Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Ehkä Juudit on liian "täydellinen" sytyttääkseen Tommin. Tarkoitan sitä, että häneltä puuttuu se särmä, joka tekee ihmisestä mielenkiintoisen. Tommi varmasti tarvitsee sellaisen, josta saisi vähän vastustakin, eikä niin täydellisen viisasta ja ymmärtävää kumppania. Enkä tarkoita mitään lapsellista kiukuttelua vaan muuta. Juudit on varmasti hieno ihminen luonteeltaan, mutta ei se takaa sitä, että hänestä puolisona välttämättä syttyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei siitä pääse yli.
Juuditin ulkonäkö on pettymys.
persoonana mukava ja fiksu.
Hirmu vaikea käsittää, miten voi lyhyet hiukset olla näin iso turn-off. Ihan hirmu vaikea ymmärtää. Koska ei se oikeasti VOI olla :) Jos on hiuksista kiinni, niin peruukitkin on keksitty, problem solved, rakkaus heräsi!
Mäkin ihmettelen. Eikö näiden kommentoijien lähipiirissä ole parisuhteissa olevia tai deittailevia naisia, joilla on lyhyet hiukset? Eikä tää mun mielestä edes ole mikään sellainen että kaupungeissa vaikkapa olisi eri tyyli ja naisilla useammin lyhyet hiukset, ehkä jopa toisinpäin. Itse olen ollut pitkään suhteessa ja sinä aikana on hiukset olleet pitkät, lyhyet ja kaikkea siltä väliltä...
Itse olen ihan samaa mieltä, että ei voi olla kyse vain hiuksista. Mutta ehkä noilla, joiden mielestä Juuditin ulkonäkö olisi Tommille ongelma (itse en ole sitä mieltä, vaan asiaa pitää ajatella laajemmin), on mielessä yleisesti epänaisellisuus? Sen lisäksi, että hiukset ovat lyhyet, Juudit ei myöskään taida meikata (tai meikkaa HYVIN hillitysti) ja vaatteet ovat myös epänaiselliset. Ehkä jopa hiukan kehonliikkeetkin?
Mutta samaan hengenvetoon on todettava, että Tommi on asiassa ihan Juuditin vastakappale, koska hänellä taas olemus ja liikehdintä on epämiehekästä.
Juuditin VL-taustalle annetaan mielestäni näissä keskusteluissa liikaa painoa. Seurustelin vuosia konservatiivisessa lahkoissa kasvaneen koulutetun ihmisen kanssa, joka oli heti aikuistuttuaan irtaantunut lahkosta. Ihan normaali oli suhteessa itseensä ja muihin. Juudit on analyyttinen ja fiksu, osaa suhteuttaa uskonnolliset tavat muuhun yhteiskuntaan. Ei uskonnollinen tausta tee vähemmän kehittynyttä tai hukassa olevaa. Sisaruksistakin lehtitietojen mukaan osa irtaantunut uskonnosta.
En tiedä jaksaisinko Tuomasta kumppaninani - jotenkin tuntuu, että hänen mielestään suoraan sanominen on kaiken A ja O parisuhteessa. Silti tai ehkä juuri siksi ovat Emman kanssa kinastelleet paljon.
Emma sanoi, että Tuomas on hyvin tietoinen itsestään. Tarkoittako se, että Tuomaksella on hyvin selvä kuva siitä, millaisen puolison haluaa eikä halua tyytyä yhtään vähempään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei siitä pääse yli.
Hirmu vaikea käsittää, miten voi lyhyet hiukset olla näin iso turn-off. Ihan hirmu vaikea ymmärtää. Koska ei se oikeasti VOI olla :) Jos on hiuksista kiinni, niin peruukitkin on keksitty, problem solved, rakkaus heräsi!
Mäkin ihmettelen. Eikö näiden kommentoijien lähipiirissä ole parisuhteissa olevia tai deittailevia naisia, joilla on lyhyet hiukset? Eikä tää mun mielestä edes ole mikään sellainen että kaupungeissa vaikkapa olisi eri tyyli ja naisilla useammin lyhyet hiukset, ehkä jopa toisinpäin. Itse olen ollut pitkään suhteessa ja sinä aikana on hiukset olleet pitkät, lyhyet ja kaikkea siltä väliltä...
Eihän tässä olekaan väitetty, etteikö kukaan voisi tuntea vetoa lyhythiuksiseen naiseen tai pitää häntä hyvännäköisenä, vaan oli kyse siitä, että jotkut eivät vaan syty. Ja varmasti on osansa hiustyylilläkin, kaikki ei vaan aina kolahda kaikille.
Mutta tuo pätee ihan kaikkeen. Jostain syystä vain lyhyet hiukset mainitaan toistuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Tuomas ei ole niin sivistynyt,että olisi osannut näyttää kiinnostuneemmalta. Ei Tuomaskaan mikään kultapoju ole ! Minua on säälittänyt Emman tilanne ! Miksi Tuomas lähdit tähän ohjelmaan ? Tiesit, ettet voi valita kauneinta mahdollista naista.Ei Emma ole ruma !
No jos sitä kemiaa ei ole, niin sitä ei ole ja se on lähes aina ihmisen ulkonäkö/habitus, joka tuo sen haluttavuuden, olen sanonut tämän aiemminkin ja olen edelleenkin samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei siitä pääse yli.
Itse olen ihan samaa mieltä, että ei voi olla kyse vain hiuksista. Mutta ehkä noilla, joiden mielestä Juuditin ulkonäkö olisi Tommille ongelma (itse en ole sitä mieltä, vaan asiaa pitää ajatella laajemmin), on mielessä yleisesti epänaisellisuus? Sen lisäksi, että hiukset ovat lyhyet, Juudit ei myöskään taida meikata (tai meikkaa HYVIN hillitysti) ja vaatteet ovat myös epänaiselliset. Ehkä jopa hiukan kehonliikkeetkin?
Mutta samaan hengenvetoon on todettava, että Tommi on asiassa ihan Juuditin vastakappale, koska hänellä taas olemus ja liikehdintä on epämiehekästä.
Olisiko arkena meikkaava ja laittautuva nainen Tommin tyylinen? En jotenkin usko. Itse ajattelen, että ihan muut asiat Tommilla estää ihastumisen kuin Juuditin ulkonäkö.
Niille joista Kati näyttää nelikymppiseltä.... Cmore-jaksossa on nuoremman ja freesin näköinen Mariannan vastaanotolla. Voiko meikkivoiteella olla noin suuri vaikutus. Tai ehkä hyvillä unilla, rakastumisella, ruskettumisella...
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Juudit on liian "täydellinen" sytyttääkseen Tommin. Tarkoitan sitä, että häneltä puuttuu se särmä, joka tekee ihmisestä mielenkiintoisen. Tommi varmasti tarvitsee sellaisen, josta saisi vähän vastustakin, eikä niin täydellisen viisasta ja ymmärtävää kumppania. Enkä tarkoita mitään lapsellista kiukuttelua vaan muuta. Juudit on varmasti hieno ihminen luonteeltaan, mutta ei se takaa sitä, että hänestä puolisona välttämättä syttyy.
Tämä voi olla se vaikeus siinä. Luultavasti en itsekään syttyisi jos puoliso olisi liiankin täydellinen. Silloinhan olisin itse aina jotenkin huonompi puolisko. Kukapa sellaista haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomas ei ole niin sivistynyt,että olisi osannut näyttää kiinnostuneemmalta. Ei Tuomaskaan mikään kultapoju ole ! Minua on säälittänyt Emman tilanne ! Miksi Tuomas lähdit tähän ohjelmaan ? Tiesit, ettet voi valita kauneinta mahdollista naista.Ei Emma ole ruma !
No jos sitä kemiaa ei ole, niin sitä ei ole ja se on lähes aina ihmisen ulkonäkö/habitus, joka tuo sen haluttavuuden, olen sanonut tämän aiemminkin ja olen edelleenkin samaa mieltä.
Ulkonäköasioilla on vaikutus halukkuuteen tietysti, mutta asia ei ole aivan yksioikoinen. Omallakin kohdallani asia on juuri kuten Katilla, että kiinnostus läheisyyteen syntyy keskustelun kautta. Mikään ei ole kuumempaa kuin älykäs keskustelija ja vastapari!
Tuomas ja Emma ovat molemmat aivan yhtä sietämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käydä yhdessä kirkossa, lapset ja asuntolaina voivat olla jollekin se yhdessäpitävä voima.
Minulle taas uskonto ja kirkossakäynti ei ole tärkeää eikä asuntolainakaan. Rautalangasta en jaksa kumppanille montaa asiaa vääntää.
Näin me ollaan erilaisia ja niin varmaan nämä paritkin. Erilaisuudesta ja pienistä tai isoista mieltymyksistä lähtien.
Siksi on tosi vaikeaa on löytää tavallisessa elämässä kumppani ja ohjelman puitteissa vielä vaikeampi. Luulisin.No joo, karrikoin vähän, on meillä varmasti joku neljäskin yhteinen asia :D
Mutta monet uskovaiset ovat lähteneet siitä, että ei erota, ja vaivaa nähdään sen vuoksi ehkä enempi kuin keskimäärin. Joku eroaa kun ei jaksa vääntää rautalangasta. Monet uskikset taas lukee alan kirjallisuutta, käy parisuhdeleireillä (mekin ainakin neljässä erilaisella) ja pariterapiassa, kuten mekin. Sieltä ollaan saatu hienoja työkaluja, myös siihen rautalangan vääntöön. Meillä on ollut myös kaksikin eri avioliitto-piiriä, eli toisessa 4 toisessa 5 pariskuntaa, ja parisen vuotta per ryhmä tavattiin toisiamme n. kerran kuussa, aina uusi aihe käsittelyssä. Kommunikaatio, kotityöt, seksuaalisuus ym. Aina oppii uutta siitäkin kun juttelee muiden kanssa.
Mutta kyllä, erilaisia ollaan ja eläköön erilaisuus <3
Monet uskovaiset taasen ei voi edes kuvitella menevänsä jollekkin parisuhdeleirille (kertomaan asioistaan vieraille ihmisille, kuuntelemaan yleistyksiä parisuhteista ja miesten ja naisten rooleista yms ja pillittämään) tai edes pahemmin lue "alan kirjallisuutta", ja silti parisuhde voi hyvin ja vaikeistakin ajoista selvitään yhdessä. Jumala auttaa ilman avioliittopiirejäkin, onneksi. Eli yksilöitä on uskovaisetkin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla Tommikin on välillä saanut lokaa niskaansa, mutta vertaa vaikka Tuomasta ja Tommia, niin ero on valtava. Tommilla ei ole romanttista fiilistä, mutta hän suhtautuu tilanteeseen kypsästi ja ohjelman luonteen mukaisesti on valmis kuitenkin antamaan mahdollisuuden. Minäkin olen välillä kyseenalaistanut Tommin sitoutuneisuutta, mutta viimeisimmässä CMore-jaksossa kävi ilmi, että kyllä hän on prosessiin sitoutunut, ja hyvä niin.
En ole nähnyt tuota CMoren - jaksoa, mutta nämä kaikki muut aiemmat jaksot olen katsonut.
Ja omasta puolestani täytyy sanoa, etten ole nähnyt yhtään mitään, mikä kertoisi, että Tommi on oikeasti antanut mahdollisuuden tai yrittänyt tosissaan. On ollut kyllä peruskohtelias lähes aina ja jutellut niitä näitä pinnallisia, mutta mitään aitoa kiinnostusta Juditia kohtaan tai syvällisempää tutustumisen halua en ole nähnyt. En mitään yritystä, kehuja, lämpöä, empatiaa tms. Mulle on tullut jotenkin aika kylmä ja välinpitämätön kuva Tommista, sellainen hyvin teoreettinen ihminen. Siinä on vähän kuin sellainen teflon -pinta, ei saa otetta, mikään ei tartu ja pintaa syvemmälle ei nää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käydä yhdessä kirkossa, lapset ja asuntolaina voivat olla jollekin se yhdessäpitävä voima.
Minulle taas uskonto ja kirkossakäynti ei ole tärkeää eikä asuntolainakaan. Rautalangasta en jaksa kumppanille montaa asiaa vääntää.
Näin me ollaan erilaisia ja niin varmaan nämä paritkin. Erilaisuudesta ja pienistä tai isoista mieltymyksistä lähtien.
Siksi on tosi vaikeaa on löytää tavallisessa elämässä kumppani ja ohjelman puitteissa vielä vaikeampi. Luulisin.No joo, karrikoin vähän, on meillä varmasti joku neljäskin yhteinen asia :D
Mutta monet uskovaiset ovat lähteneet siitä, että ei erota, ja vaivaa nähdään sen vuoksi ehkä enempi kuin keskimäärin. Joku eroaa kun ei jaksa vääntää rautalangasta. Monet uskikset taas lukee alan kirjallisuutta, käy parisuhdeleireillä (mekin ainakin neljässä erilaisella) ja pariterapiassa, kuten mekin. Sieltä ollaan saatu hienoja työkaluja, myös siihen rautalangan vääntöön. Meillä on ollut myös kaksikin eri avioliitto-piiriä, eli toisessa 4 toisessa 5 pariskuntaa, ja parisen vuotta per ryhmä tavattiin toisiamme n. kerran kuussa, aina uusi aihe käsittelyssä. Kommunikaatio, kotityöt, seksuaalisuus ym. Aina oppii uutta siitäkin kun juttelee muiden kanssa.
Monet uskovaiset taasen ei voi edes kuvitella menevänsä jollekkin parisuhdeleirille (kertomaan asioistaan vieraille ihmisille, kuuntelemaan yleistyksiä parisuhteista ja miesten ja naisten rooleista yms ja pillittämään) tai edes pahemmin lue "alan kirjallisuutta", ja silti parisuhde voi hyvin ja vaikeistakin ajoista selvitään yhdessä. Jumala auttaa ilman avioliittopiirejäkin, onneksi. Eli yksilöitä on uskovaisetkin. :)
Nyt on taas melkoista yleistystä tuo eka lause.
Monilla uskovaisilla on halu saada suhteensa toimimaan ja kohdata ne vaikeudetkin. On paljon esim kristillisiä parisuhdeleirejä, jotka aon hyvin suosittuja. Monet myös käyvät parisuhdeterapiassa. Ja toki niiyäkin, jotka turvautuvat lähinnä Jumalaan ja yhteisiin rukouksiin. Tuosta kommentista tuli vain mielestäni kuva, että useimmat uskovaiset jotenkin karttaisivat ulkopuolista apua, niin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen haluaisin kuulla asiantuntijoilta miksi Emma on valittu ohjelmaan? Noin epävarma ihminen ei sovi ko. formaattiin. Onko hakijoista ollut pulaa vai mitä ihmettä??!
Kysy heiltä, äläkä täällä vingu!
tuomas vaikuttaa sellaiselttyypiltä, jolla on neuroottisia ajatuksia. olikohan tuomas odottanut itselleen sellaista retkeilytyyppistä naista, joka on valmis extremeretkeilyynkiin ja ulkonäöltään sellainen sipisievä hypernaisellinen nainen, ihan siis mutuilen, ei tarvi kenenkään vetää hernettä nenään.
tuomas tuntuu myös olevan läheisyyskauhuinen, tuntuu, että emmalle sopisi paremmin sellainen mies, joka olisi sinut itsensä ja mieheytensä kanssa ja joka tykkäisi esim. halailla sohvalla enemmän, emma ehkä on sellainen halityyppi "miltä tuntuu, tehdään asioita, jotka tuntuu hyvältä", kun tuomas on enemmän "tehdään näyttävästi, että muut ajattelee, että oma tuo hurja" (siitä nuo hämähäkki ja käärmeharrastukset ja taistelukalan hankinta, yritetään päteä materialla, kun ei ole muuta antaa). Emman ulkonäössä ei ole mitään vikaa, stailaus vain ei ehkä ole onnistunein, mikä voi saada jotkut ihmiset ajattelemaan, että emma ei olisi kaunis. On kyllä kaunis, jos ei jämähdä katsomaan stailausta, joka ei ehkä vastaa massan mielikuvaa hyvää tyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin erilaisia. Itse en jaksaisi, jos pitäisi vääntää parisuhteessa. Kun on helpon ihmisen kanssa, ei itsekään piinaa toista ja yhteiselo on hauskaa ja joustavaa, rakkaudentäyteistä. Siinä sitä toisen erilaisuutta hyväksytään täysillä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on taas melkoista yleistystä tuo eka lause.
Monilla uskovaisilla on halu saada suhteensa toimimaan ja kohdata ne vaikeudetkin. On paljon esim kristillisiä parisuhdeleirejä, jotka aon hyvin suosittuja. Monet myös käyvät parisuhdeterapiassa. Ja toki niiyäkin, jotka turvautuvat lähinnä Jumalaan ja yhteisiin rukouksiin. Tuosta kommentista tuli vain mielestäni kuva, että useimmat uskovaiset jotenkin karttaisivat ulkopuolista apua, niin ei ole.
KAIKKI uskovaiset haluaa saada suhteensa toimimaan, juuri niinkuin Jumala on tarkoittanut. Mutta siihen ei välttämättä tarvita mitään avioliittoleirejä, vaikka ei niissä mitään väärää olekaan mielestäni. En vain itse koe omalla kohdallani yhtään kiinnostavaksi saati terpeelliseksi, enkä ole ole ajatukseni kanssa yksin. Jumala kuulee ja auttaa kyllä meitä introverttejäkin.
"Tuomas vaikuttaa sellaiselttyypiltä, jolla on neuroottisia ajatuksia."
En tiedä mitä tällä kommentoijalla oli Tuomasta vastaan, tai ainakin sellainen kuva viestistä tuli.
Mun mielestä Tuomas on hyvin rento tyyppi ja oma itsensä. Ei mitään turhaa machoilua tai näyttämisen halua. Ei ota asioita liian vakavasti (tosin joskus ehkä voisi ottaa vähän vakavammin). Kaiken kaikkiaan vaikuttaa omaan silmääni oikein hyvältä mieheltä, myös ulkoisesti.
Kelpais ainakin mulle koska vaan, paras mies noista osallistujista.
Toki toivon, että löytäisivät Emman kanssa vielä myös sitä romanttista kipinää. Olisivat varmasti hyvä pari, kunhan saisivat turhat möksötykset, kiukuttelut ja epävarmuustekijät pois. Se vaan vaatisi Emmalta enempi sitä itseluottamusta ja varmuutta.
Emmahan nämä juupas eipäs -leikit aloitti jo heti hääpäivänä, vitsaili katumuksella, käsikädessä olo tuntui luonnottomalta, läheisyys oli luonnotonta, ei nähnyt mitään yhteläisyyksiä, jne. Tokihan sellaisesta kenen tahansa vastapuolen kiinnostus vähän lopahtaa ja ottaa itsekin takapakkia, kun toinen noin selkeästi tuo esille epävarmuutensa koko jutusta. Niin kuin Tuomas itsekin sanoi, niin pohja on jo muuten vahva tms. Sille olisi hyvä rakentaa.
No joo, tästä olen samaa mieltä. Ehkä jopa enemmän kuin Juuditin vl-tausta, vaikuttaa se, että Tommilla ei ole oikein parisuhde-elämä hanskassa. Tulee sellainen olo, ettei Tommi edes oikein halua parisuhdetta oikeasti, jotenkin liian analyyttinen, jopa aseksuaali, ei osaa olla tunnetasolla saatavilla toiselle.