Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<<Toukokuiset 2014>>

28.07.2013 |

Heippa!

Aloittelen uutta ketjua toukovauvasta kuumeileville :) Olen 32v, neljättä yritän. Mieheni kanssa olisi toinen yhteinen. Putosin tuolta maaliskuisista korkeelta ja kovaa, olin jotenkin niin varma että tärppi kävi. Mutta ovis oli kaiketi myöhempään, koska kierto venyi normaalia pidemmäks. Nyt tälle kierrolle hirmuisesti plussapuhureita, tästä se lähtee :)

-namihiiri- kp 4/28-30. Yk 3.

Kommentit (484)

321/484 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mä kokeilen jos tää teksti nyt tulis kokonaan. Varalta kopsaan tän ennen ku lähetän, nii pysyypähän ainaki tallessa.

Ihanasti on plussia ruvennu paukkuun tässä pinossa.

322/484 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu...  Onnea niiden kohdalle osuneille. :) 

Mulla ei oo yhtään raskautunu olo. Alamahatuntemuksia on, mut niitä oli myös viime (nega-) kierrossa. Ainut yhtäläisyys edellisen plussakierron kans on se, että muutama päivä oviksen jälkeen oli hirveet alamahakivut, illalla yhtäkkiä tuli, ja kesti pari tuntia. Toinen yhtäläisyys on vetinen valkovuoto, jota tuli ihan lorahtaen muutama päivä oviksen jälkeen. 

En oo kauheen toiveikas, mutta itkuhan se silti tulee jos menkat alkaa. Negatestejä ja roskishaamuja on tullu tehtyä. Rfsu taitaa aina antaa jonkulaisen roskishaamun... 

Tsemppiä muilleki piinailijoille! Jospa ne plussat sieltä napsahtas.

Emotar 26/28

Ps. Jos tää teksti nyt tulee kokonaan, niin oon ratkaissut ongelman! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
323/484 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Elikkä ongelma tais olla se, että käytin iphonen emoji-näppäimistön valmiita hymiöitä, nii se katkas tekstin aina ensimmäiseen hymiöön. :/. Joten jatkossa pitää tehdä hymiöt manuaalisesti.

Emotar

324/484 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos joku tässä ketjussa plussanut jo tehnyt tuonne raskaus-puolelle oman ketjun Toukolapsosille? En ainakaan löytänyt?

Osaako joku viisaampi auttaa seuraavassa.

Mulla nimittäin tuo laskettu aika heittää muutamilla päivillä huhtikuun lopusta toukokuun alkuun. Riippuu siitä laskenko sen edellisten menkkojen mukaan vai hedelmöittymisajankohdan mukaan. Ja sitten kierron pituus. Että kun noihin laskureihin pitää laittaa kuukautiskierron pituus, mutta tässä kierrossa, jossa hedelmöitys tapahtui oli kierto 1 vko normaala pidempi, eli ovis tuli viikon myöhässä, eli laitanko laskuriin siis tämän pidemmä kierron pituuden vai normaalin kierron pituuden? Help :)

325/484 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattarah: En ainakaan ole tietoinen, kiinnostais kyllä muakin. 

Enkä osaa tohon la-laskuunkaan sanoa mitään, kun mulla antaa ihan saman molemmilla laskutavoilla. Mut eikö lääkärit yleensä laske menkoista, kun ei oviksesta usein edes tiedä?

326/484 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpä perustin meille oman ketjun! Ja laitan itseni kuuluvaksi toukokuussa synnyttäviin :D No neuvolan täti korjatkoon sitten kun se aika koittaa :)

327/484 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihania päivityksiä! Onnea kaikille :) Tulee ihan lämmin olo kun lukee muitten onnistumisista ja onnellisuudesta. 

Itsellä koko ajan vähän kuumeinen olo. Toivottavasti ei tulossa mitään kamalaa syysflunssaa. Ja väsyttää ihan vietävästi, ei jaksaisi aamulla nousta, ei sitten millään. Vatsaa jomottaa, joten kai se täti sieltä alkuviikosta tulee.

Mukavaa sunnuntaita ja plussapuhalluksia!

328/484 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vautsi kun on paljon plussaneita jo:) Outo-Oliolle onnea hyvistä uutisista lääkärillä, nyt vain  turha stressi pois niin eiköhän se plussa sieltä pärähdä ennen pitkää:)

Mie tein taas testin ja negaahan se näytti, että kyllä se tuhru varmaan sit oli olevinaan menkat. No, kauheasti ei yllättänyt, kuitenkin pillerit oli käytössä...:D Tunnen tosin pari muksua jotka on saaneet alkunsa pillereistä huolimatta, toinen vieläpä niin että huomasi olevansa raskaana vasta kuudennella kuukaudella! Itsellä vaan ei ole ikinä jäänyt menkat tulematta, vaikka niitä pillereitä on syöty sen 7 vuotta, toki tauko oli kun esikoisen sain. Uusi merkki varmaan vaikuttaa, ehtinyt nuita syödä kuin 3 kk, imetin esikoista 12 kk ikään ja sen jälkeen alotin vasta pillerit. Mutta nyt yritetään sitten uutta vauvelia. Olin anopin kanssa vaateostoksilla eilen, talvivaatteita osteli muksulle niin kommentoi koko ajan että muistahan säilyttää että jos vaikka teette sen toisen... Myhäilin vain ja totesin, että saattaahan se olla poikakin... Kyllähän se ymmärrettävää on, tämä olisi anopin miehelle ensimmäinen "oikea" lapsenlapsi. (Sekavaa uusperhekuviota joka suunnassa siis, emme ole ainoita ;D).  

Kp 10/28, nipin napin toukokuisiin siis vielä ehditään;)

329/484 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saffelson: Ennen plussausta olin ihan varma, et kaamea flunssa tulossa, kun nenä tukossa, muttei nuhaa, kuumeinen olo, niskat kipeet ja väsytti ihan hulluna. No, jatkuvat edelleen ja taitavat olla raskausoireita;)

330/484 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Onpa täällä viestejä tullu taas kauheesti! Kiva lukea kaikkien kuulumisia. Onnea paljon kaikille plussanneille ja Outo-Oliolle hyvistä uutisista! Toivottavasti me muutkin plussattais kun tuntuu plussatuuli noin puhaltavan paljon plussia :)

Mulle ei kuulu oikeen mitään erikoista. Ollaan molemmat miehen kanssa tehty niin pitkiä työpäiviä että elämään ei ole oikein muuta mahtunut. Aina työpäivän jälkeen on niin väsynyt ettei jaksa mitään. Meillä vuorotkaan ei oikein täsmää kun minä teen iltavuoroa ja mies aamua.. Ei siis olla yhdessä kun yöllä. 

Oon ihan varma ettei oo vieläkää tärpänny kun en pongannut edes koko ovista. Tikuttelin yli viikon ajan joka päivä tuloksetta ja en huomannu muutenkaan mitään ovisoireita. Ehkä en vaa ovuloinut. Tuntuu niin turhauttavalta yrittää kuukaudesta toiseen jos ei edes ovuloi :/ Tekis mieli vaan unohtaa koko vauvahaaveet ja keskittyä muuhun. En kestä tätä ainaista pettymystä. Aina menkkojen alkaessa alan itkemään, joka kuukausi fiilikset vaan pahenee kun ei tapahdu mitään. Tämmönen valitusviesti tällä kertaa. Jospa tää tästä. Ei haluttas tipahtaa tästä ryhmästä kun täällä on niin kivaa porukkaa. 

Vauvakuumeilija kp 24/28-30 yk 9

331/484 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuumeilija: Mun hyvä ystävä yritti miehensä kanssa vauvaa 1,5 vuotta ja loppuvaiheessa tikutti ovista usean kuukauden ajan. Ainoa ovis minkä todistetusti sai tärppäsi! Ja oli ilmeisesti alkanut olla hiljaista muutenkin vällyjen alla. Tämä vauva on siis todellinen ihme :) Se yksi kerta riittää! 

Toinen kaveri oli todettu rakenteellisesti poikkeavaksi niin ettei hänen pitänyt saada lapsia ollenkaan. Erään pienen vatsan alueen leikkauksen jälkeen alkoi seuraavan parin kuukauden aikana tulla omituisia pulmia, pahoinvointia ja väsymystä joille etsittiin syytä. Se syy on nyt 2-vuotias.

ON: Menkat (kai ) alkoi neljä päivää myöhässä. Joku ihme klimppi tuli kanssa. Kai se kierukan poisto on pistänyt kropan sekaisin. No, ei siinä mitään. Avasin punaviinipullon jota viime viikolla pohdin ettei sitten ehkä vuoteen tarvitse avata ;)

Tsemppiä kaikille <3 ja onnea plussanneille!! Kai mä siirryn kesäkuisiin sitten (esimies olisi tästä tyytyväinen)

332/484 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuumeilija: Toivon todella, et pysyt mukana:)

Linnea: Toivottavasti ei sittenkään:(

333/484 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kp 26/27 eikä kyllä todellakaan tunnu samalta kuin aikaisemmin. Ja noi Kristiina82 sanat sai mut ihan hätkähtämään. Juu, nenä tukossa ja kuumeinen olo, muttei mitään muuta flunssan oireita. Tein sitten tuon CBn testin ja nyt en oikein tiedä miten päin olisi. Kun siinä on viiva, ja sitten se plussan toinen viiva näyttää erilaiselta kuin aikaisemmin. Eli ennen sitä ei ole edes tiennyt missä sen piäisi olla, mutta nyt se on ihan selkeää se, mihin se tulisi jos olisi siinä. Ei siis mikään tummansininen, mutta viivan haaleat paikat siinä kyllä ihan selvästi on. Jos tämä nyt olisi tärpännyt tokasta kierrosta olisin kyllä maailman onnellisin ihminen ja tiedän että tuo miehni tulisi hyvänä kakkosena :)

En ole uskaltanut vielä hänelle edes tästä puhua, kun kuitenkin pettyisi niin paljon jos ei olisikaan niin.

Tällaista tunnetta ei kyllä usein tule. Voih ja aih :)

334/484 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille :) Antaa toivoa itsellekin kun lukee teidän juttuja!

Ovis oli ja meni, hommat hommat hoidettiin niin hyvin kuin taidettiin. Viikon ajan odotellut ja ihmetellyt, toistuuko viime kierron jutut.. Nyt ei ole vielä ollut kuin nippailua, kouristelua ja pahenevaa painetta alavatsassa, tukkoisuutta, kipuilua kyljessä ja selässä (kipuilut nyt voi olla vaan lenkkeilystä ja koiran kanssa touhuilusta). Tuo Emottaren mainitsema vetinen valkovuoto yllätti minutkii, hulahti muutamana päivänä ihan yllättäin ja kunnolla! Kai sitä nyt vaan pitää malttaa odotella vielä reilu viikko ennen kuin mitään tietää...

Tsemppiä kaikille jännäilijöille :)

335/484 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikki kanssajännäilijät,

Marjana: En tiedä sen tarkemmin, kuin mitä gyne sanoi. Onko sinulla siis sellaista tietoa, ettei ovulointia voi ennen sen tapahtumista varmentaa? Eli pitäisikin mennä gynelle esim. ovulaation jälkeisenä päivänä tms? Enpä tajunnut itse tätä tarkistella lisäkysymyksin, mutta kuulostaa ihan loogiselta!

Koitan pitää nyt tikuttelussa, palstan lukemisessa, kirjoittelussa ja stressailussa viikon tauon ja rauhoittaa ajan ovulaatiolle :) Hengessä ollaan silti mukana!

Voikun meillä kaikilla nyt tärppäisi!

MiuMou kp 12/30 yk 7

336/484 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia. :)

Hattarah, multa ne on neuvolassa laskenu aina menkkojen mukaan, mutta 4/5 la on siirtyny ultrassa etiäppäin. Kierron pituudeks oon aina ilmottanu sen normi pituuden, mikä useimmiten on.

Saffelsonin oireilut kuulostaa kyllä ihan raskausoireilta. ;)

Tänä aamuna testasin taas negan. :/ Ja lämmöt oli tänään 36.55 ku aiemmin ollu 36.7-36.8. Pelottaa että ne menkat tulee sieltä taas. Alamahassa on paineen tunnetta, muita tuntemuksia ei ole. En usko että tärppi ois käyny. Silti toivon salaa. :)

Oon tuhlannu kaikki testit, mutta vielä ehtii yhen satsin käydä ostaan ennen menkkoja... Nolottaa jo ostaa niitä testejä, aina käyn eri puljuista ostaan, etteivät hoksaa kuinka paljon mä niitä ostelen. :)

Jos sitä lähtis kauppareissulle. 

Emotar 27/28

337/484 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Täältä kiitokset seurasta, hyppään kesäkuisiin.

Buhuu :(

338/484 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovispuuhailut ohi ja kyllä tuo tikuttelu oli hyvä apu. Ilman niitä odoittaisin vieläkin nippailuja mahassa yms. Viime kierrossa oli vaikka mitä ovisoireita, mutta tässä kierrossa ei oikein mitään muuta kuin lisääntyneet limat.

Mut onhan se peittojen heiluttelu ovispäivinä aika suorittamista, ei siitä pysty nauttimaan samalla tavalla. Kokoajan miettii vaan, että no niin siittiöt menkäähän nyt reippaasti ja seksin jälkeen ei uskalla liikahtaakaan ettei vaan mikään karkais sisältä :)

Mulla on nyt jotenkin hyvässä hallinnassa tää vauvakuume, osaan ajatella jo muutakin. Päätettiin sillon miehen kanssa, että katsotaan puoli vuotta tapahtuuko mitään, mutta kyllähän nää kuukaudet menee hurjaa vauhtia.

Itelläni ei ole enää niin pakkomielteinen olo tuon vauvan suhteen vaan se on muuttunu enemmän semmoseks kaihoisaksi kaipuuksi. Uskon lapsen tuovan meidän elämään niin paljon. Joskus mietin, että miten uskomatonta se on sitten jos tärppää, että se lapsi on meistä kahdesta tullut. Olen myös miettinyt miten isyys vaikuttaa mieheeni. Uskon, että mieheni saa todella paljon iloa isyydestä. Mieheni on kuitenkin jo siinä iässä, että häntä harmittaa kun ei ole ollut sitä perhettä mikä olisi elämässä se ykkösjuttu.

339/484 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saffelsson: Ihan totta? Eikä... Tuliko kunnolla? Pahoittelut, jos herätin turhia toiveita:(

Emotar: Tilaa netistä, esi. Raskauskeijusta, niin kukaan ei kysele;)

340/484 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

*~*~*~* TOUKOKUISET 2014*~*~*~*

+++Plussanneet+++

Black butterfly yk5

Kipe yk5

Rimpsukka yk1

Pikku Orvokki yk1

Majmama yk1

Taloussuklaa yk4

Hanek