Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lindexissä ei käy käteinen. Nostakaa 500, valitkaa sieltä viidelläsadalla vaatteita ja menkää kassalle

Vierailija
13.08.2020 |

Sitten katsokaa niiden ilmeitä.

Kommentit (200)

Vierailija
161/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tuntipalkalla oleva osa-aikainen miettii että maksetaankohan mulle tästä paskasta tarpeeks, kun asiakas tulee vain kiusaamaan minua työpaikalle. Luuletko, että joku kassalla työskentelevä henkilö määrää tuollaiset yrityksen käytännöt saati voi vaikuttaa niihin?

Vierailija
162/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa asia mikä minua myyjänä ärsyttää käteisenkäytössä, on ne ihmiset joiden on pakko saada antaa ne rahat suoraan käteen! Voit ihan lyödä tiskiin ne rahat, niin ei tartte ottaa kontaktia. Seteli on vielä ihan ok antaa käteen, mutta ne kolikkovyöryt varsinkin voi laittaa siihen tiskille.

Minua myyjänä ärsytti se, kun asiakas löi käteen sen epämääräisen kolikkokasan ja sanoi, että laske sä, kun sulta käy se paremmin (kun en siis itse viitsi). 

Ei sitten tullut mieleen, että asiakkaalla voi olla huono näkö tai ongelmia hienomotoriikan kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piha- ja takakonttikirppiksillä tarvitaan käteistä.

Ja jos mummo antaa lapsenlapselle satasen, on se nyt aikamoista että sillä ei saa vaikka paitaa mennä Lindexistä ostamaan.

Ootko koskaan kuullut talletusautomaateista? Tai Mobilepaysta, jolla useimmat kirppisostokset saa nykypäivänä maksettua?

Eipä kaikki asu automaattien lähelläkään. Eikä kaikilla ole edelleenkään älyluureja eikä tule olemaankaan.

Vierailija
164/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kumminkin tulet käymään jossain vaiheessa Finnkinossa vaikka näin sanotkin"

Miksi ihmeessä lähtisin Finnkinoon pitkän matkan päähän, kun asun Savon Kinojen alueella?

Vierailija
165/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos mummo antaa lapsenlapselle satasen, on se nyt aikamoista että sillä ei saa vaikka paitaa mennä Lindexistä ostamaan.

Ootko koskaan kuullut talletusautomaateista? Tai Mobilepaysta, jolla useimmat kirppisostokset saa nykypäivänä maksettua?

Eipä kaikki asu automaattien lähelläkään. Eikä kaikilla ole edelleenkään älyluureja eikä tule olemaankaan.

Meillä ei pitäisi olla ollenkaan älypuhelimia eikä maksukortteja, koska sokeat eivät voi käyttää niitä.

Radiotakaan ei olisi pitänyt keksiä, koska kuurot eivät kuule hätätiedotuksia.

Hevosiakaan ei pystytty käyttämään kulkupelinä, koska oli ihmisiä, jotka pelkäsivät hevosia.

Takaisin maakuoppaan siis, koska aina on joku, joku ei osaa, pysty tai tarvitse.

Paskin perustelu ikinä asioille.

Vierailija
166/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei pitäisi olla ollenkaan älypuhelimia eikä maksukortteja, koska sokeat eivät voi käyttää niitä.

Radiotakaan ei olisi pitänyt keksiä, koska kuurot eivät kuule hätätiedotuksia.

Hevosiakaan ei pystytty käyttämään kulkupelinä, koska oli ihmisiä, jotka pelkäsivät hevosia.

Takaisin maakuoppaan siis, koska aina on joku, joku ei osaa, pysty tai tarvitse.

Paskin perustelu ikinä asioille.

Täh? Totta kai on hyvä, että käteiselle on vaihtoehtoja, mutta kyllä käteistä silti tarvitaan eikä sen käytöstä saa tehdä ylettömän vaikeaa! Ihan kuten niille sokeille ja kuuroillekin pitää olla olemassa omat apuvälineensä.

Kehityksen nimissä ei voida alkaa sortamaan niitä, jotka eivät osaa, pysty tai tarvitse.

Toisekseen tekniikka on haavoittuvaista. Kortit eivät toimi, puhelimesta loppuu virta. Tietojärjestelmiä kaatuu tai niitä murretaan.

Vierailija
167/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs maksetaan viikkorahat lapsille? Tilille vai? Milläs hän sitten maksaa kaupassa, kun mobilepayn ikäraja on 15 ja korteissakin on omat ikärajansa?

Vierailija
168/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää, miten meidän työmme järjestettäisiin, jos käteinen poistettaisiin käytöstä. Pankkikortit ovat henkilökohtaisia. Me työssämme hoidamme asiakkaidemme puolesta päivittäisessä elämässä tarvittavien tavaroiden hankintoja (pesuaineet, hammasharjat ja -tahnat, tarvittavia vaatteita yms..) Kaiken tämän hoidamme käteisen avulla, jonka saamme asiakkaidemme edunvalvojilta. Asiakkaamme eivät ole itse kykeneviä hoitamaan näitä asioita. Jotkut asiakkaat ovat mukana kauppaostoksilla, mutta eivät ole kykeneviä edes ojentamaan rahaa itse kassalle, saati että käyttäisivät pankkikorttia itse tunnuslukuineen kaikkineen.

Vierailija
169/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää, miten meidän työmme järjestettäisiin, jos käteinen poistettaisiin käytöstä. Pankkikortit ovat henkilökohtaisia. Me työssämme hoidamme asiakkaidemme puolesta päivittäisessä elämässä tarvittavien tavaroiden hankintoja (pesuaineet, hammasharjat ja -tahnat, tarvittavia vaatteita yms..) Kaiken tämän hoidamme käteisen avulla, jonka saamme asiakkaidemme edunvalvojilta. Asiakkaamme eivät ole itse kykeneviä hoitamaan näitä asioita. Jotkut asiakkaat ovat mukana kauppaostoksilla, mutta eivät ole kykeneviä edes ojentamaan rahaa itse kassalle, saati että käyttäisivät pankkikorttia itse tunnuslukuineen kaikkineen.

Hyvä huomio. Pienipalkkaiset osa-aikaiset henkilökohtaiset avustajatkin makselisivat avustettavan ruoka- ja muut ostokset omalta tililtään, jolla ei välttämättä montaa kymppiä edes olisi?

Vierailija
170/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä maalaisilla ongelmat kun käteistä on pakko saada käyttää 😂

Vierailija
171/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs maksetaan viikkorahat lapsille? Tilille vai? Milläs hän sitten maksaa kaupassa, kun mobilepayn ikäraja on 15 ja korteissakin on omat ikärajansa?

Meillä on 12 ja 11 vuotiailla ollut kortit jo useamman vuoden ja todella helppoa, kun ei tarvitse pelätä, että rahat katoaa. Korteilla on aina vain tietty saldo käytettävissä ja loput on vanhempien takana, lisää pystyy helposti laittamaan nettipankissa. 

Lapset itsekin ottavat nykyisin mielummin kortit mukaan kauppaan kuin käteistä. 

Tämä on ehdottomasti nykyaikaa. 

Itse nostanut viimeksi käteistä jätskikiskalle kesällä. 

Vierailija
172/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteisen pakonomaiseen käyttöön en keksi kuin kolme syytä ellei ihminen ole jotain 90v:

- Toimeentulotuen asiakas, joka tekee pimeitä hommia eikä halua että Kela näkee tilillä olevat rahat

- Huumebisneksessä tai muussa hämärähommassa ansaitut rahat, joita ei voi tallettaa tilille eli rahanpesu siis.

- Karussa olo.

T. Kaupan kassa, näihin ollaa duunikaverien kanssa päädytty.

Vai niin. Ei ihme, että olet töissä kaupan kassana, koska ei tuolla järjenjuoksulla paljoa muuta saavuttaa voi.

Vai vielä pimeitä hommia. Anna mun kaikki kestää. Käviskö, vaikka se, ettei toimeentulotuen saaja halua välttämättä kaikkien ostojensa näkyvän tiliotteella?

Jos käy Alkossa kerran parissa vuodessa niin haluaako sen lukevan myös tiliotteessa?

Joskus voisi mennä itseensä vähän ja pohtia miltä tuntuisi aina selvittää ulkopuolisille minne ja miten on rahansa käyttänyt?

Itse vaihdan sisustusta useinkin myyden vanhaa ja ostaen uutta. Miten voin ne rahat muuten käyttää jos en jaksa pankkiin mennä? Maksan niillä kaupassa ja tililtä sitten helpompaa maksaa laskuja jne. Ei sen pitäisi teidän kassaneitien aivosoluja rasittaa lainkaan, mutta näemmä niillä ei ole haastavampaa puuhaa.

Kyseessä on yleensä usean sadan euron edestä rahaa ja kun menen ostamaan uutta niin miksi en käyttäisi ensin käteisvaroja?

Tiedätkö myös sen, että kun ostaa jotain isompaa/kallista ja haluaa varmistua siitä, että mahdollinen vaihto/palautus hoituu sujuvasti niin kannattaa käyttää käteistä jolloin mahdollisen palautuksen tullessa kyseeseen saat rahan takaisin heti ja käteisenä eli maksutavan mukaisesti?

Myös kalliiden ostojen kanssa tuo toimii mahdollisten reklamaatioiden tullessa kyseeseen.

Ei tarvitse odotella useita pankkipäiviä ja voi tarvittaessa kuljettaa rahansa ihan heti, vaikka aivan toiseen myymälään. Näin säästyy myös useilta automatkoilta kun voi samalla kertaa hoitaa niin viennin kun hankinnat.

Myös lahjaa toiselle hankkiessa on käteinen paras ratkaisu mikäli on mahdollista, että lahja saatetaan joutua vaihtamaan tai jopa palauttamaan. Lahjaa antaessa voi kertoa, että on kuitti millä lahjan saaja voi niin tehdä jos on tarpeen. Silloin ei tarvitse itse mennä korttinsa kanssa mukaan.

Niin ja oman irtaimiston myynti sekä ostaminen ei ole laissa kiellettyä eikä edes toimeentulotuen laissa eli omaa irtaimistoa ei tarvitse myydä saadakseen toimeentulotukea. On itseasiassa jopa suotavaa silloin hoitaa sellainen asia täysin erikseen kun tallennella tililleen rahoja myydyistä asioista jolloin tilillä näkyy sekä isot ja selittämättömät panot ja lisäksi isot menot jonnekin sisustusliikkeeseen.

Sitten selitellä jälkikäteen jotain ja mahdollisesti menettää ne rahat.

Olisi aivan hullua alkaa vaatimaan jotain kirjallista selvitystä vierailta ihmisiltä puolin tai toisin. Lisäksi niitäkin tietoja voisi joku käyttää väärin.

Ostaessa käytettyä tai yksityishenkilöltä niin paras tae siitä, että tuotteesi saat on maksu käteisellä hakutilanteessa.

Onhan näitä esimerkkejä, vaikka kuinka paljon ilman, että liittyisi millään tavoin rikolliseen toimintaan. Herranjestas! Käteinen on aivan laillinen maksuväline ja jotkut liikkeet ottavat jopa maksun korttia käytettäessä eli kannustivat ainakin ennen koronaa käteisen käyttöön mieluummin.

Vierailija
173/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden tietovuotojen aikana maksan kaikki käteisellä. Jos raha ei kelpaa, vaihdan kauppaa.

Vierailija
174/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa asia mikä minua myyjänä ärsyttää käteisenkäytössä, on ne ihmiset joiden on pakko saada antaa ne rahat suoraan käteen! Voit ihan lyödä tiskiin ne rahat, niin ei tartte ottaa kontaktia. Seteli on vielä ihan ok antaa käteen, mutta ne kolikkovyöryt varsinkin voi laittaa siihen tiskille.

Minua myyjänä ärsytti se, kun asiakas löi käteen sen epämääräisen kolikkokasan ja sanoi, että laske sä, kun sulta käy se paremmin (kun en siis itse viitsi). 

Onpa iso ongelma. Minä myyjänä palvelen asiakkaita ja jos joku tekee noin ei se ole suuri synti. Aika harvoin kuitenkin. Rahoja laskiessa voi rupatella mukavia.

Käteiskauppaa tehdään maailmalla yleisesti ja esim lapsille rahan arvon merkitys usein selviää juuri käteistä laskemalla. Ei raha tule seinästä tai kasva puussa.

Saksassa jossa siskoni asuu yli 90% kansalaisista haluaa tehdä ostoksensa käteisenä ja se on ihan normaali tapa.

Itse kierrän kaukaa paikat jotka eivät kelpuuta käteistä jos sillä haluan maksaa.

Vierailija
175/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on kiva kun nettiyhteys pankkiin kaatuu ja olet ostamassa kortilla jotain. Tätä muuten sattuu suhteellisen usein.

Vierailija
176/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se koronavirus rahan mukana leviä. Varsinkaan kun joka paikassa kaikki käyttävät käsidesiä.

Vierailija
177/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiset on vielä pidemmällä tässä käteisen käytön vieroksumisessa. Siellä on paljon kauppoja ja ravintoloita, joiden ovella on ilmoitus, ettei hyväksytä käteistä.

Vierailija
178/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on kiva kun nettiyhteys pankkiin kaatuu ja olet ostamassa kortilla jotain. Tätä muuten sattuu suhteellisen usein.

Joo. Jopa nolla kertaa viimeisen 20 vuoden aikana.

Vierailija
179/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei hyvänenaika jo aleta kaittamaan ihmisiin siruja millä maksaminen olis huomattavasti helpompaa? Uskon että suurinosa kansalaisista tätä kannattaisi poislukien halla-ahon väki joka haluaa elää menneisyydessä.

Vierailija
180/200 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Jopa nolla kertaa viimeisen 20 vuoden aikana.

Joo ihan varmaan juu Osuuspankin verkkosivuilla häiriöitä https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c04fe845-55bf-465c-a3bd-3dbccd6faa10

Tätä riittää.