tai toiseen. Minä olen alkanut tuntea tarvetta verestää ruotsin kielen taitojani. Myös olen huomannut googlailevani Ruotsia matkakohteena, se on kiva maa. Saariston rengasti pitää viimeistään ensi kesänä käydä kiertämässä. Paljon sympatiaa kieltä ja maata kohtaan on herännyt, kiitos vaan.

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 15:56"]

Miten ap se on sinulta pois jos sinä ja lapsesi luette jatkossakin ruotsia, mutta annatte naapurin lapisen valita kielen ihan itse kysymättä sinulta lupaa? Voisitko selventää tämän asian ihan aluksi.

[/quote]

Naapurin lapiset, jee!

Vierailija
62/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi emännyys keräsi nimiä adressiin pakkoruotsia vastaan. En adressia allekirjoittanut. Hän suuttui kannastani silmittömästi, vaikka hänelle asiallisesti kantani perustelin. Muistan, kun inhosin ruotsia kouluaikaan. Jos se ei olisi ollut pakollista, en tasan sitä olisi vapaaehtoisesti opiskellut. Mutta pakko osoittautuikin minun kohdallani hyväksi. Nykyisin tarvitsen lähes päivittäin ruotsin kieltä työstäni selvitäkseni, enkä edes työskentele ruotsinkielisellä alueella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kielen aika on vaan mennyt Suomessa ohi. Sori...

Vierailija
64/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaisille on todella suuri ihmetyksen aihe meidän pakkoruotsi. Heillä ei ole pakkotanskaa, pakkonorjaa tai ylipäätään mitään pakkokieltä.

Vierailija
65/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, ei meille korkeakoulutetuille ainakaan :D. Juuri suoritin ns. virkamiesruotsin.

Vierailija
66/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 18:47"]

Ruotsalaisille on todella suuri ihmetyksen aihe meidän pakkoruotsi. Heillä ei ole pakkotanskaa, pakkonorjaa tai ylipäätään mitään pakkokieltä.

[/quote]

Yllätys, yllätys, ruotsalaisillakin on yksi pakkokieli äidinkielensä lisäksi: englanti.

Vierailija
67/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 16:32"]

23, juuri tuota tarkoitin, kiitos kun osoitit kommenttini todeksi. Olet juuri tuollainen persulainen pässinpää, jonka meuhkaamisesta tässä ketjussa puhuttiin. Jatka, jatka ihmeessä...

13

[/quote]

Argumentum ad hominem. Niinpä niin. Asiasta viis eli siitä, miksi suomalaisten on pakko opiskella ruotsia. 

Eli tätä tarkoitan: http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem

Vierailija
68/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmankos ruotsalaiset osaavat niin hyvää englantia kun on pakkokieli heillä.

Vierailija
69/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 19:13"]

[/quote]

Vallan peruskoulun kolmannesta luokasta lähtien lukevat sitä O-O !

Vierailija
70/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13

[/quote]

Kiitos, olenkin paljon mieluummin vaikka se pässinpää kuin kaltaisesi lammas, jota RKP taluttaa propagandahihnassaan. Pässit sentään osaavat ajatella itsenäisesti omilla aivoillaan.

[/quote]

Homma-pässit ovat ALLAH-ahon aivopesemiä pienimunaisia opetuslapsosia.

Vierailija
71/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 19:13"]

[/quote]

Vallan peruskoulun kolmannesta luokasta lähtien lukevat sitä O-O !

[/quote]

Toihan vie motivaation kielenoppimiselta ihan kokonaan :(.

Vierailija
72/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 19:00"]

[/quote]

Yllätys, yllätys, ruotsalaisillakin on yksi pakkokieli äidinkielensä lisäksi: englanti.

[/quote]

No siitä on sentään hyötyä.

Vierailija
73/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Niinpä. Ja pakkotanskaa ja -norjaa ei tarvita;; ymmärtävät niitä oman kielensä pohjalta, toisin kuin suomalaiset.

Vierailija
74/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsin puolustajien älyttömät perustelut ja ylimielinen suhtautuminen asiaa kritisoiviin kommentteihin ja pakkoruotsin vastustajien haukkuminen ties miksi ei ainakaan auta ruotsinsuomalaisia. Onneksi olen jo pakko- ja virkaruotsini suorittanut, nyt menee viimeinenkin halu ylläpitää jo pitkälti unohtunutta kielitaitoani. Ranskaa ja saksaa pyrin edelleenkin käyttämään mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
75/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 19:54"]

[/quote]

[/quote]

Niinpä. Ja pakkotanskaa ja -norjaa ei tarvita;; ymmärtävät niitä oman kielensä pohjalta, toisin kuin suomalaiset.

[/quote]

Enää tarvitseekin sitten vain tietää miksi ruotsia, tanskaa tai norjaa tulisi suomalaisen niin hyvin ymmärtää, että sellaiseen valmiuteen on heidät pakolla asetettava. Esimerkiksi vapaaehtoisuus ei käy tai omalla ajalla harrastaminen.

Englannin kohdalla pakollisuus ei ole mikään ongelma. Itsekin sitä olen alakoulun kolmannelta luokalta opiskellut ja verratonta hyötyä se onkin tarjonnut. Ei ole tarvinnut millään muinaishistorialla sitä itselleen erikseen perustella!

Saksaa olisin halunnut opiskella enemmän, samoin ranskaa, mutta resurssit olivat rajallisia. Myöhemmin sitten olen asian kyllä korjannut.

Vierailija
76/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahvenanmaalla ei ole pakkosuomea. Miksi manner-Suomessa on pakkoruotsi? Yksikin hyvä perustelu, koska kaikissa pohjoismaissa puhutaan englantia ja yhden kommentin mukaan kaikkialla muualla paremmin kuin Suomessa.

Ei ole mitään muuta syytä, kuin vanhat asenteet, ne jotka homojenkin oikeuksia aikoinaan jarruttivat. Nyt eletään 2000-lukua, eikä mitään kyykyttämisaikaa Ruotsin vallan aikaan.

Vierailija
77/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 19:57"]

Pakkoruotsin puolustajien älyttömät perustelut ja ylimielinen suhtautuminen asiaa kritisoiviin kommentteihin ja pakkoruotsin vastustajien haukkuminen ties miksi ei ainakaan auta ruotsinsuomalaisia. Onneksi olen jo pakko- ja virkaruotsini suorittanut, nyt menee viimeinenkin halu ylläpitää jo pitkälti unohtunutta kielitaitoani. Ranskaa ja saksaa pyrin edelleenkin käyttämään mahdollisuuksien mukaan.

[/quote]

Pysy sinä siellä Ruotsissa ratkomassa suomenkielisten ongelmia. Mikä hinku sinulla on sekaantua suomensuomenkielisten ja suomenruotsalaisten asioihin Suomen puolella? Lapsellista kiukutella täällä foorumilla omista skitsoistasi.

Vierailija
78/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma-apinoilta voi näköjään odottaa mitä tökeröimpiä valheita :D !

Vierailija
79/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 20:12"]

[/quote]

Pysy sinä siellä Ruotsissa ratkomassa suomenkielisten ongelmia. Mikä hinku sinulla on sekaantua suomensuomenkielisten ja suomenruotsalaisten asioihin Suomen puolella? Lapsellista kiukutella täällä foorumilla omista skitsoistasi.

[/quote]

Minä kyllä olen ihan suomalainen ja asun Suomessa, joten eiköhän asia mullekin jotenkin kuulu.

Vierailija
80/119 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 20:12"]

[/quote]

[/quote]

Minä kyllä olen ihan suomalainen ja asun Suomessa, joten eiköhän asia mullekin jotenkin kuulu.

[/quote]

Okei, huomasin virheeni. Tarkoitus oli puhua suomenruotsalaisista, eikä ruotsinsuomalaisista. (Mutta asia pätee silti.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme