Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko outo: mieleeni ei todellakaan tullut imettää julkisesti!?!?!

Vierailija
02.08.2013 |

En olisi kehdannut! Lapseni on nyt 3v ja imetin häntä noin 1v. En vain olisi kehdannut imettää häntä julkisesti. Häpeän tunnustaa:/ Muita?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää mielenterveysongelmainen mieshenkilö (?), joka on ottanut elämäntehtäväkseen imetyksen vastustamisen (parin muun asian ohessa) varmaan näkeekin näitä imetyspainajaisia ja siksi jaksaa vaahdota asiasta aina vaan....

Vierailija
42/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:11"]

Te, jotka niin kiivaasti puolustatte julkista imetystä, vaihdatteko myös alushousunne julkisesti?

[/quote]

JOO, VAIHDAN. Oletko nyt tyytyväinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka niin kiivaasti puolustatte julkista imetystä, vaihdatteko myös alushousunne julkisesti?

[/quote]

En. Ei alushousuni liity millään tavalla ruokailuun. Käytätkö sinä syötäviä alushousuja vai mistä tuo yhteys?

Vierailija
44/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miten tuo liittyy imetykseen? Onkohan sulla nyt väärää tietoa imetyksestä? 

Vierailija
45/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:09"]

Hei, mut aattele jos se näkiskin susta unta ja siinä unessa sä imisit jonkun isoa ja turpeaa tissiä keskellä ravintolasalia kaikkien katseiden alla. Oispa aika vinkee uni.

[/quote]

Siks se varmaan seuraa juuri mua (väärää hlöä) koska luulee että mä olen joku super-G-isotissinen imetysvastainen joka läppää aina turpiin jos joku yrittää tulla imaisemaan koska siitähän ne masokistit tykkää ;D ;D ;D

Vierailija
46/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja nyt se luulee mua vielä imetystraumaattiseks mieheks tuolla toisessa ketjussakin! Ei ole todellista! Mä tunnen oikeesti itteni vainotuksi nyt vaikka kommentoin vaan kerran!

Vierailija
47/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei ne kertoneet synnärillä eikä neuvolassa, että alushousut pitää vaihtaa siinä imettäessä. Onkohan mun lapset nyt saaneet traumoja, kun vaihdoin alkkarit ihan muulloin :(

Vierailija
48/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa imettävä nainen on pummi koska ruokkii toista omilla eväillä, eikä syö itse mitään samalla kun imettää.

Vierailija
49/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kotonani vaalittiin hyviä tapoja, ja erityisesti ruokailutavat ovat aina olleet minulle tärkeitä. Siksi imetys ruokapöydässä ja erityisesti ravintolassa on minulle mahdoton ajatus. Ruokailu ei edelleenkään ole minulle tankkaamista, jota voi tehdä muun puuhan ohessa.

Kun olimme joskus ravintolassa lasten ollessa imeväisikäisiä, pyysin kohteliaasti henkilökuntaa tuomaan annokseni myöhemmin tai viemään sen lämpimään, kun etsin rauhallisen paikan imettämiseen. Aina se onnistui.

Tavaratalon lastenhoitohuoneessa ja jopa sovituskopissa olen imettänyt, samoin junassa matkustaessani kauemmas. Imetyspaita ja harso suojasivat yksityisyyttä tilanteessa.

Vierailija
50/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:49"]

Minun kotonani vaalittiin hyviä tapoja, ja erityisesti ruokailutavat ovat aina olleet minulle tärkeitä. Siksi imetys ruokapöydässä ja erityisesti ravintolassa on minulle mahdoton ajatus. Ruokailu ei edelleenkään ole minulle tankkaamista, jota voi tehdä muun puuhan ohessa.

[/quote]

Missä sitten syöt, jos et ruokapöydässä voi syödä? Onko se olohuoneessa tai eteisessä vähemmän tankkausta?

Vierailija
51/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaratalon lastenhoitohuoneessa ja jopa sovituskopissa olen imettänyt, samoin junassa matkustaessani kauemmas. Imetyspaita ja harso suojasivat yksityisyyttä tilanteessa.

[/quote]

Minä en ole huomannut vielä Suomessa lastenhoitohuoneita, joissa olisi omat imetystilat. Yleensä ne lastenhoitohuoneet on rakennettu vaipanvaihtoon ja monista löytyy potta ja jopa aikuisten istuttava WC-pytty. Japanissa oli ihan imetyshuoneita häveliäämmille äideille. 

Vierailija
52/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan imettänyt julkisesti. Kaikki ei halua. Ja ikää oli 38v. Minusta normaalia jos ei halua imettää julkisesti.

Vierailija
53/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 20:02"]

En todellakaan imettänyt julkisesti. Kaikki ei halua. Ja ikää oli 38v. Minusta normaalia jos ei halua imettää julkisesti.

[/quote]

Samaa mieltä. Pidän arvossa myös teitä, jotka imetätte silloin kun lapsella on nälkä missä vaan jännittämättä. Minulla käytännössä julkisella paikalla imetyksen jännittäminen tarkoitti, että pysyin melko lailla 7 kk neljän seinän sisällä. Sen jälkeen pystyi jo imettämään etukäteen ja pärjäsi muilla eväillä vähän pidempään.

Vierailija
54/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmisillä on niin erilaisia näkemyksiä siitä, millaiset toimitukset ovat yksityisiä ja mitkä julkisia. Hätkähdin eräänä aamuna ratikassa, kun nuori nainen leikkasi kynsiään kynsileikkurilla niin että napse vain kävi. Minua se inhotti, mutta monet fiksut ja sivistyneet ystäväni pitivät asiaa ihan luontevana. Julki-imetyksessä tissit eivät ole minusta se issue: enemmänkin se, että koen tilanteen yksityisenä, en muiden seurassa tehtävänä. Mutta joskus tilanne vaatii poikkeuksellista käytöstä, eikä tietenkään lapsen voi antaa kärsiä nälkää. Huomaavaisuus muita kohtaan on toki sittenkin aina tärkeää.

Vierailija
55/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:53"]

[/quote]

Missä sitten syöt, jos et ruokapöydässä voi syödä? Onko se olohuoneessa tai eteisessä vähemmän tankkausta?

[/quote]

Syön aina ruokapöydässä, mutta imeväinen ei. Luitkohan kirjoitukseni huolella?

Vierailija
56/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä koko keuhkoomista. Eläissäni en ole nähnyt yhtään tissiä paljaana yhdelläkään imettäjällä. Häiritseekö se imetys vai ne tissit ihmisiä? Itsekin välttelin "julki"-imetystä, koska imetys oli muutenkin hankalaa ja yhtä sähläystä. 

Vierailija
57/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 18:43"]

Ajatelkaa jos teininne saa joskus tietää jonkun kautta että olette julki-imetelleet häntä? Siitä vasta hankala, häpeävä, kieroutunut, nolattu teini tuleekin!

[/quote]

Siitäkö tuo sun trauma on tullut, imettikö sun äiti sua julkisesti? Sinähän näet olet just noita, hankala, kieroutunut, nolattu ja häpeävä. 

[/quote]

Se on sille ketkulle aivan oikein! Te esikoistanne imettävät ette tiedä, kuinka kamala voi murkku olla (ettehän te enää omaa teiniyttänne muista).

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:02"]

minusta julkisesti rintojaan esittelevä imettävä nainen antaa vaan kuvan huonosta ja ongelmaisesta äidistä ja käy sääliksi lasta. ei sille voi mitään.

[/quote]

Mikä tässä mättää, kun eräät ei sitten millään suostu käsittämään, että vauvaa voi imettää aivan mainiosti niin, että tissiä ei näy vähääkään?

Vierailija
58/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan ensimmäistäni. En aio imettää julkisesti. Minulla ei ole mielipidettä siitä miten muiden tulisi toimia, mutta omalla kohdallani minulle on ihan sama asia olenko tissit paljaana vauvan kanssa vai ilman julkisella paikalla, yhtä alastomaksi tuntisin itseni. 

Eli sama täällä, paitsi etten häpeä tunnustaa ettei minun tee mieli heilua tissi paljaana julkisesti oli syy siihen sitten miten luonnollinen tai luonnoton tahansa.

Vierailija
59/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 20:37"]

Mikä tässä mättää, kun eräät ei sitten millään suostu käsittämään, että vauvaa voi imettää aivan mainiosti niin, että tissiä ei näy vähääkään?

[/quote]

Mikä tässä mättää, kun eräät ei sitten millään suostu käsittämään, että monen mielestä imettäminen on intiimi tapahtuma, joka ei kuulu julkiselle paikalle. Eikä se käsitys muutu siitä, vaikka kuinka vaahtoatte ja vakuutatte, että tissi ei vilahda.

Sitäpaitsi te, joiden mielestä vauvan pitää saada syödä ravintolapöydässä, kun muutkin syövät, niin eivät ne muutkaan omia eväitään saa ravintolassa syödä.

Vierailija
60/73 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ajatellut, että jos vauvalla on nälkä, on paljon häiritsevämpää antaa hänen itkeä kuin että imettää vauvan.

Olen aina liikkunut paljon lasteni kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme