Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt löytyi hyvä saippua korvaamaan myrkkyshampoita.

Vierailija
03.08.2013 |

Tavalliset nesteshampoot sisältävät pelkkiä kemianteollisuuden aineksia jotka ovat melkoisia myrkkyjä. Siksi olen käyttänyt erilaisia palashampoita, jotka ovat toimineet hyvin, ja päätin tutkia, voisiko joku saippuakin toimia shampoona. Le Chat Marseille-saippuaa kehutaan, mutta yllättäen löytyi toinenkin hyvä. Se on tanskalaisen luomufirma Urtekramin Aloe vera-saippua, perinteinen palamalli. Siis tämä:
http://www.urtekram.fi/no_cache/produktdetaljer01010/prodcat/nestemaeiset_ja_kiinteaet_saippuat/3037/aloe_vera_saippua_luomu_100_g/

Koostuu luomuviljellyistä luonnonöljyistä ym. kasviaineksista, ei sisällä keinotekoisia kemikaaleja. On tosi riittoisaa, yksi pala riittää pitkään vaikka sitä käyttäisi shampoo-ominaisuuden lisäksi saippuanakin. Myydään isoissa marketeissa, Prismassa maksaa n. 3 €. Ja pesee ohuet, vaaleat hiukset ilmaviksi ja puhtaiksi.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jäin ihmettelemään, että onhan siinä muitakin aineita kuin mitä alussa väitettiin. Siis tuo aleo verasaippuan esite.

Vierailija
42/98 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Värjäät pitkää tukkaasi. Eikö niissä hiusväreissä sitten ole vaikka minkälaisia kemikaaleja? Ja sitten peset tukan saippualla? Huh huh, kaikenlaisia sitä onkin ;)

[/quote]

minä värjään persiiseen asti ulottuvaa tukkaani hennalla, indigolla ja hoitona käytän myös pitkätukkaisen mieheni kanssa väritöntä hennaa eli cassiaa.

ei ole "kemikaaleja" ja hiuspehko kiiltää ilman kaksihaaraisia tai latvahapsuja.

vanha konsti parempi kuin pussillinen uusia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen se joka kasvattaa pitkää tukkaa. Kerrotko lisää tuosta värittömästä hennasta? En oo koskaan kuullutkaan:)

Vierailija
44/98 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 07:16"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 01:31"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 00:37"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 00:20"]

Hyvä! Itse olen käyttänyt vuosikaudet oliiviöljysaippuaa hiusteni ja kehoni ja kasvojeni pesuun, ja toimii! Joskus kun olen joutunut pesemään hiukset tavis-ns. laatushampoolla, ne ovat lättänät ja rumat, mutta onneksi oliiviöljysaippuapesut palauttavat ne pian ennalleen.

[/quote]

Mitä merkkejä olet käyttänyt? Mistä olet ostanut? Käytätkö hoitoainetta?

[/quote]

Yleensä olen Ruohonjuuresta ostanut Oliva-merkkistä, joskus myös Flow kosmetiikan Untuvikko-vauvasaippuaa joka on 100 % oliiviöljystä. 

Minulla on pitkä tumma värjätty tukka, enkä käytä mitään hoitoaineita. En tarvitse. Hoitoaineet vaan lässäyttävät hennon tukan, eivät tee mitään hyvää.

[/quote]

Värjäät pitkää tukkaasi. Eikö niissä hiusväreissä sitten ole vaikka minkälaisia kemikaaleja? Ja sitten peset tukan saippualla? Huh huh, kaikenlaisia sitä onkin ;)

[/quote]

No mulla sama juttu, eli värjään hiukseni juuresta blondiksi n. kerran kahdessa kuussa. Hiukset ovat todella pitkät, eli omasta mielestäni tuo tummempi juurikasvu näyttää ihan kivalle (ja onhan se nyt muotiakin :D). Monesti olen miettiyt luonnollisen värin kasvattamista takaisin, mutta ei ole vielä blondiuteen mieltynyt turhamaisuuteni antanut periksi. Ekokampaamoon menisin, mutta olen ymmärtänyt että kovin vaaleaa/platinaa ei ekoväreillä saa aikaan.

Vaikka värjään siis hiuksiani, käytän mahdollisimman paljon luonnonkosmetiikkaa, myös luonnollisia shampoita ja hoitoaineita. Näiden lisäksi vedän n. parin viikon välein päähäni hopeashampoon ja hoidon, koska muutenhan platina kellastuu. Meikeissä ja ihonhoidossa sama juttu, miltei kaikki luonnonkosmetiikkaa mutta esim. ripsarini on ihan normikosmetiikkaa, en ole (toistaiseksi) löytänyt tarpeeksi itseäni miellyttävää vaihtoehtoa sille luonnonkosmetiikasta.

Pointtini on siis se, että voihan sitä kemikaalikuormaa vähentää mahdollisimman paljon, vaikka sitten välillä värjäisi hiuksia tai käyttäisi jotain muuta normikosmetiikkaa. Kyllä se kemikaalikuorma vähenee heti kun osan päivittäin/viikoittain käyttämistä tuotteista vaihtaa luonnollisempaan, vaikkei ehdoton asiassa olisikaan. Voihan esimerkiksi lihansyöntiäkin vähentää vaikkei vegaaniksi ryhtyisi tai kierrättää jätteensä vaikka lentomatkailisi. ;)

Vierailija
45/98 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa olen käyttänyt Marseille-saippuaa tukan ja kasvojen pesuun, ja välillä myös koko vartalonkin. Tykkään kauheasti, iho hyvässä kunnossa, tukka puhdas, paksu ja käsiteltävä. Pysyy koko ranskalaisella letilläkin, kun aiemmin on ollut niin liukas että jo parissa tunnissa on irronnut niin paljon että pakko tehdä uusiks. Tykkään :)

-Se pähkinöiden keittäjä

Vierailija
46/98 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa toi Urtekram maksaa meiän Prismassa vaan 1, 85 €.

Vierailija
47/98 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 00:04"]

Tavalliset nesteshampoot sisältävät pelkkiä kemianteollisuuden aineksia jotka ovat melkoisia myrkkyjä. Siksi olen käyttänyt erilaisia palashampoita, jotka ovat toimineet hyvin, ja päätin tutkia, voisiko joku saippuakin toimia shampoona. Le Chat Marseille-saippuaa kehutaan, mutta yllättäen löytyi toinenkin hyvä. Se on tanskalaisen luomufirma Urtekramin Aloe vera-saippua, perinteinen palamalli. Siis tämä:
http://www.urtekram.fi/no_cache/produktdetaljer01010/prodcat/nestemaeiset_ja_kiinteaet_saippuat/3037/aloe_vera_saippua_luomu_100_g/   Koostuu luomuviljellyistä luonnonöljyistä ym. kasviaineksista, ei sisällä keinotekoisia kemikaaleja. On tosi riittoisaa, yksi pala riittää pitkään vaikka sitä käyttäisi shampoo-ominaisuuden lisäksi saippuanakin. Myydään isoissa marketeissa, Prismassa maksaa n. 3 €. Ja pesee ohuet, vaaleat hiukset ilmaviksi ja puhtaiksi.[/quote] Ei mikään ihme kun viherpiipertäjät haisevat hielle ja talille... käyttäisitte tekin vaan kunnon merkkituotteita eikä tuollaisia hihhulisaippuoita!

Vierailija
48/98 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 10:00"]

Ruohonjuuren Oliva käyttää meidänkin perhe koko kropan pesuun. Hiukset voi todella hyvin ja tuuheasti. Ja myös luomu sheavoita rasvaukseen ja ihot voi hyvin.

[/quote]

Tuleeko ihokin tuuheaksi?

Vierailija
49/98 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siinähän on kaikkea ainetta vaikka kuinka! Ettekö lukeneet sitä raaka-aineselostusta?

Vierailija
50/98 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 11:51"]

Nyt kolmantena marseille-päivänä tukka tuntuu rasvaiselle ja päänahasta saa raaputella karstaa...  Muuten tukka näyttää hyvältä ja tuuhealta.

Yleensä olen käyttänyt LVn ja Herbinan hajusteettomia.

Onko tää joku siirtymävaihe vai eikö vain sovi mun päälle? Muu nahka kyllä tykkää.

[/quote]

"Marseillen kissa"-saippua on hyvä pesemään hiuksia, mutta siitä puuttuu yksi tärkeä ainesosa. Nimittäin se hoitava, nestemäistä hoitoainetta vastaava. Joka on saippuoiden  sisällysluettelossa, jos on ollakseen,  nimellä "Castor oil" ja tarkoittaa suomeksi "Risiiniöljy". Urtekramin "Aloe verassa" on se!

Vierailija
51/98 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös Oliva-oliiviöljysaippuan tyytyväinen käyttäjä. En käytä hoitoainetta lainkaan, en tarvitse. Värjään myös säännöllisesti enkä pelkää kemikaaleja, minä vaan tykkään saippuapesun tuuheuttavasta vaikutuksesta. Tavallisella shampoolla pestynä hiukseni ovat liukkaat ja ohuen näköiset.

Vierailija
52/98 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin jonkun aikaa tuota urtekramin saippuaa, kun sitä sai meidän lähikaupasta. Tykkäsin kovasti vaahtoavuudesta ja siitä, että hiukset jäävät jotenkin tuuheamman oloisiksi. Myös päänahalle tuo tuntui hyvältä.

No nyt oon sit huomannut, että hiukset ovat pikkuhiljaa menneet huonompaan kuntoon, kuin venyväksi purukumiksi, vaikka olen käyttänyt hoitoainetta. Että ei toi taida hiusten pesuun soveltua niin hyvin sittenkään. :(

Vierailija
53/98 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja se huono puoli tuossa saippuassa oli myös, että hiusharja meni ihan töhnäiseksi, kun harjasi saippualla pestyjä hiuksia, vaikka olisi yrittänyt huuhdella miten hyvin. Suunnilleen joka päivä olisi pitänyt olla pesemässä hiusharjaa. Noi töhnäjämät ne kai hiuksetkin saivat paksumman oloisiksi...

Sama ongelma tosin oli jossain aiemmin kokeilemassani shampoopalassa.

Vierailija
54/98 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa kokeillut vaikka mitä viime vuosien aikana. Olen ollut kuukausia pelkällä vesipesulla, mutta muutin uudelle paikkakunnalle, ja siellä vesipesu ei enää onnistunutkaan. Outoa. Eri merkkisillä palasaippuoilla olen myös pessyt, ja kokeillut hoitoaineen ja etikan kanssa ja ihan vain pelkältään. Nykyisin käytän pelkkää hoitoainetta ja pesen kahdesti viikossa. Hiukset tykkää. Laitan aina myös öljyä latvoihin.

Kun vielä käytin normaalisti shampoota ja hoitoainetta, tukka rasvoittui päivässä. Jouduin pesemään sen joka aamu ja iltaan mennessä se oli jo rasvainen. Illalla jos pesin, se rasvoittui yön aikana. Yök. Nykyisin hiukset ei rasvoitu oikein millään.

Ja mä myös värjään hennalla ja indigolla. :)

Vierailija
55/98 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 16:18"]

Mä käytin jonkun aikaa tuota urtekramin saippuaa, kun sitä sai meidän lähikaupasta. Tykkäsin kovasti vaahtoavuudesta ja siitä, että hiukset jäävät jotenkin tuuheamman oloisiksi. Myös päänahalle tuo tuntui hyvältä.

No nyt oon sit huomannut, että hiukset ovat pikkuhiljaa menneet huonompaan kuntoon, kuin venyväksi purukumiksi, vaikka olen käyttänyt hoitoainetta. Että ei toi taida hiusten pesuun soveltua niin hyvin sittenkään. :(

[/quote]

Ei ihme, kun olet käyttänyt hoitoainetta. Urtekramissa on hoitavaa kasviuutetta jo itsessään. Jätä hoitoaine pois, se juuri pilaa hiukset, ja käytä pelkkää Urtekramia.

Vierailija
56/98 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi Urtekram kyllä tosi hyvä! Nyt oon käyttäny pari viikkoo ja hiukset on paremmassa kunnossa ku koskaan! Kiitos!

Vierailija
57/98 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja lapset käyttää mustaa saippuaa.

Pojalla on psoriasis ja se auttaa päänahassa siihen inhottavaan vaivaan.

http://kauppa.ruohonjuuri.fi/musta-saippua-pala/INKUTO-6430032350431/dp

Vierailija
58/98 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin mustaa saippuaa ja oliiviöljysaippuaa mutta hiukset oli tosi painavat ja töhnäisen) öljyisen tuntuisia.

Vierailija
59/98 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 22:17"]

Kokeilin mustaa saippuaa ja oliiviöljysaippuaa mutta hiukset oli tosi painavat ja töhnäisen) öljyisen tuntuisia.

[/quote]

Ehkä se sen vuoksi onkin hyvä kuivalle ja hilseilevälle päänahalle. Psoriin se on tosi hyvä ja ei maksa paljoa, kun vertaa reseptituotteita.

Vierailija
60/98 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät haisee palasaippualle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi