Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tullut kiusatuksi/syrjityksi hengellisessä/henkisessä/uskonnollisessa yhteisössä

Vierailija
07.08.2020 |

Kerro tästä!

Kommentit (351)

Vierailija
201/351 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut eristettiin paikallisessa AA-kerhossa, kun en suostunut ottamaan korkeimpaa voimaa omakseni.

En ole kuulema mukana ohjelmassa, kun kiellän Jumalan ja raittiuteni ei voi alkaa ilman sitä.

https://kenh14.vn/kham-pha/hien-tuong-song-kiem-hop-bich-sieu-mat-trang…

Eihän me ymmärretä kaikkien kieltä, vaikka nähdään samat asiat aikanaan ihan itse. No, ei kaikki näe nykyään edes tähtiä, saastesumujen takia:-(

Vierailija
202/351 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://adigitalboom.com/egypt-photographers-captured-supermoon/

Ja pallon toisella puolella näkyy tietysti kaikki vähän eri aikaan:-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/351 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todella hyvät muistot seurakunnasta lapsuudesta ja nuoruudesta. Sain paljon hyviä ystäviä sitä kautta. Sitten menin naimisiin ihmisen kanssa jolla uskova suku. Heti alussa minuun suhtauduttiin huonosti, mutta olin nuori ja naiivi. Ajattelin että oppivat pitämään kunhan oppivat tuntemaan ja olen ystävällinen. Eivät oppineet. Itseasiassa mitä enemmän yritin, sitä enemmän inhosivat. Minusta levitettiin valheellisia ja inhottavia puheita suvussa ja suvun ulkopuolella. Moraalini kyseenalaistettiin, vaikka aina elin puolisolleni uskollisena. Tuona aikana lopetin seurakunnassa käymisen, enkä enää nykyäänkään käy vaikka erosta on jo aikaa. Jäi kammo ja nykyään ahdistaa ajatus seurakuntaan menosta. Ahdistun myös esim. nettikeskusteluista joissa vedotaan Raamatun kohtiin. Uskon Jumalaan, mutta ahdistun niistä vaatimuksista joita monet uskovat uskolle asettaa.

Vierailija
204/351 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tullut kiusatuksi missään yhteisössä, koska olen introvertti ja mieluummin rukoilen ja lueskelen Raamattua yksikseni. Olen kuitenkin kokenut elämäni pahimman pettymyksen toiseen ihmiseen nimenomaan sellaisen vahvasti uskovan henkilön taholta, josta ei millään olisi uskonut. Se oli pettymys, josta en varmasti koskaan pääse yli enkä usko, että voisin enää luottaa toiseen ihmiseen siten kuin luotin häneen. Parempi siis turvata yksin Jumalaan.

On surullista, että ihmiset kääntävät selkänsä Jumalalle siksi, kun ovat kokeneet kaltoinkohtelua ihmisten taholta. Nimenomaan vahvasti uskossa olevien ihmisten kompastelut ovat paras esimerkki siitä, miksi Jeesuksen sovitustyö on ainoa toivomme. Edes ne, jotka pyhittävät elämänsä Raamatun tutkimiselle, eivät kykene elämään Jumalan tahdon mukaisesti tai edes sinnepäin.

Vierailija
205/351 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Ei niihin ole pakko kuulua. Täytyy vaan olla rehellinen itselleen, niin elämä on helppoa - ei tee kovin helposti vääryyttä muillekaan:-)

Vierailija
206/351 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin samalle riparilla koulukiusaajieni kanssa, joten heidän toimestaan kyllä hieman. Rippikoulussa toisaalta kiusattiin paaaaljon vähemmän kuin tavallisessa koulussamme ennen ja jälkeen riparin. Outo juttu.

Vierailija
207/351 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

syrjityksi?

Miten?

Vierailija
208/351 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up! Muakin kiinnostaa ns ”hengellinen väkivalta”.

Kannattaa googlata Ramani Durvasula hengellisistä/uskonnollisista narsisteista. On tehnyt videoita YouTubeen narsisteista ja muistaakseni myös hengellisistä/uskonnollisista narsisteista. On kliininen psykologi koulutukseltaan.

Vierailija
209/351 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

---yrität vaihtaa puheenaihetta toisaalle?

Vierailija
210/351 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi piplia kännykkään?

Vierailija
211/351 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uusi piplia kännykkään?

Kukaan katsonut sinne?

Vierailija
212/351 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovaiset sortaa ja syrjii koko ajan vääräsukoisia ja uskonnottomia.

Ihmettelen samaa asiaa, vaikka Jeesus sovitti koko maailman synnit Jumalan kanssa. Uskovaiset käyttäytyvät aivan kuin vain heidän syntinsä olisi sovitettu. Tässä suhteessa olemme kaikki samassa asemassa. Minäkin olen kokenut syrjintää ja minua on yritetty alistaa, kun olen sanonut, että uskon Jumalaan, minulle on naurettu, että ethän sinä ole "meikäläisiä". Esimerkiksi ns. "körtit" palvovat pappeja ja vanhoja pappissukusa, ei niinkään Jumalaa.

tarkoitat varmaan "uskovaiset" ilmaisulla kristittyjä ja muslimeja? maailmassa on 4200 uskontoa joten ei voi sanoa kaikista samaa...

Vierailija
213/351 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä katosi yksi ketju kokonaan. Miksi? Ei siinä ollut mitään sopimatonta, vaikka en itse siihen kuulukaan. Miltä se tuntui, kun ei sananvapautta ole olemassa?

Vierailija
214/351 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkon jäsenet ei kauheesti tykännyt kun kerroin olevani lesbo 

Vierailija
215/351 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammalaisten keskuuudessa kyllä.

Vierailija
216/351 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa asiaa, vaikka Jeesus sovitti koko maailman synnit Jumalan kanssa. Uskovaiset käyttäytyvät aivan kuin vain heidän syntinsä olisi sovitettu. Tässä suhteessa olemme kaikki samassa asemassa. Minäkin olen kokenut syrjintää ja minua on yritetty alistaa, kun olen sanonut, että uskon Jumalaan, minulle on naurettu, että ethän sinä ole "meikäläisiä". Esimerkiksi ns. "körtit" palvovat pappeja ja vanhoja pappissukusa, ei niinkään Jumalaa.

"vaikka Jeesus sovitti koko maailman synnit Jumalan kanssa. Uskovaiset käyttäytyvät aivan kuin vain heidän syntinsä olisi sovitettu."

Siinä täytyy olla alunperin joku käännösvirhe, koska se sovittaminen liittyy siihen, kun tapahtui kuunpimennys, joka osattiin kyllä jossakin paimenien porukoissa laskea ennalta, koska sehän tapahtuu aina joskus ja varsinkin se verikuuksi nimitetty ilmiö on punainen, valtavan erikoinen. Kyllä se varmasti on osunut useinkin just pääsiäiselle. Mut ihminen on keksinyt sanan s y n t i .

Vierailija
217/351 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steinerkoulussa. Se kai luetaan uskonnolliseksi/henkiseksi yhteisöksi?

Järkyttävää kiusaamista ja kiusaamiseen suhtauduttiin siten että se on vain karmaa, jota ei saa mennä estämään toteutumasta.

Aivan hirveä lahko!!!

Vierailija
218/351 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Steinerkoulussa. Se kai luetaan uskonnolliseksi/henkiseksi yhteisöksi?

Järkyttävää kiusaamista ja kiusaamiseen suhtauduttiin siten että se on vain karmaa, jota ei saa mennä estämään toteutumasta.

Aivan hirveä lahko!!!

Tuolla ongelmana on rajojen ja kurin puute. Aivan yleisesti tiedossa.

Vierailija
219/351 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kun en kuulu mihinkään.

Vierailija
220/351 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"vaikka Jeesus sovitti koko maailman synnit Jumalan kanssa. Uskovaiset käyttäytyvät aivan kuin vain heidän syntinsä olisi sovitettu."

Siinä täytyy olla alunperin joku käännösvirhe, koska se sovittaminen liittyy siihen, kun tapahtui kuunpimennys, joka osattiin kyllä jossakin paimenien porukoissa laskea ennalta, koska sehän tapahtuu aina joskus ja varsinkin se verikuuksi nimitetty ilmiö on punainen, valtavan erikoinen. Kyllä se varmasti on osunut useinkin just pääsiäiselle. Mut ihminen on keksinyt sanan s y n t i .

tekstin 1955 painetusta kirjasta. Siinä on selvästi samaa:

"--Mitä korkeammalle aurinko nousi, sitä kuumemmaksi kävi ilma, ja ristiinnaulittujen kärsimykset suurenivat.

--Kuudennella hetkellä, klo 12, tuli kolme tuntia kestävä pimeysyli maan. Ei voida täysin selittää, mistä se johtui.

---Selitetään, että näillä seuduin vallitsevat kevätsirokon tomupilvet, erämaatuulet, voivat pimentää auringonkin. Silloin on kärpäsiäkin laumoittain liikkeellä. Myös ovat jotkut tähtientutkijat laskeneet, että sinä päivänä on voinut olla auringonpimennys Syyriassa ja Palestiinassa."

sivulla 188 kirjassa Hyvän paimenen askelissa, Lauri Pohjanpää & Saimi Kaskimies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän