Sijoitan joka kuukausi 1180 euroa. Paljon te muut?
Miten olette hajauttaneet? Mulla menee kuuteen eri rahastoon yhteensä 580 euroa ja 600 arvo-osuustilille, josta ostan osakkeita noin joka toinen kuukausi.
Kommentit (138)
M55 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurssithan ovat nyt huipussaan?
Nyt ei ole aika sijoittaa osakemarkkinoille.
Kyllä useimmiten on aika sijoittaa osakemarkkinoille. Itse ostin esimerkiksi heinäkuussa Konecranesia ja kesäkuussa Wärtsilää.[/
Cargoa itse tankkaillut kevään ja on nyt +35 %. Laitoin asuntolainan lyhennyksen jäihin.
Keskimäärin 1200 kuukaudessa. 300 menee Alexandriaan (on tuottanut hyvin), 100 Danske Bankin eläkesäästöihin (tämä vähän huono) ja 800 - 1200 osakkeisiin (tappiolla olen, mutta ehkä se tästä)....
F
Vierailija kirjoitti:
Sijoitan 3300 e / kuukausi, siis pääomatuloni lähtee aina seuraavaan asuntosijoitukseen.Nyt voisin jo ostaa käteisellä. Seuraan koko aja markkinoita. Olen nainen.
WOW, oletko nainen! Niin me kaikki olemme
-_-
Tonnin laitan joka kuukausi säästötilille.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys oli sijoittamisesta, ei säästämisestä.
F
Ajatella, mitä kaikkea silläkin rahalla olisi voinut tehdä... Sijoitukset ovat vain numeroita. Elämä on tässä ja nyt.
Harva sitä tajuaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys oli sijoittamisesta, ei säästämisestä.
F
Minä sijoitin säästätilille, joka kasvaa korkoa varmasti.
Olen onnen Pekka.
Toivottavasti ette sentään mihinkään Herlinin Bitcoiniin sijoita.
750e/kk indeksirahastoihin ja ostin juuri sijoitusasunnon jota lyhennän 300e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ette sentään mihinkään Herlinin Bitcoiniin sijoita.
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, mitä kaikkea silläkin rahalla olisi voinut tehdä... Sijoitukset ovat vain numeroita. Elämä on tässä ja nyt.
Harva sitä tajuaa :(
Myönnän että olen tällainen tyhmä savolaismies enkä ole tajunnut mitä kaikkea muuta voisin sijoittamillani rahoilla tehdä. Mutta tosiaan numeroitahan ne vaan on ja elämäkin soljuu siinä samalla sopuisasti.
Sataviiskymppiä keskimäärin kaksi kertaa kuussa kotimaan sijoituskohteisiin ja tonnin verran vuoden vaihteessa kaukoitään. En kerro akalle ettei rahat mene Ikeaan.
Vierailija kirjoitti:
Sijoitan 3300 e / kuukausi, siis pääomatuloni lähtee aina seuraavaan asuntosijoitukseen.Nyt voisin jo ostaa käteisellä. Seuraan koko aja markkinoita. Olen nainen.
Miten sinun sukupuolesi liittyy tähän?
Kuukausittain 1000 arvo-.osuustilin kaupankäyntitilille. Tämän vuoden osakeostot kivasti 30% plussalla.
Mulla kolme sijoitusasuntoa, joissa vuokralaiset olleet kaikki viitisen vuotta. Neljättä asuntoa haeskelen, vaikka itse asun vaatimattomasti pienessä okt:ssa. Neljäs asunto on jossain Välimerellä.
550 euroa kuukaudessa on mennyt jo vuosia eri rahastoihin ja indeksirahastoihin (7 eri rahastoon). Lisäksi muutaman satasen muita sijoituksia silloin tällöin tilanteen mukaan. Jokaisesta korttiostoksesta menee nyt automaattisesti pari euroa tilille, jonne kertyneet rahat sijoitan osakkeisiin, kun pottia on kertynyt tarpeeksi. Onneksi eläkesäästötilille menee vain 50 euroa kuukaudessa, nuorempana olin tuon suhteen pankkivirkailijan ympäripuhuttavissa. Erilliselle säästötilille siirrän myös rahaa muutaman kerran vuodessa, kun rahaa jää yli (esim. lomarahoja ja bonuksia). Se on varatilini, jos jotain sattuu, tai pitää ostaa jotain kalliimpaa huonekalua, kodinkonetta, matkoja tms. Olen tyytyväinen säästöihin, vaikkei minusta mitään miljonääriä tässä elämässä tulekaan. Säästöt tuovat elämääni turvallisuuden tunnetta, etenkin, kun ikää tulee koko ajan lisää.
Olen keikkatöitä tekevä opiskelija ja tuloni vaihtelee paljon (n. 600 - 2000+ €/kk plus asumistuki). Maksan ensin vuokran ja laitan sen jälkeen puolet sijoitustilille, josta ostan ETF:iä ja osakkeita. Teen joskus myös ylimääräisiä ostoja.
Joka kuukausi noin 2500 eurolla kasvatan salkkuani
Indeksirahastoihin 1500€/kk. Lisäksi käteistä on ihan liikaa, kunhan kupla(t) puhkeaa. Rahalla saa ja varhaiseläke häämöttää uuden nousukauden alkaessa!
En osaa kuukausittaista määrää sanoa, riippuu markkinatilanteesta. Tänä vuonna olen sijoittanut 20000e osakkeisiin, suurimman osan maalis-toukokuussa.