Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko uskovan ihmisen haluta mennä kirkkoon?

Vierailija
16.09.2024 |

Mietin, että olenko uskossa ollenkaan kun en halua mennä kirkkoon. Olen erakkoluonne, enkä halua osallistua kirkon toimintaan, mihinkään raamattupiireihin, tai yhteiseen toimintaan. Toki voisin suht anonyymisti käydä Jumalanpalveluksissa, mutta ne ovat todella tylsiä eivätkä anna mitään hengellistä tyydytystä, kirkkokin on niin maallistunut ettei voi olla enää varma saako kuunnella oikeaa vai harhaoppia. Enemmän saan irti vaikka katselemalla youtubesta hengellistä opetusta kiinnostavasta aiheesta. Harhaopin kyllä tunnistan kun sellasta kuulen, ja raamattua luen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on harhaoppia?

Vierailija
2/10 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on sallinut ihmisten kehittää teknologiaa. Näin hän myös edellyttää että ihmiset eivät enää pyöri mudassa, vaan hyödyntävät keksintöjä myös hengellisessä elämässä. Youtube on täynnä ja jos tunnistat harhaopit, niin mene sitten niillä eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunta ei ole rakennus, vaan uskovien yhteys. Sitä voi toteuttaa monella tavalla.

Vierailija
4/10 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se uskonto ole sinun ja jumalan välinen asia, ei sen pitäisi kuulua muille.

Vierailija
5/10 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on harhaoppia?

Sen voit selvittää itse muista lähteistä, toisten mielestä mitään harhaoppia ei ole olemassakaan. Mielestäni harhaoppia on sellainen, joka perustuu tämän maailman miellyttämiseen eikä Jumalan miellyttämiseen. Ap

Vierailija
6/10 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu muu kuin minkä itse kokee oikeaksi.

Vierailija
7/10 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkolaitos rakennettiin keskiajalla aivopesuun, synnillä syyttelyyn, verojen keräämiseen, kansan alistamiseen ja rangaistuslaitokseksi. Miksi niin verisen ja julman historian omaavaan lahkoluolaan pitäisi kenenkään mennä, oli uskossa tai ei?!

Vierailija
8/10 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkkolaitos rakennettiin keskiajalla aivopesuun, synnillä syyttelyyn, verojen keräämiseen, kansan alistamiseen ja rangaistuslaitokseksi. Miksi niin verisen ja julman historian omaavaan lahkoluolaan pitäisi kenenkään mennä, oli uskossa tai ei?!

En nyt ole tästäkään ihan samaa mieltä. Mitä kirkko sitten opettaa, jos syntiäkään ei saa enää sanoa synniksi? Liberaaliteologia on valitettavasti tuhonnut ev.lut kirkot. Ap

Vierailija
9/10 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa Vuorisaarnasta, miten uskoa pitää harjoittaa, ei kuten ulkokultaiset ja tekopyhät. Itse olen eronnut kirkosta muutamista ei uskontoon liittyvistä syistä ja pidän itseäni, jos en uskovaisena, niin ainakin uskovana. Jos jotakin keskustellessakiinnostaa, niin kerron olevani sitoutumaton luterilainen kristitty. Käyn kirkossa työni puolesta pakolliset pari kertaa vuodessa ja sitten vielä joulukirkossa.

Vierailija
10/10 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisen "kuulu" uskoa tai osoittaa uskoaan millään tietyllä tavalla. Voit vaikka tanssia ripaskaa jos se tekee sinut onnelliseksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän