Olenko sinisilmäinen kun luotan mieheeni täysin?
Olen ollut mieheni kanssa yli 20 vuotta. Hän on ollut heti alusta alkaen ihminen jonka kanssa olen tuntenut oloni hyväksi ja turvalliseksi. Hän on myös ollut upea isä lapsillemme, huolehtiva puoliso minulle ja suhtemme on ollut aina vakaa ja hyvä niin henkisesti kuin fyysisestikin. Hän hoitaa säntillisesti niin työnsä kuin raha-asiansa ja on hyvin perhekeskeinen ihminen. Lapsien ja minun eteen tekee mitä vain ikinä tarvitaan. Kertaakaan hän ei ole antanut mitään aihetta epäillä tekvän mitään selkäni takana. Hänellä ei ole epämääräisiä menoja, tiedän aina missä hän on ja tunnen hänen ystävänsä ja tuttavansa sekä suurimman osan työkavereistaam. Kaikki mukavia tyyppejä.
Nyt kuitenkin yksi vanha ystäväni on moneen kertaan puhunut minulle miten miehiin ei vain voi luottaa ja kaikken luotettavimmalitakin vaikuttava tyyppi voi tehdä vaikka mitä selän takana. Ja että kaikki miehet pettävät kuitenkin ja tekevät kaikkea pervoa kun silmä välttää. Hänestä minä olen aivan liian sinisilmäinen ja naivi kun en epäile lainkaan miestäni mistään.
Toki aikuisena ihmisenä tajuan että on aina olemassa se mahdollisuus että jotain tapahtuu selkäni takana. Mutta miksi ihmessä myrkyttäisin mieleni epäilemällä kaikkea mahdollista kun se ei kuitenkaan auta mitään? Miksi ei saisi olla "lapsen uskossa" oman parisuhteensa suhteen jos kaikki kuitenkin aina tuntuu hyvältä? Vai onko vain typerää olla näin sinisilmäinen?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä jos luotat. Itse en pysty luottamaan. Porukoitten 30v avioliitto oli siinä kun selvisi, että isällä oli ollut toinen nainen tai parikin melkein koko ajan. Ja kukaan ei arvannut mitään.
Miehet joilla menekkiä niin ovat kyllä muidenkinnkanssa. Valitettava tosiasia. Jos ei muutenkaan ole ns. suosittu niin voipi pysyä uskollisenakin. Tää nyt perustuu ihan kaikkiin tuntemiini miehiin tai kenestä olen kuullut. Lisäksi huvikseni aina testan perheellisiä miehiä et lähtiskö ja kyllä aina lähtee. Hyväkin vaimo jää kakkoseksi kun joku ehdottaa jotain. MUTTA ymmärrän että tätä ei usko alle nelikymppiset jotka ei vielä tunne miehiä. En itsekään alle nelikymppisenä pahaa miehistä ajatellut. Nyt vaan nähnyt ja kuullut liikaa kun ikää tullut.
Vai tilaisuus tekee varkaan...? No, ei kyllä aina pidä paikkaansa. Enemmän sellainen reppana, joka ei ole niin kiinnostusta herättänyt, jos häntä lähestytään, niin saattaa lähteä mukaan, kun on jotain uutta ja hienoa. Itselleni se nyt ei ole niin tavatonta, että joku nainen osoittaa kiinnostusta. Hymyilyttää lähinnä.
Meillä myös pitkä liitto, 25 vuotta. Enkä epäile. Jos toinen pettää, niin sitten pettää, eipä siihen voi itse vaikuttaa. Vaikuttaa voi ainoastaan omiin tekemisiin. Sitten on myös se, että kun on tuntenut toisen lähes 30 vuotta, niin en jotenkin jaksa uskoa että toinen kykenisi pettämään siten, etteikö jokin epäilys heräisi. Kun tuntee toisen niin pohjamutia myöten (ja sama toisin päin), niin kyllä se suhteen ulkopuolinen aktiviteetti jossain väistämättä näkyisi. Eli tarkennan vielä että en epäile, kun ei ole syytä epäillä.
Huvittaa kun puhutaan miehistä vaikka naiset pettää enemmän.
No kyllähän hyvä persheenisä ja hyvä aviomieskin voi tykätä seksistä. Jos tilaisuus tarjoutuu niin aivan varmasti panee jotain pimua metsätiellä auton konepeltiä vasten, sitten tulee taas kotiin ja on hyvä isä ja mies. Miten nämä kaksi pois sulkevat toisensa.
Näinhän se on mennyt niin kauan kuin avioliitto on muodissa ollut. Esim Italiassa on kuulemma ihan julkinen salaisuus että miehillä on rakastajat kodin ulkopuolelle, vaimoa pidetään lasten äitinä, seksiä harrastetaan tyttöystävän.
Sellasia miehet vain ovat.
Vierailija kirjoitti:
Typerää on. Kyllä ne ovat juuri tollasia "mukavia perheenisiä" jotka panevat kodin ulkopuolella.
Kai sinulla ainakin on oma pankkitili ja olet valmis elämään ilman tätä miestäsi? Ei mikään kestä ikuisesti. Jollain tavalla te erkaannutte joskus, on se sitten ero tai kuolema. Parempi kun et nyt liikaa ainakaan ihannoi miestäsi, se ei kannata, ei se mikään pyhimys ole.
Minulla on taatusti oma pankkitili ja tienaankin enemmän kuin mieheni. Liitossamme olemme taloudellisesti toisistamme riippumattomia ja pärjäisimme molemmat omillamme.
Enkä minä ihannoi miestäni, on hänellä huonotkin puolensa. Mutta niitä hyviä on kyllä harvinaisen paljon.
Ap
Aika moni varattu nainen kävi, mun sängyssä kun olis nuori ja vireä. Ainakin puolet yhden illan suhteista oli varattujen kanssa. Enpä silloin ajatellut sitä pahana. Kiva nähdä kaupungilla niitä miehensä kanssa, kun välttelevät kontaktia.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän hyvä persheenisä ja hyvä aviomieskin voi tykätä seksistä. Jos tilaisuus tarjoutuu niin aivan varmasti panee jotain pimua metsätiellä auton konepeltiä vasten, sitten tulee taas kotiin ja on hyvä isä ja mies. Miten nämä kaksi pois sulkevat toisensa.
Näinhän se on mennyt niin kauan kuin avioliitto on muodissa ollut. Esim Italiassa on kuulemma ihan julkinen salaisuus että miehillä on rakastajat kodin ulkopuolelle, vaimoa pidetään lasten äitinä, seksiä harrastetaan tyttöystävän.
Sellasia miehet vain ovat.
Oletko koskaan kuullut moraalista? Huhujen mukaan jopa joillain miehillä on sellainen.
Jopa sisarvaimojen (tv-ohjelma) Kodykin panee vieraita muijia, vaikka hänellä on NELJÄ vaimoa ja helvetisti enemmän tenavia.. Että näin mukavia ne mukavat miehet ovat, kun vähän pintaa raaputtaa.
Luulis että toikin sika sais kassinsa tyhjennettyä kotona, miten edes aika riittää vieraissa käyntiin... Ain niin, eihän pano kestä kuin jotain 10min, varmaan käy aina niissä väleissä kun siirtyy talosta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olet.
Aina on hyvä pitää mielessä, että se on vain mies, joka ei ole edes kanssasi samaa verta. Periaatteessa se on sinulle vieras, vaikka tunnet sen päällisin puolin. Jos se kääntyy sinua vastaan, voi olla henki pois ellet ole valmiiksi tietoinen tästä faktasta.
On paljon kuolleita vaimoja hautausmailla, joiden miehellä vain napsahti, kymmenien vuosien tyynen elämän jälkeen. Ei siihen vaadita väkivaltaista liittoa, se voi tapahtua yllättäen kuin sormen napaus. Miehillä on sellaisia hormoneita suonissa, jotka ovat koituneet miljoonien kohtaloksi.
Kun toisen kanssa on käyty läpi keskenmenot, sairastumiset, läheisten kuolemat, työttömyydet, lasten ongelmat jne. niin kyllä sitä kuule aika hyvin jo tuntee sen toisen ja miten se asioihin reagoi ja miten elämäänsä elää.
Ap
Joku nainen antoi miehelleen rahaa auton ostoon tietämättä oikeaa hintaa tai kenen nimi rekisteriotteessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet, miehiin ei koskaan pidä luottaa noin paljon, minkään asian suhteen.
Minä en luota edes itseeni 100%sti, saati yhteenkään miespuoliseen olentoon. Miehet ovat maailman pahimpia petoja, olivat päältä päin miten normaaleja tahansa, siellä alla voi tikittää aikapommi. Haluatko tuntea itsesi tyhmäksi ja avuttomaksi, kun paska viimein osuu tuulettimeen?Ok, mitä apn nyt sitten pitää tehdä paitsi lakata luottamusta?
Tähän kysymykseen odotan itsekin vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellasia miehet vain ovat.Oletko koskaan kuullut moraalista? Huhujen mukaan jopa joillain miehillä on sellainen.
Ei ole, koita vain uskoa ettei sitten tule täytenä yllätyksenä.
Ystäväsi on riidankylväjä ja kateellinen onnestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olet.
Aina on hyvä pitää mielessä, että se on vain mies, joka ei ole edes kanssasi samaa verta. Periaatteessa se on sinulle vieras, vaikka tunnet sen päällisin puolin. Jos se kääntyy sinua vastaan, voi olla henki pois ellet ole valmiiksi tietoinen tästä faktasta.
On paljon kuolleita vaimoja hautausmailla, joiden miehellä vain napsahti, kymmenien vuosien tyynen elämän jälkeen. Ei siihen vaadita väkivaltaista liittoa, se voi tapahtua yllättäen kuin sormen napaus. Miehillä on sellaisia hormoneita suonissa, jotka ovat koituneet miljoonien kohtaloksi.
Kun toisen kanssa on käyty läpi keskenmenot, sairastumiset, läheisten kuolemat, työttömyydet, lasten ongelmat jne. niin kyllä sitä kuule aika hyvin jo tuntee sen toisen ja miten se asioihin reagoi ja miten elämäänsä elää.
Ap
Ei toista tunne vaikka olisi mitä käyty yhdessä läpi. Miehesi purkaa stressiään ihan muulla tavoin kuin sinä haluat uskoa, jos yhtään on tavallinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellasia miehet vain ovat.Oletko koskaan kuullut moraalista? Huhujen mukaan jopa joillain miehillä on sellainen.
REPS, LOL. Ei tosiaan ole kun on panemisesta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olet.
Ap
Ei toista tunne vaikka olisi mitä käyty yhdessä läpi. Miehesi purkaa stressiään ihan muulla tavoin kuin sinä haluat uskoa, jos yhtään on tavallinen mies.
Tietenkin toisen tuntee sitä paremmin mitä enemmän on koettu kaikelaista, hyvää ja pahqa, yhdessä. Koskaan toista ei tunne aivan pohjamutia myöten mutta se ei tarkoita etteikö voisi tuntea varsin hyvin. Ja mistä sinä tiedät (minua paremmin) miten mieheni purkaa stressiään?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
REPS, LOL. Ei tosiaan ole kun on panemisesta kyse.
Onneksi on olemassa myös naisia joiden näkemys miehistä ei ole noin naivin mustavalkoinen. Miehiä on ihan yhtä paljon erilaisia kuin naisiakin ja jos sitä ei tajua niin oma ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää on. Kyllä ne ovat juuri tollasia "mukavia perheenisiä" jotka panevat kodin ulkopuolella.
Kai sinulla ainakin on oma pankkitili ja olet valmis elämään ilman tätä miestäsi? Ei mikään kestä ikuisesti. Jollain tavalla te erkaannutte joskus, on se sitten ero tai kuolema. Parempi kun et nyt liikaa ainakaan ihannoi miestäsi, se ei kannata, ei se mikään pyhimys ole.Minulla on taatusti oma pankkitili ja tienaankin enemmän kuin mieheni. Liitossamme olemme taloudellisesti toisistamme riippumattomia ja pärjäisimme molemmat omillamme.
Enkä minä ihannoi miestäni, on hänellä huonotkin puolensa. Mutta niitä hyviä on kyllä harvinaisen paljon.
Ap
Se on hyvä. Pelkäsin jo että olisit joku pikkuvaimo joka on täysin miehensä armoilla. Mutta onneksi suomalainen nainen on itsenäinen, avioliitossakin. Toista on muissa maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinulla ainakin on oma pankkitili ja olet valmis elämään ilman tätä miestäsi? Ei mikään kestä ikuisesti. Jollain tavalla te erkaannutte joskus, on se sitten ero tai kuolema. Parempi kun et nyt liikaa ainakaan ihannoi miestäsi, se ei kannata, ei se mikään pyhimys ole.Minulla on taatusti oma pankkitili ja tienaankin enemmän kuin mieheni. Liitossamme olemme taloudellisesti toisistamme riippumattomia ja pärjäisimme molemmat omillamme.
Ap
Se on hyvä. Pelkäsin jo että olisit joku pikkuvaimo joka on täysin miehensä armoilla. Mutta onneksi suomalainen nainen on itsenäinen, avioliitossakin. Toista on muissa maissa.
Minusta meidän liitossamme on aina ollut parasta se että emme periaatteessa tarvitse toisiamme mihinkään. Viihtyisimme ja pärjäisimme molemmat ihan hyvin myös yksin. Mutta sen toisen kanssa on vain kaikki nämä vuodet ollut niin mukava olla että ei haluaisi olla ilman sitä toista. Jos en olisi tavannut miestäni (tai jotain hänen kaltaistaan), en todennäköisesti olisi koskaan edes pariutunut.
Ap
Kai sinulla ainakin on oma pankkitili ja olet valmis elämään ilman tätä miestäsi? Ei mikään kestä ikuisesti. Jollain tavalla te erkaannutte joskus, on se sitten ero tai kuolema. Parempi kun et nyt liikaa ainakaan ihannoi miestäsi, se ei kannata, ei se mikään pyhimys ole.