Turistit häiriintyivät - äiti ei saanut imettää ravintolasalissa Tampereella
Äitiä pyydettiin siirtymään WC-tiloihin imettämään lastaan.. Mitä mieltä olet asiasta? Mielestäni on jokseenkin huvittavaa, että ei saisi imettää julkisella paikalla. Tosin tässä tapauksessa kyse oli muiden asiakkaiden vaivaantuminen, mutta silti. Maailman luonnollisin asia!
Kommentit (318)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 16:16"]
Imettäjät käyttää lasta tekosyynä omaan itsekkääseen JULKIpaljasteluun.
Säälittää niiden lapset, teen niistä jatkossa lastensuojeluilmoitukset ja niin kaikki tuttavanikin aikovat tehdä!
[/quote]
Hyvä idea, niin joutuvat viranomaisten tutkintaan ja päästään niistä eroon :D
Hmmmmm..... Jos nämä julki-imettäjät ovatkin jossain salaliitossa ja haluavat loukata rintojensa esittelyllä eri uskontoryhmiä jotta ne lähtisivät pois Suomesta? ;))))
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 16:40"]
MIKSI niitä pitää esitellä ravintoloissa ja kahviloissa siihen malliin että varmasti 90% paikallaolijoista menettää ruokahalunsa, puhumattakaan muista haluista.
MIKSI tätä ei voida hoitaa kauppakeskusten lastenhoitohuoneissa tai kaikessa hiljaisuudessa harson/peitteen alla, selkä muihin päin käännettynä?
Onko se ihan mahdoton pyyntö?
[/quote]
Siis saako nyt julkisesti imettää vai ei???? Kun osa sanoo niin, että peitettynä on ok? Onko se nyt ok vai ei? En ole kenenkään imettävän tissejä nähnyt! Eli miten nyt on, vastatkaapa tähän julkisen imetyksen vastustajat!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 17:34"]
Tässä on taas tätä ulkomaanelävienpalvontaa. Henkilökunta tarkkailee niiden ilmeitä ja eleitä ja ihan varmuuden vuoksi pistää jo ennakolta suomalaiset kuriin ja järjestykseen. Koska onhan se kauheeta jos joku ulkomaanelävä saa trauman suomalaista elämänmenoa katsoessaan. Todellisuudessa ne ulkomaanelävät nauraa suomalaisille ja varsinkin tälle älyttömälle miellyttämisenhalulle, jonka mukaan vaikka kieritään lattialla ja syödään paskaa jos joku muualta tänne tullut vinkkaa että niin pitäis tehdä.
Kuvitteletteko te tosiaan, ettei ne ulkomaanelävät ole koskaan imettämiseen törmänneet? Ettei ne ole mitään nähneet ja kokeneet, että ne on heti pilalla jos tissi vähän vilahtaa. Aika naurettavaa tässä maailmassa, jossa bussipysäkeillä, lehdissä, telkkarissa ym. on mainoksissa/ohjelmissa naisia tissit paljaana.
Joten voi kauheeta, joku imetti ravintolassa, mennään kaikki psykiatrille kun saatiin traumoja. Ja ennekaikkea MITÄHÄN NE NYT SIELLÄ ULKOMAILLA MEISTÄ OIKEIN AJATTELEE!!
[/quote]
Ulkomaanelävät ne nyt vaan tuovat leivän ja keskioluen perus mammankin suuhun, halusi hän sitä tai ei, näin se vain menee. Talous ei siitä kasva eikä pysy edes ennallaan, jos pelkästään keskitytään jakamaan yh-tukia, mammalomarahoja ja työttömyyskorvauksia. Jaettava kuulkaas loppuu ja sitten ollaan Kreikan tiellä ja kuinkas suu sitten pannaan, kun leivän päälle ei ole muuta vedettävää kuin ylähuuli.
Niin, eli siis sä saat hillua alasti ja heilutella tissejä paljaana niin kauan, kun niissä ei roiku imeväistä?! JA tasan jatkan julkisella paikalla imettämistä, jos se jota kuta häiritsee, olkaa hyvät ja poistukaa. Maailman luonnollisin asia ja tuohtuneet on niitä, jotka lykkäävät sen pullon suuhun...
Monissa muissa maissa ei edes imetetä, ehkä siksi niistä ulkomaan pojista tulee sellaisia kunnon seksikkäitä uroita joilla munaa, eikä mitään suomalaisia mammanpoikia jotka tarvitsevat oikeasti jotain tissinvieroituskurssia vielä kaksikymppisinä!!!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 18:47"]
JA tasan jatkan julkisella paikalla imettämistä, jos se jota kuta häiritsee, olkaa hyvät ja poistukaa.[/quote]
Poistun toki mutta soittamaan lastensuojeluviranomaisille että lapsiparkaa käytetään väkisin paljasteluun ja miesten liehittelyyn.
miksi ne julki-imettäjät on aina yksinäisiä naisia? jotka vetävät rintansa mahdollisimman pitkälle esiin.
koskaan en muuten ole nähnyt miehensä seurassa lastaan imettävää naista. pistää vaan miettimään että mitä sillä julkisella rintojen esittelyllä haetaan..........
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 19:12"]
Monissa muissa maissa ei edes imetetä, ehkä siksi niistä ulkomaan pojista tulee sellaisia kunnon seksikkäitä uroita joilla munaa, eikä mitään suomalaisia mammanpoikia jotka tarvitsevat oikeasti jotain tissinvieroituskurssia vielä kaksikymppisinä!!!
[/quote]
Oikeesti suomalaisäidit imettävät poikiaan vielä kun ne on jotain kolmevuotiaita, ihan sairasta! Kaverikin kertoi juuri työkaverinsa kertoneen että tuntee jonkun joka imettää poikalastaan vaikka se on kohta nelivuotias!
Kyllä se niin on, että imettävän äidin pitäisi etsiä jokin kapinen wc tai komero tms., jonne mennä piiloon kunnon kansalaisten katseilta barbaarisesti imettämään. On samantekevää, vaikka sellainen loossi olisi kuinka kaukana, jos sellaista on ollenkaan. Sitten sinappikone ei syö. Tuollaiset ihmisyyden irvikuvat eivät voi elää normaalien ihmisten keskuudessa, yhteisöllisyytemme ei ulotu äiteihin ja pikkuvauvoihin ollenkaan, johonkin se raja on vedettävä. Onneksi on ulkomaalaisia, jotka tietävät, mihin naiset kuuluvat. Äidit puolustelevat tekojaan luonnollisuudella. Selkäpiitäni aivan karmii. Ajatelkaa lapsia !!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 19:15"]
miksi ne julki-imettäjät on aina yksinäisiä naisia? jotka vetävät rintansa mahdollisimman pitkälle esiin.
koskaan en muuten ole nähnyt miehensä seurassa lastaan imettävää naista. pistää vaan miettimään että mitä sillä julkisella rintojen esittelyllä haetaan..........
[/quote]
Sillä haetaan lapselle parempaa, varakkaampaa isää.
Muiden huomioonottaminen on fiksua tässäkin asiassa.
Ravintolassa en imettäisi ikinä, koska se on mun mielestäni huonoa käytöstä.Todella moni siitä imettämisestä vaivaantuu - ja tosi moni ei hyväksy. Mä ymmärrän oikein hyvin, ettei se ole muiden asiakkaiden mieleen, vaikka luonnollinen asia onkin. Se ei vaan sovi ruokapöytään. En mä kotonakaan ilmetä ruokapöydän ääressä.
Mun mielestäni hyvää käytöstä on mennä jonnekin syrjemmälle, rauhallisempaan paikkaan - ja on se itselle ja vauvallekin mukavampaa.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 15:48"]
Lähettäkääpä kyseiseen ravintolaan palautetta: ravintola.nasinneula@sarkanniemi.fi
Itse jo laitoin viestiä, että jos pöydässä ei saa imettää, pitää ravintolasta löytyä joku muu vaihtoehto kuin vessanpönttö.
[/quote]
Ei julki-imettävillä amis- tai lähiömutseilla ole kuitenkaan varaa syödä tuolla, joten tuskin heitä kiinnostaa teidän vinkumiset.
Eikä me virkamiehet ja -naiset enää viedä vaikutusvaltaisia ulkomaalaisia suuryritysten asiakkaita sinne syömään jos siellä on joku suomalaisten lähiömutsien tissi-show käynnissä.
Eli kummankohan vaihtoehdon valitsevat?!
Joten nolaatte vaan itsenne ja puolustuskyvyttömät jälkikasvunne jos alatte tästä heille määkimään.
[/quote]
Kukahan tässä itsensä nolas?
Muuten, hyvin sivistynyttä kielenkäyttöä! Kyllä kannatti käydä kouluja ;)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 15:22"]
Suomi on syvästi lapsivihamielinen maa. Lapsia ei saisi näkyä missään ja jos heitä näkyy, he eivät saisi pitää mitään ääntä tai liikkua.
[/quote]
Pientä rajaa nyt tuohon väittämään että Suomi olisi jotenkin syvästi lapsivihamielinen maa, ja viha on todella voimakas sana!
Esim. Pariisissa lastenvaunuja jne ei saa viedä metroon tai paikallisjuniin, lastenvaunuja tai -koppia ei saa viedä ravintoloihin, kahviloihin eikä moneen liikkeeseen, imettäjät saatetaan ravintoloista ulos, äänekästä tai huonosti käyttäytyvää lastaan saa vaikka vedellä turpiin kadulla koko kansan nähden! Lapsia katsotaan yleisesti ottaen paheksuvasti julkisilla paikoilla, kokemusta on!!
Monessa maassa äitysloma on vain kahdesta viikosta kahteen kuukauteen. Eikä välttämättä saa mitään lapsilisiä eikä äitiyspakkauksia valtiolta. Joten Suomessa äitien ja lasten asema on erittäin hyvä, miten joku kehtaakaan väittää muuta??!
[/quote]
Ai, mä oon ollu pienen lapsen kanssa Pariisissa ja imettänyt siellä. Eihän ne muuta kun kehunu että joliee bebee... :D Että siinä sun vihamielisyys ja kaikki nähtyvyydet käytiin ja liikuttiin ihmisten ilmoilla eikä KUKAAN pahimmissa juhlapyhäruuhkissakaan hermoillut siitä että oli lapsi liikenteessä, päinvastoin!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 17:11"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 15:48"]
Lähettäkääpä kyseiseen ravintolaan palautetta: ravintola.nasinneula@sarkanniemi.fi
Itse jo laitoin viestiä, että jos pöydässä ei saa imettää, pitää ravintolasta löytyä joku muu vaihtoehto kuin vessanpönttö.
[/quote]
Ei julki-imettävillä amis- tai lähiömutseilla ole kuitenkaan varaa syödä tuolla, joten tuskin heitä kiinnostaa teidän vinkumiset.
Eikä me virkamiehet ja -naiset enää viedä vaikutusvaltaisia ulkomaalaisia suuryritysten asiakkaita sinne syömään jos siellä on joku suomalaisten lähiömutsien tissi-show käynnissä.
Eli kummankohan vaihtoehdon valitsevat?!
Joten nolaatte vaan itsenne ja puolustuskyvyttömät jälkikasvunne jos alatte tästä heille määkimään.
[/quote]
Minä laitoin palautetta, että hienoa kun on yksi imetysvapaa ravintola
[/quote]
Ja mä laitoin palautetta, että todella epäasiallista heiltä, eikä varmaan kovin kannattavaakaan toimintaa. Kirjoitin oikein pitkän ja hyvin perustellun tekstin!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 17:04"]
Koulutuksesta ja imetyksestä:
http://yle.fi/uutiset/hyvin_koulutettu_aiti_imettaa_pidempaan/6087390
"Sosioekonomiset erot näkyvät yhä selvemmin vauvojen ruokinnassa. Myös yksinhuoltajuus, tupakointi ja äidin nuori ikä ovat yhteydessä lyhyempään imetykseen."
[/quote]
No kyllähän tämä imetysfoobikkojen huonompi sosioekonominen asema näkyy jo kielenkäytössä, jota he käyttävät esim. tässä ketjussa. Kenelle täyspäiselle, sivistyneelle aikuiselle tulee edes mieleen verrata vauvan imettämistä piereskelyyn tai peniksen imemiseen? Täytyy olla jotain sairasta noin ajattelevan ihmisen mielessä.
Luulenpa, että julkisen imettämisen näkeminen nostaa monien sitä vastustavien mieleen kipeitä muistoja esim. omasta epäonnistuneesta imettämisestä. Tai sitten he ovat epävarmoja omasta vartalostaan ja pelkäävät kumppaninsa himoitsevan imettäjän rintoja. Jotain traumoja taustalla täytyy olla, koska reaktiot ovat noin rajuja ja täynnä vihaa imettäjää ja lasta kohtaan. Vrt. esim. miehet, jotka fanaattisesti vihaavat homoja. Yleensä taustalla on jotain häikkää oman seksuaali-identiteetin kanssa.
[/quote]
Mulle tuli heti ihan sama mieleen! Et ei jaksa ees provoitua heidän teksteistään, kun on myötätunto heitä kohtaan päällimmäisenä tunteena.
Hienoa että tästä maasta löytyi vihdoin tasokas ravintola jossa syödään vain maksettua ruokaa eikä roikuta imemässä ilmaismaitoa nahkamukista niin että muiden ruokahalut ja muut halut alkaa tökkimään! Me lähdemme sinne Tampereelle itseasiassa ruokailemaan koko seurueen voimin täältä Kauniaisista perjantaina. Lapsia ei oteta mukaan.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 19:38"]
Ai, mä oon ollu pienen lapsen kanssa Pariisissa ja imettänyt siellä. Eihän ne muuta kun kehunu että joliee bebee... :D Että siinä sun vihamielisyys ja kaikki nähtyvyydet käytiin ja liikuttiin ihmisten ilmoilla eikä KUKAAN pahimmissa juhlapyhäruuhkissakaan hermoillut siitä että oli lapsi liikenteessä, päinvastoin!
[/quote]
Minä olen asunut Pariisin keskustassa kolme vuotta, eli tuollaisena suomituristina ei kannata paljon yhdestä tapauksesta päätellä.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 17:24"]
Koulutuksesta ja imetyksestä:
http://yle.fi/uutiset/hyvin_koulutettu_aiti_imettaa_pidempaan/6087390
"Sosioekonomiset erot näkyvät yhä selvemmin vauvojen ruokinnassa. Myös yksinhuoltajuus, tupakointi ja äidin nuori ikä ovat yhteydessä lyhyempään imetykseen."
[/quote]
Hyvin koulutettu äiti imettää ravintolassa?
[/quote]
Minä ainakin. Tuleva juristi.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 18:21"]
En muuten ole ikinä törmännyt siihen, että Pariisissa saatettaisiin imettävä nainen ulos ravintolasta. Imettäminen ei Ranskassa ole yleistä mutta en ole koskaan havainnut minkäänlaista hämmennystä tai vihamielisyyttä julkisen imetyksen suhteen. Mieheni on ranskalainen ja vierailemme siellä usein.
[/quote]
Minä olen nähnyt, kuulemma moinen paljastelu loukkaa muslimeja. Tukholmassa sama homma. Olen nähnyt kun ostoskeskuksen vartija saattoi käytävän penkillä imettäneen ruotsalaisnaisen pois, sanoi että tietyt uskontoryhmät voivat loukkaantua.
Ranskassahan on muutenkin yleistä että silloin kun omalla vaimolla on lapsi ja imettää, niin mies käy vieraissa lutkuttamassa vierasta rintaa. Ihmettelen että miksi vaimot alistuvat sellaiseen kohteluun, ja miksi eivät vaadi itselleen rakastajaa jos miehelläkin on vieraita naisia?