Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväntuulinen teinivuosien muisteluketju -peukutusketju

Vierailija
13.08.2020 |

Tule tänne muistelemaan mukavia asioita teinivuosistasi! Millaiset isot tai pienet jutut ovat jääneet mieleen? Mitä kaipaat? Mikä kuului teininä arkeesi? Peukku ylös = minäkin muistan tämän omista teinivuosistani, peukku alas = minulla ei ollut teinivuosina tällaista.

Iltapäivät koulupäivän jälkeen. Vanhemmat eivät olleet vielä tulleet kotiin, telkkarista katsottiin Marienhofia ja Jyrkiä, tehtiin lämpimiä voileipiä välipalaksi. Hengailtiin kavereiden kanssa aina jonkun kotona.<3

Ap

Kommentit (488)

Vierailija
41/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videovuokraamot, kasetti piti aina kelata takaisin alkuun ennen kuin sen palautti

Vr:n vanhat junavaunut kaukomatkoilla, joissa oli siniset penkit ja ikkunalla ritilä, jonka päällä pysyi esim. Grandi-mehu

Ystäväkirjat, joihin mietittiin tarkkaan, mitä kirjoittaa

Koulukuvia saatettiin vaihtaa koulukaverien kanssa, osa lähetettiin sukulaisille

Vierailija
42/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa oli reissuvihot, kun mitään Wilmaa ei ollut. Ah, noina aikoina vanhemman allekirjoituksen saattoi väärentää, jos oli lintsannut jonkun tunnin. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käytiin koko perheen kanssa vuokraamassa joululahjaksi saatuun upouuteen vhs-videolaitteeseen Ärrältä joku b-luokan kauhuelokuva. Ja se oli se talvi /joulu kun oli ennätyspakkaset ja jo tää automatka oli iso riski.

Onneksi kaikilla oli kunnon toppahaalarit henkseleillä.

Vierailija
44/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twixin nimi oli Raider!!

Vierailija
45/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mikä sinusta tulee isona"?

-aikuinen

Vierailija
46/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikin Bees&honey! Niitä kysymyksiä oli ihan huippua lukea kaverin kanssa. Lähetettiin myös joskus joku tosi typerä feikkikysymys ja saatiin siihen vielä vastauskin. Sori Eki :D

Vierailija
47/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kaupoista sai ihania jäätelöitä, joita ei enää ole. Rio cola-putkilo, ne pienten jalkojen ja käsien muotoiset mehujääpalat pussissa jne.

-Pirkka Choice-tuotteissa oli valmiiksi painettu hinta, tyyliin 3,9 mk. Ostitpa tuotteen kalliista lähikaupasta tai isosta marketista, oli noiden tuotteiden hinta aina sama <3

-Netissä oltiin paljon kiltimpiä ja sinisilmäisempiä kuin nykyisin. Keskusteltupalstoilla ei vinoiltu, vaan autettiin toisia ihan reilusti. Samalla moni pelkäsi paljastuvansa tutuille nimimerkin suojista, vaikka se olisi ollut luokkaa "Skorpioni-86" :D

Vierailija
48/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yves Rocher

Miten teillä muuten lausuttiin tämä?

Rokkerin äijä 😂Voi sitä Chevrefeuillen tuoksua !

Vierailija
49/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaniljahajuvesi

Vierailija
50/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yves Rocher

Miten teillä muuten lausuttiin tämä?

Äböl.

Vierailija
51/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontaktilinjat

(Oliko ne sen nimisiä? Niihin soiteltiin)

One to one is double fun!

Vierailija
52/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien tv-sarjat oli hyväntuulisia ja niitä kehtaisi katsoa olkkarin telkkarista. Dawson's Creek, Gilmoren tytöt yms.

Lehdissä julkaistiin discolistoja ja muita, joiden kautta pysyi perillä sen hetken suosituimmista biiseistä.

Vaatteet oli pikkukaupungin teinillä Seppälää, Onlya tai vastaavaa, Hennesille pääsi vain lomareissuilla

Vierailija
53/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdissä oli etsintäkuulutuksia, joita oli hauska lukea.

"Huomio pojat! Olitko Silja Europalla 6-7.8.1998 ja liikkeellä kaverisi kans? Sulla oli päällä musta verkkatakki, siniset farkut ja punainen lippis. Kaverillasi oli siniset farkut ja vaalea huppari. Sulla oli vaaleat hiukset, kaverillasi tummat. Me oltiin ne kaksi tyttöä discossa, jotka katseli teitä. Kohdattiin myös kutoskerroksen portaissa ja katsoitte meitä. Mulla oli päällä sininen hame ja musta t-paita, kaverilla oli keltainen minimekko. Mä olin se punapää ja kaverini se blondi. Jos tunnistat itsesi tästä, ota yhteyttä! Kaikki sana kiertämään tutuille!!"

Usein noi ilmoitukset oli ns. tyttöjen lehdissä, joten luulen et ilmoitukset ei tavoittanut kovin hyvin. Ja kuinka moni poika muistaa, mitä on ollut päällä joskus kuukausi sitten. :D

Vierailija
54/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on välillä ikävä 2000-luvun alun pissismuotia. :D Mun tyypillinen asu ja meikki yläasteella: vaaleansininen kajal ja pastellipinkki glitterhuulikiilto, liikaa ripsaria, liian vähän kulmakarvoja, rannerenkaan kokoiset korvarenkaat, Miss Sixtyn farkut joista jenkkakahvat tursuilivat ulos ja levenevät lahkeet olivat rispaantuneet. Seppälän söpö pastellinvärinen t-paita yletti hädin tuskin vyölle ja nousi aina korviin kun vähänkin nosti käsiä. :D Fiorellasta joku ihan yhtä lyhyt vetskaripusero siihen päälle. Vyönä tietysti vaaleanpunainen "nahka"vyö timangein koristellulla sydämen muotoisella soljella, laukkuna pikkiriikkinen muovi"nahkainen" pastelliliila putkikassi, sellainen kainalolaukku johon mahtui ehkä just pieni pinkki lompakko, Nokia 1100b ja kotiavaimet. Kenkinä jotkin hölmön ison näköiset skeittikengät. Eastpakin tai Dakinen reppu. Hiukset blondattu, yleensä ponnarilla tai nutturalla. Kesällä vaaleanpunaiset aurinkolasit. Talvella lyhyt pilottimallinen takki joka paljasti ne tursuilevat jenkkakahvat eikä siis tod mitään pipoo daa.

Vierailija
55/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

x Yeo'sin currynuudelit

x Pepsi Maxin litkiminen (mikään muu merkki ei käynyt)

x Dakinen koulureput

Dakinen reput olivat sentään puhtaita ja nättejä, toisin kuin paskaan hinkatut massa-kånkenit.

Vierailija
56/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän liian nuorena luettu Naisen unelmia -Reginasta tietenkin

Näin viime kesänä kirppiksellä ihan älyttömän kasan vanhaa Reginaa ja oli pakko ostaa yks vuosikerta pelkän nostalgian vuoksi. :D Reginat oli kyllä parhaimmillaan just silloin kun oli ihan pikkasen liian nuori niitä lukemaan.

Vierailija
57/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtien lääkäripalstat.

Oonko ok, oon 158/45 kg?

Oon 14 v ja en oo koskaan seurustellut. Oonko outo?

Vierailija
58/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasteesta yrttivoipatonki tai valkosipulipatonki, tätä tehtiin usein koulupäivän jälkeen uunissa.

Oma huone koristeltiin julisteilla. Julisteita oli mulla kaikki kaapit ja ovet täynnä. Onkohan nykyteineillä julisteita ollenkaan?

Olisin halunnut liittyä johonkin kirja/cd-klubiin, mutta vanhemmat eivät antaneet. Oli liian kallista.

Julkkisjuorut luettiin lehdistä. Tuolloin oli muotia julkaista lehdissä epäedustavia kuvia julkkiksista jollain juorupalstalla ja usein julkkikselle oli lisätty joku puhekupla kuvaan. :D

Vierailija
59/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki oli ihanan yksinkertaista. Ruoaksi oli jauhelihakeittoa, käytiin jumpassa ja herkuteltiin poppareilla. Nykyisin tuntuu, että ruoan pitäisi olla supereksoottista, harrastusten extremeä ja herkkujen vegaanisia luomutuotteita.

Vierailija
60/488 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluissa oli reissuvihot, kun mitään Wilmaa ei ollut. Ah, noina aikoina vanhemman allekirjoituksen saattoi väärentää, jos oli lintsannut jonkun tunnin. :D

Mitkä ihmeen reissuvihot?

Meidän luokalla kyllä oli Vilma. Ja sen veli Rolf.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme