Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Spoiler
.
.
.
Taas huomasi kuinka paljon etevämpi Juudit on kuin Tommi. Tommi odottaa palavaa rakkautta, vaikkei itse välttämättä kykene edes sellaiseen tunnereaktioon.
Nousi Juuditin arvostus. Pohdiskeleva ja analyyttinen, muttei lainkaan ylimielinen.
Muut parit jatkoikin sitä samaa mitä koko ohjelma on ollut, M&M eipäs juupas ja E&T samaa jankkausta.
Videot kaikista olisi ollut kiva nähdä! Samoin sellainen versio, jossa Matin ristiriitainen kehonkieli olisi näkynyt hänelle itselle.
Juudit on BEST! Aivan hurmaava tapaus, niin viehättävä. Jos törmään Juuditiin jossain alan sen ystäväksi :D
Tollasia fiksuja ihmisiä kun ois lisää :).
SPOILER!
.
.
.
Täytyy kyllä Juuditille nostaa hattua. Viimeisimmässä C-more-jaksossa ovat siis Mariannen luona jutustelemassa ja siellä Tommi aika suoraan sanoo tuon läheisyysasian ja tosiaan ne vaaleanpunaiset lasit, että niitä ei tällä hetkellä ole eli ei ole ihastunut. Tommi on ehkä periaatteessa jossakin määrin jopa oikeassa tuossa, että haluaa tuoda esiin asian, jotta toinen ei kuvittele liikoja. Teoriassahan se on ihan hyvin ajateltu. Ongelma vaan tulee siitä, että aika harva pystyisi tuota tietoa ottamaan vastaan niin kuin Juudit, vaan suurin osa heittäisi hanskat tiskiin loukkaantuneena. Ja hyvin vaikea tuosta on suhteen onnistumisen kannalta enää nousta, jos asia tuodaan esiin noin selkeästi. Itselläni Juuditina menisi ainakin maku toiseen, oli se sitten lapsellista tai ei.
Eli yritän tässä sanoa, että ymmärrän kyllä sinänsä Tommia. Jos toinen ei sytytä, niin vaikea sitä on itseään pakottaa. Kyse ei ole välttämättä ulkonäöstä, vaan laajemmin olemuksesta, ajatuksista... ulkopuolisena arvioiden Tommi ja Juudit ovat "samaa tasoa". Mutta Juuditin rautaista itseluottamusta ihailen todella paljon. Hän on ottanut tilanteen aivan mielettömän kypsästi. Vl-tausta ei varmaan ole voinut olla vaikuttamatta asiaan. Hän on varmasti tottunut sellaiseen ajatukseen, että kun naimisiin mennään, niin siinä pysytään, ellei tule jotain ylitsepääsemättömiä ongelmia. Ja että avioliitto on enemmänkin yhteistyötä kuin intohimoon perustuva suhde. Hänhän itsekin sanoi, ettei tunnista tätä haaveilua vaaleanpunaisista laseista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen haluaisin kuulla asiantuntijoilta miksi Emma on valittu ohjelmaan? Noin epävarma ihminen ei sovi ko. formaattiin. Onko hakijoista ollut pulaa vai mitä ihmettä??!
En jaksaisi enää tätä Emman haukkumista täällä. Ulkonäkö on jo haukuttu maanrakoon ja myös luonne. Ei ole käyttäytynyt parhaalla mahdollisella tavalla joka tilanteessa, mutta ei se oikeuta tätä arvostelua täällä, jokainen tekee virheitä Enkä pidä häntä erityisen epävarmana. Ihan tavallinen, todella suuri osa ihmisistä on epävarmoja itsestään, silti ovat parisuhteissa ja pärjäävät elämässä.
Emmalla ja Tuomaksella on paljon enemmän suhteessaan kuin uskovatkaan.
Jos jaksavat luottaa heillä on vahva ja hyvä pohja.
Olen arvostellut Emmaa kauden alussa, ja olen nyt aika pahoillani siitä. Tuskin Emma olisi voinut millään tavalla hurmata Tuomasta puolelleen, tai olla Tuomakselle riittävä. Nyt Tuomas vain syyttää Emmaa, vaikka ehkä syy ei ole kenenkään. Eivät vain olleet tarkoitettu toisilleen. Emman käytös on ollut mitä on, mutta siihen on ollut järkevä syy. Sen ymmärrän, mitä enemmän näitä jaksoja nään.
Vierailija kirjoitti:
"Sosiaalinen ja empaattinen Matti työskentelee logistiikan parissa ja asuu Pirkkalassa. Vapaa-ajallaan hän seuraa intohimoisesti jääkiekkoa ja jalkapalloa ja harrastaa lisäksi golfia, pyöräilyä, crossfitiä ja ystävien tapaamista.
Hän ei ole koskaan ollut pitkässä seurustelusuhteessa, mutta ihastuu yleensä tummiin ja urheilullisiin naisiin. Tulevalta kumppaniltaan Matti toivoo avoimuutta, rehellisyyttä, sosiaalisuutta ja heittäytymiskykyä."
Aika jännä että Matti sanoo harrastavansa crossfitia muttei voi Miran kanssa mennä kuntosalille. Matti varmaan kuvittelee olevansa urheilullinen, mutta eihän hän siltä näytä.
Ei näytä ei... melko pyöreä masu on Matilla. Ihan perusjampalta näyttää.
En ihmettele ollenkaan, ettei Tommi koe mitään kipinää Juuditia kohtaan. Olen ollut alusta lähtien sitä mieltä, että Tommi on Juuditia tasokkaampi. Vaikka Juudit erittäin miellyttävä ihminen onkin. Itse en varmaankaan tulisi toimeen Tommin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen arvostellut Emmaa kauden alussa, ja olen nyt aika pahoillani siitä. Tuskin Emma olisi voinut millään tavalla hurmata Tuomasta puolelleen, tai olla Tuomakselle riittävä. Nyt Tuomas vain syyttää Emmaa, vaikka ehkä syy ei ole kenenkään. Eivät vain olleet tarkoitettu toisilleen. Emman käytös on ollut mitä on, mutta siihen on ollut järkevä syy. Sen ymmärrän, mitä enemmän näitä jaksoja nään.
En minäkään usko, että on mitään mitä Emma olisi voinut tehdä saadakseen Tuomasta kiinnostumaan. Ehkä takertuvuus tai epävarmuus pahentaa tilannetta, mutta luultavasti ulkonäkö on ollut niin suuri turn-off Tuomakselle, ettei mikään olisi voinut muuttaa asiaa.
Tuomas ei ole niin sivistynyt,että olisi osannut näyttää kiinnostuneemmalta. Ei Tuomaskaan mikään kultapoju ole ! Minua on säälittänyt Emman tilanne ! Miksi Tuomas lähdit tähän ohjelmaan ? Tiesit, ettet voi valita kauneinta mahdollista naista.Ei Emma ole ruma !
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele ollenkaan, ettei Tommi koe mitään kipinää Juuditia kohtaan. Olen ollut alusta lähtien sitä mieltä, että Tommi on Juuditia tasokkaampi. Vaikka Juudit erittäin miellyttävä ihminen onkin. Itse en varmaankaan tulisi toimeen Tommin kanssa.
En mielelläni ruotisi läpi tätä ulkonäköasiaa, mutta sen verran on pakko sanoa, että ovat mielestäni samaa tasoa. Tommilla on kyllä kroppa kuosissa, mutta hänen olemuksensa on androgyyni tai jopa hiukan naismainen. Toisaalta sopii jotenkin hänen muuhun elämäntyyliinsä ja ajatuksiin (ei ole perinteinen persumies eikä myöskään näytä siltä).
Vierailija kirjoitti:
Tuomas ei ole niin sivistynyt,että olisi osannut näyttää kiinnostuneemmalta. Ei Tuomaskaan mikään kultapoju ole ! Minua on säälittänyt Emman tilanne ! Miksi Tuomas lähdit tähän ohjelmaan ? Tiesit, ettet voi valita kauneinta mahdollista naista.Ei Emma ole ruma !
Tällä palstalla Tommikin on välillä saanut lokaa niskaansa, mutta vertaa vaikka Tuomasta ja Tommia, niin ero on valtava. Tommilla ei ole romanttista fiilistä, mutta hän suhtautuu tilanteeseen kypsästi ja ohjelman luonteen mukaisesti on valmis kuitenkin antamaan mahdollisuuden. Minäkin olen välillä kyseenalaistanut Tommin sitoutuneisuutta, mutta viimeisimmässä CMore-jaksossa kävi ilmi, että kyllä hän on prosessiin sitoutunut, ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juudit on mun silmään kaikista kaunein noista - vaikea ajatella että Juuditin ulkonäkö olisi Tommille ongelma. Tai voihan sillä olla erilainen naismaku mutta jotenkin kuvittelin että Tommi olisi just pitänyt enemmän lyhyttukaisesta kumppanista. Hänhän itse on melko feminiininen. Luulen että kyse on enemmän kemiasta heidän välillään. Vaikka toinen olisi Miss Maailma niin silti sitä säpinää ei välttämättä tule.
Niin minunkin mielestä nätit kasvot ja Tommi myhäili häissään ihastuneena Juuditin ulkonäölle. Vaikka Tommi sanoo, ettei erilainen tausta haittaa niin silti se voi vaikuttaa. Juuditista oli juttu jossain Annassa tai MeNaisissa ja sanoi olevansa kokematon miessuhteissa ja muutenkin lapsuuden tavat ja uskomukset vaikuttavat vielä häneen. Ja se on tietysti ihan luonnollista.
Taitaa moni olla täällä Juuditin näköinen, kun häntä yritetään väkisin kehua.
Pidin alussa Tuomasta symppiksenä, mutta nyt kun on nähnyt häntä enemmän puhumassa suoraan kameralle, niin on tullu semmoinen olo, että hän saattaa olla vähän itsekäs ja "julma" suoruudessaan. Tunnistan jotain samaa, kuin eksässäni, joka oli todella noita molempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa tästä ketjusta tullut tylsä! Onko koko ajan pakko lainata useita viestejä? Voisiko sen oman asian ilmaista ilman lainauksia? Koko ketju on täynnä vain lainauksia ja sitten joku yksi lause siellä perässä 🤦🏻♂️
Ensimmäistä kertaa arvioin muiden kirjoituksia. Nyt vain tuli mieleen, että mitä tylsyyden vastaista kommenttisi toi tähän ketjuun? Iloa päiväänne!
Olinpa epäystävällinen äskeisessä kirjoituksessani. Miksi turhautumista ei saisi tuoda esiin? En tosiaan ole mikään poliisi, jonka kuuluu päättää, mitä kukin saa kirjoittaa. Pahoitteluni.
Jos Juudit on tosissaan kertonut olevansa kokematon, niin uskon sen olevan syy miksi Tommi ei ole kiinnostunut. Yleensä kokemattomat naiset ovat myös liian takertuvia. Juudit on ehkä myös liian kiltti ja tylsä. Ulkonäkö luultavasti kuitenkin suurin syy miksi Tommi ei kiinnostu enempää.
Minulle on tullut Tuomaksesta miellyttävämpi kuva nyt viimeisten jaksojen perusteella. Hän ei voisi paljon suoremmin sanoa, ettei Emma kiinnosta. Ei siis anna Emmalle mitään turhaa toivoa. Silti Emma elättelee toiveita. Sanoi viimeisessä jaksossa muistaakseni jotain että ”en ole varma haluaisiko Tuomas kuitenkin vielä katsoa tuleeko tästä jotain”. Eli toiveajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Käydä yhdessä kirkossa, lapset ja asuntolaina voivat olla jollekin se yhdessäpitävä voima.
Minulle taas uskonto ja kirkossakäynti ei ole tärkeää eikä asuntolainakaan. Rautalangasta en jaksa kumppanille montaa asiaa vääntää.
Näin me ollaan erilaisia ja niin varmaan nämä paritkin. Erilaisuudesta ja pienistä tai isoista mieltymyksistä lähtien.
Siksi on tosi vaikeaa on löytää tavallisessa elämässä kumppani ja ohjelman puitteissa vielä vaikeampi. Luulisin.
No joo, karrikoin vähän, on meillä varmasti joku neljäskin yhteinen asia :D
Mutta monet uskovaiset ovat lähteneet siitä, että ei erota, ja vaivaa nähdään sen vuoksi ehkä enempi kuin keskimäärin. Joku eroaa kun ei jaksa vääntää rautalangasta. Monet uskikset taas lukee alan kirjallisuutta, käy parisuhdeleireillä (mekin ainakin neljässä erilaisella) ja pariterapiassa, kuten mekin. Sieltä ollaan saatu hienoja työkaluja, myös siihen rautalangan vääntöön. Meillä on ollut myös kaksikin eri avioliitto-piiriä, eli toisessa 4 toisessa 5 pariskuntaa, ja parisen vuotta per ryhmä tavattiin toisiamme n. kerran kuussa, aina uusi aihe käsittelyssä. Kommunikaatio, kotityöt, seksuaalisuus ym. Aina oppii uutta siitäkin kun juttelee muiden kanssa.
Mutta kyllä, erilaisia ollaan ja eläköön erilaisuus <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei siitä pääse yli.
Juuditin ulkonäkö on pettymys.
persoonana mukava ja fiksu.
Hirmu vaikea käsittää, miten voi lyhyet hiukset olla näin iso turn-off. Ihan hirmu vaikea ymmärtää. Koska ei se oikeasti VOI olla :) Jos on hiuksista kiinni, niin peruukitkin on keksitty, problem solved, rakkaus heräsi!
Mäkin ihmettelen. Eikö näiden kommentoijien lähipiirissä ole parisuhteissa olevia tai deittailevia naisia, joilla on lyhyet hiukset? Eikä tää mun mielestä edes ole mikään sellainen että kaupungeissa vaikkapa olisi eri tyyli ja naisilla useammin lyhyet hiukset, ehkä jopa toisinpäin. Itse olen ollut pitkään suhteessa ja sinä aikana on hiukset olleet pitkät, lyhyet ja kaikkea siltä väliltä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei siitä pääse yli.
Juuditin ulkonäkö on pettymys.
persoonana mukava ja fiksu.
Hirmu vaikea käsittää, miten voi lyhyet hiukset olla näin iso turn-off. Ihan hirmu vaikea ymmärtää. Koska ei se oikeasti VOI olla :) Jos on hiuksista kiinni, niin peruukitkin on keksitty, problem solved, rakkaus heräsi!
Mäkin ihmettelen. Eikö näiden kommentoijien lähipiirissä ole parisuhteissa olevia tai deittailevia naisia, joilla on lyhyet hiukset? Eikä tää mun mielestä edes ole mikään sellainen että kaupungeissa vaikkapa olisi eri tyyli ja naisilla useammin lyhyet hiukset, ehkä jopa toisinpäin. Itse olen ollut pitkään suhteessa ja sinä aikana on hiukset olleet pitkät, lyhyet ja kaikkea siltä väliltä...
Eihän tässä olekaan väitetty, etteikö kukaan voisi tuntea vetoa lyhythiuksiseen naiseen tai pitää häntä hyvännäköisenä, vaan oli kyse siitä, että jotkut eivät vaan syty. Ja varmasti on osansa hiustyylilläkin, kaikki ei vaan aina kolahda kaikille.
C More
Hyvä jakso, asiantuntijalla käynti tuli kaikille tarpeeseen. Uskomattoman hyvät itsereflektointitaidot jokaisella pariskunnalla, ei voi muuta kuin ihailla. Matti ehkä ainoa, joka ei oikein osaa sanoittaa ajatuksiaan/tunteitaan? Kati on kyllä uskomattoman upean miehen saanut Jannesta, vaikkei sitä tunnu ihan aikuisten oikeasti ymmärtävän. Tuskinpa hän oikeasti jaksaisi katsoa miestä, joka löisi nyrkkiä pöytään, että nyt tämä asia on näin päätetty ja piste.
Juudit on edelleenkin liian helmi Tommille. Hienoa, ettei Tommi kuitenkaan ole luovuttanut vielä heidän suhteensa, mutta jotenkin hieman lapsellinenkin tuo vaaleanpunaisten lasien odottelu... Tommikin vaikuttaa NIIN rationaaliselta ihmiseltä, että vaikea kuvitella, että hän saisi sellaista tunnetta kenenkään kanssa. Nyt jotenkin odottaa jotakin, mitä kuvittelee romanttisten komedioiden perusteella tapahtuvan, kun ihminen rakastuu. Ja aika turn off sanoa toiselle, ettei viehäty hänestä fyysisesti, vaikkei kosketus tunnukaan pahalta, huoh.
Tuomas ja Emma, huokaus. Julmaa sanansäilää Tuomakselta, vaikka varmasti siteeksi tottakin niissä. Mutta aikamoinen twisti olisi, jos heistä jotakin vielä syntyisi. Aika tuhoontuomitulta valitettavasti kuitenkin vaikuttaa.