Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinmyyjillä alkanut olla tällainen strategia, ootteko huomanneet

Vierailija
06.08.2020 |

Asiakkaalle ei anneta suunvuoroa eikä mahdollisuutta kieltäytyä, ja ensimmäinen kysymys (ja ensimmäinen suunvuoro, jos et puhu päälle etkä katkaise puhelua) asiakkaalle on vasta "eli pistetään lehti tulemaan, onhan osoitteenne se ja se?" TAI esim. vakuutusmyyjien kysymys "onko tämä konttorimme sijainti teille tuttu?"

Olen satavarma että tämä on tietenkin ihan hiottu ja opetettu taktiikka.

Voin kuitenkin kertoa, että tämä olettava suunvuoroton myyntipuhe ärsyttää niin paljon, etten ärsytyksenkään vuoksi tilaa enkä osta, jos minulta ei vaivauduta edes kysymään kiinnostaako tuote tai onko sille tarvetta, ja vain suoraan oletetaan että totta kai tilaan.

Paljon paremman vaikutuksen tekee, jos myyjä malttaisi kysyä, kiinnostaako asiakasta kyseinen lehti/palvelu, eikä vaan mitään kyselemättä aleta tivaamaan osoitetta tai konttorilla käyntejä.

Kuka nämä myyntipuheet ja -tyylit oikein keksii, ja oikeastiko ne toimii joihinkin...?

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan pitää tuhlata niitten aikaa ja vittuilla oikein kunnolla että sulkevat itse puhelun.

Vierailija
22/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule, kyllä se puhelinmyynti toimii. On kulurakenteeltaan sen verran raskasta, että eihän sitä muuten tehtäisi.

Yksi ihan keskeinen seikka on kunnollinen asiakasrekisteri. Sellainen, että soitetaan randomisti puhelinluettelosta, ei ole koskaan ollut erityisen kannattavaa.

No kyllä varmaan toimii juu, kun huijataan vanhukset tilaamaan jotain päällepuskevalla tyylillä. En ole eläissäni kuullut että joku olisi tilannut puhelinmyyjältä jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tajunnut ihmisiä jotka ostavat jotain mitä eivät halua.

Olin itse laman syvimmässä kuopassa lyhyen aikaa puhelinmyyjänä. Karsein työ mitä olla voi, vaikka tuote oli hyvä.

Mulle puhelinmyyjän pääseminen läpi on viesti siitä että suoramarkkinointikielto on mennyt vanhaksi.

Kauppakeskusten kansiokauppaajille en sano mitään. Mun velvollisuus ei ole kuunnella kenenkään tyrkyttäjän lätinöitä.

Koska asenteeni on tämä arvannette että en monta päivää puhelinmyyjänä viivähtänyt.

Vierailija
24/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vain vastatko "joo, kyllä" mihinkään puhelinmyyjän kysymykseen. Röyhkeimmät leikkaavat vastauksesi kysymyksestä "onkos Pihtiputaalla kesä mennyt mukavasti?" ja liimaavat sen äänitteessään kysymyksen "laitetaanko sitten uusi sopimus heti alkamaan?" perään. Siinäpä sitten yrität todistaa, ettet oikeasti vastannut myöntävästi.

Vierailija
25/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus oli taktiikka teeskennellä, että ollaan siitä omasta sähköyhtiöstä tai operaattorilta.

Kyllä operaattoritkin saattaa toisella. Ainakin mun kokemus Elisasta on sellainen, että soitellaan. Luulen että kyse on jostain oikeasta asiasta, mutta sitten aletaankin kysellä haluaisinko lätkäkanavan TV-pakettiini, entä kiinnostaisiko uusi luuri. Jossain vaiheessa lakkasin vain vastaamasta.

En tiedä harrastaako Elisa tätä edelleen, kun vaihdoin Teliaan. Sieltä tulee tekstiviestejä lähes päivittäin, että nyt olisi uusi laite mikälie. Poistan viestit lukematta.

Vierailija
26/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla ei ole puhelinmarkkinointikieltoa?

En ole liittymäni omistaja, vain haltija, ja minulla ei täten ole oikeutta tehdä sellaista. Valitettavasti.

Ap

Minulla on työsuhdeliittymä eli työnantajani omistaa liittymäni ja minä olen haltija ja pystyin tekemään kiellon.

Vierailija
27/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon heti, kun selviää, että kyseessä on puhelinmyyjä, että kiitos ei, hei. Suljen puhelimen ja laitan numeron estoon.

Vierailija
28/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole strategia eikä taktiikka, vaan tyrkytysyritys.

Varmasti on opetettu strategia ja taktiikka. Tätä käyttävät niin epäluontevasti kaikki vasta aloittaneet nuoret epävarmatkin puhelinmyyjät, että kuulee äänestä ettei moinen röyhkeys tule luonnostaan vaan pakotettuna/opetettuna.

Ap

Voi olla opetettu toimintatapa. Strategiasta ei pidä puhua, ellei ole suorittanut yleiseikuntaupseerin tutkintoa. Taktiikasta puhuvat nekin, jotka eivät pysty suunnittelemaan edes kierreportaissa kiipeämistä.

Vierailija
29/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää vain vastatko "joo, kyllä" mihinkään puhelinmyyjän kysymykseen. Röyhkeimmät leikkaavat vastauksesi kysymyksestä "onkos Pihtiputaalla kesä mennyt mukavasti?" ja liimaavat sen äänitteessään kysymyksen "laitetaanko sitten uusi sopimus heti alkamaan?" perään. Siinäpä sitten yrität todistaa, ettet oikeasti vastannut myöntävästi.

Puhelinmyyntisopimuksethan voi perua, oliko se parin viikon kuluessa.

Vierailija
30/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun he aloittavat sen myyntipuheen itse sanon kovaan ääneen "ei kiitos" ja lyön luurin korvaan.

Mitä turhaa jäätte kuuntelemaan? Toimii aina! Sama toimii, kun kävelee tuolla kaupoissa ja siellä on niitä myyntipisteitä. EI KIITOS ja kävele ohitse.

Vierailija
31/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä joudun siitä kiellosta maksamaan kun joudun sellaisen saadakseni soittamaan maksulliseen numeroon? En periaatteestakaan soita sinne vaan ennemmin haistatan pitkät myyjälle.

Vierailija
32/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on opetettu strategia ja taktiikka. Tätä käyttävät niin epäluontevasti kaikki vasta aloittaneet nuoret epävarmatkin puhelinmyyjät, että kuulee äänestä ettei moinen röyhkeys tule luonnostaan vaan pakotettuna/opetettuna.

Ap

Voi olla opetettu toimintatapa. Strategiasta ei pidä puhua, ellei ole suorittanut yleiseikuntaupseerin tutkintoa. Taktiikasta puhuvat nekin, jotka eivät pysty suunnittelemaan edes kierreportaissa kiipeämistä.

Yksi s unohtui.

Vierailija
33/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puhelinmarkkinointikielto, niin kukaan ei enää soittele, mutta kaiken huippu oli, kun otin liittymäasiassa oman liittymän tarjoajan asiakaspalveluun yhteyttä. "Kiitokseksi" siitä, että käytin heidän asiakaspalveluaan olisin saanut kuukauden ilmaiseksi jotain tietoturvalisäpalvelua ja tällä tavalla se tarjottiin "vahvistatko, että tämä sähköpostiosoite xx on se osoite, johon edun voi laittaa tulemaan". Jooo en ota, koska minusta se ei ole mikään "kiitos", jos minulle tarjotaan maksullista palvelua, vaikka sen saisikin kuukaudeksi ilmaiseksi. Mitä hyötyä jostain turvapalvelusta edes oikeastaan olisi noin lyhyellä pätkällä? Ja muutenkin se, että otin sinne yhteyttä koska tarvitsin apua liittymäasiassa, en siis ollut vaihtamassa edes liittymätyyppiä tai mitään sellaista.

Vierailija
34/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä joudun siitä kiellosta maksamaan kun joudun sellaisen saadakseni soittamaan maksulliseen numeroon? En periaatteestakaan soita sinne vaan ennemmin haistatan pitkät myyjälle.

Maistraatin nettipalvelussa sen voi tehdä. Haistattelu on typerää ja lapsellista, varsinkin kun haistattelet ihan väärille tyypeille (usein nuoria työntekijöitä, jotka vain tekevät mitä käsketään, jotta saisivat palkkaa ja työkokemusta).

Vierailija
35/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän voi vaan innostua kovasti ja sanoa että kysynkin heti mun edunvalvojalta. Keskustelu yleensä loppuu siihen.

Vierailija
36/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No onpas sulla varmat tulkinnat sanoille.

Strategia tarkoittaa käytännössä mitä tahansa suunniteltua toimintaa, jossa mennään tiettyjen periaatteiden mukaan. Joka yrityksessä tehdään nykyään strategioita, ihan laidasta laitaan. Taktiikka taas on strategian soveltamista. Ei sillä ole mitään tekemistä armeijan kanssa.

Vierailija
37/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari on lähestynyt, että valitettavasti en voittanut kilpailussa ( mihin en ole osallistunut ) mutta nyt olisi lohdutuksena tosi hyvä diili. Yksi kyseli muutamasta lehdestä, että mikä kiinnoistaisi. Totesin ettei oikeastaan mikään. Jatkoi, että nyt saisin tutustumisnumerot vain postikulujen hinnalla. Nauroin, että juurihan kerroin ettei n mua kiinnostanut joten luuleeko hän minun maksavam niistä mitään.

Vierailija
38/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puhelinmarkkinointikielto, niin kukaan ei enää soittele, mutta kaiken huippu oli, kun otin liittymäasiassa oman liittymän tarjoajan asiakaspalveluun yhteyttä. "Kiitokseksi" siitä, että käytin heidän asiakaspalveluaan olisin saanut kuukauden ilmaiseksi jotain tietoturvalisäpalvelua ja tällä tavalla se tarjottiin "vahvistatko, että tämä sähköpostiosoite xx on se osoite, johon edun voi laittaa tulemaan". Jooo en ota, koska minusta se ei ole mikään "kiitos", jos minulle tarjotaan maksullista palvelua, vaikka sen saisikin kuukaudeksi ilmaiseksi. Mitä hyötyä jostain turvapalvelusta edes oikeastaan olisi noin lyhyellä pätkällä? Ja muutenkin se, että otin sinne yhteyttä koska tarvitsin apua liittymäasiassa, en siis ollut vaihtamassa edes liittymätyyppiä tai mitään sellaista.

Tuollaisissa asioissa ei koskaan kannata soittaa. Nykyisin operaattorit tuputtavat ihan kaikkea yhdelle asiakkaalle. Ei riitä että on nettiyhteys ja puhelinliittymä, pitää ostaa uusi puhelin tai tabletti, tietoturvapaketti, laitevakuutus, telkkaripaketti, suoratoistopalvelua ja muuta. Jos nuo ottaisi kaikki, menisi ehkä sata euroa kuussa vain yhdelle operaattorille. Se on ihan älytöntä tuputusta.

Pahinta oli, kun Telia myi minulle ylimääräisen nettiliittymän tablettiin tms., vaikkei minulla ollut tablettia. En edes tajunnut koko liittymän olemassaoloa, ennen kuin tuli eka 20 euron lasku. Siitä sitten perumaan, mutta lasku oli silti maksettava. Harmitti.

Vierailija
39/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa soittaa vaan ja tyrkyttää tuotteita otan kaikki mutta ikinä en maksa mitään. Ulosotossa varattomana ollut jo vuosia, antaa mennä vaan laskujen sinne muitten joukkoon. Kyllä ne itte aika pian lopettavat lehtien lähetyksen tai sulkevat jonkun viihdepaketin kun ei ala maksuja kuulumaan.

Itellä vähän sama juttu, kerran soitti joku myyjä ja kauppasi jotain urheilulehteä. Sanoin sille ihan suoraan, että olen varaton ja ulosotossa, että en voi tilata, ei se edes kuunnellut vaan jatkoi sitä lehden kehumista. Sanoin sitten että joo antaa tulla vaan. Pari numeroa taisin saada kunnes lopettivat tilauksen kun ei ruvennut maksuja tulemaan.

Vierailija
40/112 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin villitys on soittaa joka päivä kerran mutta eri numerosta. Kellonaikoja vaihdellen, myös lauantaisin. Puhelinmyyntifirmoilla on pakko olla joku yhteinen asiakaskanta, josta valkkaavat terrorin kohteen. Ja sitten järjestelmä kuittaa, että tämä ja tämä firma ehtinyt tänään jo soittaa kohdehenkilölle. Seuraavan firman yritys sitten huomenna, valitsemanaan ajankohtana.