Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6-vuotias ei osaa vieläkään uida.

Vierailija
31.07.2013 |

En tiedä mitä tekisin. Enää on vuosi koulun alkuun (menee siis eskariin), eikä vieläkään osaa uida.

Ei  osaa olla hengittämättä veden alla. Nenäklipsuja ei olla löydetty sopivia.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 22:21"]

Onko se lapsi itse hinkunut uimakouluun vai miksi hänet on sinne noin monta kertaa viety? Aikamoinen taloudellinenkin satsaus, toki uimataito on tärkeä asia mutta rajansa kaikella.

[/quote]

kaukkien ei tarvitse pihistellä lasten kuluissa! Eihän ne uimakoulut maksa kuin muutaman kympin. Useimmat voivat sen verran laittaa rahaa lapseensa.

Vierailija
42/46 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 22:07"]

Kyllä mielestäni aina on suurin osa osannut uida ennen eskaria puhumattakaan ennen koulua.

[/quote]

Uimataito on 200 metriä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletteko te vanhemmatkin harjoitelleet "kelluttamista" tai lapsi harjoitellut "käsipohjan" uimista? Osaako lapsi potkia rennoin nilkoin vauhtia veden alla vai potkiiko hirvein loiskein vettä pinnassa? Uskaltaako lapsi antaa veden kannatella vai meneekö paniikkiin? Jos lapsi ei vedessä osaa pidätellä hengitystä/puhaltaa ulospäin, vaikka muuten osaakin, niin kuulostaa että häntä jännittää ihan liikaa.

5-vuotiashan on sinänsä ihan hyvässä iässä vasta opettelemaan sitä uimataitoa. Paras ikä oppia uimataito on (artikkelien mukaan) 5-7 v.

Hengityksen pidättäminen veden alla on vain yksi askel uimataitoa ja ennen sen oppimista voi hyvinkin uida koiraa ja käsipohjaa, kellua selällään jne. Uimataitoa nekin ovat.

Olen opettanut itse sukulaislapsia uimaan ihan vaan kelluttamalla ja opettamalla ensinnäkin potkimaan oikein veden alla. Rauhallinen potkiminen on paljon tärkeämpiä kuin käsiliikkeet, huonollakin kauhomisella pääsee eteenpäin, jos potkii oikein, mutta mitkään käsivedot ei auta jos lapsi on jäykkänä kuin lauta ja potkii lähinnä ilmaa veden päällä. 

Sukellustaito on sitten taito ihan erikseen kunhan ensin osaa rauhallisesti kellua ja uskaltaa luottaa veden nostovoimaan.

Kuulostaa minusta siltä, että ap:n lasta on yritetty hoputtaa liian isoin askelin eteenpäin ja opetella samaan aikaan sitä hengityksen pidättämistä ja varsinaista uimatekniikkaa. Ja ne kaikki apuvälineet vain hidastavat oppimista. Ihan kiva, että lapsi pääsee niiden avulla leikkimään veteen, mutta jossain vaiheessa ne on vaan jätettävä pois ja harjoiteltava varmuutta ilman.

t. "amatööriope"

Vierailija
44/46 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaan että "vooi ei minä 6 vuotias en osaa uida" ite oon 14v ja 7 luokal enkä osaa viel uida OLLENKAAN EN SIIS KERTAKAIKKIAAN OLLENKAAN voitteki ees ajatella kuinka noloo uima taidottomuus vaivaa päässä 5 kertaa päiväs ja pelkäen ootan kyn koulus lähetään uimaan :-(

Vierailija
45/46 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään osannu 6 v uida. Tosin se oli sillon "ennenvanhaan"...

Vierailija
46/46 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa uida yhtään ja oon 14 vuotias 7luokal onn kyl tosi noloo minua vaivaa pääs varmaan 5 kertaa päiväs et oon uimataidoton. Aina kun ope sanoo huomenna uintia kaikki huutaa jes mä oon iha että :'( ei mitä mä teeeen! Nolaan itteni samal katoaa yö unet yö itkuun vihdoin kerroin sen vaikkakin vain netille :-(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi