Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Niin ihmeellistä ajattelua täällä, että Tuomas ei sais reagoi mitenkään kun vaimo kiukuttelee, negistelee, höröttää tai pillittää. Muuta en oo Emmalta nähnyt tähän mennessä.
Itsellä ois mennyt hermo jo monta kertaa moiseen draamailuun joten nostan hattua Tuomakselle jolla on ollut hyvät hermot ja ymmärrystä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tekemällä kohdan numero 1, olisit jo tappanut kaikki mahdollisuudet fyysiseen vetovoimaan toisen puolelta. Mikään ei ole epäseksikkäämpää kuin "pidän sinusta fyysisesti paljon ja haluaisin koskettaa sinua. Sano sitten kun olet valmis".
Ymmärrän pointtisi hyvin, mutta en sitä tietenkään noin töksäyttäisi vaan toki romanttisemmin toisin asian esille. (Fyysinen) vetovoima tarkoittaa myös paljon enemmän kuin vain koskettamisen halua, se on sitä selittämätöntä halua olla toisen kanssa ja oppia hänestä kaikki mahdollinen. Mielestäni täysi avoimuus olisi parempi jos kerran naimisiin on menty, kuin se, että esim. Juuditin ja Miran täytyy kärvistellä löyhässä hirressä ties miten kauan miettien ovatko Tommi ja Matti edes sitoutuneita liittoon kun kerran eivät romanttisesti anna mitään viboja. Sen näkee Juuditista ja Mirasta, että ovat ihastuneita ja siinä tilanteessa on varmasti kidutusta olla epävarmuudessa.
Voihan tietty olla, että toiset olisivat mieluummin epätietoisuudessa kumppanin tuntemasta vetovoimasta, mutta itse ainakin haluaisin lyödä kortit pöytään heti ja sitoutua liittoon ja näin poistaa paineet ja epävarmuuden heti kättelyssä. Jos tällaiseen ei ole valmistautunut on mielestäni epäreilua mennä tuntemattoman kanssa naimisiin...
Ärsyttää juuri tuon Matin ja Tommin tapa roikottaa puolisoa epätietoisuudessa. Juudit katseellaan pyytää kosketusta ja Mira sanoo asian suoraan. Tommi ehkä ilmaisee asian pian Juuditille, mutta Matti vaikuttaa niin ahdistuneelta, että jatkaa samaa linjaa. Sitten viimeisen jakson lopussa ghostaa Miran.
En ylipäätään ymmärrä, miksi Tommi on hakenut tähän ohjelmaan. Mies ei halua lapsia.
Se on ihan fine, mutta hyvän ihmissuhteen rakentamiseen ei tarvita avioliittoa. Ihan liikaa kokeilumielellä on selvästi liikkeellä. Ja sitten puolisoksi valikoitui Juudit, joka takuulla on jo taustansakin perusteella vakavissaan. Toivottavasti Tommilla on sen verran tunneälyä, että rehellisesti kertoo Juuditille missä mennään.Matti taas on niitä miehiä, joilla on mukava poikamieselämä ja välillä jotain lyhyitä hetken hurmioita, mutta periaatteessa hän on ihan tyytyväinen elämäänsä. Mutta kun alkaa lähestyä 40 vuotispäivät, alkaa paineita kertyä ympäristöstä ja tulee se fiilis ”että jotain tarttis tehrä”. Mutta että pitäisi muuttaa elämäänsä niin paljon, että joutuisi mahdollisesti jättämään Tampereen talousalueen 😳.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, Tuomas ei oo maajussi jonka kaikki mieltymykset pitäis täyttää, mutta jos hän on esittänyt tiettyjä toiveita ja sitten vielä oikein hehkutetaan, että nyt löytyi sopiva niin olihan tää ihan fiasko!!!
Tää on kuitenkin osallistujillekin ainutlaatuinen tilaisuus ja kyllä mä Tuomaksena olisin pettynyt, kun saisinkin lapsellisen kiukuttelijan jossa ei oo tippaakaan seikkailuhenkeä!
Eikö Emmalla ole sitten oikeus pettyä? Hän olisi halunnut luonnossa liikkujan ja joka ei sano häntä jäätäväksi pöntöksi?
Niin, että Emma olisi halunnut puolison, jolta ei koskaan tule mitään krittiikkiä?
No, ei sellaista olekaan, jos ihminen on rehellinen. Minusta Emmalle tekisi hyvää jos Tuomas olisi vähän sormenpäillä ja sanoisi että ei hänenkään nyt kaikenlaista vi"tuilua tarvitse Emmalta kestää, soittele sitten kun olet miettinyt omaa käytöstäsi ni katsotaan..
Sepä onkin huomaavaisen täydellisen miehen käytöstä asettaa jokin raja, johon toisen on päästävä ja sitten käskeä matelemaan hänen luokseen, kun tuo raja on saavutettu ja hän voi sitten arvioida riittääkö se hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Mankeloi-podcastissa sanottiin, että EA:ssa leikitään heidän elämillään ja nähdään noin 5 prosenttia siitä, mitä on kuvattu ja läheskään kaikkea ei ole kuvattu. Kummatkin parit (Ville& Anniina, Katja & Olli, jotka erosivat) tunnustivat käyneensä monet tärkeät keskustelut nimenomaan kuvausten ulkopuolella. Paljon jäi kuvaamatta ja siitäkin, mitä näytetään, valitaan ne, joista saadaan tehtyä sopiva viihdeohjelma. Kaikki, mitä näemme, ei ole, ylläri pylläri, totta sellaisenaan. Se on profiloitu, leikattu, muokattu ja yhdistelty. Se, että kuinka realistisen kokonaiskokemuksen siitä saa, on aivan toinen juttu.
Mielestäni kuitenkin sanoivat, että leikkaustyö oli tehty hyvin, että siitä sai kuitenkin aika hyvän kuvan todellisuudesta. Vaikka ne parhaat ja henkilökohtaisimmat keskustelut jätettiinkin yksityiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmalla on tainnut olla hieman epärealistinen haave ja kuva itsestään eräoppaana ja seikkailijana. Itse olen eräopas ja meidän pitää olla niitä vahvoja ryhmän vetäjiä, joilla ei hymy hyydy vaikka olisi kuinka kova tai vaativa tilanne edessä. Luonne pitää olla rauhallinen, että tuo turvaa asiakkaille. Pitää uskaltaa kiipeillä, meloa koskia, hiihtovaeltaa pakkasilla. ym Opiskeluaikana aika moni jätti leikin kesken, kun realismi iski.
Juuditilla ja Tommillahan oli opas mukana heidän retkillä. Tuollainen luonto ja liikuntajuttu tuo kivaa vaihtelua nyt, kaupunkimatkojen sijaan.
Voi olla, mutta ihminen voi myös itse määritellä mitä puolia haluaa ammatistaan toteuttaa. Tuskin aivan kaikki eräoppaat Suomessa vievät ryhmiä luoliin tai hiihtovaeltamaan pakkasilla, Etelä-Suomessa on eri aktiviteetit kuin Lapissa. Toki laaja lajikirjo helpottaa työllistymistä.
Toki.
Mutta vähemmän kuitenkaan taitaa olla tarvetta niille, jotka vain vähän vievät mummoja kävelemään pitkin pitkospuita.
Kyllähän Emma jo inisi siinä vaiheessa kun he kiipesivät niitä portaita pitkin sinne Kolin huipulle (?) ja Tuomas sai koko näytetyn ajan olla "jaksatko", "pääsetkö" jne avustajana.
Vierailija kirjoitti:
Niin ihmeellistä ajattelua täällä, että Tuomas ei sais reagoi mitenkään kun vaimo kiukuttelee, negistelee, höröttää tai pillittää. Muuta en oo Emmalta nähnyt tähän mennessä.
Itsellä ois mennyt hermo jo monta kertaa moiseen draamailuun joten nostan hattua Tuomakselle jolla on ollut hyvät hermot ja ymmärrystä!
Sä olet nähnyt juuri sen mitä tuotanto on halunnut näyttää. Myönnän, että mussa on ollut samaa piirrettä kuin Emmassa suhteiden alussa, mutta ei se käytös mistään täydellisestä onnesta kummunnut vaan miehen pienistä arjen teoista ja kommenteista, jotka eivät ehkä ollut niin kivoja tai antoivat ymmärtää, ettei tässä ihan tosissaan olla. Yhtenä asiana ohitettavia, mutta kun niitä kertyi ja kertyi niin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmalla on tainnut olla hieman epärealistinen haave ja kuva itsestään eräoppaana ja seikkailijana. Itse olen eräopas ja meidän pitää olla niitä vahvoja ryhmän vetäjiä, joilla ei hymy hyydy vaikka olisi kuinka kova tai vaativa tilanne edessä. Luonne pitää olla rauhallinen, että tuo turvaa asiakkaille. Pitää uskaltaa kiipeillä, meloa koskia, hiihtovaeltaa pakkasilla. ym Opiskeluaikana aika moni jätti leikin kesken, kun realismi iski.
Juuditilla ja Tommillahan oli opas mukana heidän retkillä. Tuollainen luonto ja liikuntajuttu tuo kivaa vaihtelua nyt, kaupunkimatkojen sijaan.
Voi olla, mutta ihminen voi myös itse määritellä mitä puolia haluaa ammatistaan toteuttaa. Tuskin aivan kaikki eräoppaat Suomessa vievät ryhmiä luoliin tai hiihtovaeltamaan pakkasilla, Etelä-Suomessa on eri aktiviteetit kuin Lapissa. Toki laaja lajikirjo helpottaa työllistymistä.
Toki.
Mutta vähemmän kuitenkaan taitaa olla tarvetta niille, jotka vain vähän vievät mummoja kävelemään pitkin pitkospuita.Kyllähän Emma jo inisi siinä vaiheessa kun he kiipesivät niitä portaita pitkin sinne Kolin huipulle (?) ja Tuomas sai koko näytetyn ajan olla "jaksatko", "pääsetkö" jne avustajana.
No mehän ei kumpikaan tiedetä mitä Emma haluaisi eräoppaana tehdä, joten aika turhaa hänen haaveitaan tässä keskustelussa tulla arvostelemaan. Ehkä hän haluaa vetää villiyrttien keräyskursseja, issikkavaellusta, kalastusta, melontaa, suppailua, huskysafareita, kahvikotaa, porotilaa, hitostako me se tiedetään.
Vierailija kirjoitti:
Eli onnea Tuomas, kun menet naimisiin ja vaimosi odottaa vauvaa. Se vaihe on tunnetusti täysin vapaa hormoneista ja kyynelistä! Puhumattakaan pitkän liiton kohdalla väistämättä koittavasta vaimosi vaihdevuosista, jolloin kiukuttelu ja muut tunnevaihtelut kuuluvat kuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki.
Mutta vähemmän kuitenkaan taitaa olla tarvetta niille, jotka vain vähän vievät mummoja kävelemään pitkin pitkospuita.Kyllähän Emma jo inisi siinä vaiheessa kun he kiipesivät niitä portaita pitkin sinne Kolin huipulle (?) ja Tuomas sai koko näytetyn ajan olla "jaksatko", "pääsetkö" jne avustajana.
Lisäksi sulla nyt unohtuu Tuomaksen valinta huomenlahjaksi: lahjakortti kiipeilyyn. Omaan harrastukseensa. Hän myös kertoi, miten kiva olisi päästä neuvomaan tulevaa morsianta lajissa. Ehkäpä Tuomaksella on taipumus puutt... neuvoa puolisoaan kaikissa lajeissa, jossa kokee olevansa parempi? Myös sitä Kolia ylöskiivetessä?
Edelleen, ehkä kannattaisi ottaa nyt ne vaaleanpunaiset Tuomas-lasit silmiltä, ja lopettaa kaikkien tapahtumien kääntäminen Tuomaksen eduksi ja Emmaa vastaan. Yhtä paljon ne on prseestä Emman kannalta; hän sai puolison, joka antoi huomenlahjaksi lahjakortin omaan harrastukseensa (aika omahyväistä) ja pakotti ahtaanpaikankammosta huolimatta luolaan häämatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki.
No mehän ei kumpikaan tiedetä mitä Emma haluaisi eräoppaana tehdä, joten aika turhaa hänen haaveitaan tässä keskustelussa tulla arvostelemaan. Ehkä hän haluaa vetää villiyrttien keräyskursseja, issikkavaellusta, kalastusta, melontaa, suppailua, huskysafareita, kahvikotaa, porotilaa, hitostako me se tiedetään.
Halusi mitä halusi, opinnoissa on pystyttävä suorittamaan kaikki kovimmatkin reissut. Ja tehtävä myös asiakaspalvelua, joilloin ollaan vastuussa heistä. Valmistuttua saa toki jokainen valita, mitä tekee. Mutta perustiedot ja osaaminen on oltava kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, Tuomas ei oo maajussi jonka kaikki mieltymykset pitäis täyttää, mutta jos hän on esittänyt tiettyjä toiveita ja sitten vielä oikein hehkutetaan, että nyt löytyi sopiva niin olihan tää ihan fiasko!!!
Tää on kuitenkin osallistujillekin ainutlaatuinen tilaisuus ja kyllä mä Tuomaksena olisin pettynyt, kun saisinkin lapsellisen kiukuttelijan jossa ei oo tippaakaan seikkailuhenkeä!
Eikö Emmalla ole sitten oikeus pettyä? Hän olisi halunnut luonnossa liikkujan ja joka ei sano häntä jäätäväksi pöntöksi?
Niin, että Emma olisi halunnut puolison, jolta ei koskaan tule mitään krittiikkiä?
No, ei sellaista olekaan, jos ihminen on rehellinen. Minusta Emmalle tekisi hyvää jos Tuomas olisi vähän sormenpäillä ja sanoisi että ei hänenkään nyt kaikenlaista vi"tuilua tarvitse Emmalta kestää, soittele sitten kun olet miettinyt omaa käytöstäsi ni katsotaan..
Sepä onkin huomaavaisen täydellisen miehen käytöstä asettaa jokin raja, johon toisen on päästävä ja sitten käskeä matelemaan hänen luokseen, kun tuo raja on saavutettu ja hän voi sitten arvioida riittääkö se hänelle.
Ei, ei ole kyse siitä että asettaa toiselle rajan mihin on päästävä - kyse on siitä, että asettaa itselleen rajan, minkä yli ei halua mennä. Ei halua suostua koti-simputuksen uhriksi.
Se, että pyytää toista miettimään käytöstään rauhassa antaa sille toiselle tietenkin myös mahdollisuuden todeta, että näin nyt vaan haluan käyttäytyä ja jos ei se tuolle kelpaa ni se on heippa! Eihän siinä ole mitään ultimatumeja, jos sanoo parin toiselle, ettei itse suostu lytättäväksi. Tuo Emman käytös on aikamoista manipulaatiota, ja hän saattaa hyvinkin jossain vaiheessa todeta, ettei Tuomas sovi hänelle kun se on liian kiltti ja nössö (ts. Ei pistä vastaan)
- Emma ei näytä ymmärtävän ollenkaan omaa noloa käytöstään. Voin kertoa, ettei kukaan mies katselisi tuollaista päivääkään, jos ei olisi pakko (eli ilmottautunut moiseen ohjelmaan. Voi Tuomas parka.)
- Mikä ihmeen lippis Juuditilla oli päällä mekon kanssa? Ei hyvää päivää.
- Oho, Kati kehui Jannea, että 'saat kyllä pojot siitä että et antanut mun keskeyttää'. Janne voisi siis olla hieman topakampi jopa Katin mielestä. Kemiaa heillä kyllä on, sitä ei voi edes tuo Katin dissaaja kieltää.
- Mira ja Matti ovat mielestäni potentiaalisin pari, kun he antaisivat itselleen aikaa niin tuosta on hyvät vibat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki.
Halusi mitä halusi, opinnoissa on pystyttävä suorittamaan kaikki kovimmatkin reissut. Ja tehtävä myös asiakaspalvelua, joilloin ollaan vastuussa heistä. Valmistuttua saa toki jokainen valita, mitä tekee. Mutta perustiedot ja osaaminen on oltava kunnossa.
Eli oikeastaan koulutuksen aikana pitäisi osata ammatti jo täydellisesti? Muuten ei voi edes opiskella alaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki.
Lisäksi sulla nyt unohtuu Tuomaksen valinta huomenlahjaksi: lahjakortti kiipeilyyn. Omaan harrastukseensa. Hän myös kertoi, miten kiva olisi päästä neuvomaan tulevaa morsianta lajissa. Ehkäpä Tuomaksella on taipumus puutt... neuvoa puolisoaan kaikissa lajeissa, jossa kokee olevansa parempi? Myös sitä Kolia ylöskiivetessä?
Edelleen, ehkä kannattaisi ottaa nyt ne vaaleanpunaiset Tuomas-lasit silmiltä, ja lopettaa kaikkien tapahtumien kääntäminen Tuomaksen eduksi ja Emmaa vastaan. Yhtä paljon ne on prseestä Emman kannalta; hän sai puolison, joka antoi huomenlahjaksi lahjakortin omaan harrastukseensa (aika omahyväistä) ja pakotti ahtaanpaikankammosta huolimatta luolaan häämatkalla.
No Emma sai kyllä huomenlahjaksi aivan takuuvarmasti myös korun - minkä hän dissaamista jo paketin perusteella huonoksi (tosin sitten totesi jotain tyyliin 'ai no tämä on ihan kiva kun tämä on niin pieni') - sitten Tuomas vielä selitti että siinä luki "sans peur" -ilman pelkoa...
Tämä lisäksi tuo yhteinen tekeminen oli minun mielestä vain bonusta.
(Ja ei, en ole Tuomas -fani. En hänestä edes erityisemmin pidä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei ole kyse siitä että asettaa toiselle rajan mihin on päästävä - kyse on siitä, että asettaa itselleen rajan, minkä yli ei halua mennä. Ei halua suostua koti-simputuksen uhriksi.
Se, että pyytää toista miettimään käytöstään rauhassa antaa sille toiselle tietenkin myös mahdollisuuden todeta, että näin nyt vaan haluan käyttäytyä ja jos ei se tuolle kelpaa ni se on heippa! Eihän siinä ole mitään ultimatumeja, jos sanoo parin toiselle, ettei itse suostu lytättäväksi. Tuo Emman käytös on aikamoista manipulaatiota, ja hän saattaa hyvinkin jossain vaiheessa todeta, ettei Tuomas sovi hänelle kun se on liian kiltti ja nössö (ts. Ei pistä vastaan)
Toimivaan parisuhteeseen ei nyt vaan kuulu "pyytämiset miettimään omaa käytöstään" ja häipyminen omilleen, ja palata saa nöyränä. Kyllä niitä asioita on pystyttävä käsittelemään keskustelemalla ja tuskinpa se toinenkaan on niin virheetön, että hänellä on varaa sanella kuka joutuu oma käytöstä miettimään.
Emma räkättää koko ajan ja ihmettelen vaan miten sitä kukaan jaksaa kuunnella. Kun se itki ku Tuomas halus luovuttaa ja että ei sen kuulus tuntua tollaselta tossa vaiheessa nii on kyllä onnistunut peittään sen verran hyvin ne omat hyvät puolensa että tsemppiä vaan Tuomakselle ja tietty Emmalle kun nyt katsoo telkkarista omaa käytöstään.
Kun täällä puhutaan Juuditin ja Tommin keissistä ja erityisesti Tommin kylmyydestä Juuditia kohtaan, niin onko kukaan pohtinut, että Tommi saattaa vain jäykistellä kameran edessä? Tai sitten tuotanto on ovelasti leikannut kaikki pusukohtaukset pois ja korostanut ns. huonoja niin että katsojat saavat heidän tilanteestaan aivan vääränlaisen kuvan. Tommihan saattaa olla vaikka kuinka ihastunut Juuditiin. Juudit kyllä näyttää ihastumisensa kameran käydessä - tuskin tekisi sitä jos ei olisi saanut mitään vastakaikua Tommilta.
Tai sitten olen pohdinnoissani aivan hakoteillä. Mutta se on tuotannon tarkoituskin - sekoittaa katsojia niin että pariskuntien päätös yhdessä jatkamisesta tulee katsojille yllätyksenä.
Matti tuli mahdollisesti Tinderissä vastaan.
Matti ja Mira: Tuli yllätyksenä, että Mira onkin suhteen konservatiivi. On selvä käsitys, mitkä hommat miehen tehtäviä (esim. grillaaminen, mihin Matti huumorilla, että mieluummin imuroisi). Mira ei arvosta edes jätteiden lajittelua. Taisi Matti kysyä, missä biojäteastia... En tiedä, onko Matti älykkäämpi kuin Mira, mutta voi olla, ettei kyse ole vain ulkonäöstä vaan on muutenkin mietteliäs Miran suhteen.
Kati ja Janne niin epäsuhta pari, että mahtaako suhde toimia, kun kamarin ovi on sulkeutunut. Katin käytös juhannuksena lipsahti jo loukkaavan puolelle (nämä hirveät ”nyt se haluu pussata” kohtaukset). Ei tainnut Kati itse huomata. Yrittää kyllä kameralle puhua Jannesta kauniimmin.
Juudit ja Tommi: Juudit on kasvoiltaan kaunis ja pinnin kanssa lyhyet hiuksetkin kivat. Mutta lippis & shortsit on kyllä häämatkalle erikoinen valinta. Ei oikein viritä suhdetta eroottiseen suuntaan... Toki kätevät pyöräillessä ja meloessa. Tommin ei mielestäni aviomiehenä pitäisi ainakaan tyylin takia jarrutella. Kun on vuosi suhdetta takana, voi jo varovasti tuoda esiin omia mieltymyksiä. Ei näin: hirveä tuo lippis. Vaan näin: tuo lyhyt hame kyllä pukee sinua. Muutoin haluaisin kommentoida, että poikamaisilla naisilla on myös vientiä. Sitä eivät tunnu kaikki kommentoijat käsittävän. Tosin Juudit ei lopulta vaikuta yhtään poikamaiselta vaan kypsältä naiselta, tyyli hämää. Eikä Tommi varmaan ole erityisesti toivonut androgyyniä tai poikamaista seuraa. Tommi ei mielestäni edes yritä nähdä Juuditin hyviä puolia tai johdatella juttua romanttisempaan suuntaan. Juudit parka yrittää. Vaikuttaa todella sydämellisesti ihmiseltä.
Emmasta ja Tuomaasta ei ota mitään selvää. Onko riitojen lisäksi kiinnostusta tai kipinää?
Ylipäätään kaikki parit aika neutraaleja keskenään. Järjestetyssä avioliitossa ei oteta huomioon makukysymyksiä, tuoksua, kemiaa... En osaa veikata, ketkä lopulta pysyvät yhdessä.