Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni luulee näyttävänsä "ikäistään nuoremmalta" - miksi?

Vierailija
18.07.2013 |

Miksi lähes kaikki naiset ja nykyään jo miehetkin- ovat mielestään "nuoremman näköisiä" kuin omat samanikäiset ystävänsä?

Mielestäni kauneus ja nuoruus eivät ole synonyymejä, enkä siksi itse ole koskaan erityisesti tavoitellut nuorta ulkonäköä, vaikken vielä vanha olekaan. Eli joku 80vuotias, vireäsilmäinen ja älykäs ihminen voi mielestäni olla paljon kauniimpi, kuin joku teini. Mutta asiaan: 

Tämä "itseään nuoremman näköisenä pitämisen" voi lukea päivittäin mm. näistä viestiketjuista täällä. Moni on sitä mieltä itsestään myös ihan ääneenkin ja se on kyllä tosi noloa, kun yleensä ihminen on vain itse sitä mieltä; muiden mielestä samainen tyyppi näyttää aivan ikäiseltään tai jopa vanhemmalta - mutta kukaanhan ei kehtaa sitä harhaista ihmistä lähteä oikomaankaan. Nyt monet sanovat tähän, että "mua on kyllä aina luultu nuoremmaksi ja blaablaa blaa...". Siihen tiedoksenne, että juu, meille jokaiselle on joskus joku sanonut noin, mutta ihan kaikkea ei pidä ihmisen uskoa. Itsekin aina joskus kehaisen esim. jonkun naapurustossa asuvan, itseäni (jonkinverran tai paljon) vanhemman näyttävän "10v nuoremmalta" - vaikka tosiasiassa haluan vaan piristää, eihän se vanha naama nyt mistään suunnasta enää nuorelta näytä. Nykyään siis lähes jokainen yli 35-vuotias pitää itseään nuoremman näköisenä, kuin toiset samanikäiset ovat. Eikö ole vitsikästä, että oikeastaan kaikilla on tuo sama ajatus? 

Kysynkin: moniko teistä näyttää mielestään "ikäistään nuoremmalta" ja mitä ajattelette siitä tiedosta, että muiden silmissä näin ei kuitenkaan ( lähes 100% varmuudella ) ole? Eli näytät muiden silmissä ikäiseltäsi tai vanhemmalta, vaikket sitä haluaisikaan uskoa. 

Kommentit (118)

Vierailija
102/118 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän vaan pari ihmistä jotka oikeasti näyttää (ja tietää sen itsekkin) ikäistään reilusti nuoremmilta. Molempia yhdistää lyhyys, nuorekkaat vaatteet ja pienipiirteiset kasvot (pieni nenä, leuka jne), eikä se suinkaan aina mairittele niitä että luullaan nuoremmaksi. Monet kuvailee kyllä myös itseä nuoremman näköiseksi, mutta todellisuudessa näyttää ihan ikäiseltään. Mutta kyllähän niitäkin tietty on, jotka oikeasti näyttää nuoremmilta. Usein nekin alkaa kuitenkin viimeistään 40v:sta eteenpäin vanheta ikäisensä näköisiksi. Mun äitini on kuulemma myös näyttänyt nuorelta aikoinaan, kerran löysin kuvan siitä ja kiusasin että on 15-vuotiaana polttanu tupakkaa, olikin siinä jo 26-vuotias! Mutta meikittömyys, hyvä iho, ja tietynlainen hiusmalli, siinä teki paljon. Nykyään näyttää mielestäni 50-vuotiaalta, vaikka on jo 60v, mutta se voi kyllä olla puolueellinen melipide :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvaan sen - harmikseni- siitä että kun ainoa henkilötodistukseni vanhentui enkä ollut vielä saanut uutta, alkossa jouduin sen väliajan kiltisti jättämään ostokseni kassalle vaikka ikää on 36 vuotta.

Vierailija
104/118 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus AP. Olen miettinyt tätä myös useasti, sillä minulla on usietakin kavereita joita aina "luullaan" baarissa nuoremmaksi kuin ovat. Ensinnäkin kannattaa aina miettiä, että onko sinua luultu nuoremmaksi ENNEN vai JÄLKEEN sen kun olet avannut suusi. Jos jälkeen, niin en kyllä ikinä ottaisi kehuna sitä, että minua luullaan parikymppiseksi ollessani vaikka kolmekymppinen. Kyllä noiden kahden ikäeron huomaa jutuista jos on oikeasti fiksu ja normaali kolmekymppinen. 

Sitten jos ilman keskustelua joku tulee heittämään ikä arvioita, niin pitää ottaa aina paljon muuttuvia seikoja huomioon. Missä on? Baarissa nyt ei muutenkaan näe mitään, siellä kaikki heittää arviot varmalla 10 vuotta alemmaksi, ettei vahingossakaan sano liikaa. 

Ja se mikä tuntuu unohtuvan kaikilta näiltä "minua aina luullaan nuoremmaksi" tyypeiltä on se, että se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että näyttäisi välttämättä kauniilta/hyvältä. Onko käynyt mielessä, että jokaiselle ihmselle halutaan sanoa jotain kohteliasta. Jospa näissä tapauksissa ei voida sanoa "näytätpä hyvältä", "oletpa kaunis" niin keksitään joku muu kiva kohteliaisuus ulkonäöstä. Ja vaikka ehnkilö ihan aidosti ja oikeastikin näyttäisi ikäistään nuoremmalta, niin se ei todellakaan tarkoita sitä, etteikö joku saman ikäinen joka näyttää ihan oman ikäiseltään olisi heittämällä paremman näköinen. Sillä usein se voi olla niinkin, että se ihan oman ikäisensä näköinen on vaan hemmetin paljon paremman näköinen.

Vierailija
105/118 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joku kasvojenpiirre juttu. Mulla ei ole juurikaan ryppyjä ikäisekseni, eikä selluliittiä ja olen hoikka ja hyväkuntoinen. Mutta ei minua koskaan ikäistäni nuoremmaksi luulla. Minulla on terävät kasvonpiirteet, se vanhentaa. Siskoni taas on pyöreämpi kasvoistaan ja hänellä on pieni nenä, pienet silmät jne. häntä luullaan usein nuoremmaksi. 

Vierailija
106/118 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paksu rasvainen iho joka ei rypisty, sekä sairaus jonka takia elimistössä on enemmän estrogeenia. Minua on aina luultu paljon ikäistäni nuoremmaksi, ihmiset hämmästyvät kun kuulevat ikäni. Haittaakin siitä on ollut, kun etsin ikäistäni miestä niin perässäni roikkui 10 vuotta nuorempia.

Vierailija
107/118 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hassu juttu, että olen näyttänyt noin 18-vuotiaasta 38-vuotiaaksi aika samalta. Pääsin jo 15-vuotiaana ongelmitta minkä tahansa ikärajan yökerhoihin, koska suoraan sanoen näytin yli kolmikymppiseltä. Pidin itseäni toki rumana ja minua kiusattiin, pojat hyljeksivät jne. Vasta kolmenkympin jälkeen huomasin, että ei hitto, minä näytän vieläkin ihan samalta kuin niissä nuoruuden valokuvissa, kun taas ympäriltä ne jotka nuorena oli kauniita, ovat alkaneet näkyvästi ikääntyä. 

Näytän nuorelta luultavasti siksi että olen lyhyt, hyvin siro (pituus 161, paino 47 kg), sirot kasvonpiirteet, isot pyöret silmät, rasvaisen ihon takia ei ryppyjä vielä. 

Vierailija
108/118 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko häpeäkseni myöntää, että joskus kehun naisia nuoren näköisiksi tms. Jos haluan saada ne tykkäämään itsestäni tai haluan, että toiselle tulee hyvä mieli. E kuitenkaan yleensä tarkoita sitä, että se nainen olisi oikeasti teinitytön näköinen tms., yleensä ihmiset kyllä näyttää ihan ikäiseltään. Se on vaan sellasta small talkia, vähän niinkuin jenkkityylistä. kun lukee tätä palstaa niin tulee mieleen että meitä taitaa olla muitakin.. En vaan mitenkään jaksa uskoa, että KAIKKI av-palstalla olisi jotain ampiaisvyötäröisiä tytöntylleröitä, nelikymppisinäkin rypyttömiä, kun Prismassa tms. marketissa missä mammat yleensä asioi, on väki kovin rupsahtanutta ja repsahtanutta..

m33

Vierailija
109/118 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, joten ehkä joku jo kirjoitti tämän... Totuushan on se, ettei itse huomaa omaa vanhenemistaan, joten ikätoverit näyttävät usein itseä vanhemmilta. Samoin ennen vanhalta näyttäneet ihmiset alkavatkin näyttää keski-ikäisiltä ja itse on ikuisesti nuori :)

Vierailija
110/118 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pitkään erästä työkaveriani 50-vuotiaaksi. Tajusin erehtyneeni, kun hän kertoi, että hänen poikansa on yli 40-vuotias.

Vierailija
111/118 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä varmaankin näytän ikäiseltäni (39) tai jopa vanhemmalta. On silmäkulmien rypyt, naamassa kurttuja ja ties sun mitä. Kroppani on kuitenkin aika kuosissa, mitä nyt mahaa on jonkin verran, mutta ei se näy kuin alastomana. Yläkoululaiset kyselevät multa usein, miten mulla voi olla 10-vuotias lapsi, kun olen itsekin niin nuori :D Ne joko osaavat olla kohteliaita, tai sitten pienehkö kokoni oikeasti hämää niitä. 

Vierailija
112/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadulla kävelevien ihmisten ikää et tiedä. Siksi on mahdotonta sanoa satunnaisista ihmisistä ovatko he ikäisensä näköisiä vai eivät. Telkkarissa arvioin usein ihmisten iät yläkanttiin. Esim. tiistaina tulleessa Neljät häät -uusinnassa oli 45-vuotias nainen, joka uusi vihkivalansa. Olisin sanonut häntä vähintään 55-vuotiaaksi ulkonäön perusteella. Törmään jatkuvasti siihen, että luulen telkkarissa olevia ikäistään vanhemmaksi. Irl en ole huomannut samaa. T. 36 v.  jolta ei olutta ostaessa koskaan kysytä papereita

Vierailija
113/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin 23-vuotiaana bussissa olenko ostamassa lastenlippua (takoitettu alle 12-vuotiaille). 27-vuotiaana ovellani kävi pari mormonia, kysyivät ensitöikseen onko äiti tai isä kotona, heh. Nykyäänkin kommentoidaan että nuorena olet lapset tehnyt (olin heidät saadessani 29- ja 32-vuotias). Viimeksi pari viikkoa sitten pienessä lähikaupassa, jossa asioin pari kertaa viikossa, naamatuttu myyjä kysyi paperit ostaessani yhden siiderin kauppaostosten kanssa. Ja lapset oli mukana. Olen 36v.

Olen toki omasta mielestänikin nuoren näköinen, periytyy kai suvussa. Äitiäni on luultu siskokseni kun olin parikymppinen. Olen tosi lyhyt, 155cm, hoikka ja ryppyjä ei taida kovasti olla. Iho on kai pysynyt hyvänä kun en pakkeloi enkä paahda itseäni auringossa. Muuten ei ole ollut mitenkään hyvät elintavat, mm. tupakoin yli 10vuotta ja muitakin paheita on tullut harrastettua.

Vierailija
114/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli päivän paras :D "Prismassa tms. marketissa missä mammat yleensä asioi, on väki kovin rupsahtanutta ja repsahtanutta.."

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 23:37"]

Pakko häpeäkseni myöntää, että joskus kehun naisia nuoren näköisiksi tms. Jos haluan saada ne tykkäämään itsestäni tai haluan, että toiselle tulee hyvä mieli. E kuitenkaan yleensä tarkoita sitä, että se nainen olisi oikeasti teinitytön näköinen tms., yleensä ihmiset kyllä näyttää ihan ikäiseltään. Se on vaan sellasta small talkia, vähän niinkuin jenkkityylistä. kun lukee tätä palstaa niin tulee mieleen että meitä taitaa olla muitakin.. En vaan mitenkään jaksa uskoa, että KAIKKI av-palstalla olisi jotain ampiaisvyötäröisiä tytöntylleröitä, nelikymppisinäkin rypyttömiä, kun Prismassa tms. marketissa missä mammat yleensä asioi, on väki kovin rupsahtanutta ja repsahtanutta..

m33

[/quote]

Vierailija
115/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 23:37"]

m33

[/quote]

Vinkki sinulle: Kaikki naiset eivät ilahdu nuorekkuuden ylistyksestä. Minua ärsyttää nuoruuden ihannointi ja kuvitelma, että hakisin mahdollisimman nuorekasta lookia. Arvostan miestä, joka ei juokse nuoruuden perässä. Arvostin jo nuorena, ja edelleen keski-ikäisenä. 

Vierailija
116/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytin juuri tyttärelleni minusta otettua kuvaa liki 25 vuoden takaa ja hän totesi, etten ole muuttunut yhtään.

No kuitenkin mua luultiin kolmekumppisenä useinkin parikymppiseksi. Hassujakin tilanteita tuli usein vastaan tämän vuoksi. Uudessä työpaikassa kerroin, että mulla on 3 lasta. Törmäsin vähän sen jälkeen työkaveriin kaupungillä. Hän hölmistyneenä, et ai sulla on oikeesti 3 lasta.

Nyt olen 40v ja olen edelleen n. 10v nuoremman näköinen. Se nyt vain on geeneissä. 90v mummoani luultiin 7-kymppiseksi. Hiukset värjätty, hyvin istuva housupuku, hyvä kunto ja ryhti. Vähän ryppyjä, vai muutama isompi juonne ja aavistus ryppyjä silmien ympärillä.

Eli geeneistä se on kiinni. Ja kiitän niistä. Itselläni ei ole juonteita suun ympärillä, silmien ympärillä näkyy muutama hento uurre jos oikein liki katsoo. Samoin geeniperimään ei kuulu selluliitti :D Omenavartalo ja tikkujalat kylläkin :/ Mut niiden kanssa selviää :D

Toiset ihmiset nyt vain sattuu olemaan nuoremman näköisiä kuin toiset ja se on fakta. AP:n kirjoitus on mun mielestä todella outo.

Vierailija
117/118 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska minua jatkuvasti, eri tilanteissa luullaan n. 10 vuotta nuoremmaksi kuin olen. Täytän pian 37. Ei mua haittaa ikääntyminen enkä yritä mitenkään vaikuttaa nuorekkaalta. Aivan sama mitä muut iästäni ajattelevat...

Vierailija
118/118 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 11:07"]

En jaksa minäkään koko ketjua, mutta huvittaa, kun alle nelikymppiset kehuskelee näyttävänsä nuorilta, kun ei ole kasvoissa ryppyjä?

Ei niitä silloin vielä yleensä olekaan, rypyt kuuluu kyllä lähemmäs kuuskymppiselle.

[/quote]

Jaa, no kyllä suurimmalla osalla ikäisistäni on silmänymärys- ja ilmeryppyjä. Ei tietenkään niin, että koko iho olisi ryppyinen. Kyllä monella silmän ympärille tulee juonteita jo alle kolmikymppisenä. Ihotyyppi ja elintavat vaikuttavat.

Terv. 112 (33-vuotias)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän