Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö minun maksaa kummilapsen passi kun maksamme hänen

Vierailija
16.07.2013 |

matkansa? Hän lähtee siis meidän perheen kanssa reissuun ja maksamme kaiken reissulla. Eikö venhempien kuuluisi sentään passi maksaa? Ihmettelen vaan.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhempien pitäisi huolehtia lapsensa passista.

Vierailija
2/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai vanhemmat maksavat. Sanopa kummilapsen vanhemmille, että "passi on voimassa viisi vuotta, joten kai te sellaisen maksatte itse?"

MUTTA jos nyt otat matkaanne jonkun oikein rutiköyhän perheen lapsen, niin sitten joustat tietysti. Passi maksaa kumminkin 52 euroa plus valokuvat, joten jos kyse on jostain työttömästä yh:sta, se voi olla viikon ruokabudjetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei tarvitse passia muualla? Ilmeisesti idea matkasta oli kuitenkin teidän? Jos passille ei löydy maksajaa, niin sittenhän matka peruuntuu.

Vierailija
4/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun kuuluu passi maksaa jos lapsen mielit matkaasi. Et voi odottaa että vanhemmat maksaa sinun päähänpistostasi. Kaikilla ei välttämättä ole edes varaa tuosta noin vain passia hankkia.

Vierailija
5/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:48"]

Eikö venhempien kuuluisi sentään passi maksaa? Ihmettelen vaan.

[/quote]

Kuulostat nyt jotenkin ärtyneeltä, että ylipäätään olet lähtenyt tätä matkajuttua toteuttamaan.

Vierailija
6/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:00"]

[/quote]

Kuulostat nyt jotenkin ärtyneeltä, että ylipäätään olet lähtenyt tätä matkajuttua toteuttamaan.

[/quote]

En kyllä kauheasti ihmettele, minäkin olisin ärtynyt, jos tarjoaisin kallista reissua ja vanhemmat eivät edes passia halua hankkia... siis sillä varaumalla, että eivät ole kirkonrotta-köyhiä.

-3-

Vierailija
7/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit vuoden passin. Sanot vanhemmille, että jos haluavat pitemmän passin, niin hankkivat sen. Huomioisin perheen rahatilanteen.

Vierailija
8/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:01"]

[/quote]

[/quote]

En kyllä kauheasti ihmettele, minäkin olisin ärtynyt, jos tarjoaisin kallista reissua ja vanhemmat eivät edes passia halua hankkia... siis sillä varaumalla, että eivät ole kirkonrotta-köyhiä.

-3-

[/quote]

No juuri näin. En kyllä ikinä itse KEHTAISI olettaa, että jos lapselleni tarjotaan ilmainen ulkomaanmatka, että passikin pitäisi maksaa. Vaikka sitten olisin se kirkonrottaköyhä ( mitä olen joskus ollutkin), raapisin sen rahan kasaan mistä vain.

Ja olisin KIITOLLINEN.

Vierailija
9/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:56"]

Kyllä sinun kuuluu passi maksaa jos lapsen mielit matkaasi. Et voi odottaa että vanhemmat maksaa sinun päähänpistostasi. Kaikilla ei välttämättä ole edes varaa tuosta noin vain passia hankkia.

[/quote]

No lapsi itse pyysi jos saisi joskus lähteä mukaan (olisi tietysti kiva, että hänen vanhempansa olisi maksaneet reissun, mutta me maksamme kuitenkin), ei tämä ole mikään minun päähänpisto.

Vierailija
10/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi miten olen kutsun esittänyt, jos olen tarjonnut reissua sillä oletuksella, että kustannan kaiken, kustannan myös sen passin. Jos olen ilmaissut, että yllpito tulee meiltä, odottaisin, että hommaavat lapselle passin. Mutta kävi miten kävi, juttelisin asiasta ja sovittaisiin tarkasti, jotta ei tarvii pähkiä, kuka, mitä, missä ja miten...

Vierailija
11/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Me olisimme joka tapauksessa oman perheen kanssa lähdössä, kummilapsen mukaan tulo ei muuta mitään meidän järjestelyjä. Me jopa siis maksamme hänen matkansa ja ruokansa jne reissulla. Eli kyllä siitä lähemmäs tonnin reissu tulee, enkä ole siitä pahoillani. Ihmetettelen vaan, että maksammeko vielä passinkin lapselle. ap

Vierailija
12/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo, että ap olettaa kummilapsen vanhempien olevan kiitolllisia, tuo vain pettymystä ja kiukkua. Täytyisi pystyä antamaan ilman, että odottaa toisten kiitollisuuden osoituksia jne. Saa vain pettyä. Ehkä venhemmat ovat pahoillaan, etteivät itse voi antaa lapselleen tällaista elämystä ja ovat vetäytyneet nyt hieman tästä projektista.

Vierailija
13/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:07"]

Juuri tuo, että ap olettaa kummilapsen vanhempien olevan kiitolllisia, tuo vain pettymystä ja kiukkua. Täytyisi pystyä antamaan ilman, että odottaa toisten kiitollisuuden osoituksia jne. Saa vain pettyä. Ehkä venhemmat ovat pahoillaan, etteivät itse voi antaa lapselleen tällaista elämystä ja ovat vetäytyneet nyt hieman tästä projektista.

[/quote]

Tavallaan olen samaa mieltä siitä, että se antamisen ilo olisi ideaalia olla olemassa riippumatta kohteesta.

Mutta noin jo normaaliin käyttäytymiskoodistoon kuuluu, että jos saa kalliin lahjan, siitä ilmaistaan kiitollisuutta, eikä kupata lisää ja lisää.

Ap muuten ei liene tuo kommentoija nro 9, joka puhui kiitollisuudesta.

-3-

Vierailija
14/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät vaan osaa käyttäytyä, näinhän se on.

Veljelläni on 2 lasta, meillä 3 ja iso matkailuauto. Olemme jo muutaman kerran matkustaneet autolla Puolaan, nytkin olemme matkalla kolme viikkoa.

Lapsista ei juurikaan kuluja ole matkan suhteen. Kansipaikat ovat edullisia perhelipulla, en itse asiassa edes tiedä maksavatko he yhtään lisää, mutta tietenkin syövät, juovat, maksetaan sisäänpääsymaksuja, leirintäaluemaksuja per henkilö jne. Ovat olleet nyt kahtena kesänä mukana ja tulevat taas. Viiime vuonna vanhempani antoi kaikille lapsille matkarahaa, jolla sai itse ostaa jäätelöä, tuliaisia, mitä vaan ja lapset kumpikin ostivat itselle herkkuja. Rahaa saivat 100 euroa joka kesti 3viikkoa, eli kovin ahkeraa ei jäätelön syöminen ollut. Veljeni oli vihainen minulle kun hänelle ja vaimolle ei tuotu tuliaisia. Otimme heidän lapset matkalle ja vanhempimme antama raha olisi pitänyt käyttää tuliaisiin.

Viime jouluna annoimme taas lapsille lahjakortin joululahjaksi, jossa oli tulevan matkan reittisuunnitelma ja veljeni totesi lapsien passit ovat menneet vanhaksi, ne pitää hommata. Ja tietenkin minä saan ne maksaa.

Tiedän jos emme ota lapsia mukaan heidän kesäloma on erittäin ankea ja tylsä. Veljeni ja hänen vaimonsa ovat työttömiä ja juoppoja. Koti on sotkuinen ja vanhempien asenne hyvin väliinpitämätön. Lapset ovat loistopakkauksia kumpikin ja otamme heitä myös pitkin vuotta meille viikonlopuiksi, vähintään kerran kuussa.

Vierailija
15/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä maksaisi edes matkaa kummilapselleni, vaikka kuinka rakas olisikin... Mukaan toki ottaisin.

Vierailija
16/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko ne vanhemmat köyhiä/ huonotuloisia? Ei sellaisilta voi odottaa että on ylimääräisiä rahoja jaettavaksi. Ja lapsi pyysi ja sinä lupasit?! Eikö olisi ensin kannattanut vanhempien kanssa keskustella kaikki kustannukset  ja muut??

Vierailija
17/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maksakaan passia vaan tee lastensuojeluilmoitus.

Vierailija
18/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:04"]

Hankit vuoden passin. Sanot vanhemmille, että jos haluavat pitemmän passin, niin hankkivat sen. Huomioisin perheen rahatilanteen.

[/quote]

Heh, vuoden passia ei enää ole, ja pikapassit maksavat enemmän kuin tavallinen.

Vierailija
19/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai maksat passin, jos se hankitaan vain tätä matkaa varten.

Vierailija
20/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:07"]

[/quote]

Mitäs jos aikuiset ihmiset oikeasti yrittäisivät käyttäytyä niin kuin aikuiset?

Ihanko oikeasti aikuinen ei voi tuntea ihan puhdasta iloa LAPSENSA puolesta, jos lapsi kerran pääsee matkalle, minne omilla vanhemmilla ei ole varaa häntä viedä?

Hitto, en ole tajunnutkaan alkaa nillittämään tällaisesta asiasta, kun meidänkin lapset on päässeet upeille reissuille, joille meillä vanhemmilla ei olisi ikinä ollut varaa heitä viedä. Että olisi siis pitänyt maksattaa passit ja rokotuksetkin varmaan sitten. Ja lisäksi nyrpistellä nenää...

Ei voi sanoa muuta kuin että SÄÄLITTÄVÄÄ sakkia, jotka ei osaa oman lapsensa ilosta iloista, vaan lyövät kapuloita rattaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme