Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<<Toukokuiset 2014>>

28.07.2013 |

Heippa!

Aloittelen uutta ketjua toukovauvasta kuumeileville :) Olen 32v, neljättä yritän. Mieheni kanssa olisi toinen yhteinen. Putosin tuolta maaliskuisista korkeelta ja kovaa, olin jotenkin niin varma että tärppi kävi. Mutta ovis oli kaiketi myöhempään, koska kierto venyi normaalia pidemmäks. Nyt tälle kierrolle hirmuisesti plussapuhureita, tästä se lähtee :)

-namihiiri- kp 4/28-30. Yk 3.

Kommentit (484)

341/484 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa päivän ratoksi päivitettyä listaa :)

Täällä olen taustalla menossa mukana ollut.

KOVASTI ONNEA PLUSSANNEILLE! SEKÄ KESÄKUISIIN SIIRTYNEILLE TSEMPPIÄ, enköhän minä tule sinne perässä tuotapikaa.

Tän kuluneen kuukauden aikana olen todennut että ei musta tänne kirjoittelijaksi taida olla mutta hyvin mielelläni luen muiden kuulumisia, paljon olisi "annettavaa" mutta ulosanti tökkii! :/

ON: Menkkoja odotellessa! Olot on senmukaiset :/

Kuppiilo 29/~28 yk1

342/484 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottautuu uusi haaveilija:) taustalla olen lukenut teidän juttujanne, surenut pettymyksiä ja iloinnut plussista. Nyt uskaltaudun ilmottautua joukkoon.

Pikkukakkonen olisi haaveissa, esikoisen ollessa kohta 3v. Miehen kanssa puhuttiin että saa vauva tulla jos on tullakseen, esikoisen kanssa taisi mennä 1,5v.ehkäisyn jättämisen jälkeen ennenkuin tärppäsi. Ja tällöin siis oli samanlainen tilanne, eli vauvaa ei "tekemällä tehty."

Nytkään en oviksia tikuttele, mutta niin sitä jännästi koettaa kehoaan tulkita. Nytkin päänsärkyä, ällöttävää oloa ja turvotusta, liekö ovistuntemuksia? Limoja ei vaan näy missään:D Millasia on muiden ovistuntemukset?

Paljon on jo plussanneita ja paljon vielä meitä jännäilijöitä:)

Mukaan tuun joukkoon jos vaan sallinette?:)

bubObubO kp21/27-31  HAAVEILEVA<3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
343/484 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille onnitteluista :) kyllä tässä on ollut ihan hyvä fiilis olla reissussa uutisten jälkeen :)

Huvittava tilanne lääkärissä, kun lääkäri oli sitä mieltä, ettei viime kierrossa ole munasolua irronnut, voitte vain kuvitella ilmeen kun kerroin saaneeni juurikin siitä kierrosta haalean positiivisen raskaustestin :D Tässä kierrossa ei juurikaan toiveita ole onnistumisesta, sillä peittojen heiluttelu on hieman jäänyt stressin takia.

Onnittelut kaikille plussainneille, tsempit piinailjoille :)

344/484 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille :)

Täältä hyppää mukaan yksi plussan saanut. Laskettu aika olisi 9.5.2014 eli siis ihan alussa mennään.

Mulla on vähän epätodellinen ja pelokas olo aikaisempien epäonnistumisien myötä.

Olen 28vuotias ja minulla on kaksi lasta 10. ja 6vuotiaat ja olemme mieheni kanssa parisen vuotta "yrittäneet" kolmatta. Olen saanut kaksi keskenmenoa, yksi tuulimuna sekä yksi kohdunulkoinen raskaus joka oli viedä hengen.

Nyt on pelko aika päällimmäinen tunne vaikka haluaisin nauttia tästä tunteesta.

Kuuntelen ja pähkäilen jokaista tuntemusta ja panikoin heti jos nyt jokin pienikin tuntemus vatsassa on.

Tänään soitin neuvolaan ja juttelin hoitajani kanssa ja haluavat varmistaa raskauden sijainnin parin viikon sisällä... sinne ootellaan, toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Onnea tosiaan kaikille plussanneille ja plussatuulia sitä kaipaaville :D

-Mammuzki 4+4

345/484 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bubobubo, itse olen joulukuusta asti ollut ilman hormonaalista ehkäisyä ja silloin aloin tosissaan opiskelemaan miten kehoni oikeasti toimii. Ja oviksen aloin tunnistaa nopeasti kirkkaasta limasta, jota tuli mulla 5-6 päivän ajan. Luin netistä, että viimeinen limapäivä olisi se ovispäivä, tai että ainakin hyvin hyvin lähellä sitä viimeistä limapäivää ainakin. Nämä limaiset päiväthän ovat niitä hedelmällisiä päiviä, mistä puhutaan yleisesti. Tämän tiedon mukaan me onnistuttiin miehen kanssa tarkoituksella välttämään raskautuminen puolen vuoden ajan kunnes nyt sitten päätimme vihdoin alkaa tekemään lasta. No samaisen liman perusteella sitten heiluteltiin peittoa viikon ajan joka toinen päivä ja tässähän sitä nyt sitten ollaan raskaana heti ekasta yrittämästä! :) Itselläni en tuntenut mitään muita ovistuntemuksia ollenkaan, enkä kyllä edes yrittänytkään tulkita mitään oireita kun tuntuu, että kaikenlaisia "oireita" on muutenkin vähän väliä mistään riippumatta. Luotin vain tähän näkyvimpään ja luotettavimpaan oireeseen eli limaan ja se kyllä kannatti <3

346/484 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KRISTINA82: Joo, ihan kunnolla. Ei jää epäselväksi... Et ole syypää toiveitteni elättelyihin :)

347/484 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin taidan pudota kesäkuihin :'( nyt sais sitten menkat alkaa niin ei tarvii niitä odotella. Tein äsken negatiivisen testin ja nyt on kumminkin kp 33/33 menkka kipuja ollut tässä nyt parin päivän aikana että eiköhän ne kohta sieltä pärähdä. Tikkua yritän tihrustaa vieläkin että jos siihe joku viiva vielä tulis mutta en saa sitä siihen edes kuvittelemalla :( Mä olisin niin halunnu toukovauvan. Harmittaa.

348/484 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiuMou: Minä tuota ovisasiaa vielä pohdin ja olen kyllä sitä mieltä, että koskaan ultrassa ei ole satavarmaksi uskallettu sanoa onko ovuloitu vai ei. Jos ennen ovista on mennyt, niin on kehuttu johtofollia, jolloin voisi olettaa oviksen tapahtuvan esim. 2 päivän päästä, ja jos on mennyt juuri oviksen jälkeen, niin ovat uskoneet oviksen tapahtuneen näkyvistä merkeistä, mutta mielestäni koskaan sitä ei ole varmaksi sanottu. Silloinkin, kun epäiltiin minun kohdalla, että ovista ei tapahtunut, vaikka ovistesti oli antanut LH-huipun, se varmistettiin progesteronitestillä muutaman päivän päästä. Mutta etukäteen silloinkin näytti, että kyllä se tapahtuu, mutta eipäs vaan tapahtunutkaa. Ihmeellinen on naisen elimistö.

Vauvakuumeilija: Sinä voisit aivan hyvin pyytää terveyskeskuslääkäriltä perushormonilabrat  varmistamaan tuon ovuloimisen. Toisethan ei tosiaan testeillä sitä bongaa ollenkaan, mutta hormonikokeella se voidaan varmistaa. :) Voimia vaan tähän yrittämiseen, vaikka se välillä onkin raskasta!

ON: Loppukiertoa viedään... Primolut-kuuria jäljellä 3 päivää ja sitten odotellaan menkkojen alkua. Parasta olisi tietenkin, jos tajuaisivat pysyä poissa! Peitot heiluivat kyllä ihan oikeaan aikaan, taas kerran, joten täytyy sitä toivetta kuitenkin elättää. Mutta ainakin tietää, että seuraavassa kierrossa yritetään jo alkionsiirtoa, jos tästä "luomukierrosta" ei tärppiä tullut. :) On niin pitkä aika ollut odotella hoitojen puolella jotain tapahtuvaksi, että olen kyllä aivan innoissani, että ollaan jo näin lähellä!

Mukavia syyspäiviä kaikille! :) Puhallelkaahan niitä plussapuhureita meille pitkämatkalaisillekin.

Marjana kp 21/30-32 yk 3,5v

349/484 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattarah: Meillä taas ei ole ollut hormonaalista ehkäisyä sitten esikoisen syntymän, jotenkin on kai sitten tämän 3 vuoden aikana vaan hienosti onnistuttu kiertämään ovis ku ei vauvelia vieläkään kuulu:)

Ovis on ollut ennen kuitenkin tosi huomattavissa ollut asia limojen perusteella, mutta nyt kun on alkanut seuraamaan omaan kehoaan niin ei löydy merkin merkkiä, edes limoja ei erota toisistaan vaikka ennen se on ollut aivan päivänselvä asia. Kai sitä muutenkin on vaan ollut tosi herkillä kaikin puolin miltä tuntuu ja missä nyt nippailee:)

Ihana kuulla että teillä lähti pienokainen alulle heti ensiyrittämisellä! <3

350/484 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kirjoitin yhden kirjoituksen jo aiemmin, mutta enimmäkseen olen lukenut näitä muiden tekstejä. Tuntuu ensimmäistä nyt odottaessa, että ei ole oikein osannut ottaa osaa keskusteluun, kun kaikki on niin uutta. 

Iloitsen valtavasti kaikkien muiden plussista, ja erityisesti omasta haaleasta plussasta, jonka sain tänä aamuna <3 Liikaa ei vielä uskalla uskoa omaan pieneen, viiva oli selkeä mutta haalea/vaalea verrattuna kontrolliviivaan, että ensi viikolla teen vielä uuden. Siitä kuitenkin lähdetään, että on pieni tulossa ja toivon mukaan pysyy eikä oo tuu pois tai ole tuulimuna tai mitään :)

Miten pian neuvolaan tulee sitten ottaa yhteyttä? Koitin asiaa googlettaa, ja löysin aika ristiriitaista tietoa... 

Onnea vielä kaikille tähän ja ensi kiertoon!

351/484 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOKRILE: Tervetuloa mukaan ja onnittelut haaleasta plussasta! <3 Millainen sinun kiertosi on ja missä nyt olet menossa? Itseä kiinnostaa tietää mihin aikaan kiertoa sait jo haalean plussan:)

Kyllähän sinä voit jo soittaa neuvolaan ja sanoa että olet saanut raskaustestissä plussan. Yleensä sitten kyselevätkin milloin oli viimeiset kuukautiset että tietävät suunnilleen missä mennään ja sen perusteella varaavat ajan eka käynnille. Riippuu sekin ihan neuvolasta miten nopeasti ottavat eka käynnille.

352/484 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kierto tässä on pikku ongelma...

Mulla on siis viimeiset menkat ollu 5.7, eli viime kierrossa jäi väliin ilmeisesti ovis kokonaan. (silloin testailtiin runsaasti ja negaa oli)

Oon olettanut, että mulla ois ollu kp1 9.8 (siinä oli pienen pientä tuhruilua havaittavissa) ja sen mukaan laskettuna nyt ois kp25. Ovismaisia tuntemuksia mulla oli 22.-25.8, mutta oisko siihen nähden nyt aikaista tulla positiivinen tulos, vaikkakin haalea? 

Eli en oikein ole vielä varma tuosta kierrosta. Senkin takia vois toisaalta olla hyvä olla yhteydessä sinne neuvolaan, että jos sais veritestin. Eikös siitä voi päätellä paremmin viikot, jos saa tarkemman tuloksen hcG-määrästä?

353/484 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille! Onnea hirmuisesti plussanneille! Ihanaa! <3

Pikaisesti omaa napaa... mulla on menossa kp 34/~34 (se on ollut noissa listoissa väärin, mutta en oo viittinyt oikaista, kun ei sillä niin väliä). Ei ole vielä ollut menkkatuntemuksia, joten kovasti jännäilen. Yleensä rinnat tosi arat n. viikon ajan ennen menkkoja ja sit kipu loppuu pari päivää ennen menkkojen alkamista. Nyt ei ole rinnat aristaneet missään vaiheessa.

Jos menkat ei ala niin en kuitenkaan tee raskaustestiä varmaan viikkoon, koska tämä on tosiaan eka kierto keskenmenon jälkeen, niin on odotettavissakin, että tämä kierto ei välttämättä ihan normaali ole. Tikutin oviksen kuitenkin 19.8. ja peittoja heiluteltiin 18.8., 19.8., 21.8., ja 22.8. ja ei turhemmin stressattu, koska mulla oli kesäloma sillon, joten uskon onnistumisen mahdollisuuteen varovasti. En kuitenkaan halua olla liian optimistinen. Keskenmenossa oli tarpeeksi pettymystä.

Plussatuulia meille mukana roikkuville täältä! Varsinkin Marjanalle! Meillä yritystä vasta reilu puolitoista vuotta ja yksi km, joten en osaa kuvitellakaan mitä oot käynyt läpi tuossa ajassa... huh! :o

Jonsteri kp 34/~34

354/484 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun alkaa tulla noita plussauutisia :)

Bubobubo kyseli muiden ovisoireista. Viime kierrossa mulla oli tosi selvät oireet. Limapäivän bongasin, siitä pari päivää tuli nippasut oikeessa munasarjassa ja tuntemukset alamahassa.Tässä kierrossa taas ei ole ollut muita oireita kuin limat ja ovis olis mennyt ohi ellen olis tikuttanu.

Tässä kierrossa ei oviksen aikaan ole ollut noita tuntemuksia mahassa, mutta eilen 5päivää oviksesta huomasin viiltävän kivun kohdunsuulla. Tuntu, että joku olisi ronkkinu tylsällä puukolla ja tuntu ihan samalta kuin joku olisi ottanut papa testin. Ehkä taas kuvittelen liikoja, mutta toivottavasti tuo olisi jotain raskautumiseen liittyvää :)

355/484 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko kirjottaa, kun tuli mieleen tässä muita asioita tehdessä. Mikäli täällä vielä plussanneita pyörii, niin oliko täällä joku (muistan ehkä lukeneeni) semmoinen jolla oli flunssa oireita, muttei kuitenkaan ollut flunssaa vaan kyse oli raskaudesta. Tässä flunssan takia ollessa sairaslomalla vain mietin, että onko tää kuitenkaan sitten sitä miksi tätä epäilen, sillä mitään muita oireita ei juuri ole kuin vetämättömyys ja pieni lämmön nousu, eli ei edes kunnon kuumetta vaan lämmöt ollu max 37.3. Olo on kuitenkin hyvin kipeä ja tuntuu että koko pää on limaa täynnä vaikka ei kuitenkaan oo..

Toivottavasti tuosta nyt joku sai jotain selvää, katotaan mihin nää olot tässä muuttuu. Tällä hetkellä on kyllä semmoinen olo, ettei vielä huomenna  oo työkunnossa...

Niin ja muita raskautumiseen viittaavia oireita ei ole, kuten ei myöskään menkkoihin.
 Outo-olio kp25/27-33, yk 1v6kk

356/484 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän tulee plussia hurjaa kyytiä!

ON: Viikon kestänyt kurkkukipu muuttui flunssaksi, joskin kuumetta ei ole (lämmöt noin 36-36.6). Tänä aamuna alkoi kramppailut ja äsken tuli ruskeaa tuhruvuotoa.. Eilen tein negatestin, joten toukovauvaa ei taida tulla :c Normaalisti kun menkat alkaa niin ne alkaa kunnon verilimavuodolla, mutta eiköhän noi hanat kohta aukee. Jännä että paria päivää aikasessa on täti :/ kp30/32

357/484 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille :)

Ovisplussa bongattu kp 14 ja peittoja ollaan heiluteltu sen mukaisesti =) Mies on ollut kuumeessa ja flunssassa ja meikäläisellä se alkoikin ovista seuraavana päivänä kurkkukivulla ja palelulla. Pientä nippailua ja alavatsatuntemuksia olen havainnoinut. Seuraavat viikot menevätkin sitten piinaillessa!

Kovasti onnea kanssapiinailijoille ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuville :)

Metsätähti dpo 3

358/484 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo-olio: Nyt on pakko kommentoida, kun näet mulla on aikaisemmissa raskauksissa kaikissa ollut ns. flunssan oireet, ennen kuin plussasin. Taisin siitä kirjoittaa aikaisemminkin. Eihän se välttämättä tietenkään ole raskausoire, mutta mulla se kyllä oli. Nytkin mulla on kurkku kipeänä pikkuisen ja päätä särkee, mutta muuten ei sitten niin mitään oloa mihinkään suuntaan. Tänään kp30, menkat ei ole alkanut, mutta en testaile vielä, aattelin kattella tän viikon ja sitten ens maanantaina testata, jos menkat ei ole alkanut. Olen kyllä ihan varautunut siihen, että taas alkaa ens kierrosta uus yritys. Kaipa mä yritän olla toivottamatta liikaa, ettei tule pettymystä. Ihan mukava olo kuitenkin, ei stressiä tai paniikkia. Se otetaan vastaan, mikä tulee.

Tsemppistä kaikille, lisää plussauutisia toivon mukaan pian!

359/484 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpukka74: Itsekin uskon tuohon että voi tulla flunssaoireita alkuraskaudesta, kun immuniteetti on alhaalla kiinnittymisen vuoksi. Itsekin ehdin jo innostumaan kurkkukivusta ja flunssasta, koska oon kipeenä tosi harvoin.. Ainahan sitä vois toivoo, että nää ois valemenkat tms. Oon kyllä jo niin kyyninen tämän suhteen, että toivoa ei ole enää.. onneks parin kierron jälkeen pääsee tarkempiin tutkimuksiin.

360/484 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo-olio & Piikkitäti: Minä ainakin:) Just ennenku menkkojen olis pitänyt alkaa olipaikan flunssaan, lähinnä pää "täynnä räkää", vaikka ei oikeesti ollu. Ja lämpö 37 paikkeilla. Olo kuin lämpöä 38. Veto aivan poissa ja pää löi tyhjää. Samaan aikaan ruskeaa tuhrua monta päivää. Mut koskaan ei menkat alkanu ja tuhru loppu. Vasta pari päivää siitä plussasin hassun, jota en edes uskonut ja pari päivää siitä selkeän haamun. Eli myöhässä menkat oli melkein viikon, ennen kuin plussasin:)