Sijoitan joka kuukausi 1180 euroa. Paljon te muut?
Miten olette hajauttaneet? Mulla menee kuuteen eri rahastoon yhteensä 580 euroa ja 600 arvo-osuustilille, josta ostan osakkeita noin joka toinen kuukausi.
Kommentit (138)
Kun kuolee pitää miettiä mitä antaa kenellekin jo nyt . Myös on hyvä hoitaa sukuhaudat ja maksaa ne koska niihin mahtuu muitakin . Eläkkeellä on tärkeintä että on rahaa tekohampaisiin ja liikuntaan sekä on asunto missä vanheta . Jos on suuret kulut se käy raskaaksi vanhemmiten . Ihminen alkaa vanheta 45-50 siitä eteenpäin . Jos tietää että on sukulaisia nälässä tai sairaana pitää auttaa heitä . Mitään rahaa täältä ei saa kuollessaan mukaan että ahneuteen on turha langeta sehän on syntiä . Kohtuullisesti . Jonkun lapsen koulutusta voi tukea esimerkiksi koulukirjat maksaa . Koskaan ei tiedä elääkö eläkkeelle asti . Tulee mieleen Jeesus Nasaretilainen .
6400e noin kuukaudessa, joskus vähän enemmän ja joskus vähemmän
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen rikkaita täällä.... Mulla keskimäärin 1200 ja luulin sen olevan paljon. Jotkut yli 5000 kuukaudessa. Mikä on sellainen ammatti, että tuo ylimääräistä.....
F
No minulla sijoituksista yksistään tulee jo tonni kuussa ylimääräistä.
Saan 843e kuussa. Maksan asumisen ja... mitäs arvelette paljonko voin sijoittaa?
250e/kk suoraveloituksella rahastoihin.
Lisäksi joka kuukausi menee n. 1000e uutta rahaa osakkeisiin ja etf:iin. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Eli ei siis vaan salkun pyörittelyä edestakaisin... Treidaamallahan tekisi helposti kymppitonnien "sijoitukset".
Sijoitan elämän iloon ja huvituksiin noin pari tonnia kuussa.
Mitä noita säästelemään, kun ei niitä hautaan saa. Anti mennä vaan...
1000-1500 e/kk sijoituksiin ja 1200 asuntolainan lyhentämiseen, loput elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Saan 843e kuussa. Maksan asumisen ja... mitäs arvelette paljonko voin sijoittaa?
Tää kysymys taisi olla työssäkäyville...
Kulutan tosi paljon, kun ei ole lapsia ja eläkkeeni tulee olemaan ihan älyttömän iso. Sillä rahalla majoitun luxus hoitokotiin jossainpäin Euroopassa.
Pitkän aikaa olen maksanut asuntolainaa 450€/kk, toisen sijoitusasunnon lainaa 550€/kk ja indeksirahaston lainaa 800€/kk. Mitäs tuo tekee yhteensä? 1800€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen rikkaita täällä.... Mulla keskimäärin 1200 ja luulin sen olevan paljon. Jotkut yli 5000 kuukaudessa. Mikä on sellainen ammatti, että tuo ylimääräistä.....
F
Työskentelen ammattikorkeakoulun opettajana ja elän vaatimattomasti. Asun pienessä omakotitalossa, jonka ostin muuttotappiopaikkakunnalta pilkkahintaan ja maksoin lainan muutamassa vuodessa pois. Ruokaan menee n. 150 €/kk, kuljen pyörällä melkein joka paikkaan, ostan vaatteeni Lidlistä ja kirppikseltä ja käytän ne loppuun asti, en käy koskaan viihteellä jne. Mulle ei siis tuota mitään vaikeuksia saada 3500 €/kk säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi, Kyllä työttömät ja opiskelijat voivat sijoittaa, ja jopa kannattaisi.
Vierailija kirjoitti:
200 €/kk?
Sijoitan ryyppäämiseen. Ei ole lapsia tai tarvetta viedä rahaa mukaan hautaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi, Kyllä työttömät ja opiskelijat voivat sijoittaa, ja jopa kannattaisi.
Todellakin. Erityisesti shorttaaminen näiden kannattaisi opetella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
F
Porvoossa siivoojatkin tienaa kymppitonnin kuussa.
Näin se varmaan on. Pitäisi muuttaa Porvooseen....
F
Sanoma maksaa kaikille sisällöntuotannosta. Etkö ole huomannut miten sivutilillesi on tullut joka kuukausi vähintään 5000€+ bonukset?
Itse laitan vain 400e kuussa osakkeisiin. Vastaus ap:n kyssäriin.
Vierailija kirjoitti:
Minun olisi parempi olla seurailematta markkinoita, koska useimmiten tulee tehtyä niin typeriä päätöksiä kun jossain pelotellaan että nyt sukelletaan niin myyn plussalla olevaa osaketta jota olen ostanut törkyhalvalla. Eihän niitä kannata myydä, saisi sen päähänsä.
Kannattaahan se myydä voitolla ja ostaa takaisin pohjalla.
Sijoitan itse lähinnä yhteen rahastoon 150€/kk.
En ole matikassa hyvä, joten onko näkemyksiä, että onko tuottomielessä sama asia laittaa vaikka 1000€/kk yhteen rahastoon tai hajauttaa vailla neljään eri rahastoon. Kun eikös ne olisi järkevämpää laittaa kaikki samaan niin pääoma kasvaisi nopeammin, ja tällöin korkoa korolle efekti hyötyisi pääoman nopeammasta kasvusta. Onko se sitten laskennallisesti sama jos pääoma on hajautettuna eri rahastoihin..
5600e/kk