Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö täällä on sitten päädytty johtopäätökseen, että Tommi, tuo älykkö ja minimalisti elämässään, haluaa paritella vain isorintaisen ja pitkätukkaisen naisen kanssa.
Hyvin tiivistetty kommentti!
Joo eli seuraavaksi varmaan palstakolehti pystyyn että Juudit saa nostettua markkina-arvoaan huulitäytteillä, hiuslisäkkeillä ja silikonitisseillä. Anna mun kaikki kestää... Juudit on mahtava juuri sellaisena kuin on.
Juu, tätähän täällä haluttiin. 😁
Ei kukaan ole luultavasti laittamassa silikoneja, huulitäytteitä tai hiuslisäkkeitä Juuditille. Mukavaa taas mennä liiallisuuksiin.
Mutta jos joku ei tunje eroa nyrhityn tukan ja todella pitkien hiusten välillä niin ei voi mitään.
Kyse on, että edes hiukan pidemmät hiukset ovat usein pukevammat ellei omista todella hyvää kasvojen luustoa, kallon muotoa ja siroa ulkonäköä.
Kun tukkaa ei ole yhtään näkyvillä, ulkoiluvaatteet ja päässä on lippalakki niin poikamaista vaikutelmaa on vaikea välttää. Juudit kyllä näytti siinä pojalta, sanoo kuka mitä sanookin.
Usein juuri sitten kun hyvin lyhyt tukka on hiukan likainen ja litussa niin ei kyllä nainen ole kovin edukseen.
Juudit saa pitää ihan sellaista tukkaa kuin haluaa, mutta kun menee televisioon missä luullakseni haluaa esiintyä edukseen ja vielä haluaa, että tuikituntematon mies häneen ihastuisi niin vaarana on, että mies ei olekaan niin ihastunut.
Vaikka luonne ja muut arvot ovat tärkeitä ei voi ohittaa ulkonäköön liittyviä asioita. Sanoo kuka mitä sanookin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mankeloi podcastia kuunnellessa tuli muuten mielenkiintoisena "yksityiskohtana" esille, että Ville ja Anniina kertoivat, että yksi heidän häämatka-aamuistaan oli feikattu kameroille. Todellisuudessa he olivat jo heränneet ja lukeneet päivävaatteet jne. Sitten kameraryhmä tuli myöhemmin paikalle, niin piti riisua ja aloittaa aamu uudestaan sängyssä. Mietin vain, että jos/kun monia tilanteita järjestetään erikseen kameralle, voi olla hyvin luonnollista, että esim. fyysistä läheisyyttä ei näy siten, kuin se mahdollisesti todellisuudessa näkyy. Ainakin, jos miettisin omalle kohdalle, että tulisi kuvausryhmä kotiin, minua ja miestäni käskettäisiin riisumaan ja sänkyyn ja sitten kameran edessä "herättäisiin" ja tietäisin, että tämän näkee tv:stä niin esimies kuin mummoni, niin luulen, että aika vähäiseksi jäisi fyysinen puoli ja vetovoiman välittyminen ruudun toiselle puolelle...
Viime jaksossa Juuditin ja Tommin heräämiskohtaus oli kyllä tosi tehdyn näköinen. Tämäkin tekee tästä ohjelmasta niin hankalaa seurattavaa, kun ei voi olla yhtään varma, mikä on esitystä ja mikä aitoa.
Juuh, tuota jo silloin mietin, että täytyy olla lavastettu - ei kai se kuvaaja siellä sängyn vieressä koko yötä päivystä. (Mutta myöskin naureskelin, että varsinainen mummoyöpaita Juuditilla 'häämatkalla' - varmasti mukava mutta minun mies 55v sanoisi minulle että heitä nyt tuollainen erotiikantappaja mäkeen 😂 - tokitoki, vieraan puolison + puolen Suomea kanssa Juudit sieltä sängystä muka-heräili)
En kyllä tykkäis, jos mies alkaisi minun yöpaitoja mollaamaan. Eikä miehen halut voi olla yöpaidasta kiinni. Ja jos on , niin heikoilla ollaan. Se yöpaitahan kuitenkin riisutaan, niin mitä väliä sillä on.
Ei minulta ainakaan haluja miehen rumat kalsarit vie.
Ja todellakin, pari on tutustunut alttarilla, niin ei varmaa ole mitään halua kulkea jossain kaiken paljastavassa olemattomassa yöasussa. Ja kameratkin vielä.
Minulta naisena on kyllä miehen rumat kalsarit vieneet halut. Siis halut koko mieheen, on tullut sellainen apua! fiilis.
Ei siis aviomiehen, hän osaa ostaa kasarinsa molempia tyydyttäväksi.
Jos jo miehen väärät kengätkin vaikuttaa niin miten ihmeessä ei kalsarit? 😮
Uskon, että ruma venynyt tai tylsä yöpaita alkuvaiheessa aiheuttaa saman fiiliksen miehelle.
Itse en ottaisi sinkkuna riskiä pukea joku mummoyöpaita ensimmäiselle yökyläilylle tai alkuaikana. Miksi edes.
Samoin miehellä pitää sen verran olla pelisilmää, että ei niitä kauhtuneimpia polvipussikalsareitaan pue vastaavasti.
Vetovoima on taitolaji, sen voi sammuttaa tai sytyttää. Toki jos se vallan puuttuu niin ihan sama mitä pukee päälleen, jos ei syty niin ei syty. Mutta jos roihuaa niin roihuun voi myös hiukan puhaltaa vielä lisää kipinää. ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija9 kirjoitti:
Hmmm kirjoitti:
Nyt on kyllä pakko ihmetellä miten moni täällä liputtaa Matin ja Miran puolesta. Matista paistaa kilometrien päähän, että hän ei vaan innostu Mirasta. Onko sitten kenties pettynyt ulkonäköön? Tapa miten Matti halaakin Miraa. Irvistän aina vähän, koska nuo Matin halaukset näyttää todella jäykiltä. Enkä usko että kyseessä on mikään jännitys enää. Fyysistä vetovoimaa ei ole. Matti toivoi jotain missiä, lätkävaimoa, mitä lie. Puhuu kameralle lämpimikseen mukavia, mutta sisällä kytee. Eleet ja ilmeet kertoo paljon ja eipä tosiaan edes kosketa Miraa. Oli vähän koominen se hetki, kun rapsutti tovin koiraa sohvalla, varmaan välttääkseen fyysisen kontaktin Miraan. Ei hyvä.
Tiedän omastakin kokemuksesta jos toinen ei nappaa fyysisellä tasolla, niin läheisyys ja kosketus on todella vaikeaa.
Sama pistänyt silmään. Kosketus on aivan kuin mummoaan halaisi.
Mielikuva on että heti alttarilla tuli selväksi, että tämä vaimo ei ole sitä mitä Matti toivoi mutta vetää nyt roolin hyvin ja kunnialla läpi, jotta mahdollisuudet markkinoilla jatkossa olisivat hyvät.
Tuo häämatkahan on heidän ensimmäinen viikko yhdessä, eli pari päivää vasta ovat "tunteneet" toisensa. Kai siinä voi vähän ujo vielä olla?
Juu, mutta jos jos av-mammoja ei Miran ulkonäkö viehätä (väärä purenta, ylipaino), niin ei siitä VOI Mattikaan tykätä. Piste.
Tulppaanitar kirjoitti:
Tämä kausi etenee jotenkin tosi hitaasti. Parien kuvatut "kohtaamiset" on pinnallisia, näytellyn oloisia eikä niistä saa oikein irti mitään. Joten tuntuu ettei mikään etenekään.
Kaikkien muiden kohtaamiset ovat näytellyn tuntuisia, paitsi Emman ja Tuomaksen. Heillä on jotenkin luontevinta.
Vähän tympeetä haukkua Tuomasta ja keksiä ihmeellisiä teorioita siitä kuinka hän oikeasti onkin julma tyyppi! Minkä hän sille voi että vaimoksi osui negistelijä. Harmittihan Emmaa itseäkin se miten on käyttäytynyt! (En nyt muusta oliko tämä 6. vai 7. jaksossa)
Musta Tuomas on ollut tosi kärsivällinen, ymmärtäväinen ja huumorintajuinen vaimonsa suhteen! Aika moni mies ois käyttäytynyt paljon rumemmin.
Mä en oo saanut sellaista kuvaa, että Tuomas olisi erityisen tosissaan edes lähtenyt mukaan ohjelmaan. Saattaa olla yksi seikkailu hänelle. Rennosti otti häiden aamunakin ja koko ajan on ollut asenne, että katsellaan. Siinä voi sitten herkemmin ehkä luovuttaa, kun asenne ei ole, että tämähän pistetään onnistumaan. Emma taas on varmasti kylmää vettä tuohon kuvioon epävarmuuksineen ja kiukutteluineen.
Vierailija kirjoitti:
Öh, no kyllä tässä ohjelmaan lähtijöilläkin on tiedossa, ettei sinne ohjelmaan ole mitään miljoonaa hakijaa eli siitä aika pienestä joukosta yritetään löytää toisilleen sopivat ihmiset. Ei kukaan voi tarjota mitään takuita siitä, että homma toimii. Joskus paperilla hyvän tuntuinen match ei toimikaan livenä yhtään.
Emman ja Tuomaksen kohdalla ei ole todellakaan kyse siitä, että paperilla toimisija ja käytännössä ei!
Tämä pari ei toiminut paperillakaan, eli miksi eivät kuunnelleet Tuomaksen toiveita yhdenkään asian kohdalla? Tämä on väärin myös Emmaa kohtaan!
No onhan tuo Matti kyllä niin tylsän ja pidättyväisen oloinen. Vaimo koitti kävellessä vähän koskettaa ja ottaa kädestä kiinni, niin ukko vaan kävelee eteenpäin kuin rautakangen nielleenä. Ovat kuin jotain etäisiä kavereita.
Tuomas ja Emma on kyllä ihan käsittämätön paritus! En ymmärrä miten asiantuntijat ovat päätyneet tähän tulokseen ja itse olivat vielä innostuneita ”onnistumisestaan” 🤦🏻♂️
Tuomas on sen oloinen, että tulee helposti toimeen erilaisten ihmisten kanssa joten luulisi että ois löytynyt joku muukin kuin Emma! Jota ei ois pitänyt alkujaankaan ottaa koko ohjelmaan, koska on psyykeeltään liian hauras eikö selvästi vielä tunne itsekään itseään (Miksi käyttäytyi aluksi niin huonosti? Eikö aikuinen ihminen osaa säädellä käyttäytymistään, varsinkin kun on tutustumassa uuteen ihmiseen!)
Emma olisi tarvinnut pari kertaa viikossa pariterapiaa heti alusta asti, jotta tuo olisi voinut mitenkään onnistua. Sitten olisi voinut, toki.
Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja älykkyys on muutenkin mielenkiintoinen käsite. Osa ajattelee olevansa älykäs, jos on esim kirjaviisas, tai yleensäkin lukee paljon. Se ei kuitenkaan tarkoita älykkyyttä sanan varsinaisessa merkityksessä. Älykkyyden saa mitattua äo-testillä, missä useampi kuin yksi ihminen on tuloksestaan yllättynyt. Eikä aina kovin positiivisesti.
Sitten päästäänkin siihen, että mitä älykkyydessä mitataan? Sellaista hoksottomien käyttöä numeraalisissa pulmatilantessa. Kuitenkin on olemassa esimerkiksi sosiaalista älykkyyttä, millä taas pystytään hahmottamaan ympäröivää maailmaa muita ihmisiä älykkäämmin. Osataan lukea paremmin tilanteita ja muita imisiä, ehkä jopa manipuloida tilanteita.
Älykkyyttä on niin monenlaista ja aika harva, jos kukaan, on älykäs kaikin tavoin. Kaikista oudoinpia on ne tyypit, jotka opiskelee pitkälle ja luulee niillä meriiteillä olevansa älykkäämpi kuin muut, esimerkiksi vähemmän kouluttautuneet. Se jo kertoo, että ei ole. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kun just jotain älykkyyttä usein korostetaan. Mitä merkitystä älykkyydellä on jos on muuten sosiaalisesti kömpelö möläyttelijä tms.
Ja suurin osa meistä on kuitenkin keskivertoviisaita jotka pystyvät hyviin keskusteluihin joten kyllä itsellä korostuu kriteereinä just sydämen viisaus ja hyvät sosiaaliset taidot (Ei tarvitse olla mikään supliikkityyppi mutta peruskäytöstavat yms.)
Parisuhteessa älykkyydellä on siinä mielessä tutkitusti merkitystä, että onnellisimmissa ja kestävimmissä suhteissa parin välinen älykkyysero ei ole kovin suuri.
Muissa yhteyksissä älykkyys on minunkin mielestäni yliarvostettu ja ylihehkutettu ominaisuus.
t. 5250, joka tuskailee riittävän älykkään vela-kumppanin löytämisen suhteen
Mä luulen, että Tommin ja Juuditin yksi iso ongelma on, että Tommi pitää itseään matemaattis-teknisesti hyvin lahjakaaana, ja saattaa sitä tuossa aspektissa ollakin, en osaa arvioida. Mutta, ongelma syntyy kun hän eo tajua, että Juudit on (häneen nähden) aivan ylivertaisen älykäs sosiaalisella/empatia-akselilla.
Pelkäänpä, että se 'pikku-insinööri' Tommissa näkee Juuditin jotenkin selvästi "tyhmempänä" koska hän ei osaa arvostaa ja arvottaa muuta kuin tuota matemaattis-teknistä lahjakkuutta. (Mistä minä tietäisin, miten mat-tekn lahjakas Juudit on, en mistään tokikaan - mutta ohjelmasta on jo selvinnyt että Tommi ei ole emotionaalisesti eikä sosiaalisesti kovin 'kyvykäs') - eikä siinä kyllä parisuhteesta oikein mitään kehity jos pitää toista jotenkin itseään huonompana/tyhmempänä...
Olen joskus tyrmistyneenä seurannut tällaisia "pikkuinsinöörejä", joita on kyllä jopa humanisteissakin. He pitävät itseään niin ylivertaisina koulutuksensa takia, että halveksivat kaikkea muuta - ja uutta. Niinpä he eivät myöskään koskaan opi mitään ympäröivästä maailmasta ja ihmisistä, koska torjuvat kaiken oman itsen ulkopuolisen. Vielä vahvasti keski-ikäisenäkin vaalitaan ideaalia omasta ylivertaisuudesta.
MIkään koulutustausta ei poista ihmisestä sitkeässä olevaa tyhmyyttä vaan pikemminkin tiivistää sen, jos ihminen on omahyväinen juntti henkisesti.
Mankeloi-podcastissa sanottiin, että EA:ssa leikitään heidän elämillään ja nähdään noin 5 prosenttia siitä, mitä on kuvattu ja läheskään kaikkea ei ole kuvattu. Kummatkin parit (Ville& Anniina, Katja & Olli, jotka erosivat) tunnustivat käyneensä monet tärkeät keskustelut nimenomaan kuvausten ulkopuolella. Paljon jäi kuvaamatta ja siitäkin, mitä näytetään, valitaan ne, joista saadaan tehtyä sopiva viihdeohjelma. Kaikki, mitä näemme, ei ole, ylläri pylläri, totta sellaisenaan. Se on profiloitu, leikattu, muokattu ja yhdistelty. Se, että kuinka realistisen kokonaiskokemuksen siitä saa, on aivan toinen juttu.
Emmalla on tainnut olla hieman epärealistinen haave ja kuva itsestään eräoppaana ja seikkailijana. Itse olen eräopas ja meidän pitää olla niitä vahvoja ryhmän vetäjiä, joilla ei hymy hyydy vaikka olisi kuinka kova tai vaativa tilanne edessä. Luonne pitää olla rauhallinen, että tuo turvaa asiakkaille. Pitää uskaltaa kiipeillä, meloa koskia, hiihtovaeltaa pakkasilla. ym Opiskeluaikana aika moni jätti leikin kesken, kun realismi iski.
Juuditilla ja Tommillahan oli opas mukana heidän retkillä. Tuollainen luonto ja liikuntajuttu tuo kivaa vaihtelua nyt, kaupunkimatkojen sijaan.
Älykkyyttä on monta tasoa ja siinä puolisot voivat täydentää toisiaan. Mutta ymmärrän hyvin sen, miksi on viisasta, että älykkyyden suhteen parit ovat samalla tasolla. On ihmisiä, joilla korkeampi älykkyys näkyy myös korkeassa koulutustasossa ja ihmisiä, joilla matala älykkyys merkitsee myös vaatimatonta koulutusta. Olen nähnyt vierestä, kun pari rakastuu ja huomaa, että ovat tässä suhteessa aivan eri tasolla: toisen korkea koulutus on toiselle uhka ja toisen keskustelunaiheet pitää rajoittaa, kun kumppani ei yksinkertaisesti tajua. Kun ollaan nuoria, luodaan omaa itseä ja pohditaan, että kuka tässä ollaankaan, niin ei se silloin haittaa samalla tavalla, mutta kun koulut on käyty ja työelämässäkin ollaan jo tovi oltu ja kaivataan sitä omaa perhettä (oli sitten parin muodostama tai lapset mukana), niin asialla alkaa olla eri tavalla merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, Tuomas ei oo maajussi jonka kaikki mieltymykset pitäis täyttää, mutta jos hän on esittänyt tiettyjä toiveita ja sitten vielä oikein hehkutetaan, että nyt löytyi sopiva niin olihan tää ihan fiasko!!!
Tää on kuitenkin osallistujillekin ainutlaatuinen tilaisuus ja kyllä mä Tuomaksena olisin pettynyt, kun saisinkin lapsellisen kiukuttelijan jossa ei oo tippaakaan seikkailuhenkeä!
Eikö Emmalla ole sitten oikeus pettyä? Hän olisi halunnut luonnossa liikkujan ja joka ei sano häntä jäätäväksi pöntöksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mankeloi podcastia kuunnellessa tuli muuten mielenkiintoisena "yksityiskohtana" esille, että Ville ja Anniina kertoivat, että yksi heidän häämatka-aamuistaan oli feikattu kameroille. Todellisuudessa he olivat jo heränneet ja lukeneet päivävaatteet jne. Sitten kameraryhmä tuli myöhemmin paikalle, niin piti riisua ja aloittaa aamu uudestaan sängyssä. Mietin vain, että jos/kun monia tilanteita järjestetään erikseen kameralle, voi olla hyvin luonnollista, että esim. fyysistä läheisyyttä ei näy siten, kuin se mahdollisesti todellisuudessa näkyy. Ainakin, jos miettisin omalle kohdalle, että tulisi kuvausryhmä kotiin, minua ja miestäni käskettäisiin riisumaan ja sänkyyn ja sitten kameran edessä "herättäisiin" ja tietäisin, että tämän näkee tv:stä niin esimies kuin mummoni, niin luulen, että aika vähäiseksi jäisi fyysinen puoli ja vetovoiman välittyminen ruudun toiselle puolelle...
Viime jaksossa Juuditin ja Tommin heräämiskohtaus oli kyllä tosi tehdyn näköinen. Tämäkin tekee tästä ohjelmasta niin hankalaa seurattavaa, kun ei voi olla yhtään varma, mikä on esitystä ja mikä aitoa.
Juuh, tuota jo silloin mietin, että täytyy olla lavastettu - ei kai se kuvaaja siellä sängyn vieressä koko yötä päivystä. (Mutta myöskin naureskelin, että varsinainen mummoyöpaita Juuditilla 'häämatkalla' - varmasti mukava mutta minun mies 55v sanoisi minulle että heitä nyt tuollainen erotiikantappaja mäkeen 😂 - tokitoki, vieraan puolison + puolen Suomea kanssa Juudit sieltä sängystä muka-heräili)
En kyllä tykkäis, jos mies alkaisi minun yöpaitoja mollaamaan. Eikä miehen halut voi olla yöpaidasta kiinni. Ja jos on , niin heikoilla ollaan. Se yöpaitahan kuitenkin riisutaan, niin mitä väliä sillä on.
Ei minulta ainakaan haluja miehen rumat kalsarit vie.
Ja todellakin, pari on tutustunut alttarilla, niin ei varmaa ole mitään halua kulkea jossain kaiken paljastavassa olemattomassa yöasussa. Ja kameratkin vielä.
Kyllä mäkin toki ymmärrän, ettei Juudit puolen Suomen ja ventovieraan uuden puolison edessä halua mihinkään viettelevään ja läpinäkyvään pukeutua yöksi.
Mutta tuosta olen eri mieltä, että 'mitä väliä yöpaidalla kun se kuitenkin riisutaan' - ei kai kukaan yökerhoonkaan lähde missään lönttäretkuissa kun jos joku kiinnostava kumppani löytyisi niin kyllä ne vaatteet sit kuitenkin riisutaan (siis jos on yöseuraa etsimässä..) saati että laittaisi jotkut virttyneet mummokalsarit ?
Ja vaikka me ollaan oltu jo 20v naimisissa niin kyllä me mielellään katsotaan toisiamme näteissä yövaatteissa - sama työ se nätin vaatteet riisumisessa (ja huoltamisessa) on kuin rumankin.
Vierailija kirjoitti:
Ja toisaalta jokin siinä Tuomaksessa laukaisee Emman käytöksen kun on kuitenkin aivan normaali yksin kuvatuissa tilanteissa. Varmasti Emmassa on epävarmuutta, mutta tuskin Tuomaskaan aivan virheetön on.
Tähän täytyy kyllä sanoa, että uskon, että Emmalla ks. kaltainen käytös laukeaa kaikissa "kiintymyssuhteissa". Ainakin ne pätkät mitä tv:ssä on näytetty, Tuomas on ollut rento oma itsensä, toista kunnioittava, avoin ja tukeva, huumoria keskusteluun tuova. Luolassa tsemppasi ja kevensi tunnelmaa, sitten lohdutti ja halasi. Tulee lähelle, huolehtii, että toinen on ravittu, kyselee mielipiteitä jne. En sano, että Tuomas olisi virheetön ja erityisesti ristiriitatilanne jäi toki katsojilta näkemättä, mutta kyllä hän tuntuu todella ottavan toisen huomioon niin hyvin kuin aikuinen voi toista ottaa.
Mistä ihmeestä sinä tiedät mikä on Tuomaksen "oma itsensä"`? Se Tuomas, joka on tsempannut kameroiden ollessa paikalla? Sarjassa ei tähän asti ole taidettu näyttää yhtään kertaa kokonaan tilannetta, jossa Emma on ns. pahoittanut mielensä. Klippejä sieltä sun täältä.
Millainen ihminen haluaa väkisin häämatkallaan luolaan, jos toinen pelkää ahtaita paikkoja? Vaikea kuvitella, että sinne olisi nyt pelkästään kuvausryhmän pakottamana menty. Oikeasti huomioonottava puoliso olisi kieltäytynyt tuosta, eikä suostutellut toista luolaan.
Edelleen ihmetyttää tämä Tuomaksen Emman yläpuolelle nostaminen; ei hänellä ole tässä yhtään enemää oikeuksia mihinkään kuin Emmallakaan. Eikä Tuomaksen mielenkiinnon kohteet ole yhtään tärkeämpiä tai parempia kuin Emman.
"Seikkailija" on kyllä huono termi, se merkitsee liikaa asioita eri ihmisille. Olen kuullut "lähdetään seikkailulle" kuvaamaan naisporukan reissua outlettiin ostosten äärelle, miehen viemässä lapsia lähimetsään, pariskuntaa suuntaamassa rinkkojen kanssa Lappiin vaeltamaan ja risteilyä jäämerelle.
Ihan sama kun ystävät järjestivät opiskelukaverini sokkotreffeille, kun kumpikin pitää huvipuistoista. Kuulostaa helpolta ja selvältä yhteiseltä asialta, eikö vain? Väärin. Opiskelukaverini kun on todellinen huvipuistoharrastaja, joka oli kiertänyt kaikki kotimaan puistot ja oli listannut ison listan maailman kiinnostavimmista huvipuistoista, selvittänyt laitteet, huvipuistojen aluekartat, sijainnit ja matkareitit optimiaikoineen. Toinen taas ajatteli, että kivaa, voisikin mennä taas huvipuistoon, kun oli kiva käydä lapsena kerran Tykkimäellä ja pari vuotta sitten Linnanmäellä työnantajan tiketeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, Tuomas ei oo maajussi jonka kaikki mieltymykset pitäis täyttää, mutta jos hän on esittänyt tiettyjä toiveita ja sitten vielä oikein hehkutetaan, että nyt löytyi sopiva niin olihan tää ihan fiasko!!!
Tää on kuitenkin osallistujillekin ainutlaatuinen tilaisuus ja kyllä mä Tuomaksena olisin pettynyt, kun saisinkin lapsellisen kiukuttelijan jossa ei oo tippaakaan seikkailuhenkeä!
Eikö Emmalla ole sitten oikeus pettyä? Hän olisi halunnut luonnossa liikkujan ja joka ei sano häntä jäätäväksi pöntöksi?
Niin, että Emma olisi halunnut puolison, jolta ei koskaan tule mitään krittiikkiä?
No, ei sellaista olekaan, jos ihminen on rehellinen. Minusta Emmalle tekisi hyvää jos Tuomas olisi vähän sormenpäillä ja sanoisi että ei hänenkään nyt kaikenlaista vi"tuilua tarvitse Emmalta kestää, soittele sitten kun olet miettinyt omaa käytöstäsi ni katsotaan..
En ole sitä mieltä että Tuomas on virheetön.
Mutta luulen, että Emmalla on koko lailla sama kuin minulla on aikanaan ollut - jos joku kiinnostava mies on lähistöllä muutun tosi kömpelöksi sutkauttelijaksi ja sosiaalisesti täys-urpoksi. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö hän voisi olla ihana ja hauska muiden miesten läheisyydessä, mutta tuo oma ihastuminen saa aikaan jonkun defenssin tai dengeneroitumisen, ettei oikein osaa olla oma normaali itsensä.
Siinä ei siis 'laukaisijaksi' todellakaan tarvittu mitään negatiivista ominaisuutta siitä miehestä - ehkä kyseessä oli vain oma keskenkasvuisuus? Itseluottamuksen puute? Minuun kasvatettu ominaisuus?
Toivottavasti Emma tuosta normalisoituu ja hengaavat mahdollisuuden yhdessä.