Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko sinisilmäinen kun luotan mieheeni täysin?

NaiviNainen
05.08.2020 |

Olen ollut mieheni kanssa yli 20 vuotta. Hän on ollut heti alusta alkaen ihminen jonka kanssa olen tuntenut oloni hyväksi ja turvalliseksi. Hän on myös ollut upea isä lapsillemme, huolehtiva puoliso minulle ja suhtemme on ollut aina vakaa ja hyvä niin henkisesti kuin fyysisestikin. Hän hoitaa säntillisesti niin työnsä kuin raha-asiansa ja on hyvin perhekeskeinen ihminen. Lapsien ja minun eteen tekee mitä vain ikinä tarvitaan. Kertaakaan hän ei ole antanut mitään aihetta epäillä tekvän mitään selkäni takana. Hänellä ei ole epämääräisiä menoja, tiedän aina missä hän on ja tunnen hänen ystävänsä ja tuttavansa sekä suurimman osan työkavereistaam. Kaikki mukavia tyyppejä.
Nyt kuitenkin yksi vanha ystäväni on moneen kertaan puhunut minulle miten miehiin ei vain voi luottaa ja kaikken luotettavimmalitakin vaikuttava tyyppi voi tehdä vaikka mitä selän takana. Ja että kaikki miehet pettävät kuitenkin ja tekevät kaikkea pervoa kun silmä välttää. Hänestä minä olen aivan liian sinisilmäinen ja naivi kun en epäile lainkaan miestäni mistään.
Toki aikuisena ihmisenä tajuan että on aina olemassa se mahdollisuus että jotain tapahtuu selkäni takana. Mutta miksi ihmessä myrkyttäisin mieleni epäilemällä kaikkea mahdollista kun se ei kuitenkaan auta mitään? Miksi ei saisi olla "lapsen uskossa" oman parisuhteensa suhteen jos kaikki kuitenkin aina tuntuu hyvältä? Vai onko vain typerää olla näin sinisilmäinen?

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän hyvä persheenisä ja hyvä aviomieskin voi tykätä seksistä. Jos tilaisuus tarjoutuu niin aivan varmasti panee jotain pimua metsätiellä auton konepeltiä vasten, sitten tulee taas kotiin ja on hyvä isä ja mies. Miten nämä kaksi pois sulkevat toisensa. 

Näinhän se on mennyt niin kauan kuin avioliitto on muodissa ollut. Esim Italiassa on kuulemma ihan julkinen salaisuus että miehillä on rakastajat kodin ulkopuolelle, vaimoa pidetään lasten äitinä, seksiä harrastetaan tyttöystävän.

Sellasia miehet vain ovat. 

Oletko koskaan kuullut moraalista? Huhujen mukaan jopa joillain miehillä on sellainen.

REPS, LOL. Ei tosiaan ole kun on panemisesta kyse.

Onneksi on olemassa myös naisia joiden näkemys miehistä ei ole noin naivin mustavalkoinen. Miehiä on ihan yhtä paljon erilaisia kuin naisiakin ja jos sitä ei tajua niin oma ongelma.

Totta kai on erilaisia miehiä, mutta kaikilla niillä on muna. Muna vie miestä, ei moraali. 

Kulli on kompassi jonka suuntaan mies kulkee.

Voisi sanoa, että se on samalla miesolennon akilleen kantapää. Miehet jopa maksavat seksistä, niitä voi huijata seksin avulla jne. Miksi ihmeessä ne eivät panisi ilmaiseksi.

Et sinä tunne kaikkia maailman miehiä vaikka kuinka luulet niin. 

Vierailija
62/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää on. Kyllä ne ovat juuri tollasia "mukavia perheenisiä" jotka panevat kodin ulkopuolella.
Kai sinulla ainakin on oma pankkitili ja olet valmis elämään ilman tätä miestäsi? Ei mikään kestä ikuisesti. Jollain tavalla te erkaannutte joskus, on se sitten ero tai kuolema. Parempi kun et nyt liikaa ainakaan ihannoi miestäsi, se ei kannata, ei se mikään pyhimys ole.

Minulla on taatusti oma pankkitili ja tienaankin enemmän kuin mieheni. Liitossamme olemme taloudellisesti toisistamme riippumattomia ja pärjäisimme molemmat omillamme.

Enkä minä ihannoi miestäni, on hänellä huonotkin puolensa. Mutta niitä hyviä on kyllä harvinaisen paljon.

Ap

Se on hyvä. Pelkäsin jo että olisit joku pikkuvaimo joka on täysin miehensä armoilla. Mutta onneksi suomalainen nainen on itsenäinen, avioliitossakin. Toista on muissa maissa.

Suomessa ei yksikään puoliso ole toisen armoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän hyvä persheenisä ja hyvä aviomieskin voi tykätä seksistä. Jos tilaisuus tarjoutuu niin aivan varmasti panee jotain pimua metsätiellä auton konepeltiä vasten, sitten tulee taas kotiin ja on hyvä isä ja mies. Miten nämä kaksi pois sulkevat toisensa. 

Näinhän se on mennyt niin kauan kuin avioliitto on muodissa ollut. Esim Italiassa on kuulemma ihan julkinen salaisuus että miehillä on rakastajat kodin ulkopuolelle, vaimoa pidetään lasten äitinä, seksiä harrastetaan tyttöystävän.

Oletko koskaan kuullut moraalista? Huhujen mukaan jopa joillain miehillä on sellainen.

Onneksi on olemassa myös naisia joiden näkemys miehistä ei ole noin naivin mustavalkoinen. Miehiä on ihan yhtä paljon erilaisia kuin naisiakin ja jos sitä ei tajua niin oma ongelma.

Totta kai on erilaisia miehiä, mutta kaikilla niillä on muna. Muna vie miestä, ei moraali. 

Voisi sanoa, että se on samalla miesolennon akilleen kantapää. Miehet jopa maksavat seksistä, niitä voi huijata seksin avulla jne. Miksi ihmeessä ne eivät panisi ilmaiseksi.

Sitä saa mitä tilaa. Jos tuo on kuvasi miehistä niin sellaisia tuppaa myös eteesi tulemaan. Me muut kenties arvostamme sekä itseämme että miehiä vähän enemmän ja se näkyy lopputuloksessa.

Vierailija
64/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko joku oikeasti että mies jaksaa lasten sairasteluja, keskenmenoja ja ongelmia, ilman että saa käydä purkamassa välillä stressiään kodin ulkopuolella, ja mies tekee sen panemalla.

Ei miehillä ole sellaista sisua ja kykyä kestää vastoinkäymisiä kuin naisilla ja äideillä, ne perustelevat pettämisen itselleen juuri sillä, että kun kotona on sitä ja tätä (tavallista elämää, arjen ongelmia) että kyllähän minulla on oikeus myös nauttia elämästä ja panna tätä instabeibeä auton konepeltiä vasten jos haluan. Niin ne taas jaksavat olla hyviä isejä ja miehiä, tehdä jotain perheensäkin hyväksi, tietävät että silloin ja silloin pääsee taas lennättämään lastit jonkun pimun herkkupimppalille metsätiellä.

Ihme kuva miehistä sinulla. Tietenkin jaksavat, ainakin kunnon miehet. Sinun miehestäsi en sitten kyllä menisi takuuseen.

Toivottavasti olen parikymppinen, jos olet oikeesti aikuinen, sinisilmäisyys ei enää ole niin viehättävä luonteenpiirre.

Vierailija
65/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleT parikymp..*

66

Vierailija
66/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä luottaisin ja luotankin siihen asti kunnes toisin todistetaan. Hölmö en kuitenkaan ole ja rakennan oman elämän myös siten, että pärjään ja pystyn elämään myös yksin ettei ole pakko jäädä katsomaan pettävää miestä. Se se vasta surullista on, jos olosuhteiden pakosta joutuu tuollaista sietämään. Minusta se on ainoastaan järkevää toimia näin, että elää myös omaa elämää ja huolehtii että pärjää, eikä kerro, että olisin katkeroitunut miestenvihaaja.

Vierailija
67/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tiedän mikä on miehen biologia ja siitä ohjautuva perusluonne, ei sen enempää tarvitse tunteakaan.

Vierailija
68/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tiedän mikä on miehen biologia ja siitä ohjautuva perusluonne, ei sen enempää tarvitse tunteakaan.

Mistäs oppikirjasta olet lukenut että uskollinen mies on mahdottomuus? Taitaa olla kuitenkin katkeroituneiden eronneiden naisten kulmapöydän "tietoa".

Vierailija
69/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 23 enkä luota yhtään miehiin. Ihmettelen miten te vanhemmat voitte luottaa..

Vierailija
70/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko joku oikeasti että mies jaksaa lasten sairasteluja, keskenmenoja ja ongelmia, ilman että saa käydä purkamassa välillä stressiään kodin ulkopuolella, ja mies tekee sen panemalla.

Ei miehillä ole sellaista sisua ja kykyä kestää vastoinkäymisiä kuin naisilla ja äideillä, ne perustelevat pettämisen itselleen juuri sillä, että kun kotona on sitä ja tätä (tavallista elämää, arjen ongelmia) että kyllähän minulla on oikeus myös nauttia elämästä ja panna tätä instabeibeä auton konepeltiä vasten jos haluan. Niin ne taas jaksavat olla hyviä isejä ja miehiä, tehdä jotain perheensäkin hyväksi, tietävät että silloin ja silloin pääsee taas lennättämään lastit jonkun pimun herkkupimppalille metsätiellä.

Ihme kuva miehistä sinulla. Tietenkin jaksavat, ainakin kunnon miehet. Sinun miehestäsi en sitten kyllä menisi takuuseen.

Toivottavasti olen parikymppinen, jos olet oikeesti aikuinen, sinisilmäisyys ei enää ole niin viehättävä luonteenpiirre.

Elämä menee usein yllättävän paljon sen perusasenteen mukaan. Jos on positiivinen ja luottavainen, elämä myös menee kohtuullisen hyvin. Jos on katkera ja epäluuloinen, saa sitäkin enemmän pas'aa niskaansa. Hyvä vetää puoleensä hyvää, paha pahaa.

Vierailija
71/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 23 enkä luota yhtään miehiin. Ihmettelen miten te vanhemmat voitte luottaa..

Olemme osanneet valita oikeita miehiä. Ehkä sinäkin vielä opit. Mutta olet toki vielä aika nuori eikä psykologinen silmä olekaan voinut vielä oikein kehittyä. Myös kotiolot ja kasvuympäristö vaikuttavat. Tytöt joilla on ollut hyvä isäsuhde, osaavat todennäköisemmin valita myös hyviä miessuhteita aikuisena eivätkä ajaudu niin helposti huonoihin suhteisiin. 

Vierailija
72/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. Mielestäni nykyään kannattaa ennemminkin suhtautua niin, että on hyvin todennäköistä, että jossain vaiheessa pettää, mutta se ei ole maailmanloppu. Plussaa siitä jos ei tarvitse epäillä.

Vierailija
73/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa kun puhutaan miehistä vaikka naiset pettää enemmän.

Miehet pettää enemmän. Teidän on vaikeampi kieltäytyä seksistä jos siihen on tilaisuus.

Vierailija
74/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän lapsia ja stressiä, sen useammin aviomiehen mieli salapanolle.

Vierailija
75/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tällä palstalla toitoteen muuta, niin joihinkin miehiin voi luottaa täysin. Naisista en kyllä tiedä...

Vierailija
76/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme osanneet valita oikeita miehiä. Ehkä sinäkin vielä opit. Mutta olet toki vielä aika nuori eikä psykologinen silmä olekaan voinut vielä oikein kehittyä. Myös kotiolot ja kasvuympäristö vaikuttavat. Tytöt joilla on ollut hyvä isäsuhde, osaavat todennäköisemmin valita myös hyviä miessuhteita aikuisena eivätkä ajaudu niin helposti huonoihin suhteisiin. 

Minulla on hyvä isäsuhde. Psykologinen silmä on myös oikein hyvä. Sen takia en olekaan höntti jota miehet käyttää hyväksi niinkuin teitä eräitä ;)

Vierailija
77/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on niin helppoja ja ennalta arvattavia, johtuu heidän biologiastaan.

Vierailija
78/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvä isäsuhde. Psykologinen silmä on myös oikein hyvä. Sen takia en olekaan höntti jota miehet käyttää hyväksi niinkuin teitä eräitä ;)

On eri asia epäillä niitä miehiä jotka oikeasti käyttävät sinua hyväksi kuin epäillä kaikkia miehiä. Psykologinen silmäsi ei voi olla kauhean hyvä jos et näe mitään muuta kuin pettäviä ja hyväksikäyttäviä miehiä kaikkialla. Se on yhtä lailla rikki kuin se joka ei havaitse hyväksikäyttöä lainkaan.

Vierailija
79/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on niin helppoja ja ennalta arvattavia, johtuu heidän biologiastaan.

Miehet ovat todellakin helppoja ja ennalta-arvattavia mutta kukin vähän omalla tavallaan. Kyllä minäkin tiedän miehestäni varsin hyvin että missä milloinkin mennään koska ne reaktiot ovat aina niin samanlaisia. Mutta ne reaktiot eivät silti ole niitä joita sinä ajattelet.

Ap

Vierailija
80/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös pitkä liitto, 25 vuotta. Enkä epäile. Jos toinen pettää, niin sitten pettää, eipä siihen voi itse vaikuttaa. Vaikuttaa voi ainoastaan omiin tekemisiin. Sitten on myös se, että kun on tuntenut toisen lähes 30 vuotta, niin en jotenkin jaksa uskoa että toinen kykenisi pettämään siten, etteikö jokin epäilys heräisi. Kun tuntee toisen niin pohjamutia myöten (ja sama toisin päin), niin kyllä se suhteen ulkopuolinen aktiviteetti jossain väistämättä näkyisi. Eli tarkennan vielä että en epäile, kun ei ole syytä epäillä.

Itse asiassa en usko että useimmilla miehillä tuo edes näkyisi käytöksessä mitenkään, ei edes tuntisi syyllisyyttä. Miehet ajattelee seksistä niin eri tavalla kuin naiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi