Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tullut kiusatuksi/syrjityksi hengellisessä/henkisessä/uskonnollisessa yhteisössä

Vierailija
07.08.2020 |

Kerro tästä!

Kommentit (351)

Vierailija
221/351 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amma-piirit ovat pimeyden ydintä.

Vierailija
222/351 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että näissä on niin paljon henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Ovat nimittäin ”ammattilaisten” suosiossa (psykologit, psykoterapeutit). Syytä voi vain arvailla miksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/351 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran naistutkimuksen opiskelijoiden hipoissa. Enkä saanu mittään siälä.

Vierailija
224/351 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tullut kiusatuksi missään yhteisössä, koska olen introvertti ja mieluummin rukoilen ja lueskelen Raamattua yksikseni. Olen kuitenkin kokenut elämäni pahimman pettymyksen toiseen ihmiseen nimenomaan sellaisen vahvasti uskovan henkilön taholta, josta ei millään olisi uskonut. Se oli pettymys, josta en varmasti koskaan pääse yli enkä usko, että voisin enää luottaa toiseen ihmiseen siten kuin luotin häneen. Parempi siis turvata yksin Jumalaan.

On surullista, että ihmiset kääntävät selkänsä Jumalalle siksi, kun ovat kokeneet kaltoinkohtelua ihmisten taholta. Nimenomaan vahvasti uskossa olevien ihmisten kompastelut ovat paras esimerkki siitä, miksi Jeesuksen sovitustyö on ainoa toivomme. Edes ne, jotka pyhittävät elämänsä Raamatun tutkimiselle, eivät kykene elämään Jumalan tahdon mukaisesti tai edes sinnepäin.

Ensimmäisen kappaleen pettymyskokemus - sama täällä! Se Järkytys, kun tajuat hänen olevan päinvastainen kuin luulit..

Vierailija
225/351 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
226/351 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
227/351 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut, ja raskaasti. Hyvä keskustelu.

Vierailija
228/351 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin iltani ”iloksi” hengellinen väkivalta, ja törmäsin tällaiseen ketjuun. Uskomattomia tarinoita, jotka minä kyllä täysin uskon!

Vierailija
229/351 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googletin iltani ”iloksi” hengellinen väkivalta, ja törmäsin tällaiseen ketjuun. Uskomattomia tarinoita, jotka minä kyllä täysin uskon!

Ammalaiset saavat todella monessa viestissä kovaa kyytiä. Ei se kyllä minua hämmästytä (tekopyhiä), mutta että noin kovan luokan hierarkiaa ja kiusaamista!

Vierailija
230/351 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todella vaikea ja traumaattinen helluntalaistausta, jota olen vuosia terapiassa ”hoidellut”. Näihin vaan on kivasti vaikea saada apua, koska hengellisen puolen henkinen väki on niin älyttömän kerroksellista ja kieroa, se puetaan hyvään ja kauniiseen, joskus itsekin uskoen että sitä se on - pyhää. Ja samalla rikotaan ihmisyyttä itseään. Henkilökohtaisesti en itse usko mihinkään rehelliseen hengelliseen toimintaan yhteisönä. Ihmisestä ei vain ole sellaiseen.

Vierailija
231/351 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaisuudesta eronneena voin kertoa, että kaikki henkisen väkivallan muodot käytössä, sekä lisäksi usein perheiden keskellä fyysistäkin löytyy. Helvetin esikartano se oli, jumala ei voisi olla kauempana noista irvokkaista otuksista.

Vierailija
232/351 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea, ja samalla ihan mielettömän mielenkiintoinen ketju❣️Ihanaa kun jaatte, voimia kaikille❣️

Vierailija
233/351 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs naispappi tokaisi kaverilleni: "Mitäpä on tullut tehtyä saadakseen tuollaisen sairauden"

Kaverilla todettu syöpä.

Toisessa seurakunnassa puhuttiin kovasti kymmenyksistä ja saarnat olivat sidällöttömiä.

Yksi mies tokaisi äkäisesti seurakunnalle "Mitä te siinä vaan toljotatte..." kun eivät heti kiirehtineet rukoiltavaksi.

Vierailija
234/351 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on todella hyvät muistot seurakunnasta lapsuudesta ja nuoruudesta. Sain paljon hyviä ystäviä sitä kautta. Sitten menin naimisiin ihmisen kanssa jolla uskova suku. Heti alussa minuun suhtauduttiin huonosti, mutta olin nuori ja naiivi. Ajattelin että oppivat pitämään kunhan oppivat tuntemaan ja olen ystävällinen. Eivät oppineet. Itseasiassa mitä enemmän yritin, sitä enemmän inhosivat. Minusta levitettiin valheellisia ja inhottavia puheita suvussa ja suvun ulkopuolella. Moraalini kyseenalaistettiin, vaikka aina elin puolisolleni uskollisena. Tuona aikana lopetin seurakunnassa käymisen, enkä enää nykyäänkään käy vaikka erosta on jo aikaa. Jäi kammo ja nykyään ahdistaa ajatus seurakuntaan menosta. Ahdistun myös esim. nettikeskusteluista joissa vedotaan Raamatun kohtiin. Uskon Jumalaan, mutta ahdistun niistä vaatimuksista joita monet uskovat uskolle asettaa.

Tämä: "Uskon Jumalaan, mutta ahdistun niistä vaatimuksista joita monet uskovat uskolle asettaa."

Sanotaan ettei voi tehdä mitään sen eteen, että olisi Jumalalle kelpaava, mutta silti nämä uskovaiset luo kaikenmaailman vaatimuksia ja kyräilee. Uskon, mutta en viihdy uskovien seurassa, jossa tuomitaan toisia.

Vierailija
235/351 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että näissä on niin paljon henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Ovat nimittäin ”ammattilaisten” suosiossa (psykologit, psykoterapeutit). Syytä voi vain arvailla miksi.

Tämä sama hämmästyttää minua.

Vierailija
236/351 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up! Muakin kiinnostaa ns ”hengellinen väkivalta”.

Janne Villa on kirjoittanut aiheesta teoksen, kuulemma ihan hyvä. Koskee lähinnä yhteisöjen käytöstä ja toimintatapoja. Myös sielunhoidossa voi esiintyä hengellistä väkivaltaa.

Vierailija
237/351 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea, ja samalla ihan mielettömän mielenkiintoinen ketju❣️Ihanaa kun jaatte, voimia kaikille❣️

Minustakin asiallinen ketju, toivottavasti pysyykin.

Vierailija
238/351 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohdannut tosi paljon henkistä väkivaltaa harjoittavia yrittäjiä/ihmisiä, jotka tarjoavat palveluissaan energiahoitoja/vaihtoehtohoitoja. Myös henkisissä yhteisöissä oli ihan vastaavanlaista henkistä väkivaltaa. Hämmennyin totaalisesti tästä ilmiöstä. Havaitsin ja kohtasin valitettavan paljon eriasteista henkistä väkivaltaa mikä kohdistui milloin kehenkin, tosi monessa eri paikassa. Tosi surullista.

Vierailija
239/351 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up! Muakin kiinnostaa ns ”hengellinen väkivalta”.

Janne Villa on kirjoittanut aiheesta teoksen, kuulemma ihan hyvä. Koskee lähinnä yhteisöjen käytöstä ja toimintatapoja. Myös sielunhoidossa voi esiintyä hengellistä väkivaltaa.

Erittäin hyvä kirja, suosittelen.

Vierailija
240/351 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut eristettiin paikallisessa AA-kerhossa, kun en suostunut ottamaan korkeimpaa voimaa omakseni.

En ole kuulema mukana ohjelmassa, kun kiellän Jumalan ja raittiuteni ei voi alkaa ilman sitä.

Miten sinut eristettiin? Eikö enää oltu kavereita vai etkö päässyt enää raitisiltoihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan