Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tullut kiusatuksi/syrjityksi hengellisessä/henkisessä/uskonnollisessa yhteisössä

Vierailija
07.08.2020 |

Kerro tästä!

Kommentit (351)

Vierailija
241/351 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En edes kuulunut mihinkään outoon suljettuun lahkoon, vaan sellaiseen melko nuorekkaaseen ja perhekeskeiseen porukkaa jossa esim. ok olla naispastoreita jne.

Ikävää, että oma perheeni ja entiset ystäväni ovat jättäneet minut piirinsä ulkopuolelle. Lähdin liikkeestä ihan rauhallisesti, polttamatta siltoja ja kunnioittaen muiden uskoa. Tosin, mitä sellaisilla ihmissuhteilla tekee, jotka ovat näin hataralla pohjalla.

Ainakin puheet lähimmäisenrakkaudesta ovat ruskeaa paska. Piireissä keikistely on se, joka näitä ihmisiä kiinnostaa :(

Vierailija
242/351 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeät Amman opetuslapset ovat demonin sikiöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/351 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Minua kiinnostaa kuulla lisää (luin koko ketjun).

Vierailija
244/351 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, maallisessa "personal development" -koulutuksessa.

Vierailija
245/351 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kiinnostaisi. Haluatko kertoa lisää? Näihin koulutuksiin pitäisi saada jokin roti.

Vierailija
246/351 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammalaiset mainitaan tässä ketjussa useasti. Mikä mahtaa olla totuus? Kirsi Rannon kirjoissa ammalaisuus ja henkinen kasvu kuvataan niin, että voin hyvinkin uskoa henkiseen väkivaltaan, vaikka Kirsi itse ei sellaista sano. Kaikki epämiellyttävät ja ikävät kokemukset hän selittää sillä, että pitää vain nöyrtyä lisää.

Vierailija
247/351 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut yhteisössä hyvääkin mutta olen mielestäni syrjitty kun en saanut oikein mitään luottotehtäviä toisin kuin moni muu sai jota jouduin usein ihmetteleen.

Vierailija
248/351 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kiinnostaisi. Haluatko kertoa lisää? Näihin koulutuksiin pitäisi saada jokin roti.

Asia on laaja, oli sekä yksilöihin kohdistunutta että sellaista yleistä kiusaamisen ilmapiiriä. Koulutuksia ei valvonut mikään taho eikä voinut valittaa mihinkään, kun henkilökunta koostui pääpirun hännystelijöistä.

Vierailija
249/351 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on laaja, oli sekä yksilöihin kohdistunutta että sellaista yleistä kiusaamisen ilmapiiriä. Koulutuksia ei valvonut mikään taho eikä voinut valittaa mihinkään, kun henkilökunta koostui pääpirun hännystelijöistä.

Kerro lisää?

Vierailija
250/351 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole uskovainen enkä ole koskaan ollutkaan, mutta meillä on/oli kuuden naisen kaveriporukka, joka on ollut suhteellisen sama lukioajoista asti. Yksi kavereistamme oli tullut uskoon vuotta aiemmin ja saimme tietää siitä vähän vahingossa. Siitä lähtien kolme porukasta alkoivat kiusaamaan tätä naista aivan älyttömästi. Kun hänellä oli synttärit, sanottiin että "mitäs aneita sulle pitäis ostaa". Aina kun tavattiin, sanoivat "Herran rauhaa" ivailevaan sävyyn, ja yrittivät toistuvasti aloittaa keskustelun milloin mistäkin uskonaiheesta selvästi tuota uskovaa häiriten. Koska uskova kaverimme oli tutkinut omaa uskoaan hyvin paljon, hän osasi hyvin vastata kysymyksiin ja käydä ihan fiksua keskustelua ja kaataa esimerkiksi yleisiä harhaluuloja, mutta muut kaverit tämän huomatessaan lopettivat keskustelun jollain tyhmällä argumentilla, esim. "no helvettiinhän me sun opeissa mennäänkin". Uskova ei koskaan tuonut aihetta esiin tai aloittanut keskustelua uskonsisällöistä, ehkä maksimissaan mainitsi ettei pääse tapaamiseen koska menee seurakunnan juttuihin. Mutta muutamalla kaverilla tuli aivan kaamea pakkomielle tähän uskovaan ja hänen tekemisiinsä.  Rannalla ollessa uskovalla oli pitkä uimapuku, niin kaksi muuta kaakattivat heti, että hyi me syntiset täällä bikineissä, mitäs Raamattu sanookaan tästä. Nämä uskova usein sivuutti olankohautuksella, mutta vastasi kyllä jos muilla oli "oikeampia kysymyksiä".

Kaveriporukka hajosi hiljalleen, koska tiettyjä piti aina olla moderoimassa ja hyssyttelemässä. Joka kerta mietin, että joko he taas alkavat häiriköimään, vai saisiko tällä kertaa olla rauhassa. En ymmärrä, mikä ongelma hyvin koulutetuilla ja minun mielestäni ihan fiksuillakin kavereillani yhtäkkiä oli, ja miksi uskovalle piti puhua niin alentavaan sävyyn. Ilmapiiri porukassa muuttui ja muutama kaveri alkoi selvästi halveksua tätä yhtä. Tavallaan sääli, että hyvä porukka hajosi, mutta toisaalta, tulipahan muutaman todellinen luonne esiin...

Sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Taisi noilla morkkaajilla olla hieman eriluonteinen isäntä sydämessä kuin sillä uskovalla.

Vierailija
251/351 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovuin huivista ja perinteistä. Isäni uhkasi tap paa minut. Veljeni on sanonut että tap paa minut jossain vaiheessa varmasti, että en pysty piilottelemaan loputtomasti. Olen avoliitossa eri uskontokunnasta olevan miehen kanssa. Myös mieheni saa jatkuvasti tap pouhkauksia.

Miksi et solmi avioliittoa

Vierailija
252/351 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amman kautta kimppuun tulevat voimat eivät ole ystävällismielisiä.

Vierailija
253/351 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko vihreät uskonnolliseksi sektiksi?

Kyllä kiihkovihreillä voi olla vähän samaa kiihkokommunisteilla; aatteista luopuvia pidetään pahimman luokan luopioina....

Vierailija
254/351 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa toimii pieni vapaamuurarijärjestö Le Droit Humain. Siellä pärjää hyvin, jos kiltisti maksaa jäsenmaksut, eikä liikaa kyseenalaista toimintatapoja tai esitä kritiikkiä.

Toisaalta pyydetään kehitysehdotuksia ja keinoja uusien jäsenten saamiseen, mutta käytännössä mikään ei muutu, koska Suomen liiton toiminnan organisointi on vain muutaman jääräpään käsissä.

Jos erehdyt ääneen sanomaan, että jokin toimintatapa pitäisi uudistaa, sinulle hymyillään vinosti ja aletaan suhtautua kuin uhmaikäiseen lapseen, joka ei vielä ymmärrä aikuisten maailmaa.

Järjestön sisäisillä verkkosivuilla roikotetaan jäsentietoja jopa 1940-luvulla kuolleista henkilöistä, sekä entisistä jäsenistä, jotka ovat pyytäneet nimensä poistamista järjestön rekisteristä; siis rikotaan nykyisiä asetuksia henkilörekistereistä.

Itse vapaamuurariudesta ja siihen liittyvästä moraaliopetuksesta kerrotaan verrattain vähän. Kokoukset keskittyvät enemmälti järjestöbyrokratian toimittamiseen. Välillä kuunnellaan musiikkia, sitten kertoillaan (usein teosofia-painotteisesti) omista oivalluksista. Järjestöön kuuluu myös ainakin yksi ”valaistunut” henkilö, siis omien sanojensa mukaan.

Suosittelin pysymään kaukana vapaamuurareista.

Youtubessa on ohjelma jossa Pertti Jotuni kertoo "Olin vapaamuurari 23 vuotta".

Vierailija
255/351 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs naispappi tokaisi kaverilleni: "Mitäpä on tullut tehtyä saadakseen tuollaisen sairauden"

Kaverilla todettu syöpä.

Tuollaista kyselivät opetuslapsetkin. Ja Jeesus selitti heille. Eli: tutki Raamattua niin olisi vastausta tuollaisia tokaiseville papeillekin.

Vierailija
256/351 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up! Muakin kiinnostaa ns ”hengellinen väkivalta”.

Janne Villa on kirjoittanut aiheesta teoksen, kuulemma ihan hyvä. Koskee lähinnä yhteisöjen käytöstä ja toimintatapoja. Myös sielunhoidossa voi esiintyä hengellistä väkivaltaa.

Erittäin hyvä kirja, suosittelen.

Jos aihepiiri kiinnostaa niin siinä mielessä hyvä lukea, en kuitenkaan sanoisi sitä erittäin hyväksi.

Vierailija
257/351 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
258/351 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amman kautta kimppuun tulevat voimat eivät ole ystävällismielisiä.

Eivät toden totta. Se pahuuden vääristämä ihmisyyden muunnos on jotakin hirvittävää.

Vierailija
259/351 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammalaiset ovat näennäismukavia ja mukarakastavia. Taustalla on sitten ihan jotakin muuta.

Vierailija
260/351 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammalaiset ovat näennäismukavia ja mukarakastavia. Taustalla on sitten ihan jotakin muuta.

Täysin sivusta, mutta onko Amma näille opetuslapsille siis jumalhahmo, oikea jumala jota palvotaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi