Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yksin matkustaminen noloa? Tutut sitä päivittelevät

Vierailija
19.04.2026 |

Olen tämän takia alkanut miettimään homman järkevyyttä.  Kauheeta että miten muiden mielipiteet vaikuttaa omiin ajatuksiin.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks miespuolinen kaveri, mikä reissaa tosi paljon ihan itsekseen. On saanut tuttuja reissuilla myös. Muutamaan kertaan oon kysynyt kylään, mutta onkin jossain muussa maassa, ottaa äkkilähtöjäkin suunnittelematta.

Aivan mahtavaa musta! Kunpa olisi itselläkin varaa ja uskallusta. Kannatan ehdottomasti.

Vierailija
2/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yksin meneminen yhtään minnekään olisi noloa? En ymmärrä sitä ajatusmaailmaa, että olisi noloa mennä yksin vaikkapa elokuviin, baariin, shoppailemaan, kahvilaan, ravintolaan tai konserttiin. Tekeekö se sinusta jotenkin paremman, jos menet yllämainittuihin kaverin tai kokonaisen kaveriporukan kanssa? Lieneekö tässä taustalla jokin ajatus, että yksin liikkumisen pelätään leimaavan ihmisten ensiarvioinneissa yksinäiseksi ja sitä kautta luuseriksi tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin nuorena paljon yksin, mutta yksin ei tarvinnut olla koskaan. Myös mieheni reissasi itsekseen. Kivoja muostoja ja tarinoita molemmilla lastenlapsillekin kerrottavaksi. 

Vierailija
4/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yks miespuolinen kaveri, mikä reissaa tosi paljon ihan itsekseen. On saanut tuttuja reissuilla myös. Muutamaan kertaan oon kysynyt kylään, mutta onkin jossain muussa maassa, ottaa äkkilähtöjäkin suunnittelematta.

Aivan mahtavaa musta! Kunpa olisi itselläkin varaa ja uskallusta. Kannatan ehdottomasti.

Itsellä vähemmän kyllä tulee tutustuttua kenenkään.  Enemmänkin tulee itsekseni reissussa oltua.

Vierailija
5/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Ihmiset, jotka tekevät asioita (myös) itsekseen ovat usein mielenkiintoisia. Nolompaa on, jos ei osaa tai uskalla mitään tehdä yksin.

Vierailija
6/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mitä haluat. Kannattaa matkustaa yksin tai porukassa tai olla matkustamatta. Muiden mielipiteillä ei ole väliä jos pystyy katsomaan itseään peiliin päivittäin, ja sieltä katsoo riittävän hyvä ihminen. 

Vierailija
7/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin matkustin enemmän yhden ystävän kanssa, nyt emme ole enää niin läheisiä ja matkustan useimmiten yksin. Ihanaa kun ei tarvitse odottaa toisen heräämistä aamupalalle tai tulla herätetyksi kun ei vielä haluaisi tai mennä lomalla mihinkään mihin ei itse 100% huvita. Oma loma, oma lupa!

Jos joku jotain sanoo yksin menemisestä yhtään mihinkään niin on luultavasti vain kateellinen kun ei itse uskalla tai pysty. 
Mene ylpeästi ja nauti omasta lomasta!

Vierailija
8/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä laumassa kulkevat ovat säälittävämpiä. He tekevät kompromisseja eivätkä koskaan saa tehdä sitä juuri oman maun mukaista reissua.

Vierailija
9/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoo nolo siinä on kun joutuu maksamaan "sinkkulisää" kahden edestä, vaikka yksin reissaa. Äkkilähdön hinta 1.5-2x aina, vit u t taa ihan pienesti

Vierailija
10/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Noloa on pitää yksinmatkailua noloa.

Vierailija
11/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse matkustan mieluiten yksin. Lähinnä huinoja kokemuksia kaverien kanssa reissuist kun jatkuvasti pitää tehdä kompromisseja, odotella yms. Yksin saa käydä juuri missä haluaa ja omien aikataulujen mukaan eikä kukaan kitise ja kyseenalaista 

Vierailija
12/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä nolouspelkoja en ole yläasteen jälkeen kuullutkaan.

Vierailija
13/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ihmetyttää, miten muiden mielipiteet vaikuttavat mielipiteisiini. Matkustan yleensä aina yksin. Ei tarvitse koko ajan neuvotella toisen/muiden kanssa tekemisistä/ menemisistä

Vierailija
14/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Päinvastoin. Nolompaa on, jos ei esim.. uskalla matkustaa yksin.

Vierailija
15/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustan yksin, enkä koe sitä mitenkään noloksi. On ihanaa kun voi mennä ja liikkua oman aikataulun mukaan, eikä tarvitse tehdä kompromisseja kenenkään kanssa. Jotkut ihmettelevät, miten uskallan reissata yksin, mutta ei mua ole ikinä pelottanut. Normaalilla maalaisjärjellä pärjää kyllä, ilmoittelen aina puolisolleni missä päin liikun ja olemme päivittäin yhteydessä. Hän on kotona viihtyvä, mutta ei vastusta mun matkustelua. Eikä mua oikeastaan edes kiinnosta, mitä muut siitä ajattelevat. 

Vierailija
16/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa se mun mielestä silloin oli, kun olin vielä terve ja pystyin matkustamaan. Eipä kiinnostellut pätkääkään, mitä muut siitä sattuivat ajattelemaan.

Vierailija
17/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yksin meneminen yhtään minnekään olisi noloa? En ymmärrä sitä ajatusmaailmaa, että olisi noloa mennä yksin vaikkapa elokuviin, baariin, shoppailemaan, kahvilaan, ravintolaan tai konserttiin. Tekeekö se sinusta jotenkin paremman, jos menet yllämainittuihin kaverin tai kokonaisen kaveriporukan kanssa? Lieneekö tässä taustalla jokin ajatus, että yksin liikkumisen pelätään leimaavan ihmisten ensiarvioinneissa yksinäiseksi ja sitä kautta luuseriksi tms.

Ehkä jos siitä saa sellaisen "yksinäinen luuseri" -leiman.

Vierailija
18/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan matkustanut.

Vierailija
19/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jos siitä saa sellaisen "yksinäinen luuseri" -leiman.

Mitä väliä, mitä ketkälie luuserit susta ajattelevat? Mieti nyt, ettei niillä ole parempaa tekemistä ajallaan kuin pähkäillä ja tuomita, mitä sinä teet.

Vierailija
20/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi