Kuka muitaa INFLUENSSAEPIDEMIAN 90-luvulta?? Helsingin Sanomissa oli kuusi sivua kuolinilmoituksia.
Näin joku tuolla kirjoitti. Mikä oli vuosi ja pitääkö edes paikkaansa?
Kommentit (13)
Olisiko -93? En muista tuota, kun olin itse lapsi, mutta keväällä uutisoitiin, että Ruotsin koronakuolleisuusluvut alkavat lähennellä vuoden 1993 pahan influenssavuoden lukuja. En sitten tiedä ovatko vielä ylittäneet ne.
Mutta kieltämättä olisi mielenkiintoista, jos koronaa verrattaisiin pahoihin, toteutuneisiin influenssoihin.
Toimittajat vaan mielummin tekevät juttuja maailmalopusta kuin ovat toiseen suuntaan kriittisiä.
Ruotsissa joulukuu 1993 oli pahin kuukausi viimeisen sadan vuoden ajalta. Tämän vuoden huhtikuu oli lähellä sitä, n. 10500 vs. 11000 kuollutta.
En muista tuota lainkaan ja olin silloin kolmekymppinen. Keskityin omaan elämääni, työhön ja seurusteluun. Niinköhän tänäkin vuonna kolmekymppiset?
Ei sitä rokotetta noin vain oteta. Ei riitä kaikille. Ensin ammattinsa puolesta tarvitsevat hoitajat poliisit palomiehet jne. Sitten riskiryhmäläiset.
Korona on keskushermostosairaus, eli paljon vakavampi juttu kuin influenssat.
Vierailija kirjoitti:
En muista tuota lainkaan ja olin silloin kolmekymppinen. Keskityin omaan elämääni, työhön ja seurusteluun. Niinköhän tänäkin vuonna kolmekymppiset?
Silloin se ei tappanut kolmekymppisiä. Korine vie kolmekymppisenkin, ja jos ei hautaan, niin tulevaisuuden vuosiksi.
Korona on tappanut lapsiakin ja on lisäksi keskushermostosairaus eikä mikään flunssan kaltainen ongelma. Tämä on ehkä ihmiskunnan vaarallisimpia sairauksia, kuin hiv pisaratartuntana.
Korona on erittäin paljon vaarallisempi kuin muut epidemiamme ihmiskunnan historiassa väkilukuun suhteutettuna.
Korona on historian tappavin tauti väkilukuun suhteutettuna.
Paskat mitään ollut sivukaupalla! Muistan tuon lama-ajan hyvin ja missään ei uutisoitu influenssan tavallista suuremmasta kuolevuudesta. Aloitus on tass trollitehtaan paskanjauhantaa!
Korona on pahempi kuin influenssa.
Vierailija kirjoitti:
Korona on historian tappavin tauti väkilukuun suhteutettuna.
Pistähän laskelmia pöytään tai lopeta hysterisointi.
Palstalla riehuu pakkomaskiporukkaa, rokotevastaista porukkaa ja kotivaraporukkaa. Ilmeisesti kaikkien pesäpaikka on Leningradissa. Viikon ruplatavoite pitää saada raavittua kasaan.
Minä otan kyllä rokotukset, kun ne tarjolle tulee.