Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko 18-vuotiaan TYTÖN ottaa tatuoinnin?

Vierailija
05.08.2013 |

Otsikko. 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v on täysi-ikäinen ja päättää itse tatuoinneistaan

Vierailija
2/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen, samalla lailla antaisin kuin pojankin. Miksi tuo tyttö-sana pitää olla isolla? Mutta joo, toivon etteivät ottaisi kuvia mutta eihän sitä voi estääkään jos lapsi on jo täysi-ikäinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yritän ainakin estää.

Vierailija
4/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä myöskään antaisi aloittaa 22-vuotiaana seurustelua 34-vuotiaan miehen kanssa.

Vierailija
5/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin jos hän olisi harkinnut kuvaa pitkään ja sillä kuvalla olisi hänelle jokin merkitys, ja kunhan ei ole mikään valtava tai jotain ihmisryhmää loukkaava kuva.

Jos kyseessä jokin hetken mielijohde esim "koska kaverillakin on" niin sitten pistäisin vähän kapuloita rattaisiin.

Vierailija
6/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän idea tuon tytön korostamisessa tosiaan? Miksi pojille se tatuoinnin ottaminen olisi jotenkin hyväksyttävämpää?

Vierailija
7/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sitä estää voisi. Ihmettelisin vain kovaan ääneen, mikä kumma siinä ihmisen laumasieluisuudessa oikein on. Tällä hetkellä on muodissa tatuoinnit, joilla kukin tatskan ottaja voi 'ilmaista upeaa yksilöllisyyttään' - ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin tuhannet tatuointia kantavat ja haluavat... Kun edes rehellisesti myönnettäisiin, että haluaa tatuoinnin sen takia, kun kaikilla muillakin on.

Vierailija
8/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 13:31"]

Mikähän idea tuon tytön korostamisessa tosiaan? Miksi pojille se tatuoinnin ottaminen olisi jotenkin hyväksyttävämpää?

[/quote]Tytön verrokkihan ei ole poika, vaan NAINEN, jollainen on vasta yli 30-vuotiaana.

Vierailija
9/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun äiti ois antanut min ottaa tatuoinnin 18-vuotiaana, niin mulla ois nyt joku kiinalainen merkki olkapäässä. Nyt 34vuotiaana en tietäs mitään karseempaa. Kiitti äiti!!

Vierailija
10/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin odottamaan, koska ihmisen kuva mieltymykset muuttuvat radikaalisti 18-23 vuoden välillä, aivojen siirtyessä kasvuvaiheesta aikuisuuteen.

Vierailija
11/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
12/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotko AP miten sen voisi estääkään?

Vierailija
13/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tytär halusi jo 15-v:nä lävistyksen sekä tatuoinnin, sanoin silloin että niin pitkään kun olet minun huollettavana ei tule lupaa, vuosi sitten kun täytti 18v ilmoitti yks kaunis päivä että hän käy ottamassa ns. snakebitesit (alahuulen lävistys), ei minulla ollut paljoakaan siihen sanomista, itse maksoi jne. Mutta juteltiin asiasta monesti ja kerroin oman mielipiteeni ja ehti neitikin miettiä asiaa muutaman vuoden ennenkun toteutti haaveensa! 

Vierailija
15/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän ottaisi, kunhan kuva olisi edes jollain tapaa kaunis. Eikä ketään loukkaava. Olen itsekin haaveillut jonkin aikaa tatuoinnista, olen melkein 40 v, eikä tässä iässä enää oteta tatuointeja "kun muillakin on". 

Vierailija
16/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotias ei tarvitse kenenkään lupaa tuollaiseen. Vai oletko unohtanut sellaisen pikku seikan kuin täysi-ikäisyys ja laki? 

Vierailija
17/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 14:07"]

18-vuotias ei tarvitse kenenkään lupaa tuollaiseen. Vai oletko unohtanut sellaisen pikku seikan kuin täysi-ikäisyys ja laki? 

[/quote]

Mutta kun laki ja oma arvomaailma on ristiriidassa...

Vierailija
18/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin 18-vuotiaana tatuoinnin, ilman äidin lupaa ja salaa. Tiesin, ettei sitä hyväksyisi joten menin ja otin, ja ihan itse maksoin. Mitäpä äiti siihen olisi voinut sanoa, vaikka olisi tiennytkin aikeeni...lain mukaan olin aikuinen, tietysti nyt melkein 4-kymppisenä sitä välillä miettii noita tatuointeja, että ilmankin olisi pärjännyt...

Vierailija
19/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tatuoinnit on vankilassa ja merillä olon merkkejä. En laitattaisi. Toivon, ettei oma 18- vuotiaskaan, että olen onnistunut kasvatustyössäni.

Vierailija
20/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittaisin kaikin tavoin keskustelemalla estää, mutta todennäköisesti se vain yllyttäisi enemmän... Tyttöni haluaisi jo nyt 15-vuotiaana lävistyksen ja haaveilee tatskasta. Toivon todella, että nuo haaveet kaikkoavat seuraavien vuosien aikana. Toisaalta, jos tyttö täysi-ikäisenä tatuoinnin ottaa omalla kustannuksellaan, niin enpä minä sille mitään mahda.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi