Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti älykkäät ihmiset, miten havainnoitte maailmaa?

Vierailija
03.08.2020 |

Ei nyt keskiälyisiä vastaamaan, jooko? Ts millaisiin asioihin te älykkäät ihmiset kiinnitätte huomiota, mitä pohditte, jotain esimerkkejä? Saa kertoa muutakin.

Kommentit (2508)

Vierailija
1841/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin yleensä erilaiset polut mihin teot/päätökset ja puheet johtavat. Mietin askelaskeleelta erilaiset skenaariot mitä voi tapahtua jos minä tai joku muu tekee niin tai näin. Omalla kohdalla koetan sitten näistä vaihtoehtoisista poluista valita suotuisimman ja toimia niin että toivottuun tulokseen pääsen. Toki tätä täytyy muuttujien mukaan jatkuvasti  miettiä uusiksi ja mukauttaa toivotun lopputuloksen saavuttamiseksi. Tämä tapahtuu automaattisesti jatkuvasti ja nopeasti.

Vierailija
1842/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyysosamääräni on yli 140. Olen aina tuntenut itseni vähän ulkopuoliseksi, mutta minulla on ihan tavallisia, normaaliälyisiä ystäviä. Maailma tuntuu usein hullulta, se miten yhteiskunta ja ihmiset toimivat yksilöinä ja yhteisönä. Samoin lainsäädäntö. Tästä syystä en ole kiinnostunut yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta tai asioista, koska se aiheuttaisi vain turhautumista. Vaikka ymmärrän asian logiikan, silti hämmästyttää, miten helposti ihmiset ja ihmisjoukot on johdateltavissa melkein mihin tahansa. 

Samoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1843/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äo 154 suunnilleen. Hiukan heitellyt, riippuen testistä ei koskaan alle 151 tai yli 159.

En tiedä miten muut näkevät maailmaa, mutta luulen, että oma tapani katsoa asioita on laaja-alaisempi ja usein jopa melko mahdottomista asioista aiheuttaa ajatusketjun, miten tuo olisi mahdollista.

Toisaalta taas se, että jotain ihan älytöntä tuputetaan faktana, varsinkin useamman kerran, aiheuttaa väsymystä.  Samoin nk. yleisesti hyväksytyt totuudet aiheuttavat helposti tuhahduksia.

Useista mielipiteistä toivon perusteluja, jolloin se ärsyttää esim. feministejä, rasisteja, kommunisteja, natseja, useita eri uskontojen edustajia, jne. monomaanisen haavemaailmankuvan omaavia.

Vierailija
1844/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on selvästi asperger ja kävelee loikkimalla. Aspergerit tuntevat itsensä ylivertaisiksi ja oppivat helposti asioita, joilla ei ole mitään merkitystä, vaikka ihan oikeassa elämässä.

No millä sitten on merkitystä?

Mikä on väärä elämä?

Vierailija
1845/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtää, että maailma ei ole ympärillä niin kuin yleisesti luullaan. Vaan maailma on oman pään sisällä. Kaikkeen pystyy vaikuttamaan, kunhan ymmärtää ajan kulkua, sekä miten siihen voi itse vaikuttaa pelkällä ennakoinnilla ja observoinnilla. Asiat tapahtuu yleensä niin kuin niiden haluaa tapahtuvan.

Mikään ei ole siellä missä kuvittelee tai näkee sen olevan.

Vierailija
1846/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilalla.

Vierailija
1847/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtää, että maailma ei ole ympärillä niin kuin yleisesti luullaan. Vaan maailma on oman pään sisällä. Kaikkeen pystyy vaikuttamaan, kunhan ymmärtää ajan kulkua, sekä miten siihen voi itse vaikuttaa pelkällä ennakoinnilla ja observoinnilla. Asiat tapahtuu yleensä niin kuin niiden haluaa tapahtuvan.

Kerrotko lisää. Itse olen kiinnostunut mielen voimasta kvanttitasolla ja tuo kuulosti mielenkiintoiselta.

1848/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon muut älyttömyyteni älymystöä ja päinvastoin.

Vierailija
1849/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei VAUVA palstalla ole kovinkaan älykkäitä ihmisiä,niinkuin en ole minäkään.

Vierailija
1850/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko lisää. Itse olen kiinnostunut mielen voimasta kvanttitasolla ja tuo kuulosti mielenkiintoiselta.

Konkreettisin esimerkki tästä ohjauksesta, ennakko-odotus + observointi on vaikkapa plasebo-lääkkeet. Kun sinulle kerrotaan lääkkeestä (on lääkärin kertomus ja tutkimustyö lääkkeen vaikutuksesta = ennakko-odotus). Tämän jälkeen observoit saavasi lääkkeen sairauteen (on lääkkeen ottaminen fyysisesti), hassusti maailma ympärillä muuttuu vaikka todellisuudessa sait vain palasen sokeria. Paranet sokerin voimalla, jos siis uskoit lääkkeen auttavan.

Monet ymmärtää observoinnin voiman. Mutta unohtuu tuo, että ensin pitää olla suunta mihin observoida. Eli se ennakko-odotus on se vaihe, missä päätät suunnan. Eli tavallaan päätät haluatko "kissan" olevan elossa vai kuollut, ennen kuin "katsot laatikkoon".

Vierailija
1851/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konkreettisin esimerkki tästä ohjauksesta, ennakko-odotus + observointi on vaikkapa plasebo-lääkkeet. Kun sinulle kerrotaan lääkkeestä (on lääkärin kertomus ja tutkimustyö lääkkeen vaikutuksesta = ennakko-odotus). Tämän jälkeen observoit saavasi lääkkeen sairauteen (on lääkkeen ottaminen fyysisesti), hassusti maailma ympärillä muuttuu vaikka todellisuudessa sait vain palasen sokeria. Paranet sokerin voimalla, jos siis uskoit lääkkeen auttavan.

Monet ymmärtää observoinnin voiman. Mutta unohtuu tuo, että ensin pitää olla suunta mihin observoida. Eli se ennakko-odotus on se vaihe, missä päätät suunnan. Eli tavallaan päätät haluatko "kissan" olevan elossa vai kuollut, ennen kuin "katsot laatikkoon".

Kiitos! Mielenkiintoista. Tavallaan sama asia mihin minä uskon mutta eri lähestymistapa

Vierailija
1852/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Mielenkiintoista. Tavallaan sama asia mihin minä uskon mutta eri lähestymistapa

Sanotaan näin, että elokuva "Matrix" tiivisti asian hyvin.

Se lusikkakohtaus. "Et voi taivuttaa lusikkaa, se on mahdotonta. Sinun pitää ymmärtää totuus. Ei ole mitään lusikkaa".

Vierailija
1853/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Havannoin liikaa. Ihmisten käytöksen takana näen salattuja ja tekopyhiä tarkoituksia. Yritän olla huomaamatta ja välittämättä. Oikeasti olen usein miettinyt, miten saisi hallitun lobotomia. Ei tästä mun huomiokyvystä ole muuta kuin surua ja murhetta mulle.

Ryyppää kymmenen vuotta, niin alkaa tasoittua.

1854/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on psykologin tekemällä älykkyystestillä todettu keskitasoa älykkäämmäksi. Psykologi sanoi, että harvinainen tulos. Testi tehtiin psykiatrian poliklinikalla, jossa olin hoidossa mielenterveysongelmien takia. Älykkyys on saattanut vaikuttaa siihen, että minusta tuli mielenterveysongelmainen. Minulla on aika herkästi reagoiva keskushermosto, ja saatan sisäistää asioita aika nopeasti. Ehkä olen lapsuudessa sisäistänyt ympäristön negatiivisia asioita liian herkästi. Aikuisempana on usein tuntunut siltä, että on pohjattoman yksinäinen, vaikka olisi muiden ihmisten seurassa. Ei oikein pääse muiden kanssa samalle aaltopituudelle. Sitten alkaa tarkastella sosiaalista vuorovaikutusta vähän niinkuin lintuperspektiivistä, niinkuin tarkkailija tai tutkija. Alkaa nähdä asioita, joita ei muut ihmiset näe, ja se lisää yksinäisyyden tunnetta. Muut ihmiset eivät ymmärrä minua, ja minä en ymmärrä muita ihmisiä. Jonkin verran lohtua tuo yliopisto-opinnot ja niissä menestyminen. En kuitenkaan välttämättä haluaisi olla niinkuin muut, vaan haluaisin tehdä älykkyydelläni jotain, josta olisi hyötyä ja apua muille ihmisille. Hyödyksi oleminen on tavoitteeni elämässä.

Kattoneet jostan matriisista, että tämän tyyppiselle kaverille kannattaa sanoa, että se on älykäs. Ei sillä, sulla on jalo tavoite. Zemiä.

Vierailija
1855/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro, miten sinä ajattelet? Nää on niin hankalia kun on vaikea kirjoittaa.

1856/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen ja ajattelen kaiken matemaattisesti. Esimerkiksi jos pöydällä on kaksi hernettä, ajattelen "1+1, pöydällä on kaksi hernettä". 

Onnittelen: olet nero!

Vierailija
1857/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen miten voitan muut nopeasti ja miten olen aina ensimmäinen kaikessa.

Siihen tähtään ja sillä tavoin havainnoin maailmaani joka on minun maailmani.

Tämä juuri hieno esimerkki tyhmyydestä.

Vierailija
1858/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wittgensteinin filosofian mukaisesti. Olioiden, elementaarilauseiden ja kielipelien kautta.

1859/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisia asioita mietin. Sellaisen ajattelutavan eron olen huomannut esim. moneen vähemmän koulutettuun työkaveriini, on että en yleistä niin helposti tai sekoita korrelaatiota syy-seuraussuhteeseen. Joskus asioita tapahtuu ihan sattumalta, joskus toistuvan tapahtuman syynä on jokin mitä emme voi edes arvata. Ei ole järkevää tehdä oletuksia ja selitellä sattumia oman käsityskyvyn mukaan, varsinkaan jos oikeaa tutkimustietoa ilmiöstä ei ole.

Kuulostaa siltä, että pidät akateemista koulutusta älykkyyden synonyyminä. Ne eivät ole sama asia.

Eivät - varsinkaan menneinä aikoina, jolloin vain pienellä osalla kansasta oli mahdollisuus saada korkeampaa koulutusta. Nykyisin tilanne on aika lailla toinen: akateeminen koulutus korreloi älykkyyden kanssa.

Eivät

Vierailija
1860/2508 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensan lukemani on 159, analysoin kokoajan kaikkea ihan liikaa ja on tosi rasittavaa nähdä miten paljon tyhmiä ihmisiä on keskuudessamme. Pahoittelut virheistä kun tuotan tekstiä kehittämälläni ohjelmalla mikä tuottaa merkkijonon kasvojen ja silmien kautta saadulla informaatiolla

Pystyn ratkaisemaan kaikki Mensan harjoittelutestit, mutta olen hidas, joten en menestyisi Mensan kokeissa, koska aikarajoitus estää. En siis tiedä älykkyyttäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi