Lindexissä ei käy käteinen. Nostakaa 500, valitkaa sieltä viidelläsadalla vaatteita ja menkää kassalle
Kommentit (200)
Jälleen kerran täysin vajaamielinen aloitus palstalla.
Itseasiassa varsin harvassa paikassa hyväksytään maksuvälineeksi 500€ seteliä, yksinkertaisesti siksi ettei uskalleta ottaa riskiä rahanväärännöksistä. Melkolailla yleinen raja lienee, että 50€ seteli on suurin hyväksyttävä yksittäinen seteli.
Lisäksi näin korona-aikaan kun yleisesti vahvasti suositellaan käteisen käyttämisen välttämistä ilmiselvistä syistä, näin moraaliselta kannalta tuskin on minkäänlainen ongelma että jonkin yksittäinen ei-välttämätöntä kulutustavaraa, Lindexin tapauksessa kertakäyttömuotirättejä, myyvä liike ei hyväksyisi käteistä lainkaan, sehän nyt on muutenkin kauppaketjun oma valinta ja aivan hyvin näin voisi toimia vaikkei mitään pandemiaa olisikaan.
Käteisnipun kanssa liikkeeseen meneminen ja siellä lesoaminen on sekin täysin vajaata puuhaa, se myyjät ovat ihan tavallisia palkoillisia siellä, eivätkä ketjun linjaukseeen voi pätkän vertaa vaikuttaa.
Parhaimmassa tapauksessa kassa hiukan joustaisi ohjeen suhteen ja myisi AP:lle viidellä sadalla eurolla rättejä, mitä hän ei oikeasti olisi halunnut ostaa. SITÄ ILMETTÄ OLISI OIKEASTI HAUSKA PÄÄSTÄ KATSOMAAN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tästä käteisestä luopumisesta niin paljon hälistään, niin tahtoisinpa minäkin nähdä, että jos menisin autokauppaan ostamaan jonkun 50 tonnia maksavan auton ja sanoisin, että en missään nimessä maksa muuten kuin käteisellä ja vielä näyttäisin rahat, niin jättäisikö ne siellä kaupan tekemättä?
Ja en piruuttanikaan suostuisi mihinkään kommervenkkeihin käteisen muuttamiseksi kortille, en millään. Suostuisin kauppaan vain niin, että ojentaisin heille sen summan käteisenä. Ja juuri vielä sinä päivänä, en suostuisi mihinkään odotteluun, missä rahoja tutkittaisiin onko ne aitoja ja selviteltäisiin, mistä ne on tulleet.
No, toiveajattelua, ei mulla ole sellaista rahaa enkä tiedä saisinko sen pankista noin vain vaihdetuksi käteiseen, jos olisikin. Vai onko pankilla joku oikeus kieltäytyä antamasta ihmisen omaa rahaa omalta tililtä käteisenä?
Käteistähän ei saa enää tallettakaan ilman selitystä. Veli myi ruohonleikkurinsa 600:lla ja meni pankkiin laittamaan sen rahan omalle tililleen. Pankista kysyttiin, mistä raha on tullut, ja että pitäisi olla kuitti heille. No, veli ei tallettanut niitä satasiaan, mitäs kuitteja heillä nyt olisi ollut kirjoittaa jostain käytetystä leikkurista. Kauppoihin ne sentään kelpaa, ei kauppias ainakaan vielä kysy, mistä tämä käteinen on peräisin. Tai ainakin sitten suurin osa kaupoista. Lindex saa mun puolesta pitääkin rytkynsä.
Me ostettiin auto maaliskuussa ja autokauppa huoli käteisenä vain 5000€, loput oli pakko maksaa tililtä. Varmaan monessa muussakin autokaupassa sama "sääntö".
Mä maksoin uuden auton hinnan paperinpalasella, jonka sain pankista ja jonka kiikutin autokauppaan. Eivät huolineet rahaa ja mun kortilla oli tietenkin pienempi limiitti.
Eli sanonta "osti uuden auton käteisellä" ei pidä enää paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt onkohan koko koronan idea saada käteinen pois maailmasta.
On se.Ja pikkuisen muuta päälle vielä pikkukivaa,niinkuin sirut ihmisille.NWO.
Itselläni oli lahjakortti Lindexille, olin sen saanut lahjana.
Kiersin liikkeen pariinkin kertaan, mutta haluamani tuote oli loppu ja vst en löytänyt.
Olisin mielelläni maksanut käteisostajan ostokset, jos hän olisi antanut minulle rahat ja minä olisin päässyt lahjakortista eroon.
En ymmärrä yhtään lahjakorttien ideaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Finnkinokaan ota rahaa, kortilla pitää maksaa.
Oletko tosissasi? En enää mene elokuviin!
Kumminkin tulet käymään jossain vaiheessa Finnkinossa vaikka näin sanotkin. Tämmöset ihmistyypit ovat kyllä huvittavia. "En tule enää käymään teidän kaupassa, koska teillä ei ole tuotetta X!!" "En tule enää käymään teidän kaupassa kun ette ota käteistä vastaan!!!" Ja nämä samat ihmiset tulevat silti käymään uudelleen.
Mä en käy. Lupaan. Täälläpäin on vain Biorex.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran täysin vajaamielinen aloitus palstalla.
Itseasiassa varsin harvassa paikassa hyväksytään maksuvälineeksi 500€ seteliä, yksinkertaisesti siksi ettei uskalleta ottaa riskiä rahanväärännöksistä. Melkolailla yleinen raja lienee, että 50€ seteli on suurin hyväksyttävä yksittäinen seteli.
Lisäksi näin korona-aikaan kun yleisesti vahvasti suositellaan käteisen käyttämisen välttämistä ilmiselvistä syistä, näin moraaliselta kannalta tuskin on minkäänlainen ongelma että jonkin yksittäinen ei-välttämätöntä kulutustavaraa, Lindexin tapauksessa kertakäyttömuotirättejä, myyvä liike ei hyväksyisi käteistä lainkaan, sehän nyt on muutenkin kauppaketjun oma valinta ja aivan hyvin näin voisi toimia vaikkei mitään pandemiaa olisikaan.
Käteisnipun kanssa liikkeeseen meneminen ja siellä lesoaminen on sekin täysin vajaata puuhaa, se myyjät ovat ihan tavallisia palkoillisia siellä, eivätkä ketjun linjaukseeen voi pätkän vertaa vaikuttaa.
Parhaimmassa tapauksessa kassa hiukan joustaisi ohjeen suhteen ja myisi AP:lle viidellä sadalla eurolla rättejä, mitä hän ei oikeasti olisi halunnut ostaa. SITÄ ILMETTÄ OLISI OIKEASTI HAUSKA PÄÄSTÄ KATSOMAAN.
Kyllä oon saanut ainakin itse ostettua 100 euron setelillä monta kertaa ja monesta eri paikasta jokunen vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kiersin liikkeen pariinkin kertaan, mutta haluamani tuote oli loppu ja vst en löytänyt.
Olisin mielelläni maksanut käteisostajan ostokset, jos hän olisi antanut minulle rahat ja minä olisin päässyt lahjakortista eroon.
Samoin. Maailman typerin lahja. Lahjanantaja päättää, missä saat shoppailla. Seteli on paljon parempi lahja.
Lindexissä on muuten sekin ongelma, että suosittuja kokoja on todella vähän. Kun löydät kerrankin sieltä jonkun kivan vaatteen, sitä on vain koossa xs,s ja xl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Maailman typerin lahja. Lahjanantaja päättää, missä saat shoppailla. Seteli on paljon parempi lahja.
Lindexissä on muuten sekin ongelma, että suosittuja kokoja on todella vähän. Kun löydät kerrankin sieltä jonkun kivan vaatteen, sitä on vain koossa xs,s ja xl.
"Suosittu koko" eli joku 180kg fätso ostamassa m koon kledjuja koska suosittu koko, ehehehehee.
Saan usein lahjaksi rahaa seteleinä. En nyt ihan viisisatasia, mutta satasen seteleitä. Mitä niiden kanssa sitten tekee, jos ne eivät käy missään kaupassa? Pitääkö mun mennä panoautomaatille sullomaan niitä sinne, että saan rahan tilille?
Vierailija kirjoitti:
Kaupankassa työtovereineen voisi mielellään joskus lukea muutakin kuin julkkisjuoruja- käteisen käyttö on ainoa varma keino tehdä ostoksensa anonyymisti ( turvakamerat tietysti on,mutta siksi on keksitty huppu ja aurinkolasit). Se ei tarkoita,että ihminen olisi rikollinen tai haluaisi salata jotain laitonta tekemistään, vaan minulle ainakin se tarkoittaa ainoastaan sitä, että kaikenmaailman urkkijoille eivät minun ruokaostokseni kuulu!
Tulevaisuudessa Big Brother tietää, kun ostatte raskaustestin, herpeslääkkeen tai hirveästi viinaa. Kun ette voi käyttää käteistä, tai jos ette malta olla ottamatta bonuksia.
Ainoa asia mikä minua myyjänä ärsyttää käteisenkäytössä, on ne ihmiset joiden on pakko saada antaa ne rahat suoraan käteen! Voit ihan lyödä tiskiin ne rahat, niin ei tartte ottaa kontaktia. Seteli on vielä ihan ok antaa käteen, mutta ne kolikkovyöryt varsinkin voi laittaa siihen tiskille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupankassa työtovereineen voisi mielellään joskus lukea muutakin kuin julkkisjuoruja- käteisen käyttö on ainoa varma keino tehdä ostoksensa anonyymisti ( turvakamerat tietysti on,mutta siksi on keksitty huppu ja aurinkolasit). Se ei tarkoita,että ihminen olisi rikollinen tai haluaisi salata jotain laitonta tekemistään, vaan minulle ainakin se tarkoittaa ainoastaan sitä, että kaikenmaailman urkkijoille eivät minun ruokaostokseni kuulu!
Tulevaisuudessa Big Brother tietää, kun ostatte raskaustestin, herpeslääkkeen tai hirveästi viinaa. Kun ette voi käyttää käteistä, tai jos ette malta olla ottamatta bonuksia.
Tulevaisuudessa olemme kaikki yhtä tyhmiä kuin BB:n asukkaat.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa asia mikä minua myyjänä ärsyttää käteisenkäytössä, on ne ihmiset joiden on pakko saada antaa ne rahat suoraan käteen! Voit ihan lyödä tiskiin ne rahat, niin ei tartte ottaa kontaktia. Seteli on vielä ihan ok antaa käteen, mutta ne kolikkovyöryt varsinkin voi laittaa siihen tiskille.
Minua myyjänä ärsytti se, kun asiakas löi käteen sen epämääräisen kolikkokasan ja sanoi, että laske sä, kun sulta käy se paremmin (kun en siis itse viitsi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteistähän ei saa enää tallettakaan ilman selitystä. Veli myi ruohonleikkurinsa 600:lla ja meni pankkiin laittamaan sen rahan omalle tililleen. Pankista kysyttiin, mistä raha on tullut, ja että pitäisi olla kuitti heille.
Olis veljes vastannut, että huor**malla tienasin.
Käteisen välttely on ihan samaa, kuin Sanoman kielletyt sanat. Kontrollia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi käyttää käteistä? Raha on aina likaista ja varmasti kaikkien virusten levittäjä. Jos ei koronan niin ainakin noron, rotan ja muiden hauskuuksien. Miksi ihmeessä ihmiset käyttävät käteistä?
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/saako-kateisella-maksaa-korona-aikana-…
”Euroopan keskuspankki on aiempien epidemioiden aikana tutkituttanut seteleiden merkitystä virus- ja bakteeritartuntojen lähteenä ja asiaa tutkitaan säännöllisesti muutenkin. Aiemmat tutkimukset kertovat, että viruksien tartuntariski seteleiden välityksellä on erittäin pieni. Setelien pinta on suunniteltu siten, että ne eivät likaannu helposti päivittäisessä käytössä ja koronavirus leviää pääasiassa pisaratartuntana, eli esimerkiksi virustartunnan saaneen henkilön yskiessä”
Samalla lailla ne pöpöt tarttuu maksupäätteistäkin...
Vierailija kirjoitti:
Mikä ton esityksen pointtina on? Ihan niin kuin ne työntekijät päättäisi, käykö käteinen vai ei.
Kyllä ne myyjät raportoi ylöspäin. Viimeistään yyteissä, kun pohditaan, ettei sulle riitä tunteja, kun kauppaan ei tuu rahaa eikä asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi käyttää käteistä? Raha on aina likaista ja varmasti kaikkien virusten levittäjä. Jos ei koronan niin ainakin noron, rotan ja muiden hauskuuksien. Miksi ihmeessä ihmiset käyttävät käteistä?
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/saako-kateisella-maksaa-korona-aikana-…
”Euroopan keskuspankki on aiempien epidemioiden aikana tutkituttanut seteleiden merkitystä virus- ja bakteeritartuntojen lähteenä ja asiaa tutkitaan säännöllisesti muutenkin. Aiemmat tutkimukset kertovat, että viruksien tartuntariski seteleiden välityksellä on erittäin pieni. Setelien pinta on suunniteltu siten, että ne eivät likaannu helposti päivittäisessä käytössä ja koronavirus leviää pääasiassa pisaratartuntana, eli esimerkiksi virustartunnan saaneen henkilön yskiessä”
Samalla lailla ne pöpöt tarttuu maksupäätteistäkin...
Ostoskoreista, ostoskärryistä, sovituskopeista, hissin nappuloista jne.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan löytänyt sieltä kivoja vaatteita ja tuskin tulen löytämäänkään.
Mä löysin vielä 90-luvulla. Sen jälkeen minä lihoin laihasta lihavaksi. Tosin on ne mallit ja värit ja kuositkin kamalia. Samaa ongelmaa lastenvaatteissa.
Kerronko mihin voit sen satukirjasi tunkea?