Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö minun maksaa kummilapsen passi kun maksamme hänen

Vierailija
16.07.2013 |

matkansa? Hän lähtee siis meidän perheen kanssa reissuun ja maksamme kaiken reissulla. Eikö venhempien kuuluisi sentään passi maksaa? Ihmettelen vaan.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin- teette jo ihan liikaa

Vierailija
62/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölöhölö!
Tylyä olisi pyytää kustantamaan kummeja

iteppä ovat lapsen hankkineet ja jos toinen näkee vaivaa niin maksaisi nyt itekkin jotai

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:22"]

Jotkut eivät vaan osaa käyttäytyä, näinhän se on.

Veljelläni on 2 lasta, meillä 3 ja iso matkailuauto. Olemme jo muutaman kerran matkustaneet autolla Puolaan, nytkin olemme matkalla kolme viikkoa.

Lapsista ei juurikaan kuluja ole matkan suhteen. Kansipaikat ovat edullisia perhelipulla, en itse asiassa edes tiedä maksavatko he yhtään lisää, mutta tietenkin syövät, juovat, maksetaan sisäänpääsymaksuja, leirintäaluemaksuja per henkilö jne. Ovat olleet nyt kahtena kesänä mukana ja tulevat taas. Viiime vuonna vanhempani antoi kaikille lapsille matkarahaa, jolla sai itse ostaa jäätelöä, tuliaisia, mitä vaan ja lapset kumpikin ostivat itselle herkkuja. Rahaa saivat 100 euroa joka kesti 3viikkoa, eli kovin ahkeraa ei jäätelön syöminen ollut. Veljeni oli vihainen minulle kun hänelle ja vaimolle ei tuotu tuliaisia. Otimme heidän lapset matkalle ja vanhempimme antama raha olisi pitänyt käyttää tuliaisiin.

Viime jouluna annoimme taas lapsille lahjakortin joululahjaksi, jossa oli tulevan matkan reittisuunnitelma ja veljeni totesi lapsien passit ovat menneet vanhaksi, ne pitää hommata. Ja tietenkin minä saan ne maksaa.

Tiedän jos emme ota lapsia mukaan heidän kesäloma on erittäin ankea ja tylsä. Veljeni ja hänen vaimonsa ovat työttömiä ja juoppoja. Koti on sotkuinen ja vanhempien asenne hyvin väliinpitämätön. Lapset ovat loistopakkauksia kumpikin ja otamme heitä myös pitkin vuotta meille viikonlopuiksi, vähintään kerran kuussa.

[/quote]

voi ihana, vastaajankaltaisia ihmisiä pitäisi olla enemmän.

Vierailija
64/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 14:29"]

Kaunis ajatus ap:lla mutta lahjana tyly kun tulee vanhemmille laskua. Passihomma olisi pitänyt ensin selvittää, mutta miksipä se enää jauhamalla tulee. Ap:na sanoisin että passi on joku synttäri/ joululahja jos vanhemmat ei halua maksaa. Jos ei se varallisuudesta kiinni ole niin kysy vanhemmilta josko maksaisivat, vetoaisin siihen että maksan kaikki muut matkakulut.

[/quote]

Mä en vaan voi ymmärtää että mitä tylyä siinä on jos oma lapsi pääsee ilmaiseksi lomalle. Passin hinta on aika pientä siihen mitä kuluja AP:lle tulee. Mahtava lahja AP:lta, olisipa minunkin lapsella tuollainen kummi :)

Mutta en siis periaatteen takia maksaisi passia+ vakuutuksia. Kyllä ne kuuluu vanhempien hoitaa. Jos pysytte euroopassa niin lapsellehan voi hommata kuvallisen henkkarin jos ne ei tosiaankaan aio 5 v aikana matkustaa ollenkaan?! 

[/quote]

Henkkari maksaa euron enemmän kuin passi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan