Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<<Toukokuiset 2014>>

28.07.2013 |

Heippa!

Aloittelen uutta ketjua toukovauvasta kuumeileville :) Olen 32v, neljättä yritän. Mieheni kanssa olisi toinen yhteinen. Putosin tuolta maaliskuisista korkeelta ja kovaa, olin jotenkin niin varma että tärppi kävi. Mutta ovis oli kaiketi myöhempään, koska kierto venyi normaalia pidemmäks. Nyt tälle kierrolle hirmuisesti plussapuhureita, tästä se lähtee :)

-namihiiri- kp 4/28-30. Yk 3.

Kommentit (484)

301/484 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille. Itse täällä taustalla lueskellut tarinoita.

Itse olen yhden tytön (vm.09) äiti ja toissapäivänä sain testissä plussan. Tänään tein uuden testin ja erittäin vahva plussahan siitä tuli! :) Tytölläni onkin ollut erittäin kova hiku saada pikkusisko tai veli ja nyt hänen hartain toive on toteutumassa! :)

Olemme puolisoni kanssa olleet ilman ehkäisyä jo vuoden alusta, mutta emme ole missään vaiheessa tekemällä tehty lasta vaan olemme ottaneet ajatuksella: tulee jos on tullakseen. Esikoisemme tuli tällä ajatusmaailmalla heti kertarysäyksellä. Tämä toinen on nyt ollut siis pitemmän ajan touhu, mutta stressiä en ole siis asiasta ottanut. Ihanaa saada kevätlapsi, kun tämä edellinen on marraskuun pimeillä syntynyt ja kovat pakkaset paukkui hänen ollessaan vauva, joten ulkoilemaan ei päässyt. Nyt on asia ihan eri. Toivottavasti kaikki nyt menee hyvin loppuun asti! <3

Onnea muillekin plussanneille. Ja onnea sitä vieä toivoville! Kyllä se sieltä tulee! :) Lämpöisiä plussatuulia sinne kaikille!!

302/484 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka taasen..

täällä tikuteltu negaa nyt jo kolmesti. Tein edellis yönä testin ja juuri äsken taas uuden.nyt kp 19 vasta menossa mut niiden ovis tuntemusten mukaan oon noita tehny,luulen vaan että ne kivut ei oo oviksesta johtuvia ollut kun nyt olis dpo 11-12 ja testi nega. Mulla on se toinenkin vaihtoehto vielä jolloin ois dpo 7. Jätin sen nuvaringin pois hassusti eli kun uuden renkaan tauon jälkeen "asensin" niin se ehti olla viikon ja siitä uudet menkat alko parin pvän päästä. en malttanut odottaa siihen asti kun normisti se tauko olis ollut.

meinasin tänään laittaa tilaukseen ovis tikut mut en sit viitsinyt. Jos nyt odottelen et menkat alkaa ja tilaan sitte.

vauvakuume on kova mut rupesin järkeilemään ja tulin siihen tulokseen että mielummin hyppäisin kesäkuisiin ja mielellään sinne loppupäähän laskeutussa ajassa.meillä kun on yksi ekaluokkalainen,,eskarilainen ja kerholainen niin kesäkuussa on kesäloma heillä alkanut. Kuskaan siis lapsia joka päivä ja sit on vielä kuopus nyt 1v joka todennäköisesti säntäilee ensi kesänä miten sattuu.olisi helpompi aloittaa vauva arki ihan kotona. Mulla kaikki lapset syntyneet etuajassa raskaushepatoosin takia eli vauva todennäköisesti syntyy etuajassa.

tätä asiaa ei itse voi päättää koska vauvan laskettu aika olisi mutta toivoaan aina saa :) 

nyt vaan odotellaan...meinasin testata vielä maanantaina jolloin EHKÄ olisi dpo 10 jos se on nega niin sit odottelen menkkoja ja laitan ovis tikut tilaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
303/484 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonih, nyt olis käyty kuulemassa lääkärin mielipiteitä ja labrojen tuloksia. Labroissa ei mitään häikkää ja munasarjat toimii. Päädyttiin jo aikasemmin miehen kanssa siihen, että mikäli mitään häikkää ei ole, niin jätetään asia hautumaan ja toivotaan parasta. Lääkäri oli tästä samaa mieltä, koska ollaan kuitenkin sen ikäsiä että aikaa on. Ja oli sitä mieltä vielä, ettei meidän kohdalla edes kannata vielä lähteä isoihin hoitoihin tässä vaiheessa yritystä. Nyt on suhteellisen tyyni olotila, koska mitään hoidon tarvetta ei ole, vaan kaikki on mahdollista :)

304/484 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Orvokki: siis mullahan on myös juuri ollut noita alavatsan sivulla tuntuvia menkkakipuja kaksi viikkoa kunnea tällä viikolla vähenivät huomattavasti mutta uutena tuli nyt nuo keskellä tuntuvat vihlasut. Olen myös lukenut että raskaus voi tehdä sellaista mutta en vain usko omalle kohdalleni nyt. Mutta että sullako oli siia juuri sivulla menkkakipuja ja olit sitten raskaana? Nyt yritän vain sulkea asian pois mielestä koska en vain jaksa uskoa plussaavani. Pessimisti ei pety mutta korkealta kyllä silti putuoan.

305/484 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan taas ja paljon onnea plussanneille! <3

Olen ollut vähän laiska kirjoittamaan tänne, vaikka ahkerasti olen kyllä lukenut palstaa :) Ei vain ole ollut mitään sen kummempaa kirjoitettavaa kun ovista tässä odotellaan. Nyt siis kp 13 ja haaleaa viivaa näyttää, ehkä tässä parin päivän sisällä tapahtuu :) En tiedä miten olen saanut möhlittyä claer bluen ovistesteissä eilen :D aluksi en lukenut kunnolla ohjeita ja pidin tikkua pissakupissa vain pari sekuntia, noh erroria siitä tuli. Sitten tein toisen samalla tavalla, kunnes luin kunnolla ohjeet :D tänään sitten tein kunnolla testin mutta jostain syystä testipuikko ei antanut tulosta (?). Noh viiva ei ainakaan ollut yhtä vahva kuin kontrolliviiva, huomenna taas uudestaan. Ärsyttää tämä oma sekoilu :D 

Metsätähti88 kp 13/29-38 yk 8

306/484 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Olen 34 v. avioliitossa oleva nainen ja ensimmäinen olisi meillä puolisoni kanssa haaveissa. noin vuosi sitten lopetin e-pillerit ja sovittiin ettei stressata asiasta, vaan heilutellaan peittoa silloin kun siltä tuntuu- ei kalenterin mukaan :) kun lasta ei puolen vuoden jälkeen kuulunut sovittiin että yritetään bongaa ovista ja sen aikana heilutella peittoa . Yrityksiä on takana nyt 3,  nyt on yk 4 menossa. Olen täällä taustalla lueskellut kirjoituksianne ja nyt päätin liittyä seuraan. Joka yk:n jälkeen olen kehitellyt itselleni raskausoireet mut aina on menkat alkannut. Kerran (yk2) tein raskaustestin ja sain haamun kun menkat oli viikon myöhässä mut, menkat alkoi sitten reilun viikon jälkeen. Nyt on kp26/28-29 menossa ja peittoja heiluteltiin kp 10 ja 12. Olen nyt yrittänyt olla ajattelematta asiaa mut noin 3 päivää sitten alkoi alavatsan kutina ja nyt on pari päivää tullut vähän rusehtavaa pyyhkiessä. Aamulla tein raskaustestin ja  vaalea mutta selkeä plussa tuli. Ajatukset pyörii päässä.. Voiko se oikeesti olla niin että olen raskaana? Taidan tehdä uusi raskaustesti ensiviikolla kun menkat on oikeasti myöhässä ja jos silloin tulee vahva plussa uskallan ehkä uskoa et raskaana ollaan :) 

Hyviä plussatuulia kaikille ja onnea  plussanneille:)

307/484 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta!!! Enpä taidakakaan tänään sitten nauttia punaviiniä, sillä plussahan sieltä tuli! Ja niin vanhva, että tuli konrtolliviivastakin haaleampi! Voi tätä onnen ja epäuskon päivää! Että muka ekasta todellisesta yrityksestä tärppäsi laakisti o.0 No näin se on uskottava <3 Kädet tärisee :) Puoli vuotta ollaan oltu ilman ehkäsyä ja koitettu välttää oviksen aikana puuhailuja ja vahinkoa ei tapahtunut vaikka aina ei ihan niin tarkkoja päivien suhteen oltukaan, mutta nyt kun yritettiin tarkoituksella pikkuista tehdä niin sehän hyppäs kyytiin mukisematta <3 Voi kun vielä pysyisi kyydissä <3 Kp 47/32, yk 1

Tsemppiä kaikille kesäkuisiin siirtyneille, mulla jäi nyt yllättävän lyhyeksi täällä osastolla roikkuminen ;)

308/484 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HATTARAH: Mulla oli tunne että menkat alkaa, oikeastaan alaselkä kivuista johtuen... Nyt on ollut alavatsa turvotusta ja jomotusta. Joskus on sellaista tois puoleista alavatsa vihlovaantaa. Luonnollisesti olen aina ajottain huolissani, mutta jos on keskenmeno tullakseen, niin valitettavasti en voi sille mitään... Olen käsittänyt että kaikenlaiset jomotukset, vihlaisut ja kipuilut ovat ihan normaalia. Jos kipu yltyy kovaksi niin silloin lääkäriin! Mutta päästä jo meidät jännityksestä ja kerro uutiset, oliko testi positiivinen?

Nyt on alkanut jo vessaravailut. Pitää syödä vähän väliä tai etova olo iskee (saa nähdä miten tulen taas lihomaan. - samoja oireita kuin ykkösen kanssa. Uutena on tullut ajottainen viluilu ja tunne sykkeen kohoamisesta (?) Aamulla heräsin kun pissatti niin saamaristi ja sen jälkeen en saanut unta kun tuntui että pulssi kohosi (vähän kuin jännittiäisi jotain). Toisaalta kun alavatsaa myös jomotti niin pelkäsin "menkkojen" tulevan ehkä siitä syystä tuo pulssi kohosi eikä uni tullut...

Tälläistä täällä

309/484 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAJMAMA Mielenkiinnolla kyselen että miten sinä jakselet, kun samoilla päivillä mennään?

310/484 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Orvokki, kirjoitit näköjään kanssani samaan aikaan, joten et huomannut kun kerroin jo plussanneeni!

Ja tosiaan mulla alkoi menkkamaisia kipuja alavatsan oikealla puolella muutama päivä mahdollisen oviksen ja puuhastelun jälkeen ja kipuja kesti vajaa 2vko kunnes viimeviikolla ne vähenivät ja tilalle tuli tällä viikolla muutamia yksittäisiä keskellä alavatsaa tuntuvia vihlasuja. Alavatsaa on myös tasaisesti jomotellut kokoajan, mutta se ei ole ollut häiritsevää vaan sen on huomannut lähinnä kun on alkanut asiaa tunnustelemaan. Ja viikko sitten sunnuntaina sain kolme kertaa pahaolokohtauksia, jotka onneksi menivät nopeasti ohi. Niin ja tissit kipeytyivät myös tuona parin piinaviikon aikana mutta tällä viikolla eivät enää ole olleet niin kipeät, joten olinkin jo aivan varma etten ole raskaana. Mutta toisin kävi <3

Olen vieläkin niin epäuskoinen, että olen muutaman kerran käynyt vielä tarkistamassa testin että varmastiko siinä on kaksi punaista viivaa :D Mieskin on jo toipunut alkujärkytyksestä ja nyt jo alkoi huolehtimaan mitä minä nyt sitten saan tai en saa syödä :)

311/484 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups. Kirjoitin väärin aikaisempaan viestiini päivät. Oikea kiertopäivä tänään on siis 47/39 ja yk 1. Ovis tuli normaalista poiketen viikon myöhässä.

312/484 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Hattarah!!! <3 Miten ihmeessä jaksoit odottaa testaamista noin pitkälle? 

ON: menkat kaksi päivää myöhässä.. aamulla taas mietin että alkaako, mutta kova pissahätä se vaan oli. On ollut vahvasti raskautunut olo ja kaksi viikkoa, en yhtään muista milloin viimeksi plussasin. Esikoisen kanssa se oli jo joku 5+, kauheasti mä toista piinailin. Hitsi. Jotenkin ajattelee että menkkojen ekana päivänä sen pitäisi plussata jo, vaikka ei se taida niin mennä. Ja sen tietää että kun se plussa tulee niin unohtuu kaikki piinailut ja muut :)

Plussatuulia ihan kaikille <3

313/484 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnea78, jaksoin siksi odottaa kun en missään vaiheessa uskonut tulleeni raskaaksi. Meillä oli helmikuussa sama tilanne, että oltiin "vahingossa" puuhailtu oviksen aikana ja sitten mulla oli menkat viikon myöhässä ja oli ollut ihan samanlaisia oireita kuin nyt, joten ajattelin taas kropan olevan sekaisin. Silloin testasin ja negaa näytti.

Ja muutenkin olen henk koht sitä mieltä, kuten yleisesti muutenkin suositellaan, että ei pidä testata liian ajoissa, eli varsinkaan ENNEN kuin menkkojen pitäisi edes alkaa, koska aikainen keskenmeno on hyvin todennäköistä, jolloin testi näyttää plussaa, mutta menkat alkavatkin normaalisti tai hieman myöhässä, eli tapahtuu juuri tuo aikainen keskenmeno jolloin alkio ei ole todennäköisesti kiinnittynyt kunnolla tai on vain hipaissut kohtua ja testi on taas väärin. Itse ainakin odotin mieluusti juuri näin pitkälle kun ei ollut mitään syytä kiirehtiä testin teossa, ja nyt voi olla ainakin sen suhteen luottavainen, että alkio on todella kiinnittynyt ja tuo varhainen keskenmeno tai alkion hipaisu kohtuun on pois suljettu ja sisälläni todellakin on tällä hetkellä pienen pieni ihmisen alku kasvamassa :) Ainakin oma mielenterveyteni voi nyt paremmin kun jaksoin odottaa testin teossa viikon menkkojen myöhästymisestä.

314/484 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille, ihania uutisia!! Paljon plussatuulia muillekin! :)

Itsellä dpo 8-9 tiputtelun/tuhruvuodon jälkeen alkoi kunnolla menkat. Tajusin että jos lasken vasta varsinaisen vuotopäivän kp1 niin molemmat viimeiset (ehkäisynjälkeiset) kierrot on olleet tasan 26-päiväisiä joista kaksi viimeistä päivää aina tiputtelua. Hyvää siis säännöllinen kierto mutta huolestuttavaa että tiputtelu alkaa jo noin viikko oviksen jälkeen. :( Onko muilla ollut tätä ongelmaa että luteaalivaihe jää noin lyhyeksi? Yritän varmaan varata gynen ensi viikolle tästä jutellakseni.

Jään siis taustailemaan tänne ja siirryn kesäkuisiin. Tsemppiä muille loppukiertoon! <3

315/484 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea taasen plussanneille (Hattarah, ihanaa!) <3

Ja plussatuulia touko- ja kesäkuulaisille, puuuuh! :)

Outo-olio: Noihan on mahtavia uutisia! Toivottavasti tyyni olotila toisi positiivisia uutisia...:)

Marjamiini: Mulla luteaalivaihe 10-11 päivää ja se ainakin tuntui riittävän..sillä...

ON: Tein torstaiaamuna negatestin (tai tihrustin kyllä, et ehkä siinä, kun oikein uskoo jotain on, ehkä viivan paikka) ja päätin, et jollei menkat ala tänä aamuuna uus testi. Noo, koira alko neljän maissa oksentamaan ja siihen herättyäni mietin, et mitä teen. Pissalla käytävä, mut edellisestä vasta 4h, mut jos testaan vasta aamulla taas vaan 4h. Tein silmät ristissä sitten testin ja odotin ensin pissan viilenemistä ja sitten testitulosta. Ja...kyllä se haamu oli! Katottiin siinä miehen kanssa, et ei se viivanpaikka kyllä noin vahva ole:) Saatiin sit jotenkin unta ja aamulla mies tuli herättämään aamupalan kanssa. Oli ihana ajatellut antaa mun nukkua myöhään, et edellisestä vessareissusta oli mahd kauan:) Tein sit tosi herkän testin, jonka olin tilannut netistä (joku jenkkihapatus) tällasta hetkeä varten ja IHAN SELKEÄ PLUSSA! Nyt ei kyllä edes tajua, miten tällanen tuuri kävi... Yk2, eikä edes mitään tuntemuksia/fiiliksiä, et olis tärpännyt..! Niin onnekas olo ja kädet ja sormet ristissä toivotaan, et pikkuinen pysyy matkassa<3 Kiinnittymisvuotoa tais tuo viimeviikkoinen sit olla:)

Kristina kp31/25 yk2 TAI rv4+3 (la netin mukaan 7.5.14<3)

316/484 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristina82: Onnea, ihanaa!!!! Aivan huikean hieno aloitus päivälle teillä <3 Toi 10-11 päivän luteaalivaihe kuulostaa kyllä ruhtinaalliselta mun 7-8 päivään verrattuna.. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja vointikin pysyy sulla hyvänä! :)

Te plussanneet: Käykäähän päivittämässä tähän ketjuun https://www.vauva.fi/keskustelu/3848307/ketju/petipuuhat_ovis_ja_tulos_ketju jos piditte kirjaa talletteluista. Olisi kiva lukea millaisella tahdilla on tärpännyt, itsellä kun ovisplussapäivä jäi hyödyntämättä. Kiitos etukäteen! :)

317/484 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, Marjamiini <3 Ei oikein käsitä vielä:) Toivottavasti ei tule tipahdusta maahan näistä pilvilinnoista...tulkoon pahoinvoinnit ym, kunhan ei kävis huonosti.

Käyn heti laittamassa, mitä mulla on ylhäällä:)

318/484 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Marjamiini, mä laskin oviksen siks päiväksi, kun testiin tuli kunnon viiva. Sehän on voinut siitä olla vaikka 48 h päästä! Eikä meilläkään ovisplussapäivänä puuhastellut, tapeltiin sen sijasta... Mut näköjään sitä edeltävät ja sen jälkeiset riitti;)

319/484 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JESELL2, haha, ihan tikuttamista, petipuuhia päivittäin ja positiivisia ajatuksia. Lisäksi joka kerran jälkeen makailin noin tunnin ajan tyyny lantion alla. :D Apua, tai ei, ei siitä haittaakaan ollut! 

320/484 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Orvokki, mukavaa, että löytyi joku aivan samassa vaiheessa oleva. Jos kaikki menee hyvin, niin voidaan jakaa tuntemuksia raskauden ajan ja sitten loppuvaiheessa jännittää, että kumpi saa vauvan syliin ensiksi. Mun tämänhetkinen vointi on ihan hyvä. Välillä ihan epäilyttää, että onko tää edes totta, kun ei yhtään tunnu, että olisin raskaana. Turvotusta kyllä on reilusti, välillä vihloo alavatsaa ja lievääetovaa oloa on myös ollut päivittäin. Ja viikkojahan on vasta se 4+6, joten vielä tässä ehtii ilmaantua varmaan muutakin..