Oletko tullut kiusatuksi/syrjityksi hengellisessä/henkisessä/uskonnollisessa yhteisössä
Kommentit (351)
Jos uskova on oikealla asialla, ei syyllistä eikä painosta, on kaikkea sitä mitä Jeesus opetti, niin ei mitään hätää
Tunnen lempeitä, ihania, sydämellisiä uskovaisia, sitten näitä jotka käyttäytyy pahemmin kuin ennen uskoontuloa
Monilla on valitettavasti omat piirinsä joihin ei pääse ulkopuolinen mukaan, haukutaan ja solvataan selän takana, vanhukset esim,, kun menin yhteen pieneen seurakuntaan jossa yli 70 vuotiaita,, mulle sanottiin joka kerta, et mene tuonne nuorten iltoihin,, koin sen äänensävyn tms, et haluavat olla omissa porukoissaan
Valitettavasti myös ne joilla on kotitaustat surkeita, mielenterveys ongelmia yms, kuuluvat siihen kastiin jotka suuttuvat helposti eikä saa kyseenalaistaa mitään,, on omat piirinsä heilläkin
Ja olen huomannut et ollaan vaan kilttejä ja ystävällisiä muille uskoville, mut ei uskova mollataan ja syyllistetään:(
Mielestäni raamatussa on hyviä kohtia ja raamatun arvojen mukaan haluaisin itsekin elää, mutta en toisia ihmisiä mollaten ja syyllistäen et menee helvettiin jonkin asian takia
Samoin voisi sanoa meistä ei uskovista, en pidä siitä et uskovaa haukutaan ja solvataan sen perusteella mihin uskoo,, muslimitkin uskoo Allahiin eikä kukaan heitä mollaa, mustamaalaaminen ja asioiden tahallaan väärinymmärtäminen saisi kans jättää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa täältä sivusta kysyä, että onko teissä sellaisia, jotka näkevät punaista heti, kun joku mainitseekin Jumalan tai Jeesuksen tai Raamatun?
Kyllä on, inho ihmistä kohtaan nousee heti pilviin kun alkaa saarnata jotain Raamatun jaetta. Jokainen uskovainen tuntuu jotenkin mielenterveysongelmaiselta joka haluaa hyötyä toisista rankimman kautta. Tunkee ovesta sisään ilman lupaa ja tyrkyttää jotain lehtisiä luettavaksi. Lähimmäisenrakkaus koskee vain toisia uskovaisia. Selän takana lyödään puukkoa ja pilkkanauretaan niin paljon kuin pystytään, juorutaan ja keksitään valheita ihmisistä (sukulaisista, työkavereista, ystävistäkin). Halutaan aina käännyttää. Ovat tietävinään vastauksen kaikkeen ja silti eroavat, pettävät, raiskaavat, tekevät rikoksia, rikkovat lakia jne. Yksi jopa tuntui väittävän että on Jumalan valitsema sielunhoitaja vähän Jeesuksen yläpuolella. Pahantahtoisia ja julmia ihmisriepuja jotka tarvitsisivat vahvaa lääkitystä. Aika moni mielenterveysongelmainen onkin "syvästi uskossa". Epäluotettavampia ja pahantahtoisempia ihmisiä en tästä maailmasta löydä.
Tiedän paljon enemmän meitä ei uskovia jotka ovat todella pahantahtoisia ja ilkeitä,, itse en ymmärrä tuota vainoa kristittyjä kohtaan, koska uskoviakin on erinlaisia niinkuin meitä ei uskovia
Herää kysymys,, elättekö itse muita ihmisiä ja heidän vakaumustaan kunnioittaen, entä otatteko asioista selvää ennekuin morkkaatte jotakuta
Enpä usko,, ihmisiä me ollaan kaikki,, itse kunnioitan toisia ihmisiä oli ne uskossa tai ei, luonne on se joka ratkaisee
Uskovaiset sortaa ja syrjii koko ajan vääräsukoisia ja uskonnottomia.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin kiinnostunut kuulemaan noista ammalaisista. Etenkin siksi kun minulla on aika vahva feministinen tausta ja taipumus tai toive ajatella, että naiset vallassa olisivat jotenkin erilaisia. Joten tavallaan etenkin siksi kiinnostaa kuulla lisää.
Jos sinusta kastijaon, hierarkian ja henkilöpalvonnan kultti on ok, niin mene ihmeessä tutustumaan. Feminismistä tuo on yhtä kaukana kuin aidosta rakkaudellisuudestakin. Muista hymyillä - vaikka väkisin. Ja varaa rahaa mukaan _Intian_ vähäosaisille - siihen on syynsä. Toivottavasti sinulla on myös kohtuullisen hyvä yhteiskunnallinen asema, muutoin joudut altavastaajaksi silloin kun sattuu sopimaan, ja toisen ”hyväntekeväisyyden” kohteena olo on aika karmivaa, etenkin kun sillä puhdistetaan omaa karmaa 😳
Jsjjs kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa täältä sivusta kysyä, että onko teissä sellaisia, jotka näkevät punaista heti, kun joku mainitseekin Jumalan tai Jeesuksen tai Raamatun?
Kyllä on, inho ihmistä kohtaan nousee heti pilviin kun alkaa saarnata jotain Raamatun jaetta. Jokainen uskovainen tuntuu jotenkin mielenterveysongelmaiselta joka haluaa hyötyä toisista rankimman kautta. Tunkee ovesta sisään ilman lupaa ja tyrkyttää jotain lehtisiä luettavaksi. Lähimmäisenrakkaus koskee vain toisia uskovaisia. Selän takana lyödään puukkoa ja pilkkanauretaan niin paljon kuin pystytään, juorutaan ja keksitään valheita ihmisistä (sukulaisista, työkavereista, ystävistäkin). Halutaan aina käännyttää. Ovat tietävinään vastauksen kaikkeen ja silti eroavat, pettävät, raiskaavat, tekevät rikoksia, rikkovat lakia jne. Yksi jopa tuntui väittävän että on Jumalan valitsema sielunhoitaja vähän Jeesuksen yläpuolella. Pahantahtoisia ja julmia ihmisriepuja jotka tarvitsisivat vahvaa lääkitystä. Aika moni mielenterveysongelmainen onkin "syvästi uskossa". Epäluotettavampia ja pahantahtoisempia ihmisiä en tästä maailmasta löydä.
Tiedän paljon enemmän meitä ei uskovia jotka ovat todella pahantahtoisia ja ilkeitä,, itse en ymmärrä tuota vainoa kristittyjä kohtaan, koska uskoviakin on erinlaisia niinkuin meitä ei uskovia
Herää kysymys,, elättekö itse muita ihmisiä ja heidän vakaumustaan kunnioittaen, entä otatteko asioista selvää ennekuin morkkaatte jotakuta
Enpä usko,, ihmisiä me ollaan kaikki,, itse kunnioitan toisia ihmisiä oli ne uskossa tai ei, luonne on se joka ratkaisee
Eikö valehtelu ole syntiä? Meinaatko jäädä ilman rangaistusta siitä että esiinnyt "ei uskovana"?
Koko "ei uskova" on aika omituinen tapa määritellä itseään.
Kun joku kysyy harrastuksistasi, niin mainitsetko ensimäisenä että et pelaa golfia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus toisesta ketjusta:
Mustamaalaus ja panettelu kuuluvat persoonallisuushäiriöisten työkalupakkiin. Ja syy käytökselle löytyy ihan aivojen rakenteista asti. Ei ole siis ihme, että käytös jatkuu hautaan asti.
Meinasitko, että täällä manipuloinnista, kiusaamisesta ja vuosien henkisestä väkivallasta avautumaan uskaltautuneet ovat pershäröjä? Minä en usko.
Ei, vaan ne kiusaajat on, jotka savuttavat pihalle.
Omista kokemuksista pitää saada puhua jollekulle. Tietysti hyvä, jos voi puhua luotetulle Ihmiselle, joka ei puhu toisen kokemuksia eteenpäin ja siten osallistu myös kiusaamiseen.
Minä olen kokenut juurikin ”luotetun ihmisen” - ihan ammatillisesti - pettävän luottamukseni halveksunnallaan, ja sen myötä varmasti muutenkin, en oikeastaan halua edes tietää. Tätä kaikkea sivuaa vahvasti henkinen kuvio. Ja voin kertoa, että tällä jos jollakin rikotaan ihmisyyden syvin ydin. Tämä on pimeyden liikehdintää keskellämme, varjoja valossa.
Sama kokemus. Ja samaa mieltä siitä että tällä jos jollakin rikotaan ihmisyyden syvin ydin. Karmaisevaa.
En. Se johtuu siitä, että olen Jumalan kanssa samalla puolella. ❤️
Pallinaamainen lutikka. Se sinä olet. Teeskentelijä, esiintyjä ja lutikka. Et mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Pallinaamainen lutikka. Se sinä olet. Teeskentelijä, esiintyjä ja lutikka. Et mitään muuta.
Tämä selvä! O.o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin kiinnostunut kuulemaan noista ammalaisista. Etenkin siksi kun minulla on aika vahva feministinen tausta ja taipumus tai toive ajatella, että naiset vallassa olisivat jotenkin erilaisia. Joten tavallaan etenkin siksi kiinnostaa kuulla lisää.
Jos sinusta kastijaon, hierarkian ja henkilöpalvonnan kultti on ok, niin mene ihmeessä tutustumaan. Feminismistä tuo on yhtä kaukana kuin aidosta rakkaudellisuudestakin. Muista hymyillä - vaikka väkisin. Ja varaa rahaa mukaan _Intian_ vähäosaisille - siihen on syynsä. Toivottavasti sinulla on myös kohtuullisen hyvä yhteiskunnallinen asema, muutoin joudut altavastaajaksi silloin kun sattuu sopimaan, ja toisen ”hyväntekeväisyyden” kohteena olo on aika karmivaa, etenkin kun sillä puhdistetaan omaa karmaa 😳
Kerro lisää? En tosiaan tunne heitä tarkemmin, heillä on ollut vain hyvä imago sen vähän (varsin vähän) perusteella, mitä olen kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää? En tosiaan tunne heitä tarkemmin, heillä on ollut vain hyvä imago sen vähän (varsin vähän) perusteella, mitä olen kuullut.
Mene itse tutustumaan tilaisuuksiin. Vielä enemmän suosittelen hankkiutumaan läheisiin väleihin tosiammalaisen kanssa, joka hoitelee Amma-nukkea ja palvoo gurua. Siinä kun sitten tutustutte, voit myös tehdä päätelmäsi missä mennään. Onko kyse kultista, vaikonkaiken ja kaikki hyväksyvästä globaalista rakkaudesta. Ja kenet/millaisen ihmisen se _todella_ hyväksyy, millä hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpäiseminen on yleistä, sillä dominointi ja kontrollointi. Tämä kannattaa muistaa
Heräämiset ovat joskus karuja ❤️