Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt löytyi hyvä saippua korvaamaan myrkkyshampoita.

Vierailija
03.08.2013 |

Tavalliset nesteshampoot sisältävät pelkkiä kemianteollisuuden aineksia jotka ovat melkoisia myrkkyjä. Siksi olen käyttänyt erilaisia palashampoita, jotka ovat toimineet hyvin, ja päätin tutkia, voisiko joku saippuakin toimia shampoona. Le Chat Marseille-saippuaa kehutaan, mutta yllättäen löytyi toinenkin hyvä. Se on tanskalaisen luomufirma Urtekramin Aloe vera-saippua, perinteinen palamalli. Siis tämä:
http://www.urtekram.fi/no_cache/produktdetaljer01010/prodcat/nestemaeiset_ja_kiinteaet_saippuat/3037/aloe_vera_saippua_luomu_100_g/

Koostuu luomuviljellyistä luonnonöljyistä ym. kasviaineksista, ei sisällä keinotekoisia kemikaaleja. On tosi riittoisaa, yksi pala riittää pitkään vaikka sitä käyttäisi shampoo-ominaisuuden lisäksi saippuanakin. Myydään isoissa marketeissa, Prismassa maksaa n. 3 €. Ja pesee ohuet, vaaleat hiukset ilmaviksi ja puhtaiksi.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Vierailija
2/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa kyllä kovastikin. Olen parturi-kampaaja ja olen työni puolesta nähnyt läheltä, miten kallis hinta kampaamoiden "paremmista" shampoista ei todellakaan ole aina tae hyvästä tuotteesta! 

Ja kerta tämä kyseinen tuote on noin halpa ja vielä helposti marketista saatavissa, niin aijon todellakin testata! Kiitti vinkistä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Itse olen käyttänyt vuosikaudet oliiviöljysaippuaa hiusteni ja kehoni ja kasvojeni pesuun, ja toimii! Joskus kun olen joutunut pesemään hiukset tavis-ns. laatushampoolla, ne ovat lättänät ja rumat, mutta onneksi oliiviöljysaippuapesut palauttavat ne pian ennalleen.

Vierailija
4/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan hiuksiani vaihdettuani luonnonsaippuoihin, aion mökeillä myös tätä, kiitos!

Vierailija
5/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt ap:n mainitsemaa saippuaa ihan saippuana, ja se on loistava. Ei kuivata ihoa ja tekee todella puhtaan olon. Shampoona en ole keksinytkään sitä kokeilla, hyvä idea. Harmi vaan että muutettiin ja en ole löytänyt sitä mistään lähialueen kaupoista, eli pitää lähteä jostain kauempaa etsimään.

Vierailija
6/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 00:20"]

Hyvä! Itse olen käyttänyt vuosikaudet oliiviöljysaippuaa hiusteni ja kehoni ja kasvojeni pesuun, ja toimii! Joskus kun olen joutunut pesemään hiukset tavis-ns. laatushampoolla, ne ovat lättänät ja rumat, mutta onneksi oliiviöljysaippuapesut palauttavat ne pian ennalleen.

[/quote]

Mitä merkkejä olet käyttänyt? Mistä olet ostanut? Käytätkö hoitoainetta?

Vierailija
7/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele keinotekoinen kemikaali?

Vierailija
8/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 00:39"]

[/quote]

Aine, jota ei esiinny sellaisenaan luonnossa, vaan joka on saatu aikaan laboratorion ja/ tai teollisuuden käyttämillä menetelmillä.

Vierailija
9/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 00:44"]

[/quote]

Aine, jota ei esiinny sellaisenaan luonnossa, vaan joka on saatu aikaan laboratorion ja/ tai teollisuuden käyttämillä menetelmillä.

[/quote]

Suuri osa lääkeaineista on juuri tällaisia keinotekoisia kemikaaleja siis. Sitä paitsi luonnollisilla menetelmällä eli kemiallisilla reaktioilla kaikki valmistetaan muutenkin. Vai onko olemassa luonnotonta kemiallista reaktiota?

Vierailija
10/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 01:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 00:44"]

[/quote]

[/quote]

Suuri osa lääkeaineista on juuri tällaisia keinotekoisia kemikaaleja siis. Sitä paitsi luonnollisilla menetelmällä eli kemiallisilla reaktioilla kaikki valmistetaan muutenkin. Vai onko olemassa luonnotonta kemiallista reaktiota?

[/quote]

Aina pitää ketjuun tunkea se näsäviisas termeillä kikkailija ja pilkunviilaaja. Siinähän viilailet. Normaalit ihmiset kyllä ymmärtävät mitä aihe käsittelee.

Vierailija
11/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 00:37"]

[/quote]

[/quote]

Yleensä olen Ruohonjuuresta ostanut Oliva-merkkistä, joskus myös Flow kosmetiikan Untuvikko-vauvasaippuaa joka on 100 % oliiviöljystä. 

Minulla on pitkä tumma värjätty tukka, enkä käytä mitään hoitoaineita. En tarvitse. Hoitoaineet vaan lässäyttävät hennon tukan, eivät tee mitään hyvää.

Vierailija
12/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuikin hyvän aikaan tämä keskustelu. Olen neljä viikkoa pessyt hiuksia pelkästään pesupähkinöistä keitetyllä liuoksella, ja ai kun tykkään mun hiuksista! Aiemmin päänahkaa pitkin roikkuvat, ohuet hiukset ovat ilmavat, pehmeät ja paljon käsiteltävämmät. Shampoolla ja hoitoaineella tukasta tulee vielä niin liukaskin, ettei meinaa pysyä kiinni millään, ja ilman hoitoainetta menee nii hirveään takkuun ettei auta kuin sakset.

Tuo pesupähkinäliuos vaan on niin hankalaa. Säilytettävä kylmässä, ja siltikin säilyy max. 2 viikkoa. Ja kun se on ihan nestemäistä, se on tosi vaikea levittää väähän, ja hukkaan menee melkein puolet. Olisko tuo Aloe vera -saippua vaihtoehto pähkinäliuokselle? Ja Marseille-saippuaa kai kannattais myös kokeilla? Sitä löytyiskin tuolta kaapista, niin sen vois testata seuraavaksi :)

Vierailija
13/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 01:31"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 00:37"]

[/quote]

[/quote]

Yleensä olen Ruohonjuuresta ostanut Oliva-merkkistä, joskus myös Flow kosmetiikan Untuvikko-vauvasaippuaa joka on 100 % oliiviöljystä. 

Minulla on pitkä tumma värjätty tukka, enkä käytä mitään hoitoaineita. En tarvitse. Hoitoaineet vaan lässäyttävät hennon tukan, eivät tee mitään hyvää.

[/quote]

Värjäät pitkää tukkaasi. Eikö niissä hiusväreissä sitten ole vaikka minkälaisia kemikaaleja? Ja sitten peset tukan saippualla? Huh huh, kaikenlaisia sitä onkin ;)

Vierailija
14/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MinustakinMinustakin hiusväri on paljon vaarallisempi kemikaali kuin shampoo. Pesen omat hiukseni omatekoisella palashampoolla, mutta en ole hysteerinen shampoon kemikaalien väittelijä. Hiusten värjäämisestä olen luopunut, koska ne aineet voivat viedä huonossa tapauksessa teholle tai jopa hengen.

Vierailija
15/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 01:51"]

Osuikin hyvän aikaan tämä keskustelu. Olen neljä viikkoa pessyt hiuksia pelkästään pesupähkinöistä keitetyllä liuoksella, ja ai kun tykkään mun hiuksista! Aiemmin päänahkaa pitkin roikkuvat, ohuet hiukset ovat ilmavat, pehmeät ja paljon käsiteltävämmät. Shampoolla ja hoitoaineella tukasta tulee vielä niin liukaskin, ettei meinaa pysyä kiinni millään, ja ilman hoitoainetta menee nii hirveään takkuun ettei auta kuin sakset.

Tuo pesupähkinäliuos vaan on niin hankalaa. Säilytettävä kylmässä, ja siltikin säilyy max. 2 viikkoa. Ja kun se on ihan nestemäistä, se on tosi vaikea levittää väähän, ja hukkaan menee melkein puolet. Olisko tuo Aloe vera -saippua vaihtoehto pähkinäliuokselle? Ja Marseille-saippuaa kai kannattais myös kokeilla? Sitä löytyiskin tuolta kaapista, niin sen vois testata seuraavaksi :)

[/quote]

Oletko itse huomannut tai onko kukaan maininnut siitä hajusta? Päänahkasi ja hiuksesi ihan varmasti haisevat rasvaisen eltaantuneelle tai sellaiselle tunkkaiselle. Tästä on ollut ketjuja ennenkin. Niihin kirjoitti muutama kampaajakin, jotka kertoivat todenneensa tämän, ja etteivät mielellään ota enää käsittelyynsä tuollaisia hiuksia ;)

Vierailija
16/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän hiuksiini Frantsilan nokkosshampoota ja nokkos-yrtti-hoitoainetta. Oliivisaippuaa käytän muun kropan pesuun. Hyvää on!

Vierailija
17/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos. pitääpä ostaa itselle. (lapsille ei kelpaa, valittavat jo siitä kun meillä vessassa palasaippuaa, syynä se että haluan vähentää muovin ostamista, palasaippua on pakattu ekologisemmin kuin nestesaippua).

Vierailija
18/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkä, tosi paksu, värjätty tukka ja aina oon pessy ihan perus-kemikaali-shamppoilla.

Mut nyt kävi kiinnostamaan nää vaihtoehdot...eli kysymys teille jotka pesette niillä palasaippuoilla tukkanne.

Onko teillä paksut tukat?

Eikö se kestä kauan hinkata saippuaa että siitä irtoaa tarpeeksi ainetta tukan pesuun?

Mun järkeen se kuulostaa hankalalta ja hitaalta.

Uteliaisuuttani voisin kyllä kokeilla.Koska kieltämättä päänahkani on toisinaan "ruvella".

Vierailija
19/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 07:31"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 01:51"]

[/quote]

Oletko itse huomannut tai onko kukaan maininnut siitä hajusta? Päänahkasi ja hiuksesi ihan varmasti haisevat rasvaisen eltaantuneelle tai sellaiselle tunkkaiselle. Tästä on ollut ketjuja ennenkin. Niihin kirjoitti muutama kampaajakin, jotka kertoivat todenneensa tämän, ja etteivät mielellään ota enää käsittelyynsä tuollaisia hiuksia ;)

[/quote]

Itse en tietenkään haista mitään. Miestä pyysin jo heti kokeilun alussa kertomaan, jos nuppi alkaa haista, eikä ainakaan vielä ole valittanut. Ja kun enhän minä kuitenkaan täysin pesemättä ole, pesupähkinäliuos vaan ei ole sellaista myrkkyä kuin kaupan shampoot. Kun pähkinöillä pyykitkin lähtee puhtaaksi, niin miksei sitten hiukset?

Vierailija
20/98 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo limoneeni mitä tuossakin saippuassa on on yksi herkistävimmistä, viheliäisimmistä liuottimista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi