Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö ruuaksi vieraille mökillä

Vierailija
23.07.2013 |

Ruoka klo 13 (savulohta, perunaa, silliä, salaattIa x 2) ja illalla noin klo20 rapuja ja paahtoleipää. Rapuja tulee noin 10 per nuppi

Kommentit (161)

Vierailija
81/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 08:57"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 20:07"]

Jos ei syö rapuja? Tai silliä? Ja rapuja ja paahtoleipää, niinkö niitä tosiaan syödään?

[/quote]

Niin meinaat, että joku lähtee rapukekkereille niin, että ei syö rapuja?

[/quote]

No jos nyt parhaat ystävät kutsuvat mökille kylään, niin kai mä voisin mennä, vaikken syökään rapuja? Tai mä voisin kutsua kylään ja sanoa että illalla paistetaan makkaraa, mutta olisi mulla nyt kuitenkin kasvisvaihtoehto tai jotain kanaa kun moni ei syö makkaraa.

Vai pitäiskö vaikkapa kysyä häissäkin ruokalista, ja sitten päättää menenkö...

No tiedätte sitten että jos satutte mut kutsumaan päiväksi mökillenne, että älkää sitten loukkaantuko kun en tule, en syö mitään raatoja syöviä ötököitä ja pelkkä kuiva paahtoleipä kuulostaa ikävältä, ja se kuiva pottu ja sillikin jää mulla väliin.

Vierailija
82/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 12:24"]

Ok, lisään rapujen määrän kahteenkymmeneen per nuppi ja teen öljypohjaisen perunasalaatin illaksi. Kerron sitten maanantaina kuinka paljon jäi syömättä =) ap

[/quote]

Kun vieraita käy syömässä, eihän se ole olennaista kuinka paljon jää ruokaa yli, vaan se, että ruokaa jää. Meilläkin on viikonlopun vieeraiden jäljiltä yli puolikas salaattikulho, eilen perunat syötiin paistinpottuina, lohta on vielä yhdessä rasiassa jne.

[/quote]

Joo, luulen vaan että teen sen perunasalaatin turhaan. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 12:45"]

Jos ei syö rapuja? Tai silliä? Ja rapuja ja paahtoleipää, niinkö niitä tosiaan syödään?

[/quote]

[/quote]

No jos nyt parhaat ystävät kutsuvat mökille kylään, niin kai mä voisin mennä, vaikken syökään rapuja? Tai mä voisin kutsua kylään ja sanoa että illalla paistetaan makkaraa, mutta olisi mulla nyt kuitenkin kasvisvaihtoehto tai jotain kanaa kun moni ei syö makkaraa.

No tiedätte sitten että jos satutte mut kutsumaan päiväksi mökillenne, että älkää sitten loukkaantuko kun en tule, en syö mitään raatoja syöviä ötököitä ja pelkkä kuiva paahtoleipä kuulostaa ikävältä, ja se kuiva pottu ja sillikin jää mulla väliin.

[/quote]

No voit uskoa, että tunnemme ystävämme ja he rakastavat äyriäisiä ja eivät syö punaista lihaa. ap =)

Vierailija
84/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 12:49"]

Ok, lisään rapujen määrän kahteenkymmeneen per nuppi ja teen öljypohjaisen perunasalaatin illaksi. Kerron sitten maanantaina kuinka paljon jäi syömättä =) ap

[/quote]

Kun vieraita käy syömässä, eihän se ole olennaista kuinka paljon jää ruokaa yli, vaan se, että ruokaa jää. Meilläkin on viikonlopun vieeraiden jäljiltä yli puolikas salaattikulho, eilen perunat syötiin paistinpottuina, lohta on vielä yhdessä rasiassa jne.

[/quote]

[/quote]

Tee hyvä perunasalaatti, niin kaikille maistuu. Ehkä ap. ei osaa tehdä maistuvaa ruokaa ja kuvittelee vieraat siksi vähäruokaisiksi.

Et voi olettaa, että muutaman saunakaljan ja 6 tunnin paaston jälkeen pari rapua veisi kenenkään nälkää, meillä on kekkereissä kyllä varmistettu, että kenenkään verensokeri ei pääse laskemaan turhan matalalle, aina kun otetaan, pitää olla tarjolla jotain helppoa naposteltavaa. Kuinka vaikeaa se on laittaa tarjolle vaikka koko illaksi jotain pientä syöyävää, jota voi ihan omaan tahtiin napsia.

Vierailija
85/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 12:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tee hyvä perunasalaatti, niin kaikille maistuu. Ehkä ap. ei osaa tehdä maistuvaa ruokaa ja kuvittelee vieraat siksi vähäruokaisiksi.

Et voi olettaa, että muutaman saunakaljan ja 6 tunnin paaston jälkeen pari rapua veisi kenenkään nälkää, meillä on kekkereissä kyllä varmistettu, että kenenkään verensokeri ei pääse laskemaan turhan matalalle, aina kun otetaan, pitää olla tarjolla jotain helppoa naposteltavaa. Kuinka vaikeaa se on laittaa tarjolle vaikka koko illaksi jotain pientä syöyävää, jota voi ihan omaan tahtiin napsia.

[/quote]

Enköhän osaa tehdä maistuvaa ruokaa =) Meillä on ihan samanlaiset ruoka-ajat kun heillä olemme kylässä, ei syödä ja napsita koko päivän ajan jotain ruokaa. Ja lisään rapuja niin että kaikilla on 20kpl + se perunasalaatti. ap

Vierailija
86/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokalistasi kuulostaa hyvältä. Normioloissa tuo olisi minulle täysin riittävä, mutta jos olisi kavereita kylässä, niin lisäisin saunan yhteyteen jotain, jota voisi tarvittaessa syödä vielä yöpalaksikin. Esim. suolaisen piirakan tai salaatin ja patonkia. Tai sitten myöhästäisin ruokaa vielä tunnilla. Syövätkö aikuiset, ei ruumiillista työtä tekevät ihmiset tosiaan kaksi lämmintä ruokaa normaalisti?

Ja meilläkään ei kahvitella, mutta muista kuitenkin noiden kofeiiniriippuvaisten varalta kysyä, jos joku muu sitä haluaa. Kahvin kanssa riittää sitten ihan vaan muutama keksi tarjolle, ja ne voi tarjota suoraan kupissa kantaen pihalle. Ei tarvitse kattaa seitsämän sortin kahvipöytää mummon tyyliin.

Ihmiset jotka pitävät ravuista eivät varmasti halua korvata niitä grillimakkaralla! Mutta tuo yksi vouhkaaja ei varmasti olekaan vieraslistallasi. Minulle muuten riittäisi se kymmenen rapua hyvin!

Mukavia juhlia!

ps. En pahastuisi jäätelöstä jälkiruuaksi

Vierailija
87/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa.a.

mulle siellä ei olisi muuta syötävää kun leipää..

Vierailija
88/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 13:18"]

jaa.a.

[/quote]

Onneksi sinua ei ole kutsuttu =) ap

Vierailija
89/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinällään puutu ruoan määrään, kaipa vieraasi tunnet, mutta ei jälkiruokaa, ei kahvia ja pitkä tauko ruokailun välillä. Meillä on samanlainen ruokarytmi, mutta jälkiruoaksi keitetään kahvit ja tarjotaan jotain makeaa esim. marjoja ja jäätelöä. Iltapala on ok, jos todella tieät, että kaikki syövät vähän. Itse olisiN perunasalaatin sijaan ehkä tarjonnut päivästä jääneestä kalasta salaattia rapujen kaverina. Lisäksi hedelmiä jälkiruoaksi. Tuntuu, että ette syö marjoja tai hedelmiä lainkaan. Näinkö myös kaverinne?

Vierailija
90/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 13:12"]

Ihmiset jotka pitävät ravuista eivät varmasti halua korvata niitä grillimakkaralla! Mutta tuo yksi vouhkaaja ei varmasti olekaan vieraslistallasi. Minulle muuten riittäisi se kymmenen rapua hyvin!

Mukavia juhlia!

ps. En pahastuisi jäätelöstä jälkiruuaksi

[/quote] Varmaan mua tarkoitat tuolla vouhkaajalla. Joo en ole ap:n vieraslistalla, eikä mua kukaan muutenkaan mihinkään kutsu, paitsi kerran kutsuttiin syömään ja tarjolla oli vain yksi makkara ja possunluu per naama, joten ikuiset traumat on jäänyt.

Mä olen kuvitellut että rapujuhlat on jotain älyttömän hienoa, mutta jos pöydässä tosiaan on vain ravut ja leipää niin on sitten kyllä jotenkin outoa. Yleensä mä olen ihmetellyt täällä av-mammojen joulupöytiä, että pakkoko sitä kerralla on sen sata lajia olla, mutta että juhlissa noin riisuttu pöytä! Mutta tulipa tämäkin selväksi, kun tosiaan mulla ei ole ketään joka olisi mihinkään kekkereille kutsunut, että ne tällaisia ovat.

Ja voin kuvitella että isoruokaisille raavaille miehille jää nälkä kun ei jaksa räpistellä niiden rapujen kanssa, eikä kylässä nyt jotain kolmeakymmentä rapua varsinkaan kehtaa syödä. Tuskin kehtaa syödä sitä lohtakaan.

En siis ymmärrä miksi ap lisää niiden rapujen määrää, eikä voi mitään muuta siihen pöytään lisätä, kuin nyt ehkä jonkun perunasalaatin. (jota en taitais öljyversiona syödä sitäkään, paitsi jos ihan pakko nälkäänsä on yrittää)

Eihän sen tosiaan tarvi olla makkaraa, jos kerran kaikki ovat kasvissyöjiä, se nyt vain oli esimerkki että ehkä voisi varata jotain edullista, täyttävää ja helppoa tarvittaessa laitettavaksi, vaikka silloin illalla kysyy että haluavatko vieraat muutakin. Ja se vielä että ainakin se sitten paketissaan säilyy iäisyyden jollei kukaan halua.

Vierailija
91/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 12:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minä olen vegaani, enkä silti ajattele, että muiden pitäisi pomppia kuuhun mun ruokarajoitteitteni takia. Tosi itsekeskeistä edes kuvitella! Ravut sitä paitsi ovat sen verran juhlava syötävä ja niihin liittyy tiettyjä syömistapoja, että aivan varmasti jo kutsuttaessa kerrotaan, että rapuja on menyyssä.

Vierailija
92/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen menossa rapujuhliin niin oletan saavani (yllätys, yllätys) rapuja ja tietysti snapsit ja muut rapujuomat. Kuulostaa normi rapujuhlilta.

Mitä ihmettä ihmiset oikein sitten tarjoavat rapujuhlissaan?

Vierailija
93/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin rapujuhlissa syödään rapuja ja paahtoleipää. Se tuntuu tulevan monelle täällä yllätyksenä.

Vierailija
94/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap kerta lisää illalliselle rapujen määrää ja lisäksi vielä perunasalaattia, niin varmaan on riittävästi ruokaa.

Vierailija
95/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 13:58"]

Niin rapujuhlissa syödään rapuja ja paahtoleipää. Se tuntuu tulevan monelle täällä yllätyksenä.

[/quote] Joo, mulle oli tosiaan yllätys ettei lajeja ole tuon enempää. Ja mulla meni ohi että ap kutsui vieraat rapujuhliin, eikä vain päiväksi/yöksi? mökille jossa ajatteli tarjota rapuja aterialla. Ehkäpä se sitten käy jos ne juhlat myös alkavat illalla, niin että on kunnon päivällinen syöty 5-6 maissa, minä en myöskään syö kovin paljoa lounasaikaan/ klo 14 vai milloin se ap nyt aikoi ruokaa antaa.

Mutta mikäs siinä jos kerran ap tuntee vieraansa ja tietää että syövät tuota kaikkea, miksipä sitä silloin meidän muiden mielipiteitä kyselee.

Ja tuolle joka moitti siitä että oletan että isännät hyppivät erikoisruokavalioiden mukaan, mähän vain sanoin että yksi ainoa tarjottava on aika kummallista, ja muutenkin vähän köyhä päivän tarjoilu, se ei ole hyppimistä. Jos vegaani menee juhliin joissa ei ole tarjolla mitään muuta kuin makkaraa, ei salaatin salaattia, niin kai se nyt kulmiaan kohottelee sekin, ainakin mitä av:lta voi yleensä lukea. 

Vierailija
96/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin olla juntti,muttei ravut tai tää legendaarinen RAIKAS SALAATTI! (miten olisi tympeä salaatti?) vie nälkää kuin vartiksi tai puoleksi tunniksi korkeintaan..mutta ihan miten vaan..

Vierailija
97/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 13:58"]

[/quote]

No ei oikeastaan, mutta se kieltämättä ettei siellä ole kuin pelkkiä rapuja ja sitä leipää. Minäkin rakastan rapuja, mutta kyllä sitä vähän muutakin olisi kiva syödä. Pöydässä istutaan kuitenkin useampi tunti.

Vierailija
98/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärsin kyllä, että kyse ei ole rapujuhlista vaan mökkeilystä. Vieraat siis tulevat klo 13 ja saavat lounaan klo 14 (ihan hyvältä vaikutti lounas) ja sen jälkeen klo 20 iltapalan saunomisen jälkeen.

Jos ap tuntee vieraansa ja tietää, että mitään makeaa, jälkiruokamaista, marjoja, hedelmiä, rahkaa, jäätelöä tms. vieraat eivät syö ja että ravut paahtoleivällä riittävät mainiosti poistamaan nälän, niin ihan ok. Itse lisäisin jälkiruoaksi marjoja ja saunaan saunakaljojen lisäksi jotain pientä kuten pähkinöitä tai vaikkapa iso hedelmävati, josta voi napsia hedelmiä. Ymmärtääkseni kai lähes kaikki tarvitsevat verensokerin ylläpitämiseksi jotain syötävää 3-4 tunnin välein, ihan kaikki vain eivät tunnista kehostaan tätä tarvetta.

Iltapala on ok, jos kerran kaikki syövät rapuja ja ovat pieniruokaisia.

Ap:n pelko perunsalaatin jäämisestä syömättömäksi kertoo tietyllä tavalla jotain ap:stäkin. Pelko ruoan ylijäämisestä on joillakin ihmisillä sellainen kammo. Minulla myös on tällainen ystävä. Aluksi hän ratkoi pelkonsa niin, että pakkosyötti vieraitaan, jotta mitään ei jäisi yli. Sitten hän alkoikin miettiä, että siitä saa seuraavaksi päiväksi hyvän lounaan töihin ja rupesi estämään ihmisten syömisiä viemällä nenän alta kulhon kertomalla, että siitä pitää riittää hänelle lounaaksi huomenna.

Minulle taas on opetettu, että ruokaa on riittävästi, jos jotain jää yli. Sitä on liian vähän, jos kaikki menee ja liikaa, jos sitä ei pysty seuraavana päivänä syömään pois. Mitään stressiä jonkin ruoan ylijäämiseksi en tunne koskaan, koska kaikki yleensä maistavat joka lajia edes vähän ja seuraavana päivänä voi mainiosti syödä ylijääneen ruoan. Monet ruoat suorastaan paranevat, kun niitä syö seuraavana päivänä.

Vierailija
99/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä ole tullut selväksi, että AP:lle tulee vain pari viereasta, joiden ruokailutottumukset ja rytmit ovat hyvin samankaltaiset kuin hänellä. Kyseessä ei ole rapujuhlat vaan pienimuotoiset mökkivierailu/illanistuijaiset.

Sitä vaan voi ihmetellä miksi hän täällä kyselee onko ruokaa tarpeeksi, jos kuitenkin tuntee vieraansa niin hyvin. Eihän me täällä tiedetä millasia kuivan kesän oravia AP ja hänenn kaverinsa ovat, kun illalla päivän päätteeksi riittää 10 rapua parin paahtoleivän päälle (joo, määrä on nyt nostettu 20:een). Toisekseen henkilömäärä on niin pieni, että eikai ruoan määrää nyt pitäisi olla niin kovin hankala arvioida. Jos sinne olisi menossa 20 vierasta eikä tuntisi ruokailutottumuksia tilanne olisi toinen.

Meidän kaveriporukassa tuollainen ei riittäisi, koska miesporukka on sen verran isoja ja raavaita salilla käyviä miehiä, mutta me ottaisimme sen huomioon suunniteltaessa tarjottavia heille.

Vierailija
100/161 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 13:18"]

jaa.a.

[/quote]

Onneksi sinua ei ole kutsuttu =) ap

[/quote]

:) onneksi ei!

oisitkin niin en mitään häviäisi. :)

voi sitä reppanaa,joka allergian kanssa teille eksyy!! 

tai noh...kuka tahansa..vastassa veemäinen emäntä;TEHÄN SYÖTTE!!!   ja näätte nälkää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän