Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella saa olla saleja vain naisille??

M16
08.08.2020 |

Tuo kuulostaa aika seksistiseltä omaan korvaani. Voivatko he muka oikeasti käännyttää miehen jos tulee kysymään jäsenyyttä. Vielä tuo 24/7 fitness on aika epäreilu koska heillä on erikseen naisten puoli mutta ei miehille omaa puolta.

Kommentit (506)

Vierailija
81/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Elixialla naisten pukkariin pääsee vain avainkortilla, lukituslaite ovella.

Miesten pukkariin se kun vetää kahvasta ja lampsii sisään..

Miksi miesten pukkariin saa tulla kuka vaan, mutta naisten vastaavaan vain naiset?

Erinomainen kysymys. Turvallisuusongelma miehille. Mutta ilmeisesti sali on säästösyistä skipannut tuon miesten pukkareista.

Jännä että näitä asioita ei pohdita enempää. Ymmärrän naisten oven lukituksen, mutta vaikea ymmärtää miksi miesten ovea ei ole lukittu.

Juuri näin.

Mielestäni tämä asettaa miehet eriarvoiseen asemaan.

Ikään kuin mies olisi aina se joka naista ahdistelee ja mies on immuuni kaikelle ahdistelulle.

Vaikka olenkin 100% purehetero ja ylivoimainen alfffauros, niin en diggaa siitä kun naiset loikkii miesten vessoihin, pukkareihin yms tiloihin...

Minun mielestä tuo lukituksen puuttuminen on ongelmallinen myös ryöstelyn takia, ei niinkään ahdistelun takia.

Sen pitäisi olla yksi tekijä, jonka takia lukitus on oltava miehilläkin. Kamat lähtee kävelemään, eikä se ole kovin hyvä asia kuntosalille kun siellä on tällainen pelko.

Ja ratkaisu on ihan aikuisten oikeasti itkeä vauvapalstalla ja syyllistäää naisia näiden lukoista. #miestenlogiikka

Täällä on kuule moneen lakiin saatu muutos ;)

Zincc

Vierailija
82/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun henkilöön käyviä kommentteja alkoi jo tulla, laitan itsekin yhden. Zincc on persoona, joka herättää monessa kiukkua ja jopa raivoa, ja lataa aina isolla tykistöllä takaisin. Siitä huolimatta en ole ikinä niputtanut potentiaalisesti naisille vaaralliseksi mieheksi. Ehkä tyypillinen mies, joka vähättelee tai ei tajua, koska ei itse ole tuon sortin paskiainen, Todella ärsyttävä joskus, mutta pääsääntöisesti on ollut kiva vääntää.

Ei se siitä johdu, vaan siitä, että tiedän enemmän.

Zincc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se yrittäjä saa itse valita asiakkaansa?

Vierailija
84/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se yrittäjä saa itse valita asiakkaansa?

Ei?!? Minä haluan liikkeeseni vain valkoisia ihmisiä.

Vierailija
85/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy löytyy yrittäjistä, sillä jostakin syystä, yksikään yrittäjä ei ole katsonut tarpeelliseksi perustaa saleja vain miehille.

Sinähän ap. voisit tästä ottaa kopin ja perustaa saleja vain miehille.

Eli, jos perustan bussiyhtiön, joka ei huoli lihavia kyytiin, on asia ok.

Zinc

Pelkään, että jos painavat ihmiset istuu samalla puolella bussia, niin bussi joutuu epätasapainoon ja tulee kolari. 

Pelko on siis riittävät peruste ?

Eihän invakuljetuskaan ota ketä tahansa kyytiin. Sun bussiyhtiö tuskin liikennöisi yleisillä linjoilla, mutta voithan sä perustaa tilausbussit laihoille.

Vierailija
86/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy löytyy yrittäjistä, sillä jostakin syystä, yksikään yrittäjä ei ole katsonut tarpeelliseksi perustaa saleja vain miehille.

Sinähän ap. voisit tästä ottaa kopin ja perustaa saleja vain miehille.

Eli, jos perustan bussiyhtiön, joka ei huoli lihavia kyytiin, on asia ok.

Zinc

Pelkään, että jos painavat ihmiset istuu samalla puolella bussia, niin bussi joutuu epätasapainoon ja tulee kolari. 

Pelko on siis riittävät peruste ?

Naurettavat sammumisen partaalla keksimällä keksityt pelot ei ole.

Vierailija
87/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Miksi miesten pukkariin saa tulla kuka vaan, mutta naisten vastaavaan vain naiset?

Erinomainen kysymys. Turvallisuusongelma miehille. Mutta ilmeisesti sali on säästösyistä skipannut tuon miesten pukkareista.

Jännä että näitä asioita ei pohdita enempää. Ymmärrän naisten oven lukituksen, mutta vaikea ymmärtää miksi miesten ovea ei ole lukittu.

Juuri näin.

Ikään kuin mies olisi aina se joka naista ahdistelee ja mies on immuuni kaikelle ahdistelulle.

Vaikka olenkin 100% purehetero ja ylivoimainen alfffauros, niin en diggaa siitä kun naiset loikkii miesten vessoihin, pukkareihin yms tiloihin...

Minun mielestä tuo lukituksen puuttuminen on ongelmallinen myös ryöstelyn takia, ei niinkään ahdistelun takia.

Sen pitäisi olla yksi tekijä, jonka takia lukitus on oltava miehilläkin. Kamat lähtee kävelemään, eikä se ole kovin hyvä asia kuntosalille kun siellä on tällainen pelko.

Ja ratkaisu on ihan aikuisten oikeasti itkeä vauvapalstalla ja syyllistäää naisia näiden lukoista. #miestenlogiikka

Täällä on kuule moneen lakiin saatu muutos ;)

Zincc

Mihin lakiin esimerkiksi?

Vierailija
88/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä että on naisten saleja. Mä en halua käydä salilla missä on miehiä.

No ei kai siinä mitää, mutta sitten pitäisi sallia tasapuolisesti myös miehille omat salinsa/kerhonsa/klubinsa jne.

Nyt puhutaan kuntosaleista. Mutta huomiona, on paljon vain miehille avoimia instituutioita, ilman mitään perusteluita. Naisille avoin kuntosali on perusteltu, vähän liiankin hyvin, nykyajan ilmiöillä. Jos kaipaat vain miehille suunnattuja saleja niin siitä vaan kuntosalia perustamaan. 

Vierailija
89/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai siinä mitää, mutta sitten pitäisi sallia tasapuolisesti myös miehille omat salinsa/kerhonsa/klubinsa jne.

Ei kukaan ole kieltänyt miesten kuntosaleja. Käsittääkseni ainakin Helsingistä sellaisia löytyy.

Tämän kommentin innoittamana googlettelin, ja tosiaan Vallilassa on sali vain miehille, sinne siis!

Vierailija
90/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin naisten kuntosalilla monen vuoden ajan. Ei siellä mitään instakissoja juurikaan näkynyt, suurin osa oli keski-ikäisiä naisia. Itse olen pyöreä ja kävin siellä kuntoutusmielessä eli tavoitteenani ei ollut laihdutus tai lihasten kasvattaminen. En usko, että lihaksia lähes ammattimaisesti kasvattava mies olisi niissä laitteissa viihtynyt. Sekasaleilla en oikein viihdy, siellä tulee sellainen olo, että en kuulu joukkoon.  Sen lisäksi naiset eivät ole minua jääneet tuijottamaan salilla, miehet ovat, ja se tuntuu hyvin epämukavalta. En myöskään halua kuulla yhtään asiatonta kommenttia ulkonäöstäni, miesten suusta ne tähänkin asti ovat tulleet. Julkisella paikalla en liiku samanlaisissa vaatteissa mitä salilla.

Vierailija
91/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun henkilöön käyviä kommentteja alkoi jo tulla, laitan itsekin yhden. Zincc on persoona, joka herättää monessa kiukkua ja jopa raivoa, ja lataa aina isolla tykistöllä takaisin. Siitä huolimatta en ole ikinä niputtanut potentiaalisesti naisille vaaralliseksi mieheksi. Ehkä tyypillinen mies, joka vähättelee tai ei tajua, koska ei itse ole tuon sortin paskiainen, Todella ärsyttävä joskus, mutta pääsääntöisesti on ollut kiva vääntää.

Ei se siitä johdu, vaan siitä, että tiedän enemmän.

Zincc

Mahdollisesti, monesta asiasta todennäköisesti. Mulla ei ole tämän käsitykseni takana tietoa, koska en tunne henkilökohtaisesti. Kirjoitustesi perusteella en pidä sinua paskiaisena, joka on naisille vaarallinen. Provosoiva, ärsyttävä, helposti ärsyyntyvä yms. mutta silti tyypillinen mies, jolla on tästä asiasta yksioikoinen käsitys. Tavallaan normaalia, silloin kun kyseessä on normaali mies. Mitätöinti on yksi asia, mistä moni suuttuu, ei pelkästään se, mitä tiedät tai et tiedä.

Vierailija
92/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitkä ne uhat on naisille sekasaleilla? Suomessa? 

Vierailija
93/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustakaahan miehet ihan itse se pelkkä miesten sali. Sitä ei ole missään kielletty, sen vuoksi myös naisten salit ovat täysin laillisia. Naisten salien perusteluna on turvallisuuden tunne - jotkut naiset eivät tunne oloaan mukavaksi sekasaleilla, joissa miehet saattavat tuijottaa tai tulla juttelemaan epätoivotulla tavalla.

Vierailija
94/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ongelmaa, kun nykyisin on nestemäiset sukupuolet. Voit olla tietyissä tilanteissa halutessasi nainen, tai mies.

Fluid genders, kiitos öyhöjen. Identifoidu naiseksi ja voit mennä naisten puolelle vaikka sinulla olisi parta ja rintakarvat. Tätä feministit ovat ajaneet ja hyvesignaloineet ja nyt se pitää vain hyväksyä.

Minä olen nainen, jolla on parta. Kiva tämä 2020 vuosi.

Minä olen a man with pussy, wow.

Sukupuoli-identiteetiltäni semiaseksuaalipanhuilucisnainen.

Mihin pukuhuoneeseen minä menen, vai puenko käytävällä?

Vierailija
95/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole kieltänyt miesten kuntosaleja. Käsittääkseni ainakin Helsingistä sellaisia löytyy.

Tämän kommentin innoittamana googlettelin, ja tosiaan Vallilassa on sali vain miehille, sinne siis!

Eli miesten salin voi aivan hyvin perustaa kuten naistenkin. Ainoa tapa saada niitä lisää on se että kaikki pääkaupunkiseudun miehet tungette sinne.

Vierailija
96/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Juuri näin.

Naisten wc-tiloja on naurettavan vähän, siksi osa naisista tulee miesten wc-tiloihin esimerkiksi esitysten väliajoilla. Ei tietenkään ole oikein, vaan törkeä suunnitteluvirhe. Naisten wc-tiloja pitäisi olla paljon enemmän, koska wc-käynti kestää naisilla kauemmin. 

Pidän suotavana sitä, että kaikki ymmärtävät käyttää wc-tiloja, jottei kadunkulmissa, puistoissa ja tunneleissa haisisi niin kuvottavalta. 

Eli samalla logiikalla on ok miehelle tulla naisten vessaan tai pukkariin, jos oma puoli on tukossa.

Kiitos selvennyksestä.

Vierailija
97/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos löydät laista perusteen sille että ei saisi olla niin nosta ihmeessä kanne. Jos et löydä, siinä vastauksesi.

Oisko vaikka Pörssiklubista mölinä? Saako naisten salilla olla miessiivoja suihkutiloissa, kuten uimahalleissa on naissiivoja miesten puolella? -ei ap 

Naisten puolella voi olla miessiivoojia. Ja mölinä on eri asia kuin laillinen peruste.

Vierailija
98/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kultaseni, älä kanna huolta siitä. Katsos kun naisten saleilla käy vain osa naisista, ja he ovat omaa treenirauhaansa arvostavia (joita pidät käsittämättömän estoisina ja seksistisinä). Kaikkia et edes haluaisi salakatsella 😘

Osa naisista käy edelleen sekasaleilla, se tyydyttää seksistisettömät tarpeesi.

Kysy toki, oletan että he ovat tottuneet ilmiöön, koska haluavat olla noin seksistisiä 😁 (sulla on termit vähän sekaisin, pahoittelen jos se on jotain kognitiivista)

Eihän tässä sitä kysytty, vaan, että onko asiakaskunnan valikointi ok ? 

Jos se on ok sukupuolen perusteella, niin miksei sitten jonkun muunkin perusteella? 

Ei lihavia tähän yökerhoon esimerkiksi ?

Zincc

Vastasin aloittajalle vähän vierestä, koska hän kärsii säännöllisesti siitä ettei miehenä pääse naisten kuntosalille. Naisena mietin ajatusta aloituksen takana - miksi miestä ärsyttää noin paljon se, että osa naisista ei halua käydä sekasaleilla.

Vierailija
99/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää juttu on, kun kovin moni keskustelija olettaa, että naisten salin on perustanut nainen?

"perustakaa te miehet oma sali..."

Yllättävän monen naisten salin vetovastuussa on MIES.

Hähää..

Vierailija
100/506 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan ne sallittuja, hyvänen aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme