Hyväntuulinen teinivuosien muisteluketju -peukutusketju
Tule tänne muistelemaan mukavia asioita teinivuosistasi! Millaiset isot tai pienet jutut ovat jääneet mieleen? Mitä kaipaat? Mikä kuului teininä arkeesi? Peukku ylös = minäkin muistan tämän omista teinivuosistani, peukku alas = minulla ei ollut teinivuosina tällaista.
Iltapäivät koulupäivän jälkeen. Vanhemmat eivät olleet vielä tulleet kotiin, telkkarista katsottiin Marienhofia ja Jyrkiä, tehtiin lämpimiä voileipiä välipalaksi. Hengailtiin kavereiden kanssa aina jonkun kotona.<3
Ap
Kommentit (488)
Joka torstai keitettiin äidin kanssa iso kannu teetä ja tehtiin sen kylkeen jotain suolaista naposteltavaa. Sitten katsottiin Kotikatu ja Teho-osasto.
Koulun jälkeen oli parasta, kun postilaatikossa odotti uusi Suosikki tai SinäMinä. Tein mukillisen kaakaota ja menin sänkyyni lueskelemaan.
Mtv näytti musikkivideoita, ei typeriä ohjelmia. Kun olin yksin kotona niin Mtv vaan päälle ja äänet täysille! (oktalo)
Kahvi oli vanhan koulukunnan energiajuomaa ja kahviloiden asemasta istuttiin kavereiden kanssa Essolla.
Kirjaston musiikiosastolla oli ihanan pehmeät nojatuolit joissa oli mukavaa kuunnella levyjä.
Ihana, huoleton ysärinuoruus ennen somea <3
Vierailija kirjoitti:
Yves Rocher
Miten teillä muuten lausuttiin tämä?
Jees rotser 🙊
Oli niin nuori, että ei päässyt baariin, mutta tyttöystävältä irtosi joka ilta. Aamulla kolmen aikaan poljin pyörällä kotiin ja nukuin pari tuntia ennen koulua.
Näin siis 70-luvun lopulla.
Kouludiscot! Järjestetäänkö sellaisia enää?
Muistan vieläkin, miten jännittävää oli seisoskella koulun pimeässä liikkasalissa ja miettiä, miten ilta sujuu. Pukeutumista sai myös miettiä viimeisen päälle.
-Vaihdettavat kännykänkuoret Nokian puhelimiin
-glittertahma jota sudittiin poskille, luomille, minne vaan
-yves rocherin ja body shopin ”hajuvedet”
-karvaiset, shokkiväriset päiväkirjat
-puhallettavat pikkureput
-koulun jälkeen kavereilla hengailu ja demien, sinä&minä ja mixin lukeminen yhdessä
Super Mario Bros. addiktio yläasteaikoina! Ruokavälkällä juostiin kaverin kanssa hänen kotiin, hän asui parin sadan metrin päässä koulusta. Napattiin matkalla kiskalta "vitosen pussit" (viiden markan edestä irtokarkkeja). Hakattiin puoli tuntia Super Mariota, syötiin karkkia ja juotiin kahvia. Sitten juostiin takaisin kouluun kun kuultiin kellon soivan. Viisi päivää viikossa mun "lounas" oli tämmöinen, viikonloppuisin ei lounasta ollenkaan koska heräsin vasta puolilta päivin.... Eikä tähän meininkiin koulussa kukaan opettaja puuttunut, mahtoivatko edes tajuta. Koulun alueeltakin sai ilmeisesti poistua ihan vapaasti kesken päivän.
Nyt olen tarkka ruokavaliostani ja säännöllisistä ruoka-ajoista. Ja kamppailen painoni kanssa huomattavasti enemmän kuin noina hälläväliä-vuosina :D
+eurojen tuleminen oli jännittävää, alkuun kaupassa sai markoilla maksamalla euroja takaisin
+sisustuksen osalta haaveilin mm. puhallettavasta nojatuolista, tekogerberoista ikkunalaudalle ja pörröisistä valokuvakehyksistä
+Anytimen luomivärit ja huulikiillot olivat parhaita meikkejä
+koulupäivyrit, sellaiset lukuvuosikalenterit. Mulla oli mm. Nalle Puh ja Rock/Pop
+sellaiset pörröiset hiuspompulat, lisäksi oli kankaisia, venyviä hiuspantoja
- Bodyshopin huulirasvapurkit
- Karkkikaupan kilohintaan myytävät valkosuklaalohkareet
- Tutti-korut
- Levis 105 ja ainoastaan ne
- Mustat solkikengät joissa lakeerikärki ja -kanta
- Ruskeanahkaiset, valkopohjaiset purjehduskengät, "purkkarit"
- Baseball-takit
- Slämärit, eli ystäväkirjavihkot joissa joka sivulla joku kysymys, vastaukset kirjoitettiin symbolikuvan perään, joka valittiin vihkon alussa.
Vierailija kirjoitti:
- Bodyshopin huulirasvapurkit
- Karkkikaupan kilohintaan myytävät valkosuklaalohkareet
- Tutti-korut
- Levis 105 ja ainoastaan ne
- Mustat solkikengät joissa lakeerikärki ja -kanta
- Ruskeanahkaiset, valkopohjaiset purjehduskengät, "purkkarit"
- Baseball-takit
- Slämärit, eli ystäväkirjavihkot joissa joka sivulla joku kysymys, vastaukset kirjoitettiin symbolikuvan perään, joka valittiin vihkon alussa.
Ohops, siis 501 :)
-Kännyköiden taustakuvat ja soittoäänet, tilattiin Boomista. Frendien tunnari oli meilläpäin suosittu soittoääni.
-Teinileffat, Perjantai on pahin, 13 ja risat, Mean Girls. Katsoin näitä yhä uudestaan ja uudestaan.
-Demi oli the nuortenlehti, joka luettiin heti kannesta kanteen. Haaveilin pääseväni Demiin töihin ja säästin kotiin pinon lehtiä luettavaksi.
-Pissistyylin tuleminen. Minullakin oli aivan liikaa huulikiiltoa, värillistä luomiväriä, vajaamittaisia pastellivärisiä paitoja ja matalalantioiset farkut.
-Digikameralla selfieiden ottaminen. Kuvaa ei nähnyt kuvatessa, joten piti vain räiskiä menemään ja toivoa, että joku kuva on hyvä. Jossain vaiheessa muotia oli, että valokuvasta rajattiin tai blurrattiin pois nenä. :D
Terkkuja n. vuosilta 2003-2005
Vierailija kirjoitti:
Yves Rocher
"Iivs Roshäär" Äiti opetti näin :D
Vierailija kirjoitti:
Yves Rocher
Meillä lausuttiin jotenkin "yves rotsher" mutta kaikkia omituisia väännöksiä käytettiin pilkallisesti myöskin. Tilaan muuten joskus tuolta vieläkin, koska osa tuotteista nostalgisia tai muuten vaan hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yves Rocher
Jees rotser 🙊
Noooouuu :D XD
Vierailija kirjoitti:
Lehtien lääkäripalstat.
Oonko ok, oon 158/45 kg?
Oon 14 v ja en oo koskaan seurustellut. Oonko outo?
Oon muuten näin aikuisena just noissa mitoissa että kiitti vaan esimerkistä :D
Jyrki ja "Lista" ja kaikki muut nuorten sarjat kuten Niin sanottu elämäni, Malibo Shores, Beverlyhills...näin jälkikäteen tosin tuntuu että niissä teinejä näytelleet olivatkin oikeasti paljon vanhempia kuin roolihahmonsa. Ei siis mikään ihme että tunsi itsensä suorastaan jälkeenjääneeksi rumilukseksi joskus 14-vuotiaana verratessaan itseään johonkin 25 vuotiaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yves Rocher
Meillä lausuttiin jotenkin "yves rotsher" mutta kaikkia omituisia väännöksiä käytettiin pilkallisesti myöskin. Tilaan muuten joskus tuolta vieläkin, koska osa tuotteista nostalgisia tai muuten vaan hyviä.
Mekin sanottiin kaverien kesken "iiverooose", ja hekoteltiin päälle, se oli kai ironian tajuamisen esiaste. :> Kännyköissä ja 2000-luvun vaihteen molemmin puolin meileissä alkoi näkyä tikkuhymiöitä ja pojilta saattoi saada esim. ( . ) ( . ) -viestin hih hih
Kevyt popmusiikki ja oli paljon naisartisteja: Britney Spears, Christina Aguilera, Jessica Simpson, Mandy Moore jne.
Stockerin ylisuuret hupparit ja puiset helmet kaulassa oli pojilla muotia. Tytöillä oli mm. housuhameita, toppeja, paljon hiuspinnejä ja erilaisia kaulapantakoruja. Sellainen musta tatuointia muistuttava venyvä koru on jäänyt mieleeni.
Rasvaton ruoka oli in. Juotiin sokeritonta limua, syötiin omenoita, riisikakkuja yms. Hedelmäpiltit oli hyviä välipaloja. Oikeasti näiden lisäksi herkuteltiin.
Mtv:n musavideot ja listat oli siistejä, näitä katsottiin koulupäivän jälkeen kaverilla.
MIllaisia ne Dakinen reput olivat? En muista tuollaisia ollenkaan
Kaikilla lienee muistoissa se tunne, kun näki ihastuksen kulkevan jossain. Se ihana, kihelmöivä tunne, tuntu et on jossain taivaassa kun ihastuksen näki. Mulla väheni poissaolot koulusta hurjasti, kun olin niin ihastunut yhteen jätkään. Sitä vaan aina odotti, että näkis sen!