Olenko outo: mieleeni ei todellakaan tullut imettää julkisesti!?!?!
En olisi kehdannut! Lapseni on nyt 3v ja imetin häntä noin 1v. En vain olisi kehdannut imettää häntä julkisesti. Häpeän tunnustaa:/ Muita?
Kommentit (73)
Mulla taas ei ole tullut mieleen pohtia sen kummemmin koko imetystä. Minusta se on vauvan ruokintaa ja hoitoa, ja sitä tehdään silloin kun vauvalle tulee nälkä. Muulla ei juuri ole väliä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 18:35"]
Mä imetän tosi harvoin julkisesti mutta mua ei kuitenkaan häiritse lainkaan jos näen äidin imettävän lastaan. Tässä yhtenä päivänä Itiksessä lastenhoitohoitohuoneessa minä imetin vauvaani ja parin metrin päässä thaimaalainen hyvin nuori äiti imetti vauvaansa. Mun mielestä se oli kaunis hetki keskellä päivää :) Siinä ei ollut mitään ällöä että minä näin hänen imettävän samaan aikaan. Kun vauvalla on nälkä ja saat hänen tuossa tuokiossa ruokittua, on se maailman kaunein asia :)
[/quote]
Siis eihän lastenhoitohuoneessa imettäminen ole julki-imettämistä. Se on nimenomaan sitä, että mennään sivistyneesti vähän sivummalle ja rauhoitetaan se hetki.
[/quote]
Lastenhoitohuoneet eivät ole tarkoitettu imettämiseen. Jos huone on varattu, niin ravintolasalissako ne paskavaipat pitää vaihtaa? Katsotko mieluummin vauvan ruokailua vai paskavaipan vaihtoa?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 18:43"]
Ajatelkaa jos teininne saa joskus tietää jonkun kautta että olette julki-imetelleet häntä? Siitä vasta hankala, häpeävä, kieroutunut, nolattu teini tuleekin!
[/quote]
Ne tietää jo, eivätkä ole moksiskaan :)
No sitä teiniä nyt nolottaa ihan kaikki. Ajatus, että on tullut äidin alapäästä, hyi yök. Ajatus, että on imenyt maitoa äidin rinnoista, ällöö. Ajatus, että äiti ja isi harrastaa seksiä, hirveeeeetä. Jne, jne. Jos alkaisi miettimään teinien kaikkia noloilun kohteita, niin hulluksi tulisi. Hyvä juttu asiassa on vain se, että teiniys on ohimenevää. Kohta se itse punkeaa lasta alapäästään tai katsoo, kun vaimo punkeaa. Ja kohta se imettää tai katsoo kun vaimo imettää. Ja ihan varmasti harrastaa seksiä :D
Ajatelkaa jos teininne saa joskus tietää jonkun kautta että olette julki-imetelleet häntä? Siitä vasta hankala, häpeävä, kieroutunut, nolattu teini tuleekin!
[/quote]
Joo, ihan hurjaa! Kun ajattelevatkin 15 vuotta sitten tapahtunutta vauva-aikaansa, se kyllä pudottaa ne täysin polvilleen ;)
Etkö ap koskaan liikkunut missään julkisilla paikoilla vauvan kanssa? Olen imettänyt junassa, bussissa, kaupassa, puiston penkillä jne. Imetyspaita on aina päällä ja kyllä siinä sivulliset sai ihan katsomalla katsoa jos halusivat paljasta pintaa nähdä, en kaivanut koko tissiä esille. Nyt kun vauva on jo 8kk, ei imetyksellä yleensä ole niin kiire mutta minä en pystynyt huudattamaan esim bussissa nälkäistä pientä vauvaa puolta tuntia kunnes pääsimme kotiin. Ja vieläkin imetän julkisissa liikennevälineissä pitkillä matkoilla tai lentokoneessa. Rintapaino on lapseni ainoa juoma, muuta ei huoli yrityksistä huolimatta, ja olisi kohtuutonta pitää toista ilman juomista useita tunteja.
Mutta kukin tavallaan.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 18:35"]
Mä imetän tosi harvoin julkisesti mutta mua ei kuitenkaan häiritse lainkaan jos näen äidin imettävän lastaan. Tässä yhtenä päivänä Itiksessä lastenhoitohoitohuoneessa minä imetin vauvaani ja parin metrin päässä thaimaalainen hyvin nuori äiti imetti vauvaansa. Mun mielestä se oli kaunis hetki keskellä päivää :) Siinä ei ollut mitään ällöä että minä näin hänen imettävän samaan aikaan. Kun vauvalla on nälkä ja saat hänen tuossa tuokiossa ruokittua, on se maailman kaunein asia :)
[/quote]
Olitte fiksuja koska olitte ymmärtäneet mennä lastenhoitohuoneseen koska siellä on lapselle kaikin puolin rauhallisempaa ruokailla, ja senhän takia ne lastenhoitohuoneet ovat olemassa, eikä pelkkää vaipanvaihtoa varten.
[/quote]
No mä imetin Itiksen lastenhoitohuoneessa (=periaatteessa WC) koska a) se oli siisti ja siellä oli vapaa puhdas tuoli johon istua. b) menin sinne vaihtamaan vaippaa ja sinne oli kätevä jäädä imettämään. Muussa tapauksessa olisin voinut myös imettää kahvilan nurkkapöydässä imetyspaidan suojassa, enkä olisi vilauttanut.
[/quote]
Siitäkö tuo sun trauma on tullut, imettikö sun äiti sua julkisesti? Sinähän näet olet just noita, hankala, kieroutunut, nolattu ja häpeävä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 18:49"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 18:37"]
Et todellakaan ole outo, olet normaali, koulutettu, fiksu, tilannetajuinen, hyväkäytöksinen, hyvätapainen ja aivan varmasti todella hyvä äiti ja lapsesi tulee olemaan sinusta todella ylpeä ettet ole ollut julma ja itsekäs äiti ja kiinnitellyt häntä paljaaseen rintaasi julkisilla paikoilla ja aiheuttanut ällötysreaktioita muissa ihmisissä hänen takiaan.
[/quote]
Sä alat olla jo aika säälittävä. Joka ketjussa suuna päänä ja peukuttamassa omia ylöspäin ja muita alaspäin. Miksi tämä imetys on sulle noin suuri asia? Kannattais ehkä jutella asiasta jonkun ammattilaisen kanssa, noita imettäjiä kun kuitenkin näet ja tulet näkemään tulevaisuudessakin. Olis elämä sullekin helpompaa.
[/quote]
Sä alat oikeasti olla vainoharhainen kun näet "sitä samaa henkilöä" täällä joka paikassa, näetkö hänestä kenties öisin untakin? :D
minusta julkisesti rintojaan esittelevä imettävä nainen antaa vaan kuvan huonosta ja ongelmaisesta äidistä ja käy sääliksi lasta. ei sille voi mitään.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:02"]
minusta julkisesti rintojaan esittelevä imettävä nainen antaa vaan kuvan huonosta ja ongelmaisesta äidistä ja käy sääliksi lasta. ei sille voi mitään.
[/quote]
Tai että se on jossain huumeissa tai lääkkeissä eikä siksi tajua että on julkisella paikalla rinta paljaana! Tuota nimittäin näkee täällä Helsingissä ja tosiaan tekisi mieli soittaa lastensuojeluviranomaisille.
Mä en kans voinut käytännössä edes imettää esikoista vauvanhoitohuoneessa jos se oli mallia "yhden oven takana", koska hän viihtyi tissillä aina min. 20 minuuttia. Paljon parempi oli istua jonnekin muualle.
Ap ei ole outo, ettei asia tullut hänelle mieleen. Kuitenkin kuullessasi mahdollisuudesta imettää "missä vaan" päätit pitää sitä edelleen no- no :na. Ei sekään ole outoa, mutta en kyllä ihan ymmärrä perustelujasi. Vauvalle se on takuulla ihan samantekevää. Jos äiti viihtyy, viihtyy vauvakin.
(Tai no, kovien desibelien puistokonsertit ovat minusta paikkoja, jonne en vauvaa veisi ainakaan ilman kuulosuojaimia.)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:01"]
Et todellakaan ole outo, olet normaali, koulutettu, fiksu, tilannetajuinen, hyväkäytöksinen, hyvätapainen ja aivan varmasti todella hyvä äiti ja lapsesi tulee olemaan sinusta todella ylpeä ettet ole ollut julma ja itsekäs äiti ja kiinnitellyt häntä paljaaseen rintaasi julkisilla paikoilla ja aiheuttanut ällötysreaktioita muissa ihmisissä hänen takiaan.
[/quote]
Sä alat olla jo aika säälittävä. Joka ketjussa suuna päänä ja peukuttamassa omia ylöspäin ja muita alaspäin. Miksi tämä imetys on sulle noin suuri asia? Kannattais ehkä jutella asiasta jonkun ammattilaisen kanssa, noita imettäjiä kun kuitenkin näet ja tulet näkemään tulevaisuudessakin. Olis elämä sullekin helpompaa.
[/quote]
Sä alat oikeasti olla vainoharhainen kun näet "sitä samaa henkilöä" täällä joka paikassa, näetkö hänestä kenties öisin untakin? :D
[/quote]
Voi rakas, kun sut tunnistaa ihan helposti. Ja en, en näe susta unia. En edes imetysunia :)
Se tissi ei siinä näy kuin sekunnin jos sitäkään ja sen hetken voi vilkaista, ettei joku töllää.
Ap, et ole outo. Minä ja valtaosa naisista olemme imettäneet lapsemme rauhassa kotioloissa. On se niin intiimi tapahtuma, ettei sitä halua tehdä julkisesti eikä myöskään viedä pientä vauvaa stressaantumaan "joka paikkaan", niin kuin osa nuorista äideistä tuntuu tekevän. Nuoresta ihmisestä se puoli vuotta vauva-aikaa varmaan tuntuu iäisyydeltä kun on "neljän seinän sisälle suljettuna", mutta näin vanhempana ymmärtää, kuinka lyhyt hetki se ihmisen elämässä on. Sitten pääsee taas juoksemaan niin paljon kuin sielu sietää.
[/quote]
Haluan nähdä sen äidin joka on istunut puoli vuotta kotona käymättä missään. Vaikka ei missään "turhassa" kävisikään niin neuvolassa ja kaupassa nyt ainakin on käytävä. Toisten pitää myös kuljettaa isompia lapsia kerhoon tai harrastuksiin tai käydä vaikkapa kummilapsen synttäreillä tai mummilassa. Kaikilla ei ole omaa autoa ja julkisilla mennään. Eikä minusta ole turhaa käydä tapaamassa ystäviään, mutta ilmeisesti sitten niitäkin on jotka eivät ensimmäiseen puoleen vuoteen kaipaa muita ihmisiä kuin sen oman vauvansa.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:05"]
Voi rakas, kun sut tunnistaa ihan helposti. Ja en, en näe susta unia. En edes imetysunia :)
[/quote]
Kun minä en ole se josta uneksit, sorge vaan. Taitaa olla joku sun kaveri Porvoosta.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hei, mut aattele jos se näkiskin susta unta ja siinä unessa sä imisit jonkun isoa ja turpeaa tissiä keskellä ravintolasalia kaikkien katseiden alla. Oispa aika vinkee uni.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:05"]
[/quote]
Kun minä en ole se josta uneksit, sorge vaan. Taitaa olla joku sun kaveri Porvoosta.
[/quote]
:))
Te, jotka niin kiivaasti puolustatte julkista imetystä, vaihdatteko myös alushousunne julkisesti?
Et ole outo. Mutta en minäkään outo ole vaikka vauvaa olenkin imettänyt julkisesti.