Oletko tullut kiusatuksi/syrjityksi hengellisessä/henkisessä/uskonnollisessa yhteisössä
Kommentit (351)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Mutta uskoni olen säilyttänyt, se on viimekädessä ainut turva.
Sillä " Mikä on ihminen että sinä häneen turvaat?
Kun tuuli käy hänen ylitseen, ei häntä enää ole."Minunkin uskoni - tai lähinnä toivoni - on tallella. Monesti tosin rukoilen yhä, että ole jumala rakkauksinesi yhtä kaukana ihmisen mukarakkaudesta ja teeskentelystä kuin kuu maasta. Koskaan ei haava parane.
Minä kyllä menetin toivonikin ns uskovaisten käsittelyn jäljiltä.
Nuorempana kristillisissä piireissä, ja vanhempana ns henkisissä ympyröissä. Aika usein tuolla liikuskelee tyyppejä, jotka eivät ole hirmu hyvin tulleet toimeen siviilissä ja normielämässä. Sitten häiriintynyt käytös, egoisimi, manipulointi ja vallanhalu toteutetaan tällaisissa yhteisöissä, ja aika usein se onnistuukin. Nämä ovat aikamoisia ihmisten varjopuolien pesäkkeitä, jossa kovin nopeasti sairaaseenkaan käytökseen ei puututa, jos ihminen on karismaattinen ja supliikki.
No vaikka kuinka paljon. Oli aika uskomaton hetki huomata ko. "uskovaisissa" kaksi vastakkaista puolta: valtavan lämmön ja ystävällisyyden ja seuraavassa hetkessä ilkeän ja pahansuovan, jopa mustan asenteen. Ihan hirveitä ihmisiä. Onneksi en ole ollut enää vuosiin missään tekemisissä heidän kanssaan. He olivat vanhoillislestadiolaisia.
En nyt yhteisössä, mutta eräs ystävä, jonka olin tuntenut monta vuotta laittoi kerta laakista välit poikki kun kerroin uskosta ja täysi mykkäkoulu päälle yli vuodeksi. Tällaisen asiattoman kohtelun takia monet ei halua kertoa uskostaan.
Olen siten, että arvostellessani uskovaisten juttuja ihan asiallisesti, mode (uskis?) poisti kommenttini.
Tulet kiusatusi ja manipuloiduksi aina kun olet tekemisissä uskovaisten kanssa.
Kirkko, pappis-sääty tai uskovainen ei koskaan tee mitään puhtaasta sydämestä tai ihmisrakkaudesta, kaikessa on takana jokin kavala metku ja oman edun tavoittelu.
Hirveä yhteisö, hirveät papit, hirveät uskovaiset.
Voi kirkon vapaaehtoistyöntekijöitä pappien mielivallan ja ylenkatsonnan alaisina.
Ostivatko/vuokrasivatko ammalaiset jonkun kartanon? Kiusaamiskeskus?
Vierailija kirjoitti:
Olen kohdannut tosi paljon henkistä väkivaltaa harjoittavia yrittäjiä/ihmisiä, jotka tarjoavat palveluissaan energiahoitoja/vaihtoehtohoitoja. Myös henkisissä yhteisöissä oli ihan vastaavanlaista henkistä väkivaltaa. Hämmennyin totaalisesti tästä ilmiöstä. Havaitsin ja kohtasin valitettavan paljon eriasteista henkistä väkivaltaa mikä kohdistui milloin kehenkin, tosi monessa eri paikassa. Tosi surullista.
Jos erehdyt kritisoimaan yhtään mitään niin "sinussa on negatiivista energiaa", "traumoja", "tunnelukkoja" jne. Pahimman luokan manipulaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Olen. En tajunnut hierarkiaa ja luokkajakoa vaan menin ja perkele _tervehdin_ valaistunutta henkilöä (!) Sitä halveksunnan määrää! Mikään ei ole sairaampaa kuin rakkaudelliset hörhöpiirit. Näissä menee jopa kovien tieteiden ammattilaiset helvetin sekaisin ja totaalisen pilalle.
Pyyteetön rakkaus on demoninen kirous jola peitellään ihmisyyden karmeimpia puolia.
On karua, kun pinnanalainen tulee näkyväksi, pimeys paljastuu railoina valheellisen valon takaa. Sariin sonnustautuva kulttilainen oman elämänsä jeesuksena ilmeneekin hämärän hahmoksi, egonpalvojaksi.
Terveisiä vaan yhteenkin Tampereen naapurikunnan seurakuntaan. Ilkeitä ja töykeitä työntekijöitä seurakunta täynnä. Esittävät olevansa herttaisia mutta ei tarvitse pintaa kuin hieman raaputtaa niin sysimusta sisin paljastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. En tajunnut hierarkiaa ja luokkajakoa vaan menin ja perkele _tervehdin_ valaistunutta henkilöä (!) Sitä halveksunnan määrää! Mikään ei ole sairaampaa kuin rakkaudelliset hörhöpiirit. Näissä menee jopa kovien tieteiden ammattilaiset helvetin sekaisin ja totaalisen pilalle.
Pyyteetön rakkaus on demoninen kirous jola peitellään ihmisyyden karmeimpia puolia.
On karua, kun pinnanalainen tulee näkyväksi, pimeys paljastuu railoina valheellisen valon takaa. Sariin sonnustautuva kulttilainen oman elämänsä jeesuksena ilmeneekin hämärän hahmoksi, egonpalvojaksi.
Messiaskompleksi on narsismin kuvottavimpia ilmentymiä. Se on äärimmäistä henkistä manipulointia ja hyväksikäyttöä käärittynä mukarakaudellisuuden viittaan. Ja kun tuon viitan taakse kerran vilkaisee, traumatisoituu loppuelämäkseen. Tätä harrastavat tyypit, jotka kutsuvat itseään nimillä *herännyt* tai jopa *valaistunut*. Big Red Flag!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Messiaskompleksi on narsismin kuvottavimpia ilmentymiä. Se on äärimmäistä henkistä manipulointia ja hyväksikäyttöä käärittynä mukarakaudellisuuden viittaan. Ja kun tuon viitan taakse kerran vilkaisee, traumatisoituu loppuelämäksee
Minusta on tärkeää, olennaista huomata, kuinka kaikkein demonisin ja syvin pahuus on lähes aina pukeutunut hyvyyteen. Siksi se on niin yllättävää, traumatisoivaa ja tuhoavaa.
Up!