Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
7901/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydä yhdessä kirkossa, lapset ja asuntolaina voivat olla jollekin se yhdessäpitävä voima.

Minulle taas uskonto ja kirkossakäynti ei ole tärkeää eikä asuntolainakaan. Rautalangasta en jaksa kumppanille montaa asiaa vääntää.

Näin me ollaan erilaisia ja niin varmaan nämä paritkin. Erilaisuudesta ja pienistä tai isoista mieltymyksistä lähtien.

Siksi on tosi vaikeaa on löytää tavallisessa elämässä kumppani ja ohjelman puitteissa vielä vaikeampi. Luulisin.

Vierailija
7902/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei siitä pääse yli.

Juuditin ulkonäkö on pettymys.

persoonana mukava ja fiksu.

Hirmu vaikea käsittää, miten voi lyhyet hiukset olla näin iso turn-off. Ihan hirmu vaikea ymmärtää. Koska ei se oikeasti VOI olla :) Jos on hiuksista kiinni, niin peruukitkin on keksitty, problem solved, rakkaus heräsi!

Miksi ei voisi olla? Itse olen nainen ja kyllä minä olen aina viehättynyt pitkähiuksisista miehistä. En voi sille mitään, että perusmiestukka, siili tms ei vaan sytytä yhtään, ja on sellainen minulle aika turn off. Ihmisen tyyli kertoo kuitenkin persoonasta jotain, ja yksinkertaisesti minusta pitkät hiukset ovat seksikkäämmät. En pitäisi mahdottomana, että joku heteromieskin voi ajatella näin.

(Sellainen poikkeus minulla tässä on, että jos mies on joutunut ajamaan hiukset pois siksi, että tukka on vaan lähtenyt, silloin en välitä asiasta, koska hiukseton tyyli ei ole itse valittu eikä mies silloin voi asialle mitään. Tällöinkin kyllä muun tyylin ja ulkonäön pitää miellyttää.)

Minäkin tykkään pitkähiuksisista, jo 80-luvulla hullaannuin heihin ;) En silti voisi sanoa, et lyhyet hiukset on  turn-off. Minulla aika moni asia on turn-on, en harrasta ominaisuuslistoja vaan annan kaikenlaisille miehille mahdollisuuden.

Ja hei, voit ostaa sinäkin lempitukan peruukkina, ja isket vaan muuten kivan miehen päähän ni avot :D

Ei se peruukki ole sama asia. Pointti on myös se, että mies ITSE HALUAA pitkät hiukset, sen perus miestukkanormin vastaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7903/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmasti Juuditin ja Tommin erilainen tausta saattaa vaikuttaa paljon. Jos esimerkiksi Tommille on vaikka tietyt tv-sarjat tai elokuvat tärkeitä, ei Juudit välttämättä tiedä yhtään mistä Tommi puhuu. Vaikka olisi eronnut liikkeestä ja kuluttaisi nykyään "normiviihdettä", on kiriminen samalle tasolle aika vaikeaa kun ei ole samaa taustaa. 

Pariskunnalla voi kyllä olla niin, että molemmilla on ne omat tärkeät leffat ja tv-sarjat, eikä se nyt ole mikään deal breaker. Musiikkimakukin voi poiketa selvästi, ainakin omassa suhteessani on näin.

Oleellisia asioita pitemmän päälle ovat mm. rahankäyttö, syömistottumukset, asuminen,

kanssakäyminen ystävien kanssa, suhteet perheeseen ja sukuun. Näistä ne todelliset deal breakerit löytyy. Ja jossain vaiheessa sitten lastenkasvatus.

Mutta ilman uskonnollista taustaa pariskunnalla on yleensä kummallakin tietoa toisenaisesta musiikista.

Jos toinen tykkää metallista ja toinen suomalaisesta iskelmästä voivat kuitenkin keskustella molemmista. Molemmat tietävät mistä on kysymys.

Samoin kyllä pienetkin yhteiset asiat ovat alussa tärkeitä. Jos niitä ei ole yhtään tai hyvin vähän niin harvoin suhde etenee niin, että päästään puhumaan niistä suuremmasta ja tärkeistä asioista. Harvemmin niihin hypätään suoraan ilman jos ei ole alun mielenkiintoa ja puheenaiheita joistain pienemmistä. Niistähän sitten syntyy se mielenkiinto edetä.

Itse ainakin olen sellainen, että jos on kovin erilaiset maailmat ja kiinnostuksenaiheet alussa niin itse ihminen käännöstä ei ole kovin kiinnostava. Ei synny läheisyyden ja kumppanuuden tunnetta.

Myös se, että pystytään juttelemaan asioista helposti ilman rautalankaa eli molemmat ovat kartalla suurimmaksi osaksi.

Ensinnäkin, on erilaisia uskonnollisia taustoja, ei kannata niputtaa. Minä esim. olen konservatiivikristitty, silti olen kuunnellut vaikka mitä musiikkia, samoin mieheni, mm. heviä.

Itse koen, että on todella mielenkiintoista, jos toinen on erilainen. On vain hyvä, jos voidaan keskustella laajalla spektrillä eri asioista. Läheisyyden tunne ei minulle ainakaan ole syntynyt samasta lempibändistä tai -ohjelmista, ja edelleen joudun vääntämään tosi paljon rautalangasta, ei haittaa, pitää vain pirteänä. Tärkeintä oli, että meillä on sama usko ja halu käydä kirkossa. Tämä on meillä yhteistä lasten ja asuntolainan lisäksi, ja hyvin menee :)

No mutta kun Juuditilla ja Tommilla ei ole sitä yhteistä uskoa - joka on muuten aikas iso asia ihmissuhteessa - niin heillä pitäisi sitten olla paljon jotain muuta yhteistä...

Vierailija
7904/18026 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sympatiani Tuomaksen ja Emman parisuhteessa ovat kyllä Tuomaksella.

Alusta asti Tuomas on joutunut ottamaan kannattelijan roolin ja positiivisessa hengessä yrittänyt kuunnella ja ymmärtää Emmaa ja viedä yhteiseloa eteenpäin.

Jo ennenkuin Emma oli tavannut Tuomaksen, oli Emma kovin epävarma ja kaatoikin epävarmuutensa sitten jo häissä Tuomaksen kannettavaksi.

Suora kommunikointi on kyllä varmasti ollut hyväksi. Nyt kummallakin on nopeasti jo käsitys toisesta ja Emman negatiivisuus ja keskenkasvuisuus on tullut liiankin hyvin esiin. Ja, ei, Tuomaksen ei tarvitse olla suhteessa, jossa on joutunut lähihoitajaksi. Todella kauniisti hän on jaksanut tähän asti. Toivottavasti jaksaa hoitaa eronkin kohtuullisesti.

Ryhmätapaamisjaksossa Emmalla ei tuntunut olevan kuvaa omasta osuudestaan Tuomaksen kanssa. Tuntui, että Emma alkoi opettaa muita, mikä oli hieman myötähäpeällistä katsottavaa. Tuomaksestakin Emma puhui hieman alentuvasti. Tuomas taas omassa tapaamisessaan koetti puhua positiivisesti Emmasta ja suhteestaan rehellisesti. Jälkeenpäin sai siitäkin moitteet Emmalta.

Tapaamisen jälkeen Emma oli siis pahoillaan, että muilla tuntui menevän paremmin kuin heillä. Siinä vaiheessa edes Emman olisi pitänyt katsoa peiliin ja puhua omasta käytöksestään.

Sympatiat minulla on siis myös Emmaa kohtaan, mutta vain erillään tästä parisuhteesta. Saisi saada paljon rakkautta ja syvällisiä ystävyyssuhteita ja sitä kautta voisi alkaa muuttaa omaa toimintaansa ja ajatteluaan.

Vierailija
7905/18026 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tästä ketjusta tullut tylsä! Onko koko ajan pakko lainata useita viestejä? Voisiko sen oman asian ilmaista ilman lainauksia? Koko ketju on täynnä vain lainauksia ja sitten joku yksi lause siellä perässä 🤦🏻‍♂️

Vierailija
7906/18026 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen haluaisin kuulla asiantuntijoilta miksi Emma on valittu ohjelmaan? Noin epävarma ihminen ei sovi ko. formaattiin. Onko hakijoista ollut pulaa vai mitä ihmettä??!

Vierailija
7907/18026 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoileri!

Yksi pareista oottaa lasta!

Vierailija
7908/18026 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen haluaisin kuulla asiantuntijoilta miksi Emma on valittu ohjelmaan? Noin epävarma ihminen ei sovi ko. formaattiin. Onko hakijoista ollut pulaa vai mitä ihmettä??!

En jaksaisi enää tätä Emman haukkumista täällä. Ulkonäkö on jo haukuttu maanrakoon ja myös luonne. Ei ole käyttäytynyt parhaalla mahdollisella tavalla joka tilanteessa, mutta ei se oikeuta tätä arvostelua täällä, jokainen tekee virheitä Enkä pidä häntä erityisen epävarmana. Ihan tavallinen, todella suuri osa ihmisistä on epävarmoja itsestään, silti ovat parisuhteissa ja pärjäävät elämässä.

Vierailija
7909/18026 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei Emman epävarmuus kyllä ole normaalia, kun heti häissä alkoi tenttaamaan, että kelpaako!

Vierailija
7910/18026 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spoileri!

Totta! Onnea!

Vierailija
7911/18026 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cmoren uusi jakso.....

Paras jakso tähän mennessä. Kerrankin suoraa puhetta ja tulee oikeasti selvyyttä parien tilanteeseen, missä mennään. Heti jakson alussa kerrotaan, että ovat nyt olleet naimisissa kuukauden.

Tämän jakson jälkeen jäi tunne, että Emma ja Tuomas voivat jatkaa ehkä jotenkin kavereina, jos saavat puhuttua, välinsä selvitettyä, mutta pariskuntaa heistä ei tule, harmi.

Tommi ja Juudit jatkavat suhdettaan järki pohjalta, odottelevat syttyvätkö intohimo ja rakkaus. Tommi odottaa kipinöitä, tarvitsee niitä. Juudit enemmän sillä kannalla, että kumppanuus ja hyvä yhteys riittää siihen, että suhteessa voisi olla läheisyyttä, ehkä tämä johtuu uskonnollisesta taustasta. Toivottavasti jatkavat yhdessä, jaksavat kasvattaa tunteita rauhassa.

Matti ja Mira on symppis pari, heillä on hyvä yhteys ja läheiset välit. Mira sai hyvän herätyksen, että hänestä saa välillä nyrpeän kuvan, vaikka ei sitä tarkoita. Heillä on yhteinen huuomori, jolla varsinkin Matti välillä peittelee muita asioita. Heillä on varmasti enemmän läheisyyttä kuin mitä on kameroille näytetty.

Kati ja Janne sopii hyvin yhteen. Heillä on keskusteltu avoimesti, otetaan toinen ja toisen erilaiset tarpeet huomioon, mikä tuo suhteeseen rauhaa ja tasapainoa. Jatkavat varmasti yhdessä.

Vierailija
7912/18026 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei odota vauvaa, testaa vain reaktiota...

Vierailija
7913/18026 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli hyvä jakso, paras tähän astisista. Päästiin vähän pintaa syvemmälle. Mariannan tehtävät olivat oikein mainioita ja avasivat parien tilanteen solmuja tai ainakin toivat ne näkyviksi. Hän näyttää olevan hyvä terapeutti.

Vierailija
7914/18026 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cmore uusin

Samaa mieltä edellisten kanssa! Hyvä Marianne!!!!

Vierailija
7915/18026 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä erikoista siinä on, että Emma haluaa luonto-oppaaksi? Tuntemani luonto-opas on Emman tyylinen ihminen, ei harrasta Extreme -lajeja, mutta osaa hyvin suunnistaa luonnossa ja tuntee hyvin esimerkiksi kasveja ja eläimiä, luonnossa liikkumista. Viettää luonnossa aikaa tunteja ihan paikallaan, silloin kun kuvaa lintuja. Sen sijaan tuntemani "extreme-harrastaja" käy hyppimässä esim Benjiä ja tandemia. Em. ei mielestäni varsinaisesti liity luontoon tai seikkailemiseenkaan, jos käy kesällä hyppäämässä läheisellä pienlentokentällä. Ne ovat vain Extreme -harrastuksia.

Voi siis olla luontoihminen olematta Extreme ja toisin päin. Tässä on käynyt nyt vaan tulkinnallinen moka asiantuntijoilla. Toisaalta molemmat harrastukset ovat usein yksin harrastettavia lajeja, vuorikiipeilyllekin lähdetään usein paikallisen vuorioppaan kanssa kahdestaan, ilman puolisoa. Harrastuksen pointti onkin viettää laatuaikaa itsensä (tai joissain tapauksissa ystäviensä) kanssa, silloin kun on parisuhteessa. Silloin kun olin sinkku, etsin myös samoja asioita harrastavaa puolisoa. Nyt olen helpottunut, että emme harrasta samoja asioita puolisoni kanssa, vaan meillä on myös omia kiinnostuksen kohteita. Yleensä Tuomaksen tyylinen "emme ole tarpeeksi samoista harrastuksista kiinnostunut" selitys onkin vain pehmeämpi tapa ilmaista, ettei puoliso kiinnosta romanttisessa mielessä. Se on keino löytää joku konkreettinen ongelma jutusta, kun ei vain tarpeeksi sytytä.

Tuomas varmaan lähti formaattiin seikkailun halusta ja ammattikiinnostuksesta "psykologiseen ihmiskokeeseen". Emman puolesta tietenkin harmillista, on varmaan lähtenyt mukaan etsimään rakkautta.

Vierailija
7916/18026 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tästä ketjusta tullut tylsä! Onko koko ajan pakko lainata useita viestejä? Voisiko sen oman asian ilmaista ilman lainauksia? Koko ketju on täynnä vain lainauksia ja sitten joku yksi lause siellä perässä 🤦🏻‍♂️

Ensimmäistä kertaa arvioin muiden kirjoituksia. Nyt vain tuli mieleen, että mitä tylsyyden vastaista kommenttisi toi tähän ketjuun? Iloa päiväänne!

Vierailija
7917/18026 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miran tapa kommunikoida on aika passiivis-aggressiivinen. Tuokin raskaus-heitto oli ehkä vitsi, mutta Matti koki sen selvästi hyvin epämukavana. Tuli olo, että Mira halusi osoittaa, että pariskunnalla on seksiä. Ja testasi Matin reaktiota, mutta mielestäni aika tökerösti. Miran kannattaisi puhua asioista haaveina tulevaisuudelle eikä ihan niin vaativasti kuin nyt on puhunut, ottaen huomioon, että suhde Matin kanssa on ollut aivan alussa. Miran tyylinkin, kuten Emman, taustalla on epävarmuutta ja ikäviä kokemuksia.

Vierailija
7918/18026 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoiler: Mielenkiintoinen tuo loppukommentti, missä Mira hieman kyseenalaistaa, onko Matti niin menevä ja onko hän itse vain koti-ihminen. Mira ehdottanut aiemmin Matille kuntosalilla käymistä yhdessä, minkä Matti tyrmää. Ei tietenkään tarvitse innostua kuntosalista saati jumpparyhmistä, mutta ehkä Mirakaan ei ole vain koti-ihminen. Asuinpaikasta vääntäminen on mielestäni ihan turhaa. Voisivat tässä vaiheessa vain seurailla, kuinka suhde kehittyy. Mietin, onko Matilla taloudellisia paineita, pelkääkö että Mira toivoo varakkaampaa puolisoa?

Vierailija
7919/18026 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spoileri!

Hahhah... hauska vitsi.

Vierailija
7920/18026 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sosiaalinen ja empaattinen Matti työskentelee logistiikan parissa ja asuu Pirkkalassa. Vapaa-ajallaan hän seuraa intohimoisesti jääkiekkoa ja jalkapalloa ja harrastaa lisäksi golfia, pyöräilyä, crossfitiä ja ystävien tapaamista.

Hän ei ole koskaan ollut pitkässä seurustelusuhteessa, mutta ihastuu yleensä tummiin ja urheilullisiin naisiin. Tulevalta kumppaniltaan Matti toivoo avoimuutta, rehellisyyttä, sosiaalisuutta ja heittäytymiskykyä."

Aika jännä että Matti sanoo harrastavansa crossfitia muttei voi Miran kanssa mennä kuntosalille. Matti varmaan kuvittelee olevansa urheilullinen, mutta eihän hän siltä näytä.

Ketju on lukittu.