Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko outo: mieleeni ei todellakaan tullut imettää julkisesti!?!?!

Vierailija
02.08.2013 |

En olisi kehdannut! Lapseni on nyt 3v ja imetin häntä noin 1v. En vain olisi kehdannut imettää häntä julkisesti. Häpeän tunnustaa:/ Muita?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä imetin 3 vuotta kuopusta. En tosiaan julkisesti olisi kaivanut tissiä esiin, jos ei nyt joissain terveydenhuoltohenkilöstön nähden.

Vierailija
2/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen imetys on vähän samanlainen käsite kuin salarakas, eli täsmälleen päinvastaisessa merkityksessä. Salarakas ei ole salainen, eikä julki-imetys ole julkista.  Eihän "julkisesti" imetettäessä näy tissi eikä tavallisesti kukaan edes huomaa koko hommaa.

Vai etkö sinä koskaan ehtinyt oppia imettämään sillä tavalla piilossa kuin me "julkisesti" imetteävät olemme sen tehneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei olisi tullut mieleenkään tuoda rakasta lastani julkiselle paikalle ja tunkea tuttipullo suuhun, ei ei kun ei, never. Sitä en tiedä miten se muu ruokinta julkisella paikalla on niin hewletin glorifioitua.

Vierailija
4/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole outo. Meitä on paljon muitakin. En kyllä sanoisi, etten kehdannut, vaan en halunnut. Minusta imetyshetken kuului olla rauhallinen ja yksityinen. Tosin olisihan siinä ehkä tullut se kehtaaminenkin vastaan, kun ajattelen, että julkisella paikalla olisin ruvennut kaivamaan tissiäni ja asettelemaan sitä vauvani suuhun.

Mutta kukin tyylillään. Ei se ole minulta pois. Vähän kyllä säälittää ne vauvat, jotka eivät saa sitä rauhallista imetyshetkeä, mutta eipä se minulle kuulu, jos muut äidit eivät pidä sitä tärkeänä.

Vierailija
5/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä imetän tosi harvoin julkisesti mutta mua ei kuitenkaan häiritse lainkaan jos näen äidin imettävän lastaan. Tässä yhtenä päivänä Itiksessä lastenhoitohoitohuoneessa minä imetin vauvaani ja parin metrin päässä thaimaalainen hyvin nuori äiti imetti vauvaansa. Mun mielestä se oli kaunis hetki keskellä päivää :) Siinä ei ollut mitään ällöä että minä näin hänen imettävän samaan aikaan. Kun vauvalla on nälkä ja saat hänen tuossa tuokiossa ruokittua, on se maailman kaunein asia :)

Vierailija
6/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole outo, olet normaali, koulutettu, fiksu, tilannetajuinen, hyväkäytöksinen, hyvätapainen ja aivan varmasti todella hyvä äiti ja lapsesi tulee olemaan sinusta todella ylpeä ettet ole ollut julma ja itsekäs äiti ja kiinnitellyt häntä paljaaseen rintaasi julkisilla paikoilla ja aiheuttanut ällötysreaktioita muissa ihmisissä hänen takiaan.

Vierailija
7/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole outo. Mutta lastaan julkisilla paikoilla imettävätkään eivät ole outoja.

Seiskan kommentti edustaa muuten tämän palstan pohjasakkaa.

Vierailija
8/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehkä outo, mutta vähän rajoittunut.

Vierailija
9/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 18:35"]

Mä imetän tosi harvoin julkisesti mutta mua ei kuitenkaan häiritse lainkaan jos näen äidin imettävän lastaan. Tässä yhtenä päivänä Itiksessä lastenhoitohoitohuoneessa minä imetin vauvaani ja parin metrin päässä thaimaalainen hyvin nuori äiti imetti vauvaansa. Mun mielestä se oli kaunis hetki keskellä päivää :) Siinä ei ollut mitään ällöä että minä näin hänen imettävän samaan aikaan. Kun vauvalla on nälkä ja saat hänen tuossa tuokiossa ruokittua, on se maailman kaunein asia :)

[/quote]

Olitte fiksuja koska olitte ymmärtäneet mennä lastenhoitohuoneseen koska siellä on lapselle kaikin puolin rauhallisempaa ruokailla, ja senhän takia ne lastenhoitohuoneet ovat olemassa, eikä pelkkää vaipanvaihtoa varten.

Vierailija
10/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja seiska nähtävästi jatkaa itsensä peukuttelua.

Vierailija
11/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 18:39"]

[/quote]

Olet vaan kateellinen jos toista sanotaan hyväksi äidiksi! Eli taisi osua :-DDD

Vierailija
12/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olitte fiksuja koska olitte ymmärtäneet mennä lastenhoitohuoneseen koska siellä on lapselle kaikin puolin rauhallisempaa ruokailla, ja senhän takia ne lastenhoitohuoneet ovat olemassa, eikä pelkkää vaipanvaihtoa varten.

[/quote]

Lastenhoitohuoneet EI ole tarkoitettu imettämistä varten, vaan lapsen hoitoa varten, esim. vaipanvaihto. Kyllä otti päähän, kun joku vähä-älyinen mamma sulki itsensä imettämään lastenhoitohuoneeseen, eikä päässyt vaihtamaan vaippaa sinne. Sinusta olisi varmaan miellyttävämpi katsella vaipanvaihtoa ravintolan pöydässä kuin imettämistä, eikö niin?

Vierailija
13/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nyt ehkä outo ole, mutta kyllä mulle tuli mieleen imettää julkisellakin paikalla, jos vaihtoehdot olisivat olleet jotenkin vaivalloisia. Imetin 1 v 5 kk molempia lapsia ja ainakin silloin kun he olivat alle vuoden imetin julkisillakin paikoilla. Kerran imetin jopa ulkona pakkasessa puistossa, kun vauva alkoi rääkyä nälkäänsä ja sisätilat olivat kaukana. Eipä siinä jäätynyt tissi eikä vatsa, koska mulla oli aina imetyspaita.

Helpoksi sen koin ja samalla sellaiseksi, että ei tissi muille näkynyt, vain se, että vauvan pää on rinnan tasalla. Lentokoneessa käytin haraoa suojana ja mies oli välissä seuraavaan penkkiläiseen, mutta totta kai imetin sielläkin niillä sijoillani.

Vierailija
14/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 18:40"]

[/quote]

Olet vaan kateellinen jos toista sanotaan hyväksi äidiksi! Eli taisi osua :-DDD

[/quote]

No minä en tarvitse keneltäkään anonilta mitään vahvistuksia omalle äitiydelleni. Jotain vikaa on sen sijaan ihmisessä, joka pitää imettävää äitiä itsekkäänä ja julmana. Pysy kotona, jos et kestä nähdä normaalia ruokailua.

Vierailija
15/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siis eihän lastenhoitohuoneessa imettäminen ole julki-imettämistä. Se on nimenomaan sitä, että mennään sivistyneesti vähän sivummalle ja rauhoitetaan se hetki.

Vierailija
16/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa jos teininne saa joskus tietää jonkun kautta että olette julki-imetelleet häntä? Siitä vasta hankala, häpeävä, kieroutunut, nolattu teini tuleekin!

Vierailija
17/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole outo, ei ole tullut minullekaan ikinä mieleen imettää lastani julkisella paikalla.

Vierailija
18/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 18:43"]

Ajatelkaa jos teininne saa joskus tietää jonkun kautta että olette julki-imetelleet häntä? Siitä vasta hankala, häpeävä, kieroutunut, nolattu teini tuleekin!

[/quote]

minusta tuo on kieroutunutta, yhtä kieroutunutta kuin vauvan imettäminen vessassa, se on mielestäni jopa kieroutunutta

Vierailija
19/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et ole outo. Minä ja valtaosa naisista olemme imettäneet lapsemme rauhassa kotioloissa. On se niin intiimi tapahtuma, ettei sitä halua tehdä julkisesti eikä myöskään viedä pientä vauvaa stressaantumaan "joka paikkaan", niin kuin osa nuorista äideistä tuntuu tekevän. Nuoresta ihmisestä se puoli vuotta vauva-aikaa varmaan tuntuu iäisyydeltä kun on "neljän seinän sisälle suljettuna", mutta näin vanhempana ymmärtää, kuinka lyhyt hetki se ihmisen elämässä on. Sitten pääsee taas juoksemaan niin paljon kuin sielu sietää.

Vierailija
20/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 18:37"]

Et todellakaan ole outo, olet normaali, koulutettu, fiksu, tilannetajuinen, hyväkäytöksinen, hyvätapainen ja aivan varmasti todella hyvä äiti ja lapsesi tulee olemaan sinusta todella ylpeä ettet ole ollut julma ja itsekäs äiti ja kiinnitellyt häntä paljaaseen rintaasi julkisilla paikoilla ja aiheuttanut ällötysreaktioita muissa ihmisissä hänen takiaan.

[/quote]

Sä alat olla jo aika säälittävä. Joka ketjussa suuna päänä ja peukuttamassa omia ylöspäin ja muita alaspäin. Miksi tämä imetys on sulle noin suuri asia? Kannattais ehkä jutella asiasta jonkun ammattilaisen kanssa, noita imettäjiä kun kuitenkin näet ja tulet näkemään tulevaisuudessakin. Olis elämä sullekin helpompaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän