Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni luulee näyttävänsä "ikäistään nuoremmalta" - miksi?

Vierailija
18.07.2013 |

Miksi lähes kaikki naiset ja nykyään jo miehetkin- ovat mielestään "nuoremman näköisiä" kuin omat samanikäiset ystävänsä?

Mielestäni kauneus ja nuoruus eivät ole synonyymejä, enkä siksi itse ole koskaan erityisesti tavoitellut nuorta ulkonäköä, vaikken vielä vanha olekaan. Eli joku 80vuotias, vireäsilmäinen ja älykäs ihminen voi mielestäni olla paljon kauniimpi, kuin joku teini. Mutta asiaan: 

Tämä "itseään nuoremman näköisenä pitämisen" voi lukea päivittäin mm. näistä viestiketjuista täällä. Moni on sitä mieltä itsestään myös ihan ääneenkin ja se on kyllä tosi noloa, kun yleensä ihminen on vain itse sitä mieltä; muiden mielestä samainen tyyppi näyttää aivan ikäiseltään tai jopa vanhemmalta - mutta kukaanhan ei kehtaa sitä harhaista ihmistä lähteä oikomaankaan. Nyt monet sanovat tähän, että "mua on kyllä aina luultu nuoremmaksi ja blaablaa blaa...". Siihen tiedoksenne, että juu, meille jokaiselle on joskus joku sanonut noin, mutta ihan kaikkea ei pidä ihmisen uskoa. Itsekin aina joskus kehaisen esim. jonkun naapurustossa asuvan, itseäni (jonkinverran tai paljon) vanhemman näyttävän "10v nuoremmalta" - vaikka tosiasiassa haluan vaan piristää, eihän se vanha naama nyt mistään suunnasta enää nuorelta näytä. Nykyään siis lähes jokainen yli 35-vuotias pitää itseään nuoremman näköisenä, kuin toiset samanikäiset ovat. Eikö ole vitsikästä, että oikeastaan kaikilla on tuo sama ajatus? 

Kysynkin: moniko teistä näyttää mielestään "ikäistään nuoremmalta" ja mitä ajattelette siitä tiedosta, että muiden silmissä näin ei kuitenkaan ( lähes 100% varmuudella ) ole? Eli näytät muiden silmissä ikäiseltäsi tai vanhemmalta, vaikket sitä haluaisikaan uskoa. 

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, mitä piirteitä kukin stereotyyppisesti yhdistää nuoruuteen. Joku voi luulla toista nuoreksi, jos tällä on vaikka finnejä. Toinen taas yhdistää vaikka vaaleat/tummat/lyhyet/pitkät hiukset nuoruuteen, kolmas luulee nopealla vilkaisulla näkevänsä teinin jos naisella on vaaleanpunainen toppi päällä. Esimerkiksi kassalla työskentelevä joutuu liukuhihnamaisesti parin sekunnin katseen jälkeen arvioimaan kysyykö paperit vai ei, ja aina taustalla on hänen omat stereotypiansa nuoruudesta.

Itseltäni kysytään lähes poikkeuksetta paperit kassalla jos ostan alkoholia, baariin en helposti selittelyittä pääse jos ei ole papereita mukana. Silti miellän itseni omanikäiseni eli yli kolmekymppisen näköiseksi.

Ja faktahan on se, että otan paaaljon suurempana kohteliaisuutena sen että minua kehutaan kauniiksi, kuin sen että minua sanotaan nuoren näköiseksi. En niputa nuoruutta ja kauneutta ilman muuta yhteen.

Vierailija
2/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule vaan tiedän näyttäväni ikäistäni nuoremmalta. Olen 30v ja minulta kysytään aina henkkarit kun ostan siideriä. Tai jos sanon, että minulla on kaksi lasta, ihmisiltä yleensä loksahtaa melkein suu auki. Näytän noin 20v tai jopa alle. Voin vakuuttaa ettei se ole kivaa. En haluaisi näyttää nuorelta vaan ikäiseltäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysytään aina henkkarit jos ostan olutta tai tupakkaa.

Mulla on vähän ylipainoa, kaikki läski mahassa. En muista kuinka monta kertaa mua on onniteltu tulevasta vauvasta. Siis että voisin olla raskaana? Täytän ensi vuonna 50 v.

En kuvittele olevani nuoren näköinen - muut niin kuvittelevat.

Vierailija
4/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 22:23"]

Mulla on hassu juttu, että olen näyttänyt noin 18-vuotiaasta 38-vuotiaaksi aika samalta. Pääsin jo 15-vuotiaana ongelmitta minkä tahansa ikärajan yökerhoihin, koska suoraan sanoen näytin yli kolmikymppiseltä. Pidin itseäni toki rumana ja minua kiusattiin, pojat hyljeksivät jne. Vasta kolmenkympin jälkeen huomasin, että ei hitto, minä näytän vieläkin ihan samalta kuin niissä nuoruuden valokuvissa, kun taas ympäriltä ne jotka nuorena oli kauniita, ovat alkaneet näkyvästi ikääntyä. 

Näytän nuorelta luultavasti siksi että olen lyhyt, hyvin siro (pituus 161, paino 47 kg), sirot kasvonpiirteet, isot pyöret silmät, rasvaisen ihon takia ei ryppyjä vielä. 

[/quote]

Sori, kun rikon pilvilinnasi, mutta tuo ei nyt vaan ole mahdollista fysiologisesti, että näyttäisit 38-vuotiaana samalta kuin kaksikymmentä vuotta sitten, vaikka kuinka nuorekkaalta ja ikäistäsi nuoremmalta näyttäisitkin.

Vierailija
5/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se selkeä totuus, että toiset näyttää samanikäisenä nuoremmilta ja toiset vanhemmilta, katsokaan esim. julkkiksia. Se ei kuitenkaan ole se ainoa asia kuten tällä palstalla usein luullaan vaan siihen vaikuttaa myös muu kuin minkä kuvasta näkee!

ESIM;

-vaatetus

-ihon kunto ja naaman roikkuminen/roikkumattomuus

-ääni ja sen käyttö

-liikkuminen

-ajatusmaailma

-terveys

-persoonallisuus (flegmaattinen - ekstrovertti)

-tulevaisuudenusko ja viriiliys

Pelkkä kuva ei sano mitään vaan KOKONAISUUS.

Minua luultiin murrosiässä usein vanhemmaksi kuin olen ja aikuisena on usein luultu nuoremmaksi eikä kyseessä ole ollut aina miehet vaan usein kaikenikäiset naiset, joilla ei ole ollut mitään tarvetta mielistellä. Ulkonäöllisesti syynä on varmaan ihoni rypyttömyys ja se ettei paikat roiku. Kuitenkin tuo on vain osa siitä eli muu olemus luo tuon nuoremman vaikutelman. Samoin oli äidilläni.

Asiat eivät ole aina niin yksikertaisia vaan monet seikat vaikuttavat.

Vierailija
6/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule näyttäväni ikäistäni nuoremmalta, vaan se tulee ilmi jo alkossa asioidessa. Sekä joskus kun ostan tupakkaa. Ottaa takana jonottavien puolesta päähän, kun mua aletaan kortittamaan. Kai se pitäisi sitten olla tyytyväinen, kun on niin babyface. 

Juhani, 33

Vierailija
7/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 23:37"]

Pakko häpeäkseni myöntää, että joskus kehun naisia nuoren näköisiksi tms. Jos haluan saada ne tykkäämään itsestäni tai haluan, että toiselle tulee hyvä mieli. E kuitenkaan yleensä tarkoita sitä, että se nainen olisi oikeasti teinitytön näköinen tms., yleensä ihmiset kyllä näyttää ihan ikäiseltään. Se on vaan sellasta small talkia, vähän niinkuin jenkkityylistä. kun lukee tätä palstaa niin tulee mieleen että meitä taitaa olla muitakin.. En vaan mitenkään jaksa uskoa, että KAIKKI av-palstalla olisi jotain ampiaisvyötäröisiä tytöntylleröitä, nelikymppisinäkin rypyttömiä, kun Prismassa tms. marketissa missä mammat yleensä asioi, on väki kovin rupsahtanutta ja repsahtanutta..

m33

[/quote]

Ha hah, vai m33. Oli kyllä niin aaveemammamainen katkera kirjoitus taas, että paistaa läpi :)

Taas se sama tyyppi, joka haluaa vain koko ajan pahaa mieltä toisille ja vääntää joka asiasta jotain ilkeää sanottavaa.

Minusta on taas ihana, jos suomalaisilla naisilla on niin hyvä itsetunto, että ajattelevat olevansa nuoren näköisiä. Sellainen nainen on paljon onnellisempi, kuin katkera ämmä, joka kyttää, että nuo nyt ei ainakaan ole nuoren näköisiä.

Kauneus on katsojan silmässä ja jos itse pitää itseään kauniina, niin se on kyllä hieno piirre. Naisen pitäisi olla ylpeä itsestään, eikä vain koko ajan surra ja märehtiä vanhenemistaan.

Vierailija
8/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävältäni kysytään henkkarit joka paikassa. Ikää hänellä 34.

Eikä ole rypyn ryppyä. Eikä myöskään kunnon "pukinparka" hämää.

Vierailija
9/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri kertoi täyttävänsä pyöreitä. Luulin että täyttää 30, täytti 40. Itse olen 35.

Vierailija
10/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 20:46"]

Suurin osa ihmisistä on kohteliaita ja arvaa iän aina reilusti alakanttiin. Jos siis joku sanoo, että olet kolmekymppinen, niin luultavimmin näytät vähintään kolmevitoselta. Näin mä itsekin teen eli otan vähintään sen viisi vuotta alakanttiin arvelemastani iästä. Multa ei siis totuutta kuule kukaan.

[/quote]

Juu ja sinultahan kaikki tulevat kyselemään ikäänsä, että voit arvuutella alakanttiin :)

Miten minun ei ole ikinä tarvinnut 50 ikävuoden aikana arvailla kenenkään ikää. Millaisissa tilanteissa teidän pitää niin jatkuvasti sanoa kaikille, että olet sen ja tämän ikäinen. Minulle ei ole tullut ikinä sellaista tilannetta vastaan.

Mutta muistan kiusallisena asiana sen, että minulta kysyttiin papereita todella pitkään. Olen kasvoiltani pyöreä, vaikka olen hoikka. Se hämäsi ihmisiä ja oli kyllä tosi ikävää, kun meni ravintolaankin ja näytti henkkarit, ei päässyt 30v sisälle 18v paikkoihin, kun poke väitti, että niiden täytyy olla isosiskon paperit. Lensin ulos kuin leppäkeihäs.

Nykyään on pyöreys häipynyt ja näytän kyllä viiskymppiseltä.

Mutta että teidän pitää arvuutella usein toisten ikää :)

Vierailija
11/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa silta etta palsta on taynna ihannenaisia! Alaikaisena on kiva jos luullaan vanhemmaksi, etta saa alkoholia ja paasee sisaan ikarajallisiin paikkoihin. Vanhempana on mairittelevaa jos luullaan nuoremmaksi. Ja hups, taallahan on melkein kaikki sellaisia joita luultiin nuorena vanhemmiksi ja nyt vanhempana nuoremmaksi! Ei tainnut olla yhtaan sellaista joka sanoisi etta 18-vuotiaana luultiin 12-vuotiaaksi....

Mulla on ulkosuomalaisena vahan saman tyylinen kokemus siita kuinka monet ulkosuomalaiset sanovat puhuvansa asuinmaansa kielta niin hyvin ettei kukaan luule heita ulkomaalaiseksi, ja kuinka heille aina sanotaan etta kuulostavat ihan natiiveilta. En ole 30 vuoden aikana tavannut livena yhtaan suomalaista jonka puheesta ei kuuluisi vieras aksentti!! (mika ei sinansa ole mun mielesta mikaan huono juttu, sanavarasto, sujuvuus yms ovat tarkeita, puhuvathan natiivitkin omia murteitaan, miksei sitten suomalaisen puheesta kuuluisi hanen taustansa?). Kai se ponkittaa itsetuntoa sitten, ja useimmiten jos sanoo ulkomaalaiselle etta 'puhut niin sujuvaa englantia, en olisi kuvitellut etta olet ulkomaalainen' se on vaan tyhja kohteliaisuus. Harvempi sanoisi etta onpa sulla vahva aksentti, viela 20 vuoden jalkeen. Sama ian kanssa, nuo jotka jatkuvasti heruttavat ihmisilta mielipidetta siita nayttavatko nuorelta tai vanhalta, totta kai useimmiten heille vastataan se minka haluaa kuulla.

Vierailija
12/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse näytin ennen lapsia paljon ikäistäni nuoremmalta, ilman henkkareita ei uskaltanut mihinkään & kerran eräs ventovieras nainen alkoi jankata "ettet sä takuulla ole vielä edes 20!"  ( olin 27 silloin)

mutta nyt, vähän päälle kolmekymppisenä kahden lapsen äitinä enää missään ei enää kysytä papereita.. nyyh :D

Vierailija
13/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut toivoakaan saada mistää alkoholia alaikäisenä eikä päästä baariin ennen kuin olin 18, lastenlippua taidettiin vikan kerran tajta kun olin 20 ja seuraavana vuonna häissä miehen yläasteikäiset serkut luulivat minua 13-vuotiaaksi.

Mua ei olla koskaan luultu vanhemmaksi. Asun tällä hetkellä Ruotsissa ja täällä on käsittääkseni ohjeena että paperit pitää Systembolagetissa tarkistaa kaikilta jotka näyttävät siltä että voisivat olla alle 25. 2/3 kerroista siellä käydessäni minulta kysytään paperit, yliopistolla minua luullaan usein perusopiskelijaksi tai vastavalmistuneeksi. Ikää on 35.

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 11:24"]

Kuulostaa silta etta palsta on taynna ihannenaisia! Alaikaisena on kiva jos luullaan vanhemmaksi, etta saa alkoholia ja paasee sisaan ikarajallisiin paikkoihin. Vanhempana on mairittelevaa jos luullaan nuoremmaksi. Ja hups, taallahan on melkein kaikki sellaisia joita luultiin nuorena vanhemmiksi ja nyt vanhempana nuoremmaksi! Ei tainnut olla yhtaan sellaista joka sanoisi etta 18-vuotiaana luultiin 12-vuotiaaksi....

Mulla on ulkosuomalaisena vahan saman tyylinen kokemus siita kuinka monet ulkosuomalaiset sanovat puhuvansa asuinmaansa kielta niin hyvin ettei kukaan luule heita ulkomaalaiseksi, ja kuinka heille aina sanotaan etta kuulostavat ihan natiiveilta. En ole 30 vuoden aikana tavannut livena yhtaan suomalaista jonka puheesta ei kuuluisi vieras aksentti!! (mika ei sinansa ole mun mielesta mikaan huono juttu, sanavarasto, sujuvuus yms ovat tarkeita, puhuvathan natiivitkin omia murteitaan, miksei sitten suomalaisen puheesta kuuluisi hanen taustansa?). Kai se ponkittaa itsetuntoa sitten, ja useimmiten jos sanoo ulkomaalaiselle etta 'puhut niin sujuvaa englantia, en olisi kuvitellut etta olet ulkomaalainen' se on vaan tyhja kohteliaisuus. Harvempi sanoisi etta onpa sulla vahva aksentti, viela 20 vuoden jalkeen. Sama ian kanssa, nuo jotka jatkuvasti heruttavat ihmisilta mielipidetta siita nayttavatko nuorelta tai vanhalta, totta kai useimmiten heille vastataan se minka haluaa kuulla.

[/quote]

Vierailija
14/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti näytän nuoremmalta kuin olen. Ei ne portsarit ja alkon/kaupan kassat huvikseen jaksa joka kerta kehumismielessä papereita kysellä. hemmetin rasittavaa! Olen 33 ja mulla on edelleen lapsekkaat kasvot :( Pyöreät posket, hymykuopat, pisamia ja sellaiset pyöreät "vauvan silmät". Naamani näyttää aina siltä kuin olisin suht iloinen ja hymyilevä, vaikka tilanne olisi oikeasti ihan toinen. Jotkut naururypyt tekevät sen vaikutelman hymykuoppien kanssa, jotka tosiaan tulevat vaikka ei juuri edes hymyilisi. Luulisin sen aiheuttavan naaman lapsekkaat piirteet.

Kasvoja kehutaan jatkuvasti kauniiksi ja söpöiksi, sama virsi jatkunut jo teini-iästä. Varmaan niin onkin, mutta ehkä tässä kohtaa elämää jo toivoisi ettei enää söpö olisi se termi mitä käytetään... Ylipainoa ei ole ja olen suht sporttisen näköinen. Ehkä se lisää vielä vaikutelmaa nuoremmasta iästä mitä todellisuus on. Pukeudun ihan ikäisteni mukaan niin kuin muutkin, en koskaan mihinkään teinimerkkeihin tai malleihin.

Piinaavaa on se, että en voi ajatellakaan meneväni alkoon tai kauppaan ilman papereita. Ihan sama vaikka olisi lapset mukana ja viikon ruokaostokset siinä hihnalla. Kun yksi saunasiideri ennättää kassaneidille asti, alkaa se papereiden kysyly. Paras oli kun ostin sellaista alkoholitonta siideriä, missä oli 0,5% alkoholia ja siitäkin kysyttiin paperit :D. Mies ei saa ostettua mitään myöskään jos olen mukana ja mulla ei ole antaa papereita näytille. pelkäävät vissiin että trokaa eteenpäin minulle niitä juomia :)

Odotan, että tilanne muuttuisi. Pakkohan sentytöttelyn ja teiniksi luulemisen  on jossain kohtaa loppua. En koe nuorekkaassa naamassa mitään erityisen tavoiteltavaa. Naamalle ei oikein voi mitään ja kyllähän ne rypyt jossain kohtaa kaikille iskee. Ennemmin huolehdin itsestäni muuten, pukeutumalla kivasti ja ajanmukaisesti, ja pitämällä kropasta, ihosta ja hiuksista huolta. 20v. voi olla jo tosi tätimäinen jos pukeutuu tanttakaapuihin ja hiusmalli on epäedullinen kasvoille.

Vierailija
15/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 62 v., ja joudun koko ajan näyttämään ajokorttiani ihmisille, jotka eivät suostu uskomaan mua näin vanhaksi. Oma äitinikin kysyi joku vuosi sitten, että värjäänkö tukkaani - mitä en todellakaan tee. Eli omalta osaltani mulla siis on hyvin konkreettista näyttöä nuorelta näyttämisestä...Kukaan mua tuntematon ei myöskään ota uskoakseen, kun sanon että jään ensi vuona vanhuuseläkeelle. Perinnöllistä varmaan, faijaa luultin mutsin pojaksi moneen otteesseen...

Vierailija
16/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nyt pilata teidän ikinuorien ilo mutta ainakin bussissa, junassa, marketeissa ja kadulla näkyy raahustavan melkoisen räjähtäneen ja vanhan näköisiä naisia. = ) Ympäri Suomen. Kyllä ne oikeasti nuoret naiset näyttävät nuorille mutta sitten ne loput kolmenkympin paremmalla puolella olevat näyttävät ihan ikäisiltään. Ikäisiltään mutta joku vähän huolitellummalta kuin toinen, siinä se ero vain on. Toisella on pikkusen paremmat vaatteet ja siistimmät hiukset.

Vierailija
17/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sitä samaa naamaa katselee peilistä päivittäin vuosikymmenet, niin eihän sitä muutosta huomaa niin helposti. Verkkokalvoille on palanut se nuoruuden kuva :) 

Paras todiste on passkuva: ota 10 vuoden takainen ja vertaa tänään otettuun. Syön hatullisen, jos joku väittää näyttävänsä ihan samalta.

Mä näytän ihan ikäiseltäni (52) enkä häpeä sitä. Monet 30+ -ikäiset näyttää paljon vanhemmalta, etenkin jos on ylipainoa.

Vierailija
18/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 11:24"]

[/quote]

Kyllä minua 18v luultiin ihan lapseksi vielä. Ei todellakaan kukaan uskonut, että olin jo täysi-ikäinen, ennen kuin näytin ajokortin.

Mistä sinä sait käsityksen, että se on jotain ihannenaiseutta.

Kuulostat hiukan katkeralta natiivikielinesikin ulkosuomalainen.

Vierailija
19/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, nyt ymmärrän! Olen loukannut vaatekaupassa n. 45v naisten nuoruus imagoa. Välillä jos näen alennuksessa kivan näköisen paidan joka sopisi äidilleni saatan kysyä äitini ikäiseltä,kokoiselta ja tyyliseltä naiselta "anteeksi, olet äitini tyylinen ja samankokoinen, käyttäisitko tällaista?" Kerrottakoon että äitini on pyöreä.

Vierailija
20/118 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 11:41"]

Aivan varmasti näytän nuoremmalta kuin olen. Ei ne portsarit ja alkon/kaupan kassat huvikseen jaksa joka kerta kehumismielessä papereita kysellä. hemmetin rasittavaa! Olen 33 ja mulla on edelleen lapsekkaat kasvot :( Pyöreät posket, hymykuopat, pisamia ja sellaiset pyöreät "vauvan silmät". Naamani näyttää aina siltä kuin olisin suht iloinen ja hymyilevä, vaikka tilanne olisi oikeasti ihan toinen. Jotkut naururypyt tekevät sen vaikutelman hymykuoppien kanssa, jotka tosiaan tulevat vaikka ei juuri edes hymyilisi. Luulisin sen aiheuttavan naaman lapsekkaat piirteet.

Kasvoja kehutaan jatkuvasti kauniiksi ja söpöiksi, sama virsi jatkunut jo teini-iästä. Varmaan niin onkin, mutta ehkä tässä kohtaa elämää jo toivoisi ettei enää söpö olisi se termi mitä käytetään... Ylipainoa ei ole ja olen suht sporttisen näköinen. Ehkä se lisää vielä vaikutelmaa nuoremmasta iästä mitä todellisuus on. Pukeudun ihan ikäisteni mukaan niin kuin muutkin, en koskaan mihinkään teinimerkkeihin tai malleihin.

Piinaavaa on se, että en voi ajatellakaan meneväni alkoon tai kauppaan ilman papereita. Ihan sama vaikka olisi lapset mukana ja viikon ruokaostokset siinä hihnalla. Kun yksi saunasiideri ennättää kassaneidille asti, alkaa se papereiden kysyly. Paras oli kun ostin sellaista alkoholitonta siideriä, missä oli 0,5% alkoholia ja siitäkin kysyttiin paperit :D. Mies ei saa ostettua mitään myöskään jos olen mukana ja mulla ei ole antaa papereita näytille. pelkäävät vissiin että trokaa eteenpäin minulle niitä juomia :)

Odotan, että tilanne muuttuisi. Pakkohan sentytöttelyn ja teiniksi luulemisen  on jossain kohtaa loppua. En koe nuorekkaassa naamassa mitään erityisen tavoiteltavaa. Naamalle ei oikein voi mitään ja kyllähän ne rypyt jossain kohtaa kaikille iskee. Ennemmin huolehdin itsestäni muuten, pukeutumalla kivasti ja ajanmukaisesti, ja pitämällä kropasta, ihosta ja hiuksista huolta. 20v. voi olla jo tosi tätimäinen jos pukeutuu tanttakaapuihin ja hiusmalli on epäedullinen kasvoille.

[/quote]

Ei, kyllä palstamamma tietää, että portsarit ja myyjät ihan imarrellakseen kyselevät papereita :)

On ne raukat kateellisia, kun niiltä ei kysytä. Kamala tauti tuo kateellisuus ja pahanilkisyys.

Kateellisuus kyllä vanhentaakin kasvojenpiirteitä. Jos koko ajan miettii paskajuttuja toisista, alkaa naamakin näyttää norsunvitulta ja se ei nyt kyllä varmaan kovin nuorekkaalta näytä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi