Olenko outo: mieleeni ei todellakaan tullut imettää julkisesti!?!?!
En olisi kehdannut! Lapseni on nyt 3v ja imetin häntä noin 1v. En vain olisi kehdannut imettää häntä julkisesti. Häpeän tunnustaa:/ Muita?
Kommentit (73)
En minäkään imettänyt julkisesti. Ei tullut edes mieleen. Halusin imettää rauhassa sillä se on kuitenkin hellä ja läheinen hetki vauvan kanssa eikä mikään pelkkä ruokintatapahtuma.
Kai te, en halua nähdä tissejä- ihmiset käytte nyt samalla raivolla tämän koko seksistyneen yhteiskunnan kimppuun. Kun niitä tissejä ja vähäpukeisia naisia ja miehiä näkee ihan joka puolella. Siellä ravintolassa voi istua nainen, jolla tissit vilkkuu pienen vaatekaistaleen alta. Ihoa näkyy huomattavasti enemmän kuin imettäjällä. Mainokset ja telkkari on täynnä alastomuutta ja seksiä. Jopa lapsille myydään tuotteita seksin avulla. Ja teille tuntuu olevan pahin kauhistus se, että satutte näkemään vilaukselta imettäjän tissiä ja jopa se että koko tissi on peitetty, mutta tiedätte mitä siellä harson alla tapahtuu ja mikä se siellä oikein on, tissi.
Jotenkin tekopyhää, hyväksytään ne tissit joita vilautellaan rahan tai huomion takia ja huudetaan pää punaisena kuinka kauheaa on kun vauva saa rintamaitoa. Kyllä se tosiasia on se, että enemmän ne seksiä tihkuvat mainokset ja telkkariohjelmat esim. lapsiin vaikuttaa kuin se että ne sattumalta näkee jonkun äidin vauvaansa imettämässä.
Asettakaa tää rivous (=julki-imetys) nyt oikeisiin mittasuhteisiin, tuntuu että nyt riehuu myrsy vesilasissa ja kärpäsestä tehdään härkänen. Ei ketään nyt oikeasti voi tissin näkeminen noin kauhistuttaa, varsinkin kun siinä viereisessä pöydässä voi istua nainen hyvin avara-aukkoinen paita päällä, tissit todella vilkkuen. Ja pikkaritkin sieltä minihameen alta vilkkuu, jos ne nyt on edes muistettu pukea päälle. Miksi ne tissit ei okseta, miksi ne ei vie ruokahalua?
Vähäpukeisuus ei vie ruokahalua, ei todellakaan. Seksi on luonnollista, mutta paljastava imetys oksennuttaa. Minä imetän jne.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 20:40"]
Odotan ensimmäistäni. En aio imettää julkisesti. Minulla ei ole mielipidettä siitä miten muiden tulisi toimia, mutta omalla kohdallani minulle on ihan sama asia olenko tissit paljaana vauvan kanssa vai ilman julkisella paikalla, yhtä alastomaksi tuntisin itseni.
Eli sama täällä, paitsi etten häpeä tunnustaa ettei minun tee mieli heilua tissi paljaana julkisesti oli syy siihen sitten miten luonnollinen tai luonnoton tahansa.
[/quote]
Ensimmäistä odottaessani mä mietin jopa sitä että kehtaanko imettää edes mieheni seurassa kotona, ajatus tuntui hyvin oudolta. Todellisuus oli sitten ihan toista, onneksi en päättänyt tuon takia ryhtyä pulloruokkijaksi, olisin syönyt sanani heti muutama minuutti lapsen syntymän jälkeen :)
Odotan ensimmäistäni. En aio imettää julkisesti. Minulla ei ole mielipidettä siitä miten muiden tulisi toimia, mutta omalla kohdallani minulle on ihan sama asia olenko tissit paljaana vauvan kanssa vai ilman julkisella paikalla, yhtä alastomaksi tuntisin itseni.
Eli sama täällä, paitsi etten häpeä tunnustaa ettei minun tee mieli heilua tissi paljaana julkisesti oli syy siihen sitten miten luonnollinen tai luonnoton tahansa.
[/quote]
Tissi paljaana?
Kun sen tekee oikein, kukaan ei näe sun tissiäsi.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 20:53"]
En minäkään imettänyt julkisesti. Ei tullut edes mieleen. Halusin imettää rauhassa sillä se on kuitenkin hellä ja läheinen hetki vauvan kanssa eikä mikään pelkkä ruokintatapahtuma.
[/quote]
Kolme lasta imettäneenä voin sanoa, että kyllä se imetys välillä oli ihan pelkkä ruokintatapahtuma. Toki se suurimmaksi osaksi oli ihan kivaa ja ihanaa. Mutta sen vuoden aikana, mitä kutakin imetin, joukkoon mahtui myös niitä kertoja jolloin se oli ihan vaan sitä ruokkimista. Ei hellää eikä ihanaa vaan yksinkertaisesti vaan tissi lapsen suuhun ja homma mahd. nopeasti ohi.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 20:53"]
[/quote]
Kolme lasta imettäneenä voin sanoa, että kyllä se imetys välillä oli ihan pelkkä ruokintatapahtuma. Toki se suurimmaksi osaksi oli ihan kivaa ja ihanaa. Mutta sen vuoden aikana, mitä kutakin imetin, joukkoon mahtui myös niitä kertoja jolloin se oli ihan vaan sitä ruokkimista. Ei hellää eikä ihanaa vaan yksinkertaisesti vaan tissi lapsen suuhun ja homma mahd. nopeasti ohi.
[/quote]
Et oo sitten Stockalla käyny?
Ohhoh! Edellinen vastaus oli sille, jonka mielestä Suomessa ei ole imetykseen tarkoitettuja ladtenhoitotiloja. Itse asioin aikanaan lähinnä juuri Stockalla niiden vuoksi. Kun lapset olivat siinä iässä, suunnittelin menoni sen mukaan, missä oli hyvät tilat imettää ja vaihtaa vaippa.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 21:41"]
Ohhoh! Edellinen vastaus oli sille, jonka mielestä Suomessa ei ole imetykseen tarkoitettuja ladtenhoitotiloja. Itse asioin aikanaan lähinnä juuri Stockalla niiden vuoksi. Kun lapset olivat siinä iässä, suunnittelin menoni sen mukaan, missä oli hyvät tilat imettää ja vaihtaa vaippa.
[/quote]
Meitä on siis muitakin, minäkin olin aikoinaan Stockan vakioasiakas tästä syystä. :)
Ahahahah :DD Mä kuolen nauruun teidän kanssanne!
Mä olen kyllä imettänyt "julkisesti". Esimerkiksi kirkossa olen imettänyt mummoni hautajaisten aikana vauvaani. Lisäksi olen imettänyt lukuisissa puistoissa, yleisötapahtumissa, ravintoloissa ja prisman sovituskopissa. En näe toiminnassani mitään outoa ja ihmettelen näitä "pakko viedä vauva joka hulinaan" -pällistelijöitä. Puolitoista vuottako olisi pitänyt himassa kököttää, ettei kukaan häiriinny parin sentin ihokaistaleesta, mikä imetyspaitani väliköstä vilahti? Vauvasta olisi varmaan tullut kanssa vähän hermoheikko, kun ainoa matka ulos ensimmäisen kahden vuoden aikana olisi ollut ne pari kilometria synnäriltä himaan :D
Jokaiselta terassilta löytyy toppi, jossa tissit on enemmän esillä kuin minulla imettäessäni ikinä. Miksette mene sinne vauhkoamaan..?
En kuitenkaan pidä itseäni julki-imettäjänä, kun en ole mihinkään lavalle kiivennyt sitä tekemään enkä muutenkaan julkisuutta niittänyt toiminnallani. Se on minulle vain tapa ruokkia lastani ja tarjota hänelle rauhallinen ruoka- ja läheisyyshetki muun elämän seassa.
Terveisin kahden lapsen 25-vuotias äiti, jonka tisseistä joudutte jatkossakin traumatisoitumaan.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 21:53"]
Ahahahah :DD Mä kuolen nauruun teidän kanssanne!
Mä olen kyllä imettänyt "julkisesti". Esimerkiksi kirkossa olen imettänyt mummoni hautajaisten aikana vauvaani. Lisäksi olen imettänyt lukuisissa puistoissa, yleisötapahtumissa, ravintoloissa ja prisman sovituskopissa. En näe toiminnassani mitään outoa ja ihmettelen näitä "pakko viedä vauva joka hulinaan" -pällistelijöitä. Puolitoista vuottako olisi pitänyt himassa kököttää, ettei kukaan häiriinny parin sentin ihokaistaleesta, mikä imetyspaitani väliköstä vilahti? Vauvasta olisi varmaan tullut kanssa vähän hermoheikko, kun ainoa matka ulos ensimmäisen kahden vuoden aikana olisi ollut ne pari kilometria synnäriltä himaan :D
Jokaiselta terassilta löytyy toppi, jossa tissit on enemmän esillä kuin minulla imettäessäni ikinä. Miksette mene sinne vauhkoamaan..?
En kuitenkaan pidä itseäni julki-imettäjänä, kun en ole mihinkään lavalle kiivennyt sitä tekemään enkä muutenkaan julkisuutta niittänyt toiminnallani. Se on minulle vain tapa ruokkia lastani ja tarjota hänelle rauhallinen ruoka- ja läheisyyshetki muun elämän seassa.
Terveisin kahden lapsen 25-vuotias äiti, jonka tisseistä joudutte jatkossakin traumatisoitumaan.
[/quote]
Imetä ihan vapaasti missä vaan, mutta jos sun on mentävä vauvan kanssa gourmet-ravintolaan, sovitaanko että otat vaikka harson tms. mukaan. Vaikka itse et ruokaa sillä lailla arvostaisikaan ja pöytäseurasi mielestä imetys pöydässä olisi ok, ei silti liene liikaa vaadittu, että olisit huomaavainen muitakin maksavia asiakkaita kohtaan. Terv. Näsinneulakohusta tyrmistynyt
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 22:01"]
Imetä ihan vapaasti missä vaan, mutta jos sun on mentävä vauvan kanssa gourmet-ravintolaan, sovitaanko että otat vaikka harson tms. mukaan. Vaikka itse et ruokaa sillä lailla arvostaisikaan ja pöytäseurasi mielestä imetys pöydässä olisi ok, ei silti liene liikaa vaadittu, että olisit huomaavainen muitakin maksavia asiakkaita kohtaan. Terv. Näsinneulakohusta tyrmistynyt
[/quote]
Piti ihan lukea se juttu uudelleen kun muistaakseni lopussa luki jotakin imetyspaidoista ja harsoista. Ja lukihan siellä.
"Iltalehteen yhteyttä ottanut nainen ei ymmärrä ratkaisua.
- Hyvin hämmentävää nykypäivänä, kun imetyspaitojen ja harsojen avulla voi suojata ryntäänsä imettäessä niin, että muut paikallaolijat tuskin huomaavat tätä luonnonvastaista ja kauhistuttavaa aktia, hän arvostelee."
Ilmeisesti siis on peitetty kyllä kriittiset paikat, ei oo ihmiset nähneet sitä tissiä, ovat vain huomanneet vauvan harson alla. Ei ole paljasteltu ollenkaan.
Turhaan siis olet tyrmistynyt.
[/quote]
Kannattaa varmaan lyödä ajatus lukkoon vasta, kun se vauva on syntynyt ;)