Hyväntuulinen teinivuosien muisteluketju -peukutusketju
Tule tänne muistelemaan mukavia asioita teinivuosistasi! Millaiset isot tai pienet jutut ovat jääneet mieleen? Mitä kaipaat? Mikä kuului teininä arkeesi? Peukku ylös = minäkin muistan tämän omista teinivuosistani, peukku alas = minulla ei ollut teinivuosina tällaista.
Iltapäivät koulupäivän jälkeen. Vanhemmat eivät olleet vielä tulleet kotiin, telkkarista katsottiin Marienhofia ja Jyrkiä, tehtiin lämpimiä voileipiä välipalaksi. Hengailtiin kavereiden kanssa aina jonkun kotona.<3
Ap
Kommentit (488)
Vierailija kirjoitti:
Yves Rocher
Miten teillä muuten lausuttiin tämä?
Juuri niin kuin kirjoitetaankin. Hävettää aina hakea paketti, kun en tiedä miten se pitäisi lausua.
Tiistaisin piti valvoa aamun pikkutunneille asti nähdäkseen lemppariohjelman MTV:ltä. Seuraavana aamuna sitten pirteänä kouluun.
Halvat nuortenlehdet ja valikoimaa oli runsaasti! SinäMinä, Mix, Suosikki, Demi, Girls yms. Lehdet oli halvempia kuin nykyisin, joten nuorena niitä saattoi ostaakin. Mix maksoi usein 10 mk.
Mulla on ikävä sitä kännyköiden tuunausta uusimmista NRJ:n listahiteistä tehdyillä yksiäänisillä soittoäänillä, logoilla ja kuvaviesteillä vaikka niiden tilaaminen maksoikin ihan liikaa ja aina oli sen takia saldo loppu. :D Mun palikka-Nokiassa oli tarra joka vilkkui kun joku soitti! Ja tietysti kasa roikkuvia kännykkäkoruja. (Miksei nykyään kännyköissä oo sitä juttua johon saa kännykkäkorun roikkumaan?) Mulla oli myös tapana irrottaa takakuori ja sitten akku ja piilottaa akun alle taiteltu seteli "pahan päivän varalle." :D Mutta karkkiin sen kuitenkin aina käytin. Kännyköihin liittyen liikkui myös huhu jostain tempusta jolla olis saanut sen kännykän pikselinäytön taustavalon muutettua pinkiksi! :o
Yksi asia mistä väännettiin äidin kanssa teinivuosien alusta lähtien: talvisaappaissa piti olla korkeat, kapeat korot. Korkoja mitattiin viivottimella ja vertailtiin kenellä jäi korosta pienin jälki lumeen.
Ei sitä voi kuin nauraa jälkeenpäin.
Nykyään en moisilla kävelisi.
- 80-luvun alku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yves Rocher
Yves Rotser :DDD
iiv rosee : )
+ suosikkisarjat tuli telkkarista tiettyinä viikonpäivinä (frendit tuli tiistaisin kasin jälkeen)
+ paperiset lukujärjestykset, joita tuli joka paikasta syksyllä koulujen alkaessa
+ kirjastosta oli ihana hakea lukemista eikä lukemista pidetty mitenkään mummona harrastuksena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yves Rocher
Jaives Rohher kaverini lausui.( Ei uskonut vaikka sanottiin sen kuuluvan olla suunnilleen Iiv Rosee)
Muistaako kukaan aikaa ysärin lopussa, kun pelättiin hullunlehmäntautia? Meillä tuo näkyi siten, että kukaan ei suostunut syömään mäkkärissä hampulaisia. Siksi tilattiin aina lastenateria nugeteilla, ranskalaisilla ja limulla. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yves Rocher
Juuri niin kuin kirjoitetaankin. Hävettää aina hakea paketti, kun en tiedä miten se pitäisi lausua.
Mun äiti sanoo iivs roshäär mutta ite sanon ihan vaan yves rotser kun en jaksa miettiä miten se oikeasti kuuluis sanoa. :D
Ne oli muuten hauskoja ne Yves Rocherin ja muiden vastaavien postimyyntiluettelot joissa oli niitä postimerkkien muotoisia tuotekuvia joita piti irrottaa ja liimailla tilauslomakkeeseen. Tuli leikittyä niillä postitoimistoa aika usein.
H&M:n postimyyntikatalogi! Selattiin aika kaverin luona tätä. Meillä ei äiti koskaan suostunut tilaamaan, mutta joskus sain tilattua kaverin perheen kautta (toki maksoin itse ostokseni).
Arki oli kivaa, mukavaa ja turvallista. Oli yhdessäoloa perheen kanssa, yhteisiä aterioita, kauppareissuja. Joku mainitsi Marienhofin, katsoin sen aina siskoni kanssa koulun jälkeen. Katsoimme myös Kauniit ja rohkeat.
Viikonloputkin olivat kivoja, kun meille lapsille ostettiin karkkia ja joskus käytiin videovuokraamossa vuokraamassa elokuvia. Viikonloppuisin oli aina jotain erityisen hyvää ruokaa.
Eli ihan tavallinen perhearki on kaikkein paras muisto. Joulutkin olivat ihania. Aloin syksyn tullen aina hyvissä ajoin suunnitella ja tunnelmoida joulua.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Eastpakin repun logon tuunaus suttaamalla mustalla tussilla kirjaimia ja niiden osia piiloon oli hauskaa. Muistan kaverillani olleen sana "lasia" ja jollakin toisella "astia" repussaan.
Vierailija kirjoitti:
Yves Rocher
Y-ves rokker sanottiin meillä
Se yksi Benettonin hajuvesi, oliko nimeltään ehkä Colours
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yves Rocher
Mun äiti sanoo iivs roshäär mutta ite sanon ihan vaan yves rotser kun en jaksa miettiä miten se oikeasti kuuluis sanoa. :D
Ne oli muuten hauskoja ne Yves Rocherin ja muiden vastaavien postimyyntiluettelot joissa oli niitä postimerkkien muotoisia tuotekuvia joita piti irrottaa ja liimailla tilauslomakkeeseen. Tuli leikittyä niillä postitoimistoa aika usein.
Niitä merkkejä on edelleen. Hirveä homma löytää juuri haluamansa tuotteen lappu, ja sitten se on tietysti keskellä sitä valtavaa lakanaa. En ole kylläkään hetkeen tilannut mitään, mutta jos paketin saisi jostain muualta kuin ärrän tiskiltä, voisin unohtaa lausumishäpeäni :D Minulle nimittäin yksi ärrän täti sanoi jotain että "niin, siis iiv rosäär" ja sain traumoja.
Vähän liian nuorena luettu Naisen unelmia -Reginasta tietenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yves Rocher
iiv rosee : )
Äiti sanoi että Jees Roopetti. Jäi sitten meille käyttöön se.
Musiikin kuuntelu oli henki ja elämä. Oli tosi tarkkaa, mitä bändejä ilmoitti kuuntelevansa ja mikä bändipaita oli päällä. Salaa kotona saattoi kuunnella muutakin musaa. :D