Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö minun maksaa kummilapsen passi kun maksamme hänen

Vierailija
16.07.2013 |

matkansa? Hän lähtee siis meidän perheen kanssa reissuun ja maksamme kaiken reissulla. Eikö venhempien kuuluisi sentään passi maksaa? Ihmettelen vaan.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö perheelle voi vain ilmoittaa, että lapsella pitää olla voimassaoleva passi? Eihän sitä passia voi kukatahansa kenentahansa lapselle hankkia. Sanot että hoitavat passin ajoissa, koska kesällä jonotusaika on pitkä. Passi kuuluu lapsen perustavaroihin. Eli pakataan mukaan kuin vaatteet. Pyydä vielä, että ottavat hyvän matkavakuutuksen lapselle.

Vierailija
22/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:30"]

No onko ne vanhemmat köyhiä/ huonotuloisia? Ei sellaisilta voi odottaa että on ylimääräisiä rahoja jaettavaksi. Ja lapsi pyysi ja sinä lupasit?! Eikö olisi ensin kannattanut vanhempien kanssa keskustella kaikki kustannukset  ja muut??

[/quote]

No tottakai tästä puhuttiin vanhempien kanssa, ei tätä nyt lapsen kanssa ole sovittu. Jestas teitä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:22"]

Jotkut eivät vaan osaa käyttäytyä, näinhän se on.

Veljelläni on 2 lasta, meillä 3 ja iso matkailuauto. Olemme jo muutaman kerran matkustaneet autolla Puolaan, nytkin olemme matkalla kolme viikkoa.

Lapsista ei juurikaan kuluja ole matkan suhteen. Kansipaikat ovat edullisia perhelipulla, en itse asiassa edes tiedä maksavatko he yhtään lisää, mutta tietenkin syövät, juovat, maksetaan sisäänpääsymaksuja, leirintäaluemaksuja per henkilö jne. Ovat olleet nyt kahtena kesänä mukana ja tulevat taas. Viiime vuonna vanhempani antoi kaikille lapsille matkarahaa, jolla sai itse ostaa jäätelöä, tuliaisia, mitä vaan ja lapset kumpikin ostivat itselle herkkuja. Rahaa saivat 100 euroa joka kesti 3viikkoa, eli kovin ahkeraa ei jäätelön syöminen ollut. Veljeni oli vihainen minulle kun hänelle ja vaimolle ei tuotu tuliaisia. Otimme heidän lapset matkalle ja vanhempimme antama raha olisi pitänyt käyttää tuliaisiin.

Viime jouluna annoimme taas lapsille lahjakortin joululahjaksi, jossa oli tulevan matkan reittisuunnitelma ja veljeni totesi lapsien passit ovat menneet vanhaksi, ne pitää hommata. Ja tietenkin minä saan ne maksaa.

Tiedän jos emme ota lapsia mukaan heidän kesäloma on erittäin ankea ja tylsä. Veljeni ja hänen vaimonsa ovat työttömiä ja juoppoja. Koti on sotkuinen ja vanhempien asenne hyvin väliinpitämätön. Lapset ovat loistopakkauksia kumpikin ja otamme heitä myös pitkin vuotta meille viikonlopuiksi, vähintään kerran kuussa.

[/quote]

Ihanaa, että jaksat pitää veljesi lapsista huolta! Olet heille tärkeämpi aikuinen kuin varmaan ikinä pystyt ymmärtämäänkään!

Olen se nro 9, joka puhui kiitollisuudesta, ja kirjoitin sen vain omasta, aikuisen näkökulmasta. Eihän se toki lasten vika ole, jos vanhempansa ovat idiootteja, eikä sitä tietenkään pidä lapsille kostaa.

Eli ap. jos se on siitä passista kiinni, niin totta kai hommaat sen. Ihan väärin se on, ja vanhemmat aivan pässejä, jos sen sinulla maksattavat, mutta sehän ei ole kummilapsesi valinta.

Vierailija
24/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:56"]

Kyllä sinun kuuluu passi maksaa jos lapsen mielit matkaasi. Et voi odottaa että vanhemmat maksaa sinun päähänpistostasi. Kaikilla ei välttämättä ole edes varaa tuosta noin vain passia hankkia.

[/quote]

No lapsi itse pyysi jos saisi joskus lähteä mukaan (olisi tietysti kiva, että hänen vanhempansa olisi maksaneet reissun, mutta me maksamme kuitenkin), ei tämä ole mikään minun päähänpisto.

[/quote]

Ei tällaiset asiat kuitenkin kuulu neuvotella vanhempien kanssa eikä mennä sen mukaan mitä lapsi pyytää?

Vierailija
25/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:41"]

Eikö perheelle voi vain ilmoittaa, että lapsella pitää olla voimassaoleva passi? Eihän sitä passia voi kukatahansa kenentahansa lapselle hankkia. Sanot että hoitavat passin ajoissa, koska kesällä jonotusaika on pitkä. Passi kuuluu lapsen perustavaroihin. Eli pakataan mukaan kuin vaatteet. Pyydä vielä, että ottavat hyvän matkavakuutuksen lapselle.

[/quote]

Ei laki määrää, että pitää olla passi. Jos perhe ei matkustele, niin mihin tarvitsisivat?

Vierailija
26/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se niin vaikeaa ottaa vanhempiin yhteyttä ja kysyä, että oletteko jo tilanneet passin, jos siis sinä et sitä aio maksaa. Matkustaako lapsi muutoin ollenkaan, jos tätä sinun matkaa ei olisi?

Vierailija
27/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:56"]

Kyllä sinun kuuluu passi maksaa jos lapsen mielit matkaasi. Et voi odottaa että vanhemmat maksaa sinun päähänpistostasi. Kaikilla ei välttämättä ole edes varaa tuosta noin vain passia hankkia.

[/quote]

No lapsi itse pyysi jos saisi joskus lähteä mukaan (olisi tietysti kiva, että hänen vanhempansa olisi maksaneet reissun, mutta me maksamme kuitenkin), ei tämä ole mikään minun päähänpisto.

[/quote]

Ei tällaiset asiat kuitenkin kuulu neuvotella vanhempien kanssa eikä mennä sen mukaan mitä lapsi pyytää?

[/quote]

Mitäpä jos opettelisit lukemaan ketjun ennen kommentointia. Esimerkiksi kommentin nro 23.

(ohis, ei ap)

Vierailija
28/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mistä olet päätellyt, että sinun pitäisi maksaa passi? Ovatko kummilapsen vanhemmat pyytäneet sinua maksamaan sen? Tai ovatko he ilmoittaneet, että eivät itse maksa?

Vierailija
29/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa passi mutta ilmoita että Se on sit joululahja...

Vierailija
30/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa passi mutta ilmoita että Se on sit joululahja...

Vierailija
31/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu kyllä ihan lapsen perheen varallisuudesta. Jos he ovat todella köyhiä niin tietenkin voit varmaankin sen kustantaa, eihän se enää paljoa tuohon päälle olisi. Mutta voihan sitten lapsellekin sanoa että tämä on nyt sitten syntymä- ja joululahja samassa. Tai jotakin. Whatever.

Vierailija
32/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä mieleen Solsidan sarjan Uwe Sundberg vaimoineen.

Vierailija
33/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:48"] 

Ei laki määrää, että pitää olla passi. Jos perhe ei matkustele, niin mihin tarvitsisivat?

[/quote]

No nythän tuo lapsi matkustaa eli tarvitsee passia.

Vierailija
34/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kustantaisi reissun lapselleni, maksaisin tottakai itse lapseni passin. Minusta on hirveän huonotapaista maksattaa passikin toisilla.

Vierailija
35/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:22"]

Jotkut eivät vaan osaa käyttäytyä, näinhän se on.

Veljelläni on 2 lasta, meillä 3 ja iso matkailuauto. Olemme jo muutaman kerran matkustaneet autolla Puolaan, nytkin olemme matkalla kolme viikkoa.

Lapsista ei juurikaan kuluja ole matkan suhteen. Kansipaikat ovat edullisia perhelipulla, en itse asiassa edes tiedä maksavatko he yhtään lisää, mutta tietenkin syövät, juovat, maksetaan sisäänpääsymaksuja, leirintäaluemaksuja per henkilö jne. Ovat olleet nyt kahtena kesänä mukana ja tulevat taas. Viiime vuonna vanhempani antoi kaikille lapsille matkarahaa, jolla sai itse ostaa jäätelöä, tuliaisia, mitä vaan ja lapset kumpikin ostivat itselle herkkuja. Rahaa saivat 100 euroa joka kesti 3viikkoa, eli kovin ahkeraa ei jäätelön syöminen ollut. Veljeni oli vihainen minulle kun hänelle ja vaimolle ei tuotu tuliaisia. Otimme heidän lapset matkalle ja vanhempimme antama raha olisi pitänyt käyttää tuliaisiin.

Viime jouluna annoimme taas lapsille lahjakortin joululahjaksi, jossa oli tulevan matkan reittisuunnitelma ja veljeni totesi lapsien passit ovat menneet vanhaksi, ne pitää hommata. Ja tietenkin minä saan ne maksaa.

Tiedän jos emme ota lapsia mukaan heidän kesäloma on erittäin ankea ja tylsä. Veljeni ja hänen vaimonsa ovat työttömiä ja juoppoja. Koti on sotkuinen ja vanhempien asenne hyvin väliinpitämätön. Lapset ovat loistopakkauksia kumpikin ja otamme heitä myös pitkin vuotta meille viikonlopuiksi, vähintään kerran kuussa.

[/quote]

Koita olla välittämättä noista vanhemmista. Ei ole lasten vika, jos vanhemmat ovat idiootteja. Et arvaakaan miten tärkeä olet noille veljesi lapsille. Sinun avullasi he saavat kokea ihania asioita, joita muistella vielä aikuisenakin. Serkuksista tulee läheisiä samalla. He osaavat arvostaa tekojanne sitten aikuisena viimeistään.

Vierailija
36/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko oli hyötyä vastauksista ap, jokatoinen on eri mieltä..

Vierailija
37/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ovatko lapsen vanhemmat siis sanoneet suoraan, että eivät maksa passia / sinun pitää sitten maksaa passi tms.? Mitä aiheesta on tarkalleen ottaen puhuttu?

(BTW, nythän on hankala saada passia nopealla aikataululla, poliisiasemat ovat niin ruuhkaisia.)

Vierailija
38/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuo yksi vastaaja ottaa veljensä lapset reissuihin mukaan. Veli tietenkin odotti viiniä ja olutta tuliaisiksi lapsiltaan... :/  Toivottavasti jaksatte antaa mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos nuo veljen ja vaimonsa kommentit. Annatte näille lapsille niin suuren ja tärkeän kokemuksen, että alta pois. Toisn vähän ihmettelen, miten ihmeessä mahdutte asuntoautoon :D

ap: ovatko siis kummilapsen vanhemmat ilmoittaneet, että sinun on maksettava passi? 

Vierailija
39/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:30"]

No onko ne vanhemmat köyhiä/ huonotuloisia? Ei sellaisilta voi odottaa että on ylimääräisiä rahoja jaettavaksi. Ja lapsi pyysi ja sinä lupasit?! Eikö olisi ensin kannattanut vanhempien kanssa keskustella kaikki kustannukset  ja muut??

[/quote]

No tottakai tästä puhuttiin vanhempien kanssa, ei tätä nyt lapsen kanssa ole sovittu. Jestas teitä. ap

[/quote]

En ole tuo, jolle vastasit, mutta ei näistä sinun kommenteista kyllä käy ilmi, että olisitte kunnolla asioista sopineet. Aloituksessasi sanot "hän lähtee meidän kanssa reissuun". Ei lapsi ole lähdössä teidän kanssa yhtään mihinkään, jos hänellä ei ole passia.

Kerropa ihan tarkkaan, miten keskustelu lapsen vanhempien kanssa on mennyt. Sanoivatko he suoraan, etteivät maksa yhtään mitään? Jos sanoivat, niin miksi mietit yhtään pidemmälle?

Kuka otti matkan ensimmäisenä puheeksi ja miten?

Vierailija
40/64 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passin hinta lienee 50 euron kieppeillä, eikö? Ap, olisitko siis jättänyt tarjoamatta lapselle matkan, jos muut kulut olisivat olleet tuon 50 euroa kalliimmat? Mieti kokonaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme