Oletko tullut kiusatuksi/syrjityksi hengellisessä/henkisessä/uskonnollisessa yhteisössä
Kommentit (351)
Ainakin l*stat ovat kovia arvostelemaan muita työpaikoilla. Liittoutuvat yhteen ja puhuvat pahaa. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammalaiset ovat näennäismukavia ja mukarakastavia. Taustalla on sitten ihan jotakin muuta.
Täysin sivusta, mutta onko Amma näille opetuslapsille siis jumalhahmo, oikea jumala jota palvotaan?
On. Henkilöpalvontakultti.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Henkilöpalvonta_(sosiologia)
Oi hitto nää!
Mairea tekohymy on ammalaisten ”käyntikortti”. Susta joko hyödytään, tai sitten sut feidataan.
Jopas oli ketju! Silti jäin kaipaamaan lisääkin tätä lajia! Kiitos kirjoittajille tähän saakka!
Kaikkien uskonnollisten yhteisöjen päällimmäinen tarkoitus on alistaa ihminen tahdottomaksi orjaksi ja pappissäädyn kuuliaiseksi palvelijaksi. Pysykää hyvät ihmiset loitolla kaikista uskonnollisista yhteisöistä ja järjestäytyneistä uskonnoista. Kaikki johtavat teidät harhaan. Toiset enemmän, toiset hieman vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun ihan tavalliseen luterilaiseen seurakuntaan, en siis mihinkään erityiseen lahkoon. Olen saanut pelkkää ystävällisyyttä osakseni seurakunnan eri toiminnoissa elämäni aikana. Jos joku on tuntunut epämiellyttävältä ihmiseltä, se on johtunut siitä, että meidän kemiamme eivät vain ole sopineet yhteen, mutta se ei ole liittynyt mitenkään uskontoon tai hengelliseen yhteyteen.
Mikä muu se luterilaisuus on kuin yksi protestanttinen lahko?
Ketjussa on paljon puhetta ammalaisista. Uskonnollista sanastoa käyttäen minusta amma on malliesimerkki antikristuksesta - ja hänen seuraajansa varjokansalaisista jotka ovat pukeutuneet valheelliseen pyhään.
Kyllä.
Mutta uskoni olen säilyttänyt, se on viimekädessä ainut turva.
Sillä " Mikä on ihminen että sinä häneen turvaat?
Kun tuuli käy hänen ylitseen, ei häntä enää ole."
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Mutta uskoni olen säilyttänyt, se on viimekädessä ainut turva.
Sillä " Mikä on ihminen että sinä häneen turvaat?
Kun tuuli käy hänen ylitseen, ei häntä enää ole."
Minunkin uskoni - tai lähinnä toivoni - on tallella. Monesti tosin rukoilen yhä, että ole jumala rakkauksinesi yhtä kaukana ihmisen mukarakkaudesta ja teeskentelystä kuin kuu maasta. Koskaan ei haava parane.
Olen henkisesti. Ilman että itse kyseiset lahkot. lähellä olevien ihmisten kautta: Jeesuksen morsiammet ja helluntalaiset.Kuin niiden kautta joille kuningas alkoholi numero yksi ja savukkeet!
Jäin tähän ketjuun täysin jumiin 😳 Ja siitä huolimatta lukisin näitä kokemuksia mielelläni lisää. Kertoo aivan uskomatonta tarinaa ihmisyydestä, kaksinaamaisuudesta ja rakkaudettomuudesta verhottuna hengellisyyteen/henkisyyteen/mukarakkauteen. Miten kuvottavaa! Kiitos kaikille jotka olette rohjenneet kertoa! Ei ole häpeä tulla huijatuksi/kiusatuksi, häpeä on niiden, jotka kehtaavat tällaista toimintaa harjoittaa pyhyyden nimissä. Tämä jos jokin on ns kuolemansynti.
Olin töissä seurakunnassa ja jouduin kiusaamisen uhriksi. Aikani koetin selvitä, mutta lopulta oli pakko hakea saikkua unettomuuden takia. Asiaa syvästi mietittyäni päätin irtisanoutua sairausloman aikana. Meni kuukausia että pääsin tasapainoon ja unirytmi korjaantui. Nyt olen täysin eri alalla töissä ja nautin vapaudesta työssäni. Seurakuntaan päin en katsokaan. En ole ainoa joka sieltä lähti pois.
Vierailija kirjoitti:
Lähisukulaiseni savustettiin ulos eräästä helluntaiseurakunnasta kun hän alkoi tivata tarkempia tietoja seurakunnan varojen käytöstä. En tiedä yksityiskohtia asiasta mutta kai siellä johtoporukka veti hiukan kotiinpäin. Maallisissa piireissä olis voinut täyttää jo kavalluksen tunnusmerkit mutta kai uskovaisilla on omat sääntönsä.
Sittemmin tämän henkilön välit ovat taas lämmenneet kyseiseen seurakuntaan kun siellä on johtoporukka vaihtunut.
Siis jouku yksilö oli ahne, ei seurakunnan linja kuitenkaan. Eli siis ei voi yleistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko totta, että helluntailaiset opettavat lapsilleen uskonlahkoon kuulumattomiin "suhtautumista"? Miksi monilla helluntailaisilla on rikollistaustaa/-yhteyksiä?
Helluntalaisia (entisiä) myös paljon äärioikeistolaisissa piireissä.
Taisi mennä vähän yli tuo yleistys. Monia uskovia ei politiikka kiinnosta tippaakaan. Muutenhan kristilliset puolueella menisi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me helluntalaiset emmä kiusaa ketää.
Te olette kiusaamisen kärkisakkia.
Tuskin sentään ihan kärjessä?
Kuitenkin kyllä: yhteisö kuin yhteisö, kiusaamista esiintyy.
Poissulkemista, arvoasteikkoja jne.
Klikkejä jos jonkinmoisia. Kuka tuntee ketä. kenen lapsesta tulee "uusia johtajia" jne.
Tätä on aivan liikaa. Pitäisi olla sääntö, jos isä on saarnaaja yhdessä seurakunnassa, samassa paikassaei voi edetä poika/tytär/vaimo/ jne.
Myöskään vaimo ei ole automaattisesti joku pastori vain koska miehensä on.
Olen kanssasi samaa mieltä. Anglikaanisessa kirkossa Pääpastorin pitää vaihtaa seurakuntaa oliko se nyt joka 4s tai 6s vuosi. Joka tapauksessa siis näin vältytään "klikeiltä" ja "perityiltä arvonimiltä". Tuo että vaimo olisi yhtäkkiä pastori on hirvittävän väärin.
On. Henkilöpalvontakultti.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Henkilöpalvonta_(sosiologia)