Pitääkö olla outo ja osata mulkoilla asiakkaita, jos haet k-kaupalle töihin?
Opettaako ne sen k-kaupan myyjää vituttaa asenteen jossain koulutuksessa, vai valitaanko sinne alunperin sellaiset tyypit töihin?
Kommentit (15)
Kyllä ja asiakkaita pitää katsoa hiukan syyllistävällä ilmeellä
Vierailija kirjoitti:
Sinne valitaan kauppiaan sukulaiset. Muut ei pääse.
Se helpottaa varmaan rekrytoimista, kun kyselee hautajaisissa ja häissä kaikki työttömät kasaan. Sen voisi häissä järjestää ohjelma numerona oikein. Olen kauppias ja kaikki työttömät kasaan, ei seuraa kimpun heitto, vaan osaatko tyhjentää pullokoneen.
Mitä ihmettä? Meillä k-kaupassa on useampi iloinen ja auttavainen myyjä. Kun hymyilyn vastaa hymyllä, niin kivasti kulkee.
Ei ne aina jaksa hymyillä jos ei saa yhtään hymyä takaisin.
Häh? Ei ole kukaan koskaan mulkoillut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Meillä k-kaupassa on useampi iloinen ja auttavainen myyjä. Kun hymyilyn vastaa hymyllä, niin kivasti kulkee.
Myös meillä. Harvoin olen mulkoileviin myyjin törmännyt oman paikkakunnan kaupoissa, päinvastoin tervehtivät ja auttavat iloisesti.
Kanssakäyminen toisten kanssa on kuin katsoisi peiliin.
Ei, mutta se lasketaan kyllä eduksi
Vierailija kirjoitti:
Seuraa kuinka käyttäytyvät kun tulee joku toinen asiakkaaksi. Siis joku aivan normaali työssä käyvä joka ei ole heidän tuttunsa. Kyllähän sinulle naapurisi hymyilee.
Opettele myös huokailemaan raskaasti. Paisko aina ensin kananmunat päätyyn. Piristä päivääsi jättämällä joskus punalaputetun tuotteen alennus huomiomatta. Näin opetat asiakkaan olemaan tarkkaavainen. Nosta välikapula hihnalta pois liian aikaisin, että ostajien tavarat sotkeentuvat mukavasti keskenään. Näin edistät asiakkaiden luontevaa kanssakäymistä keskenään, kun miettivät "oliko tämä margariinirasia sinun vai minun?". Älä turhaan toivottele hyviä päivänjatkoja, olet jo onnistunut pilaamaan asiakkaasi päivän. Elämyksellistä ja antoisaa päivää sinulle raskaan kassatyön tekijä - urasi on huimassa nousukiidossa!
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta se lasketaan kyllä eduksi
Aivan selvästi. Nyt niin monessa uudessa k-kaupassa käyneenä ei voi kuin hämmästellä.
Vierailija kirjoitti:
Kanssakäyminen toisten kanssa on kuin katsoisi peiliin.
Sitten luulisi heidän osanneen jopa hymyillä, mutta kun ei.
Meijän cittarissa kaikki myyjät nättejä ja ystävällisiä hymyileviä 20-25v nuoria siellä kyllä käy mielellään.
Kassatyö on niin paskaa että itse en ainakaan toivota koskaan hyvää päivänjatkoa. Voit syytää työolosuhteita eli tässä tapauksessa omistavaa luokkaa.
Sinne valitaan kauppiaan sukulaiset. Muut ei pääse.