Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt löytyi hyvä saippua korvaamaan myrkkyshampoita.

Vierailija
03.08.2013 |

Tavalliset nesteshampoot sisältävät pelkkiä kemianteollisuuden aineksia jotka ovat melkoisia myrkkyjä. Siksi olen käyttänyt erilaisia palashampoita, jotka ovat toimineet hyvin, ja päätin tutkia, voisiko joku saippuakin toimia shampoona. Le Chat Marseille-saippuaa kehutaan, mutta yllättäen löytyi toinenkin hyvä. Se on tanskalaisen luomufirma Urtekramin Aloe vera-saippua, perinteinen palamalli. Siis tämä:
http://www.urtekram.fi/no_cache/produktdetaljer01010/prodcat/nestemaeiset_ja_kiinteaet_saippuat/3037/aloe_vera_saippua_luomu_100_g/

Koostuu luomuviljellyistä luonnonöljyistä ym. kasviaineksista, ei sisällä keinotekoisia kemikaaleja. On tosi riittoisaa, yksi pala riittää pitkään vaikka sitä käyttäisi shampoo-ominaisuuden lisäksi saippuanakin. Myydään isoissa marketeissa, Prismassa maksaa n. 3 €. Ja pesee ohuet, vaaleat hiukset ilmaviksi ja puhtaiksi.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 00:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 00:39"]

Määrittele keinotekoinen kemikaali?

[/quote]

Aine, jota ei esiinny sellaisenaan luonnossa, vaan joka on saatu aikaan laboratorion ja/ tai teollisuuden käyttämillä menetelmillä.

[/quote]

KAIKKI saippua tehdään lipeällä. Enkä nyt ihan heti usko että mikään marketeissa myytävä saippua on tehty vaikka koivuntuhkalla, kyllä niissä ihan teollisesti valmistettua lipeää käytetään.

Vierailija
62/98 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 22:23"]

Köyhät haisee palasaippualle. 

[/quote]

Mistä erotat palasaippuan ja nestesaippuan tuoksun? Vinkki, ihan samoja hajusteita niissä voi käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 00:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 00:39"]

Määrittele keinotekoinen kemikaali?

[/quote]

Aine, jota ei esiinny sellaisenaan luonnossa, vaan joka on saatu aikaan laboratorion ja/ tai teollisuuden käyttämillä menetelmillä.

[/quote]

KAIKKI saippua tehdään lipeällä. Enkä nyt ihan heti usko että mikään marketeissa myytävä saippua on tehty vaikka koivuntuhkalla, kyllä niissä ihan teollisesti valmistettua lipeää käytetään.

[/quote]

Toisaalta lopputuotteessa ei ole sitä lipeää, koska se muuntuu prosessissa jossa se yhdistetään saippuoitavien öljyjen kanssa, saippuaksi ja glyseriiniksi. 

Vierailija
64/98 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen lopettamassa kokonaan hiustenvärjäyksen ja yritän vähentää muutenkin kemikaaleja. Olen ihastunut Lushin palashampoisiin, mutta onko kukaan pessyt hiuksia marseille-saippualla? Tiedän kokemuksesta, että kun hiukset on värjäämättömät, en edes pitkähiuksisena tarvitse hoitoainetta ollenkaan. Haluan palata siihen autuuteen ja yksinkertaiseen helppouteen. :)

Vierailija
65/98 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä vanhaa ketjua. Kokemuksia marseille-saippuasta, siitä kissasaippuasta siis, saa laittaa. Itsellä kokeilun ensimmäiset päivät menossa.

Vierailija
66/98 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on menossa nopoo-kokeilu, eli kohta puoleen vuoteen en ole käyttänyt shampoota. Aivan uskomaton vaikutus! Mun hiukset on aina olleet ohuet, lentävät, sähköiset ja littanat, kaupanpäälle erittäin rasvoittuvat. Jos aamulla pesin hiukset, illalla ne oli jo rasvaiset. Nyt pesen hiukset jokatoinen päivä ja harvemminkin riittäisi, mutta hikiliikunnan takia pesen kuitenkin näin usein.

Pesen hiukset huolellisesti hyvin lämpimällä vedellä ja huuhtelen kylmällä. Hiukset ovat puhtaat ja kuokeat, jotenkin paksummanoloiset ja mikä kiilto! Viimeiseen huuhteluveteen lisään laimennettua eteeristä öljyä, esim. jasmiinia tai ruusua, joten hiukseni myös tuoksuvat aivan ihanalta. Mieheni nuuskuttaa aina pesun jälkeen hiuksiani ;) Ja vihdoin voin kasvattaa pitkiä hiuksia, kun ne eivät enää näytä niin liruilta. Varsinkin nyt kun olen muutaman kerran tehnyt hennauksen, niin hiukset todella ovat kuin paksummat.

Vierailija
67/98 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokeilin olla ilman shampoota mut hiuksista tuli tahmeat parissa kuukaudessa

Vierailija
68/98 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuat on emäksisiä ja tuhoavat hiuksen pikkuhiljaa. Sitten siitä tulee purkkaa, kuten joku aiemmassa viestissä kommentoikin.

Vierailija
69/98 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No shit, Sherlock! No shampoo = ei shampoota, no poo = ei kakkaa. Vai onko se sama asia?

http://en.wikipedia.org/wiki/No_poo

Vierailija
70/98 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:03"]

Saippuat on emäksisiä ja tuhoavat hiuksen pikkuhiljaa. Sitten siitä tulee purkkaa, kuten joku aiemmassa viestissä kommentoikin.

[/quote]

No, enpä tiedä... Kaksi vuotta Urtekramin käyttöä eikä tukka ole purkkana vaan loistokunnossa. Kauanko pitää vielä odottaa?

Vierailija
71/98 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä luoja, mitä kaikkea ihmiset tunkee kuontaloonsa! 

Vierailija
72/98 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:03"]

[/quote]

No, enpä tiedä... Kaksi vuotta Urtekramin käyttöä eikä tukka ole purkkana vaan loistokunnossa. Kauanko pitää vielä odottaa?

[/quote]

Vai niin :)

Vierailija
73/98 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 09:00"]

Mulla on pitkä, tosi paksu, värjätty tukka ja aina oon pessy ihan perus-kemikaali-shamppoilla.

Mut nyt kävi kiinnostamaan nää vaihtoehdot...eli kysymys teille jotka pesette niillä palasaippuoilla tukkanne.

Onko teillä paksut tukat?

Eikö se kestä kauan hinkata saippuaa että siitä irtoaa tarpeeksi ainetta tukan pesuun?

Mun järkeen se kuulostaa hankalalta ja hitaalta.

Uteliaisuuttani voisin kyllä kokeilla.Koska kieltämättä päänahkani on toisinaan "ruvella".

[/quote]Muakin kiinnostaa. Joka kampaaja on sanonut ettei ole koskaan nähnyt näin paksuja hiuksia ja olen käynyt ainakin 40 eri kampaajalla. Eli voisiko palasaippua toimia näihin. vaahtoaako? Hiukset myös lähes takapuoleen asti pitkät. 

Vierailija
74/98 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Lushin palashampoita, aivan erinomaisia :)

Vierailija
75/98 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja toi Lush vaahtoaa tosi nopsaan, ei tarvi hinkkailla sen kauempaa kuin sitä nestemäistäkään tarvii levitellä. 

Vierailija
76/98 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"aika monet muut `palasaippuathan´ on shampoota..."Sinulla taisivat nyt mennä sekaisin käsitteet palasaippua ja palashampoo? Urtekram Aloe vera on aito saippua. Samalla firmalla on myös vastaavaa Aloe veraa nesteshampoona, mutta se on kalliimpaa ja saippuamuotoinen versio toimii silti ihan loistavasti myös shampoona.

Vierailija
77/98 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruohonjuuren Oliva käyttää meidänkin perhe koko kropan pesuun. Hiukset voi todella hyvin ja tuuheasti. Ja myös luomu sheavoita rasvaukseen ja ihot voi hyvin.

Vierailija
78/98 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Turkista kauppahallista oliivi- ja pistaasisaippuoita. Viidellä eurolla sai neljä palaa. Yksi pala kestää kahden ihmisen käytössä n 1½kk. Kutinaa vielä vähemmän kuin kissasaippualla ja vahvat hiukset! Ei töhnää.

Vierailija
79/98 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 16:18"]

Mä käytin jonkun aikaa tuota urtekramin saippuaa, kun sitä sai meidän lähikaupasta. Tykkäsin kovasti vaahtoavuudesta ja siitä, että hiukset jäävät jotenkin tuuheamman oloisiksi. Myös päänahalle tuo tuntui hyvältä.

No nyt oon sit huomannut, että hiukset ovat pikkuhiljaa menneet huonompaan kuntoon, kuin venyväksi purukumiksi, vaikka olen käyttänyt hoitoainetta. Että ei toi taida hiusten pesuun soveltua niin hyvin sittenkään. :(

[/quote]

Ei ihme, kun olet käyttänyt hoitoainetta. Urtekramissa on hoitavaa kasviuutetta jo itsessään. Jätä hoitoaine pois, se juuri pilaa hiukset, ja käytä pelkkää Urtekramia.

[/quote]

Enpä tiedä, miten saisin hiukset selväksi ilman hoitoainetta tuota palasaippuaa käytettäessä. Vanuttuu nimittäin todella takkuun.

Mun hiukset ei edes ole mitkään helposti takuttuvat näin pitkiksi, tavallisen shampoon kanssa pärjään ihan hyvin ilman.

Vierailija
80/98 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi on kuin Marseillen saippua, ei jätä tukkaa töhnäiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi