Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaisitko 18-vuotiaan TYTÖN ottaa tatuoinnin?

Vierailija
05.08.2013 |

Otsikko. 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen voisin estääkään? Pyytäisin kyllä harkitsemaan asiaa ja jos vielä vuoden päästä haluaisi saman kuvan samaan paikkaan, voisin vaikka maksaakin.

Vierailija
22/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi, että lapseni, sukupuolella ei ole mitään väliä, ottaisi tatuointia, mutta 18-vuotias päättää asiasta itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sanoisin, että mietipä onko tatska yhtä kiva 15v päästä. Onneksi tatskat oli harvinaisia silloin kun olin parikymppinen, eikä se silloin ollut trendikästä kuten nyt. Kyllä kaduttais näin 38v jos olis mennyt ottamaan jonkun karsean ison tatskan..

Vierailija
24/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi edes pojan ottaa, mutta eipä siinä 18-vuotiasta kyllä pysty estämäänkään. Olen pienille lapsilleni luennoinut etukäteen tatuoinnin riskejä ja taivastellut miten rumia ne ovat eikä niistä pääse eroon. Samanlaista aivopesua olen harjoittanut tupakoinnin suhteen. Että jos aivopesu menee perille, niin eivät ota tatuointia eivätkä aloita tupakointia.

Vierailija
25/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 14:41"]

tatuoinnit on vankilassa ja merillä olon merkkejä. En laitattaisi. Toivon, ettei oma 18- vuotiaskaan, että olen onnistunut kasvatustyössäni.

[/quote]

:D :D :D Oletko sä tosisaan vielä tänäkin päivänä tuota mieltä ...

Vierailija
26/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin 18-vuotiaana tatuoinnin. En kysynyt äidiltä.

Vierailija
27/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva olisi kuulla millä perusteella ovat vankilassa/merelläolon merkkejä siis tänäpäivänä jolloin tatuointeja on monella tavallisella? Hammaslääkäristä opettajaan? Itse otin tatuoinnin vasta 30 kymppisenä ja toivon lapsenikikn harkitsevan tarkkaan mutta siis oikeasti perusteluja tuohon???? :D

Vierailija
28/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm tarhatädillä perhostatuointi nilkassa, onkohan ollut merillä vai vankilassa :D :D

Vierailija
29/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, se olisi ihan hänen oma asiansa nyt täysi-ikäisenä. Toki kysyisin että millaisen meinaat ottaa ja jos idea vaikuttaisi ihan älyttömältä, niin sitten ehkä keskustelisin hänen kanssaan vähän siitä, että entä jos kaduttaa myöhemmin.. mutta jos ehdoin tahdoin ottaa niin ottakoot :)

Antaisin myös 18-vuotiaan tyttäreni tehdä lapsia n. kolmekymppiselle miehelle ja niin on tehnytkin, nyt mulla 41-vuotiaana 19-vuotias tytär ja vuoden ikäinen lapsen lapsi. ;)

Vierailija
30/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo tytön on kirjoitettu myöskin isolla? Olisiko asia jotenkin erillainen jos hän oli poika?

terv. edellinen kirjoittaja

Vierailija
31/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 15:16"]

Miksi tuo tytön on kirjoitettu myöskin isolla? Olisiko asia jotenkin erillainen jos hän oli poika?

[/quote]

Tatuointi ei romauta pojan markkina-arvoa niin järkyttävästi kuin tytön.

Vierailija
32/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin,jos on tarkkaan mietitty kuva ja sillä myös joku tarkoitus :) Itsekin olen TYTTÖ ja minulla on useita tatuointeja,mutta niitä on pitkään harkittu ja jokaisella on oma merkityksensä ..

Vierailija
33/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi tai minkäs sille voi, jos aikuinen ihminen on ääliö, mutta estää yrittäisin kaikin tavoin... Miehellä on aikuiset kaksostyttäret. Kumpikin vonkui tatskaa jo alaikäisenä ja uhosiva heti ottavansa, kun tulevat täysi-ikäiseksi. No, mies oli niin vihainen, etteivät uskaltaneet sittenkään ottaa vaan lykkäsivät parempaan aikaan, kun haluavat tulla isänsä kanssa juttuun. No, nyt ovat 26 ja toiselle on pienen pieni delfiini pakaran yläpuolella ja toisella ei mitään. Toinen ei aio ottaa toista ja toinen ei edes halua enää. Luojalle lykky, että isänsä sai estettyä ne silloin alle parikymppisenä ja järjen kasvettua tuli hiukan harkintaa.

Vierailija
34/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus... no täähän on oikein hyvä kasvatus tapa :-)

" Tee sitä tai tätä yli täys-ikäsenäkin niin mä pistän suhun välit poikki!!! " joo siis jos ei ole kysymys mistään rikollisuudesta esimerkiksi, milloin jotenkin saattaisin ymmärtää jos omat vanhemmat haluavat katkaista lapseensa välit... mutta niinku tatska? tai vaikka permanentti tai eri väri tukkaan? voi iik!

Miettikää taas vähän. Niinkun paskin keino ehkä kasvattaa ikinä.

Vierailija
35/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä sen tatuoinninoton kiellätkään 18-vuotiaalta? Ihminen on täysi-ikäinen, etkä mahda asialle yhtään mitään. Totta kai voit esittää oman kantasi ja toivomuksesi asiasta.

Tässä(kin) asiassa voi ratkaista se kasvatus, jonka lapsi on saanut ennen kuin on täyttänyt 18. Myöhäistä enää siinä vaiheessa aloittaa.

Jos tatuointi on kivan näköinen ja 18-vuotias sitä tarkoin harkinnut, voisin jopa kannustaa ottamaan sellaisen...

Vierailija
36/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 14:56"]

tatuoinnit on vankilassa ja merillä olon merkkejä. En laitattaisi. Toivon, ettei oma 18- vuotiaskaan, että olen onnistunut kasvatustyössäni.

[/quote]

[/quote]

Olen ja saan ollakin :) tatuoinnit on mielestäni hyvin halvan Ja alhaisen näköisiä. Tämä on palsta, jossa voin oikean mielipiteeni sanoa, suoraan kenellekään en sanoisi. Tuttavapiiriini ei kuulu tatuoituja ihmisiä. 

Vierailija
37/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä estääkkään voi, täysi-ikäinen kun on. Mutta ainahan sitä keskustella voi että mitä ja miksi. Ja sanoisin että ota vaan, kunhan olet tarkkaan miettinyt. Näin ainakin olen omien lasteni kanssa miettinyt tekeväni, jos joskus tatuoinnin haluavat. Itse otin 24-vuotiaana ensimmäisen, äiti taivasteli ja kertoi kauhuissaan kantansa, mutta eipä hän asialle mitään voinutkaan. Nykyään on muutama enemmänkin ja äitikin asian kanssa sinut. :)

Vierailija
38/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuon ikäisen kanssa voi kieltää, mielipiteensä voi sanoa. 

Vierailija
39/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 14:56"]

[/quote]

[/quote]

Yhmym....mun isä on ollut merillä 40 vuotta ja sillä ei ole tatskoja-eikä tule.

Vierailija
40/42 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko 18-vuotias kysyy lupaa äidiltään tatuoinnin ottoon?

En minä ainakaan kysynyt.