Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko sinisilmäinen kun luotan mieheeni täysin?

NaiviNainen
05.08.2020 |

Olen ollut mieheni kanssa yli 20 vuotta. Hän on ollut heti alusta alkaen ihminen jonka kanssa olen tuntenut oloni hyväksi ja turvalliseksi. Hän on myös ollut upea isä lapsillemme, huolehtiva puoliso minulle ja suhtemme on ollut aina vakaa ja hyvä niin henkisesti kuin fyysisestikin. Hän hoitaa säntillisesti niin työnsä kuin raha-asiansa ja on hyvin perhekeskeinen ihminen. Lapsien ja minun eteen tekee mitä vain ikinä tarvitaan. Kertaakaan hän ei ole antanut mitään aihetta epäillä tekvän mitään selkäni takana. Hänellä ei ole epämääräisiä menoja, tiedän aina missä hän on ja tunnen hänen ystävänsä ja tuttavansa sekä suurimman osan työkavereistaam. Kaikki mukavia tyyppejä.
Nyt kuitenkin yksi vanha ystäväni on moneen kertaan puhunut minulle miten miehiin ei vain voi luottaa ja kaikken luotettavimmalitakin vaikuttava tyyppi voi tehdä vaikka mitä selän takana. Ja että kaikki miehet pettävät kuitenkin ja tekevät kaikkea pervoa kun silmä välttää. Hänestä minä olen aivan liian sinisilmäinen ja naivi kun en epäile lainkaan miestäni mistään.
Toki aikuisena ihmisenä tajuan että on aina olemassa se mahdollisuus että jotain tapahtuu selkäni takana. Mutta miksi ihmessä myrkyttäisin mieleni epäilemällä kaikkea mahdollista kun se ei kuitenkaan auta mitään? Miksi ei saisi olla "lapsen uskossa" oman parisuhteensa suhteen jos kaikki kuitenkin aina tuntuu hyvältä? Vai onko vain typerää olla näin sinisilmäinen?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä jos luotat. Itse en pysty luottamaan. Porukoitten 30v avioliitto oli siinä kun selvisi, että isällä oli ollut toinen nainen tai parikin melkein koko ajan. Ja kukaan ei arvannut mitään. 

Miehet joilla menekkiä niin ovat kyllä muidenkinnkanssa. Valitettava tosiasia. Jos ei muutenkaan ole ns. suosittu niin voipi pysyä uskollisenakin. Tää nyt perustuu ihan kaikkiin tuntemiini miehiin tai kenestä olen kuullut. Lisäksi huvikseni aina testan perheellisiä miehiä et lähtiskö ja kyllä aina lähtee. Hyväkin vaimo jää kakkoseksi kun joku ehdottaa jotain. MUTTA ymmärrän että tätä ei usko alle nelikymppiset jotka ei vielä tunne miehiä. En itsekään alle nelikymppisenä pahaa miehistä ajatellut. Nyt vaan nähnyt ja kuullut liikaa kun ikää tullut.

Vierailija
22/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä jos luotat. Itse en pysty luottamaan. Porukoitten 30v avioliitto oli siinä kun selvisi, että isällä oli ollut toinen nainen tai parikin melkein koko ajan. Ja kukaan ei arvannut mitään. 

Voi isäsi tietysti olla harvinainen poikkeus mutta lähes aina näissä "kukaan ei olisi arvannut" tapauksissa niitä arvanneita ja tietäjiäkin on ollut aika paljon. Asiat on vain pidetty piilossa ja julkisivut kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet joilla menekkiä niin ovat kyllä muidenkinnkanssa. Valitettava tosiasia. Jos ei muutenkaan ole ns. suosittu niin voipi pysyä uskollisenakin. Tää nyt perustuu ihan kaikkiin tuntemiini miehiin tai kenestä olen kuullut. Lisäksi huvikseni aina testan perheellisiä miehiä et lähtiskö ja kyllä aina lähtee. Hyväkin vaimo jää kakkoseksi kun joku ehdottaa jotain. MUTTA ymmärrän että tätä ei usko alle nelikymppiset jotka ei vielä tunne miehiä. En itsekään alle nelikymppisenä pahaa miehistä ajatellut. Nyt vaan nähnyt ja kuullut liikaa kun ikää tullut.

Missä testaat näitä hyviä miehiä, jotka eivät käy viihteellä?

Vierailija
24/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On eri asia luottaa tai olla liian sinisilmäinen.

Itse en epäile enkä vakoile, ellei ole epäilyksen aihetta. Mutta ymmärrän myös sen, että kuka tahansa voi pettää ja aina se ei näy mitenkään ulospäin. En siis sokeasti luota niin, että eihän minun mies, mutta ne poijjaat.

Kuten joku sanoi, en voi luottaa itseenikään. En voi sanoa, että en ikinä pettäisi. Eihän sitä voi tietää. Ihminen ei ole robotti jonka voi ohjelmoida.

Ei koskaan saa sanoa ei koskaan.

Mitä tuo sitten tarkoittaa käytännössä? Miten se näkyy, että et sokeasti luota?

Vierailija
25/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi isäsi tietysti olla harvinainen poikkeus mutta lähes aina näissä "kukaan ei olisi arvannut" tapauksissa niitä arvanneita ja tietäjiäkin on ollut aika paljon. Asiat on vain pidetty piilossa ja julkisivut kunnossa.

Viimeisenä yleensä kuulee vaimo ja lapset. Kaikki muut ovat tienneet jo kauan. Kukaan muu ei ylläty kuin perhe.

Vierailija
26/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan meidän perheessä tai suvussa ei tiennyt. varmaan oli kavereilleen rehvastellut mutta miehet tietty on miesten puolella ja kukaan ei vaivautunut kertomaan äidille. En viitsi kertoa yksityiskohtia mutta tuli siis todella yllätyksenä. 

Vierailija
27/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on selkeästi tosi paha olla. Ammattiapu ei olisi huono vaihtoehto. Kärsit itsekin tuosta katkeruudesta, joka saa sinut trollaamaan kauniina kesäpäivänä siinä toivossa, että paha olosi tarttuisi myös muihin. Surullista, että elämäsi on mennyt tuollaiseksi, mutta vain sinä voit asiaa muuttaa.

Vierailija
28/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tekevät päätelmiä asioista sen mukaan missä "piireissä" he liikkuvat ja siellä ihmiset käyttäytyvät aina aika lailla samalla tavalla. Mutta tämä ei tarkoita etteikö muissa "piireissä" olisi paljonkin ihmisiä joihin tämä sama ei päde. Itse tiedän että miestäni on pari kertaa yritetty iskeä mutta on on kohteliaasti kieltäytynyt. Olen nämä tapaukset kuullut ihmisiltä jotka ovat olleet paikalla vaikka mieheni ei ole tiennyt että tapaus on nähty ja kuultu. 

Vierailija
29/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske nyt plussat ja miinukset. Vältä tuota kaveria joka projisoi omat ongelmansa sinuun.

Vierailija
30/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan meidän perheessä tai suvussa ei tiennyt. varmaan oli kavereilleen rehvastellut mutta miehet tietty on miesten puolella ja kukaan ei vaivautunut kertomaan äidille. En viitsi kertoa yksityiskohtia mutta tuli siis todella yllätyksenä. 

Melkoinen velho saa kyllä olla jos onnistuu vuosikymmeniä järjestämään suhteet ilman että koskaan herättää puolisossa mitään epäilyksiä. Aika usein on niin että vaimo kyllä huomaa pieniä merkkejä mutta ei vain halua uskoa niitä ja kieltää koko mahdollisuuden. Tämä on ihan luonnollinen suojelureaktion.

Vierailija
31/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pettää, ei kaikki.

Vierailija
32/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta yhdessä ja luotan mieheeni. Jopa enemmän kuin itseeni. Uskon että minulla on ollut enemmän "sutinaa" vieraiden miesten kanssa kuin hänellä toisten naisten kanssa. (En kuitenkaan ole pettänyt, tuo "sutina" ollut aika viatonta.)

Vierailija
33/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet, miehiin ei koskaan pidä luottaa noin paljon, minkään asian suhteen.

Minä en luota edes itseeni 100%sti, saati yhteenkään miespuoliseen olentoon. Miehet ovat maailman pahimpia petoja, olivat päältä päin miten normaaleja tahansa, siellä alla voi tikittää aikapommi. Haluatko tuntea itsesi tyhmäksi ja avuttomaksi, kun paska viimein osuu tuulettimeen?

Ok, mitä apn nyt sitten pitää tehdä paitsi lakata luottamusta?

Vierailija
34/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en luota edes itseeni 100%sti, saati yhteenkään miespuoliseen olentoon. Miehet ovat maailman pahimpia petoja, olivat päältä päin miten normaaleja tahansa, siellä alla voi tikittää aikapommi. Haluatko tuntea itsesi tyhmäksi ja avuttomaksi, kun paska viimein osuu tuulettimeen?

Mitä olet kokenut että miehistä noin kielteinen kuva? Huh.

Vierailija
35/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hienoa kun luottaa ja niin pitääkin, mutta tietysti hyvä on myös tajuta, että se on vain sinun tapasi eikä välttämättä tue todellisuutta.

Minun vanhempani on olleet yhdessä melkein 50 vuotta. Joskus äiti oli epäilevän oloinen, mutta ei siitä sen enempää. Me lapset kyllä tiedettiin isän käyvän vieraissa. Ei sanottu äidille mitään. Ei haluttu keikuttaa venettä eikä loukata. Nyt ne on vanhoja ja kummallakin menee aika vanhuuden vaivojen torjuntaan. Soittelevat ambulansseja toisilleen kun on tarpeellista. Ovat toistensa turvarannekkeet. Elävät sopuisasti keskenään ja ovat tyytyväisiä elämäänsä. Sekin riittää.

Vierailija
36/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet kokenut että miehistä noin kielteinen kuva? Huh.

Voin kyllä allekirjoittaa saman ajatuksen omien kokemusten pohjalta. 

Vierailija
37/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on selkeästi tosi paha olla. Ammattiapu ei olisi huono vaihtoehto. Kärsit itsekin tuosta katkeruudesta, joka saa sinut trollaamaan kauniina kesäpäivänä siinä toivossa, että paha olosi tarttuisi myös muihin. Surullista, että elämäsi on mennyt tuollaiseksi, mutta vain sinä voit asiaa muuttaa.

Ei, sinä olet vain vähän pihalla elämästä. Ei muuta. Hyvää elämää voi elää aivan onnellisena myös nähden miten asiat oikeasti on. Ei tarvitse valehdella maailmaa muuksi kuin se on. Sen voi myös hyväksyä.

Vierailija
38/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pitää luottaa. Olen ottanut sen asenteen jo todella kauan aikaa sitten, että luotan niin kauan kunnes toisin todistetaan :)  Elämä on muutenkin niin lyhyt, että sitä ei kannata myrkyttää epäilyillä, murehditaan asioita sitten jos käy huonosti.

Juuri näin, luottaa ja jos se toinen ei sitten ollutkaan luottamuksen arvoinen, niin se siitä sitten. Ei toista voi kyttäämälläkään pitää uskollisena, jos hän haluaa pettää.

Vierailija
39/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa luotettavia ihmisiä ja ehkä miehesi on sellainen. Sitten on paljon sellaisia ihmisiä, jotka pitävät itseään luotettavina ja käyttäytyvätkin näennäisen vilpittömästi ja mukavasti muita ihmisiä kohtaan, mutta ovatkin lopulta itsekkäitä mulkkuja, kun tilaisuus tulee. Elämänkokemukseni perusteella ihminen on pääsääntöisesti itsekäs ja varsinkin suhteisiin liittyvissä asioissa.

Vierailija
40/106 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että on vielä olemassa uskollisia puolisoita. Kun ei ole syytä epäillä, ei pidäkään epäillä. Vaikka joku kateellinen ja katkeroitunut sellaista kuiskuttelisi.

Meillä on pitkä ja luottamuksellinen avioliitto. On kristillinen vakaumus joka perustuu uskollisuuteen ja toisen kunnioittamiseen. Siinähän meidän tulee keskenämme kilpaillakin.

Vaikka meitä uskovia paljon pilkataan ja halveksitaan, avioliittomme ovat enimmäkseen kestävämpiä ja onnellisempia. Ja lapsilla turvallinen koti jossa ei ryypätä ja riehuta.

Terv. Tavallinen äiti (ev.lut.srk.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi